Na włoskich pociągach (np EC z Mediolanu) to Włosi jadą aż do samej Nicei. Na pociągach TER z Nicei do Ventimiglii i TGV z Paryża jedzie cały czas francuska drużyna. W drugą stronę to samo.
Pewnie chodzi Ci, jak dojechać do Menton na bilecie FS Z Ventimiglii możesz jechać na FS, nikt nie powinien Ci robić problemów , że nie masz biletu od Ventimiglia(GR) do Menton - kosztuje taki chyba z 1,5 euro. Przeważnie na tym odcinku nie ma kontroli biletowej, ale dla świętego spokoju, jak masz kartę FIP to kup ten bilet ze zniżką 50% (najtańszy bilet we Francji ze zniżką kolejarską kosztuje 1,1 euro, jak pamiętam) i wsio.
Menton jest z 5 minut od Ventimiglii, a granica jest gdzieś za tunelem, to od granicy włoskiej do Menton będą ze 3 minuty.
Na tym odcinku, czyli od Ventimiglii do Menton nie ma kontroli, kiedyś jak jeździł nocny pociąg z Rzymu/Wenecji do Nicei, też jechali do końca Włosi, ale i czasem widywałem Francuzów na składzie (co prawda nie sprawdzali biletów, tylko stali przy oknie, albo bawili się komórką), z resztą Francuzi to lenie, nawet w TGV z Paryża do Avignon, Rennes czy Strasbourga nie zawsze chce im się przyjść i sprawdzać bilety. Często jest tylko kontrola na peronie, przed wejściem do pociągu.
A tak jak wspominasz, to jest często - np trasa Kolonia-Amsterdam/Bruksela. Jedzie niemiecki pociąg ICE i jadą cały czas Niemcy i kasują oba kupony. Jak nie masz jakiegoś - to sprzeda bilet od granicy.
Ja byłem w 2008. Pojechałem Kiepurą do Kolonii, potem jakiś ICE z przesiadkami do Strasburga, dalej TGV do Paryża, potem nocnym Corail do Portbou, w Hiszpanii pobyłem 2 dni na plaży i pojechałem dziennym do Irun, skąd pociągiem SudExpres pojechałem do Lizbony. Dopłata do SudExpres to 7 euro (niestety, wagony z lat '70 i przedziały takie same jak w naszych dawnych pośpiesznych).
Wracałem już z Lizbony do Madrytu normalnym pociągiem hiszpańskim (10 euro do 1 klasy) i z Madrytu poleciałem samolotem do Marsylii.
Ogólnie dojazd kosztował mnie: Kiepura - 4 euro, TGV do Paryża 1,5 euro, Corail do Portbou - 1,5 euro, hiszpański pociąg do Irun - 10 euro do 1 klasy i SudExpres 7 euro.
Najprościej i najszybciej było by: Kiepura do Kolonii (dopłata 4 euro), Thalys do Paryża (13 euro), potem z Paryża TGV do Irun (1,5-8 euro dopłaty) i powinieneś złapać SudExpres (7 euro siedzący, 28 euro kuszetka).
Musisz mieć bilety na DB+SNCB+SNCF+RENFE+CP
Witam! Właśnie byłem na początku czerwca w Hiszpanii i Portugalii ,jechałem z Berlina do Offenburga (CNL 10 euro),Offenburg-Srasburg(podmiejski 30 minut),Strasburg-Paris(TGV 1,5 euro),Paris-Irun (TGV 1,5 euro),Irun-Salamanca (sudexpress, 7,25euro, dwa wagony altaria 2 klasa siedzące (oblężenie 100%),Salamanca-Madrit (4,25 euro),Madrit-Lizbona (Lusitania ,dwa wagony altaria 2 klasa siedzące 7,25 euro, oblężenie 100%),Lizbona-Hendaya (sudexpress,dwa wagony altaria 2 klasa siedzące,7,25 euro,oblężenie 100%),Hendaya-Paris(TGV 1,5 euro),Paris-Berlin (CNL 4euro). Na koleje hiszpańskie radze zrobić dużo wcześniej rezerwację,ponieważ oblężenie na miejsca siedzące jest 100%
a jezeli ktos jest z rodziny kolejarza i nie dostanie na Francje, to jak wyjdzie jakis z tanszych przejazdow przez ten kraj? Student o ile to ma znaczenie we francji
Wysłany: 29-06-2010, 12:56 Podróż po Niemczech Bochum - Weimar
Witam,
Mam kilka pytań dot. FIP, jak i w ogóle podróży kolejami niemieckimi. Będzie to moja pierwsza samodzielna wyprawa, dlatego wolałbym wszystko dokładnie zaplanować ;-)
W sierpniu będę potrzebował pojechać z Bochum do Weimaru. (do Bochum z Polski dojadę autobusem). Problem polega na tym, że polska strona pkp.pl pokazuje mi bezpośrednie połączenia między tymi miastami, a niemiecka z przesiadką w Frankfurcie na lotnisku. Komu ufać? ;-)
Czytałem na forum, że w mogę bez problemów jechać ICE i nie jest tam konieczna rezerwacja. To prawda? Czytałem także o liście ograniczeń na pociągi. Jakie są ograniczenia w tym roku, jakimi pociągami nie mogę na FIPie pojechać?
Jak w ogóle wygląda sprawa z FIP? Po prostu wpisuję datę i nie przejmuję się niczym innym tylko wsiadam do pociągu?
Będę wdzięczny za pomoc i być może znalezienie jakiś sensownych połączeń ;-)
W sierpniu będę potrzebował pojechać z Bochum do Weimaru. (...). Problem polega na tym, że polska strona pkp.pl pokazuje mi bezpośrednie połączenia między tymi miastami, a niemiecka z przesiadką w Frankfurcie na lotnisku. Komu ufać?
Zależy o której jedziesz, np bezpośrednie połączenie masz np o 10:29 i 14:29 pociągiem IC, ale w międzyczasie masz co chwilę połączenie z przesiadką, np IC/ICE, ICE/ICE czy RE/ICE
general napisał/a:
mogę bez problemów jechać ICE i nie jest tam konieczna rezerwacja. To prawda?
Nie ma obowiązkowej rezerwacji w ICE, ale możesz ją kupić na własne życzenie. Jedynie w ICE Sprinter jest obowiązkowa dopłata. W niemieckim rozkładzie ICE Sprinter będzie miał informację o obowiązkowej rezerwacji.
general napisał/a:
Czytałem także o liście ograniczeń na pociągi
Jak na razie nikt nie dał informacji o jakiś nowych ograniczeniach w Niemczech (gdzie FIP jest nieważny), więc należy przyjąć, że opublikowana lista jest wciąż aktualna.
general napisał/a:
Jak w ogóle wygląda sprawa z FIP? Po prostu wpisuję datę i nie przejmuję się niczym innym tylko wsiadam do pociągu?
Dokładnie tak. Wpisujesz datę na kuponie, np 1 lipca i jeździsz ile wlezie do 2 lipca do godziny 23:59. Od 3 lipca od godziny 00:00 powinieneś mieć wypisany kolejny kupon, jak chcesz jeździć dalej. Możesz robić przerwy, tzn.: na jednym kuponie jeździsz 1-2 lipca, na drugim 3-4 potem nie jeździsz i następny wypisujesz np 12 lipca i jeździsz do 13 itp. Aby książeczka była ważna.
Tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1190 znajdziesz info o dopłatach i ograniczeniach FIP w Niemczech. Jak przejrzysz dział, to znajdziesz też info odnośnie pociągów międzynarodowych ICE do Belgii/Holandii czy ICE/TGV do Francji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum