Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 08-06-2010, 13:31   Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR Odpowiedz z cytatem

Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR

Związek Zawodowy "Kontra" zwrócił się z prośbą do członek zarządu Przewozów Regionalnych Danuty Bodzek o wydłużenie relacji pociągu interREGIO relacji Legnica - Rzeszów - Legnica. Wcześniej związkowcy wysłali także pismo w sprawie zestawienia szynobusów DB w pociągach relacji Wrocław Główny - Drezno - Wrocław Główny.

Zmiana kursowania pociągu IR miałaby obowiązywać w okresie wakacji, z możliwością jej wprowadzenia od 26 czerwca. "Nasza propozycja miałaby dotyczyć wydłużenia relacji poc. nr 63122/3/37128/9 do i z stacji Zgorzelec. Na odcinku Zgorzelec - Węgliniec - Zgorzelec pociąg 63122/3/37128/9 prowadzony byłby trakcją spalinową. Nadmieniam, że w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu są w rezerwie takie lokomotywy. Proponujemy, aby pociąg "IR" - 63122/3 rozpoczynał bieg ze st. Zgorzelec np. o godz. 5.40 i w Węglińcu byłby około godz. 6.00. Ze stacji Węgliniec wyjazd około godz. 6.15 (zmiana środka trakcyjnego, próba hamulca, oględziny techniczne) i dalej w swoim planie. Nasza propozycja wynika z braku bezpośredniego połączenia miasta Zgorzelca ze stolica Dolnego Śląska. Zaakceptowana nasza propozycja na pewno pozytywnie wpłynie na mieszkańców tych terenów oraz poprawki atrakcyjność tego pociągu i niewątpliwie wpłynie pozytywnie na zwiększony potok podróżnych i ogólne zadowolenie" - napisał Roland Potoczny, zastępca przewodniczącego związku zawodowego "Kontra".

Związek zwrócił się także do Danuty Bodzek z prośbą o interwencję w sprawie zestawienia szynobusów DB kursujących pomiędzy Dreznem a Wrocławiem. "Od około 2 miesięcy zestawienie ww. pociągów zostało zmienione - zamiast w niektórych obiegach tych pociągów kursować w zestawieniu 2xVTR, kursuje 1 VTR. Ta sytuacja spowodowana dużą popularnością tych pociągów i cieszącą się znakomitą frekwencją podróżnych w szczególności w piątki i niedziele, doprowadza, że podróżni nie mają możliwości korzystania z tych pociągów. Stało się tradycją, że podróżni na stacjach pośrednich (w obu kierunkach) pozostają z powodu bardzo dużej frekwencji. Pani Dyrektor, zwracamy się o interwencję i uzupełnienie tych pociągów w dwa VTR, co niewątpliwie wpłynie pozytywnie na opinie podróżowania, a także wpływy z biletów będą znacznie wyższe z korzyścią dla Spółki "Przewozy Regionalne" - czytamy w piśmie związkowym. - Związek wystąpił z propozycją zwiększenia zestawienia tych pociągów, a w szczególności w piątki i w niedziele - podkreśla Roland Potoczny.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-06-2010, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Tak ponoc szykuje się wydłużenie do Bolesławca ale to od grudnia kiedy wejdze nowy rozkład .. Ale gdyby się udało tak do Zgorzelca to było by cudownie Wink
Pozdrawiam i mam nadzeje że uda się coś zrobic w tej sprawie. Tylko pytanie do osób z tych rejonów czy ten pociąg by pasował w tych godzinach . Wieczoru jestem pewnien bo bardzo potrzebne jest wieczorne połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem także strzał jak najbardziej w 10 Cool No i wreszcie byłby pośpiech do Zgorzelca jakiś inny niż dresio oraz połączenie wieczorne w stylu dawnego wrocławianina . Bardzo potrzebne zresztą ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-06-2010, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy IR Bolesławiec - Rzeszów. W Bolesławcu skomunikowanie z szynobusem KD do/ze Zgorzelca.

Pchanie tego pociągu do Zgorzelca wygeneruje duże koszty (trakcja spalinowa). Kto je pokryje? UMWD nie wyłoży kasy na lokomotywę spalinową skoro są o wiele tańsze w eksploatacji szynobusy KD.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 08-06-2010, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wystarczy IR Bolesławiec - Rzeszów


Nie Bolesławiec ale koniecznie Węgliniec-Rzeszów, w Węglińcu skomunikowania z trzech kierunków (w obie strony): Zgorzelec, Żary i Lubań/Jelenia Góra. I to byłaby porządna oferta.
interREGIO tylko do Bolesławca jest bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cypisek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2010

PostWysłany: 08-06-2010, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Skład IR kończący bieg w Bolesławcu będzie jechał dalej jako pociąg osobowy do Węglińca i będzie się zatrzymywał na każdej stacji na tym odcinku.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-06-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pchanie tego pociągu do Zgorzelca wygeneruje duże koszty (trakcja spalinowa). Kto je pokryje? UMWD nie wyłoży kasy na lokomotywę spalinową skoro są o wiele tańsze w eksploatacji szynobusy KD.


Noema, pociągi "IR" są pod opieką Zarządu PR i Ministerstwa Infrastruktury. Do tych pociągów UMWD nic nie ma.
Tak więc decyzja w rękach Zarządu Spółki PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-06-2010, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak, MI absolutnie nic nie ma do pociągów interREGIO. Dziwię się, że jako pracownik PR tego nie wiesz.

Decyzja jest w rękach zarządu PR oraz UMWD jako współwłaściciela PR, który zechce lub nie zechce pokrywać straty wynikłe z tytułu wydłużenia pociągu do Zgorzelca.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-06-2010, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Victoria, ja mam inne wiadomości odnośnie finansowania IR.

Na najbliższym spotkaniu związków zawodowych z UMWD ten temat na pewno będzie poruszony.
Jednak najważniejsze jest to, aby ten pociąg rozpoczynał bieg w Zgorzelcu Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 08-06-2010, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Lepiej aby ten IR kończył bieg w Bolesławcu albo Węglińcu, do Zgorzelca nie ma go poco ciągać bo tam nie ma przecież druta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cypisek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2010

PostWysłany: 08-06-2010, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak napisał/a:
Na najbliższym spotkaniu związków zawodowych z UMWD ten temat na pewno będzie poruszony. Jednak najważniejsze jest to, aby ten pociąg rozpoczynał bieg w Zgorzelcu Razz


Ta, najważniejsze to żeby prawdziwi kolejarze mogli jeździć za darmo do pracy do Węglińca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-06-2010, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ja mam inne wiadomości odnośnie finansowania IR.

Jak każdy kolejarz opierasz się na plotkach wyssanych z palca, które krążą po "służbowych" przedziałach EZT.

Jak napisała Victoria, Ministerstwo Infrastruktury nie ma nic do interREGIO, więc nie wprowadzaj forumowiczy w błąd. Są to pociągi komercyjne uruchamiane przez PR na własne finansowe ryzyko. Niektóre IR są zamawiane i finansowane przez urzędy marszałkowskie.

IR "Ślązak" jest finansowany przez UMWD na odcinku Legnica - Wrocław. Na odcinku Wrocław - Rzeszów jest to pociąg komercyjny i przez nikogo nie dotowany.

PR bez zapewnienia finansowania nie przedłużą tego IR do Zgorzelca. W trakcji spalinowej pociąg będzie przynosił straty! Bo:

- trzeba utrzymać w Węglińcu dwie lokomotywy spalinowe (jedna w rezerwie, bo lokomotywy przecież też się psują),
- trzeba utrzymać obsługę lokomotywy,
- trzeba płacić za manewry na stacji (zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową i vice versa),
- w nocy trzeba w Zgorzelcu pilnować składu, a więc dojdą koszty utrzymania bezczynnej obsługi pociągu oraz lokomotywy.

W związku z powyższym przedłużenie IR z Legnicy do Zgorzelca jest nierealne, bo UMWD na pewno nie da na to funduszy.

Niech związkowcy z PR Wrocław zaczną wreszcie myśleć realnie! Odnoszę wrażenie, że w tej propozycji związkowcom bardziej chodzi o kolejarzy z PKP, którym chce się stworzyć "darmowy" dojazd do pracy ze Zgorzelca do Węglińca, bo w pociągach KD żadnych ulg nie mają.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-06-2010, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ta, najważniejsze to żeby prawdziwi kolejarze mogli jeździć za darmo do pracy do Węglińca


Noema, Cypisek, nie macie racji. Po prostu interwencje pracowników i przedstawianie argumentów za, przyczyniło się do uatrakcyjnienia tzn. wydłużenia relacji "IR" Ślązak.
Dlaczego na wstępie, od razu krytykujecie nowe propozycje. Przypomnijcie sobie, jak IC likwidowała wam pociągi do/ze Zgorzelca. Jaki był odzew? Żaden!
Jeżeli ktoś chce coś zrobić dla ludzi, to dajcie szansę na wypowiedzenie się odpowiedzialnych osób za poszczególne propozycje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 08-06-2010, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Jak najbardziej relacja powinna zostać wydłużona do Zgorzelca. Nie tylko rachunek ekonomiczny jest ważny, niestety stało się to od paru lat fetyszem że rezygnuje się z trakcji spalinowej a przypomnę że do Goerlitz jeździło nie tak dawno aż 3 pociągi dziennie w składzie wagonowym, i jakoś się opłacało je utrzymywać, a obecnie jest to nieralne? bez przesady. IR na trasie Rzeszów-Zgorzelec jest to dobry pomysł, szczególnie po likwidacji TLK Ślązak z Przemyśla na odcinku Wrocław-Zgorzelec. Noema nie zachowuj się jak pan niedorzecznik Nej.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 08-06-2010, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Uważam, że należy dołożyć wszelkich starań by pociąg zaczynał bieg przynajmniej w Węglińcu lub nawet w Jeleniej Górze przez Gryfów Śląski i Lubań. W Węglińcu skomunikować KD ze Zgorzleca oraz od strony Żar. Wtedy pociąg miały największe obłożenie, nie trzeba spalinówki.
Dodam, że TLK wycofuje pociąg Jelenia Góra - Przemyśl, więc IR Jelenia Góra - Rzeszów przez Węgliniec byłby strzałem w 10.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-06-2010, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Rafi, też niezły pomysł Exclamation .
IR rozpoczynający bieg z Jeleniej Góry - super Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl