Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Następny
Rozkład jazdy 2010/2011 w woj. lubuskim
Autor Wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 19-06-2010, 19:47   Rozkład jazdy 2010/2011 w woj. lubuskim Odpowiedz z cytatem

Wzorem innych województw chciałbym rozpocząć dyskusje nt. przyszłorocznego rozkładu jazdy w naszym województwie.
Publikujcie tu przecieki, jakimi dysponujecie oraz propozycje, które usprawniłyby podróżowanie koleją na obszarze województwa lubuskiego.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Zielona Góra może stracić jedyny pociąg kwalifikowany - EIC Lech (trochę szkoda), za który pojawi się skład TLK. Przypuszczalnie z Zielonej Góry wyjedzie także pociąg IR spółki Przewozy Regionalne do Warszawy. Wzrośnie także liczba połączeń z Gorzowa ze względu na zapowiadane na lipiec rozpisanie przetargu na 2 sztuki SZT.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 19-06-2010, 19:54    Odpowiedz z cytatem

z interREGIO to mam przecieki o :

iR "Światowid" Zielona Góra - Kraków Gł
(informacja potwierdzona z UMWL, wyjazd z Zielonej Góry około 10 rano, przyjazd z Krakowa około 19)

iR "Bachus" Zielona Góra - Olsztyn

iR "Wisła" Zielona Góra - Waszawa

iR "Lubuszanin" Gorzów Wlkp - Warszawa
(ten już jest)

z pociągów REGIO :

-zostanie pociąg "Karmazyn" rel. Wrocław-Świnoujście, i będzie jak obecnie stawał na każdej stacyjence

-(pośrednio dotyczy mieszkańców Zielonej), pojawi się pociąg osobowy relacji Głogów-Wrocław, wyjazd z Głogowa po godzinie 20 przyjazd do Wrocławia około 22-23, skomunikowany w Głogowie z "Rusałką" z Poznania. Dzięki temu będzie można z Zielonej wyjechać do Wrocławia po godzinie 18 (obecnie ostatni pociąg którym można dostać się do Wrocławia odchodzi po godzinie 17)

informacje potwierdzone z UMWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 19-06-2010, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info. Fajnie, że pojawia się choć cień szansy na nowe pociągi w Lubuskiem, zwłaszcza cenny jest drugi pociąg na południe kraju przez Nadodrzankę Smile
No właśnie, mam nadzieję, że nie PIC nie zlikwiduje swych TLK tylko dlatego, że pojawi się drugie połączenie w podobnym kierunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pionier27 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009

PostWysłany: 20-06-2010, 18:20    Odpowiedz z cytatem

A skąd masz takie wiadomości, że zlikwidują EIC LECH?
Jak dotad żadne wieści do Urzędu Marszałkowskiego nie dotarły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-06-2010, 19:07    Odpowiedz z cytatem

1 września pojawi się TLK Warszawa - Zielona Góra kursująca w podobnych godzinach jak EIC Lech, także zmiana na plus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-06-2010, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, Bardzo życzyłbym sobie i reszcie pasażerów IR z Zielonej Góry.
Odnośnie
Cytat:
iR "Światowid" Zielona Góra - Kraków Gł
to oznaczałoby skrócenie relacji tego pociągu.
Cytat:
wyjazd z Zielonej Góry około 10 rano,
o tej porze kursuje Regio z Chojny do Wrocławia,więc ciekawym będzie rozwiązanie które tu PR-ne zastosują.
Cytat:
przyjazd z Krakowa około 19

No to byłaby rewelacja, oznaczałoby to że z Wrocławia do Zielonej trzy pociągi odjeżdżające co godzina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-06-2010, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Skrócenie ? - chyba wydłużenie. Obecnie jeździ z Przemyśla do Wrocławia.

Co do Krakowa - wiem że połączenie do Krakowa będzie. Czy ten pociąg będzie jeździł do Rzeszowa / Przemyśla / Zakopanego czy tylko do Krakowa - to nie wiem.

co do łączenia iR z Chojną czy taktu godzinnego nie byłbym taki pewny - przecież RJ osobówek na pewno ulegnie w grudniu zmianie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 20-06-2010, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Ale to nie oznacza likwidacji taktu. Bo u mnie na przykład, w zeszłym roku też był takt, teraz go przesunęli o 3-4 minuty w stronę Poznania i 7 minut w powrotną, ale takt jest nadal. Jeśli go macie, pewnie utrzymają go.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 21-06-2010, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Pionier27 napisał/a:
A skąd masz takie wiadomości, że zlikwidują EIC LECH?
Jak dotad żadne wieści do Urzędu Marszałkowskiego nie dotarły?


Jak pisze Bartuś, najprawdopodobniej za EIC Lech z ZG wejdzie TLK, który jeździł do niedawna do Kostrzyna w podobnych godzinach. Nie sądzę więc, by PIC utrzymywał dwa składy wyjeżdżające pół godziny po sobie. Moim zdaniem, trzeba było nie likwidować połączenia TLK z Kostrzyna, a do ZG zostawić EIC (najlepiej z dawną nazwą Lubuszanin Śmiech. Wtedy można by walczyć o IR dla Gorzowa na południe kraju (np. do Krakowa).
Ciekaw jestem jaka byłaby frekwencja w Lechu gdyby bieg kończył w Poznaniu. Ostatnio jechałem nim 2 razy (w obu przypadkach z Wawy do ZG) i powiem, że zawsze frekwencja była przyzwoita - nie powiem, że 80-100%, ale coś między 55-70% i co ciekawe w Poznaniu zawsze wysiadało 20-30 osób, sporo w Zbąszynku, a najwięcej w ZG. Przypuszczam, że w relacji Poznań Gł-Warszawa Wsch. będzie to typowy muchowóz, poza tym dziwię się, że nie zdecydowali się na zatrzymanie Lecha w Kutnie - to dawałoby możliwość przesiadki na połączenia do Łodzi czy Płocka. Ale czy PIC kieruje się logiką?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 22-06-2010, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem ciekawy czy pojawi się pociąg Zielona Góra-Głogóe-Leszno-Ostrów, wszystko zależy od tego czy będą mieli wolny szynobus, sądze żt taka szansa istnieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 23-06-2010, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Szansa jest, bo Lubuskie chce kupić jeszcze w tym roku szynobusy, choć prawdopodobnie trafią one na linię Kostrzyn-Krzyż, gdzie są najbardziej potrzebne. Nie ukrywam, że tak naprawdę 2 SZT (prawdopodobnie tyle zamierzają kupić) nie rozwiązują problemów komunikacji kolejowej w województwie - ciągłe odwoływanie pociągów na linii żarsko-żagańskiej oraz ZG-Żary-Węgliniec nie działa na korzyść przewozów kolejowych. Dlatego 10 nowych pojazdów to jest minimum na teraz, bo, prawdę mówiąc "rozkład" składający się z 3-4 par pociągów na dobę jest powodem do wstydu, a prócz składów, które zapewniłyby przyzwoitą częstotliwość, niezbędne są wozy zapasowe, by uniknąć autobusowej komunikacji zastępczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 25-06-2010, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie, że obsługą zajeła by sie Wielkopolska tak jak jest z Głogowa do Leszna, oni są bardziej pewni niż np. moje województwo ,które obiecywało nam vt641 Shocked a pojawił się czasami SA134.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 11-07-2010, 12:43    Odpowiedz z cytatem

Do Gorzowa powinien powrócić TLK do Warszawy. Dlaczego wojewodztwo ma dopłacać do IR, skoro psim obowiązkiem Ministerstwa Infrastruktury jest zapewnie takiego jedynego (!!!) połączenia. Pociąg ten powinien jednak rozpoczynać i kończyć bieg w Gorzowie, a nie Kostrzynie. Skomunikowanie z Kostrzyna ewentualnie szynobusem. I trasa już nigdy przez Piłę, Bydgoszcz (muchowozy) ale TYLKO przez Poznań.

Obowiązkiem Marszałka jest za to zapewnić połączenia regionalne. I tutaj na pierwszy plan połączenie Gorzów-Poznań. Po zakupie tego osławionego szynobusu powinien on jeździć 3-y, a nie jak się planuje dwa razy dziennie. Kursy poranny Kostrzyn-Poznań, potem dwa Gorzów-Poznań i wreszcie powrót wieczorny do Kostrzyna. Szynobusy powinny jeździć i zarabiać, a nie stać na bocznicy. Wytrasowanie spokojnie na ok 1h 50 min Gorzów-Poznań.Niestety pojawiają się przecieki na znacznie dłużej (!?)
Poza tym hitem mogłoby być połączenie IR szynobusem Poznań-Krzyż-Kostrzyn- Berlin na wzór Wrocław-Drezno, z czasem przejazdu tylko trochę dłuższym niż E20. Jest to o tyle realne, że nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla IC.

Powrót Hetmana (choć ta nazwa zupełnie nie pasuje do Gorzowa) lub czegoś podobnego w postaci bezpośrednich wagonów do Krakowa/Rzeszowa/Przemyśla dołączanych w Krzyżu/Poznaniu do jakiegoś wczesnego TLK lub IR. Na odcinku Gorzów-Krzyż współfinansowane przez województwo.

Regio Kostrzyn-Krzyż-Piła-Tczew-Gdynia przez połączenie istniejących obiegów, coś na kształt dawnego "Tura".

Tyle lista życzeń. Tymczasem obecna sytuacja kolejowa Gorzowa to totalna porażka. Osiem połączeń Kostrzyn-Krzyż i jeden wagon do Warszawy !!! Brak tak potrzebnych połączeń z Poznaniem. Kto choć raz musiał się przesiadać w Krzyżu ten wie o czym mówię! I nie da się tego wytłumaczyć brakiem druta. O wiele lepsze ilościowo i jakościowo (relacje) mają takie miasta jak Wolsztyn (Wielkopolskie), Chojnice (Pomorskie), Nysa (Opolskie), czy...nawet nasze lubuskie Żary. A z ZG do JG przecież jeżdżą szynobusy częściowo pod drutem na terenie dwóch wojewodztw. Dla Gorzowa jakoś się nie daje...
Panie Marszałku - do roboty, bo wybory idą....
Koledzy z Zielonej Góry - pomóżcie lobbować też za północną częścią województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 11-07-2010, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Za dużo na raz i wychodzą takie "kwiatki":
ostbahn1 napisał/a:
Do Gorzowa powinien powrócić TLK do Warszawy. Dlaczego wojewodztwo ma dopłacać do IR, skoro psim obowiązkiem Ministerstwa Infrastruktury jest zapewnie takiego jedynego (!!!) połączenia.

ostbahn1 napisał/a:
do Krakowa/Rzeszowa/Przemyśla dołączanych w Krzyżu/Poznaniu do jakiegoś wczesnego TLK lub IR. Na odcinku Gorzów-Krzyż współfinansowane przez województwo


Natomiast "hit" do Berlina musiałby wyniknąć z porozumienia pomiędzy PR a pryw. przewoźnikiem NEB [Kostrzyn - Berlin]. Wątpliwa sprawa.

Marzyć to ja też mogę. Na przykład o taryfie VBB w woj. lubuskim na terenie przygranicznym. Więcej nie potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 13-07-2010, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Z tą TLK-ą zamiast Lecha to może być różnie, jeśli IR Wisła będzie w dobrych godzinach i na wagonach to wystarczy, że IC zwęszy okazję do cięcia i tym sposobem z 2 połączeń IC (EIC i TLK) ZG z W-wą zostanie jedno i dodatkowo IR Wisła, oczywiście nie mam nic przeciwko temu. Smile

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 21 Idź do strony 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl