Wysłany: 19-05-2010, 23:32 RJ 2010/2011 na Dolnym Śląsku
Do końca marca na prośbę UMWD każdy mógł przekazać swoje propozycje i uwagi do nowego rozkładu jazdy. Przekonajmy się, czy urzędnicy wzięli sobie do serca opinie pasażerów!
Podobnie jak w roku ubiegłym, zaczynamy akcję pisania wniosków do UMWD o dostęp do informacji publicznej na temat założeń do nowego rozkładu jazdy 2010/2011 w naszym województwie.
Urząd Marszałkowski musi udostępnić projekt rozkładu jazdy każdej zainteresowanej osobie! Mało tego, na odpowiedź UMWD ma ustawowy termin, który wynosi 30 dni. Im wcześniej poznamy rozkładowe plany UMWD tym więcej czasu będzie na ewentualną interwencję.
Wniosek wysyłamy listem poleconym na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Kancelaria Ogólna
Wybrzeże Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji publicznej na temat założeń do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów regionalnych na terenie Województwa Dolnośląskiego, uruchamianych przez Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie.
Projekt nowego rozkładu jazdy 2010/2011 proszę przesłać pocztą elektroniczną pod adres e-mail: ............................... lub pocztą pod adres zamieszkania.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. Nr 133 poz. 833 z późn. zm.)
Miejscowość, data
Podpis wnioskodawcy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
I z tego, co na razie widać, znikają pociągi z Głogowa do Legnicy. Oczywiście nie jest to ostateczna wersja (ta będzie w listopadzie na stronie UMWD), więc wiele rzeczy może ulec zmianie.
Można również zauważyć parę błędów (np. Poznań Główny - Głogów, godzina przyjazdu; niemożliwe, żeby pociąg jechał tylko 1h 28 min, powinno być raczej 2h dłużej).
To jest tylko wstępny projekt i do grudnia jeszcze wiele się zmieni. Na pewno spora część pociągów wyleci z tego rozkładu jazdy, tak jak to było w latach poprzednich, bo okaże się, że UMWD ma za mało funduszy na połączenia kolejowe.
Proszę pamiętać, że trzeba pokryć stratę wygenerowaną przez KD w 2009 roku, trzeba też utrzymać nieustannie rozrastającą się biurwę KD. Miliony, które mogłyby pójść na uruchomienie pociągów są przeżerane przez bezproduktywną administrację KD:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, spokojnie. Zauważyłaś, że z JG do Lwówka będzie ok 5 par na dobę, ale za to Zebrzydowa pójdzie do piachu? Potwierdzają się przecieki jakie dostałem wcześniej. KD odda do PR część pracy przewozowej. Jak widać Lwówek to tylko roczny epizod w historii KD. Skąd takie wnioski? Ano proste - brak połączenia LG - JG, a jakoś nie uwierzę w wizje utworzenia kolejnej "bazy" przez KD tym razem w JG.
Pytanie tylko czy w związku z ograniczeniem pracy przewozowej ograniczone zostanie też zatrudnienie, a jeśli tak to na których stanowiskach...
Kolejną niespodzianką są wszystkie pociągi JG - SPG na SA. Do Trzebnicy 13 par. UMWD zakłada chyba cudowne rozmnożenie taboru do tego czasu, albo zaczną się wieczne KKA. Kolejna ciekawostka: wylatuje wagonowy Szczeliniec z Poznania, zostaje tylko Kamieńczyk i to jedynie do JG. Brak bezpośredniego połączenia do SPG będzie pewnie gwoździem do trumny dla tego połączenia, bo jak już będzie trzeba sie przesiadać w JG, to pewnie busiarze będą na peronie oferować znacznie szybsze połączenie.
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Jest jeszcze jedna Węgliniec - Legnica która kula się ponad 3 godziny pewnie pojedzie przez Żary.
No i Jelenia Góra z Zieloną Górą połączenie ma jedno i tylko w weekendy. Aż żal patrzeć że jeszcze w tamtym roku jeździły cztery codzienne pary pociągów i piąty sezonowy Szczecin.
Kierunek wałbrzyski z Jeleniej Góry to też jakiś żart. We wszystkie dni oprócz poniedziałków pierwszy pociąg na Wałbrzych wyjedzie z Jeleniej Góry o 7:35 ale za to w poniedziałek ludzie dojadą do pracy do Wałbrzycha bo będzie pociąg o 5:51 - widocznie w wałbrzyskim do pracy tylko w poniedziałki.
Ostatni pociąg z Jeleniej Góry w dni powszednie wyjedzie o 16:50 można powiedzieć że zimą to już noc. No i te połączenia z Jeleniej Góry do Węglińca kulające się 3 godziny to też miód / chyba o Bogatynię zahaczą/
Co do Lwówka to już widzę te hulające wahadłowo KKS -y. A co do jednorocznego pobytu KD na lwóweckiej to nie był to epizod to było celowe i na siłę wpuszczenie tej firmy, by skutecznie wygasiła popyt! Co jej się zresztą skutecznie udało zwłaszcza w przypadku odcinka Lwówek - Zebrzydowa gdzie przy tak mocno rozbudowanej ofercie i istnie cenowych hitach wypracowali sobie frekwencję w granicach 8 osób max na tygodniu i troszkę większej ilości w weekendy . Między Lwówkiem a Jelenią jest dużo lepiej z frekwencją ale na przeciw roku ubiegłego to i tak Kicha.
Ostatnio zmieniony przez Bonifas dnia 19-07-2010, 20:43, w całości zmieniany 3 razy
UMWD zakłada chyba cudowne rozmnożenie taboru do tego czasu
Generalnie gdyby nie protesty NEWAGu (swoją drogą to fajna firma, 220M wykoleił się w drodze na testy, hahaha), to nowe szynobusy już dawno powinny jeździć.
Zobaczymy jak szybko Mińsk się uwinie, dla lubelskiego zrobili (co prawda w Bydgoszczy, ale jednak) dość szybko, więc może i dla dolnego śląska zrobią przynajmniej jednego jeszcze w tym roku.
W czasie konsultacji marszałkowskich kiedy to niżej podpisany Pan Bańkowski zbierał dane od społeczeństwa nt pożądanych godzin odjazdów pociągów otrzymałem poniższą odpowiedź, którą celowo zachowałem na poczcie elektronicznej by porównać ją z projektem.
Cytat:
DT.I.5431-70/10 Wrocław, 24 marca 2010 r.
W odpowiedzi na Pana propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych w województwie dolnośląskim dot. połączeń na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śląski – Zebrzydowa – Zgorzelec pragnę podziękować za przekazane obszerne uwagi. Jednocześnie informuję, iż zgodnie z Pana sugestiami w rozkładzie jazdy 2010/2011 planowane jest zaspokojenie potrzeb dojazdu zarówno do Jeleniej Góry, jak i do Lwówka Śląskiego, a projektowane godziny kursowania pociągów będą w miarę możliwości zbliżone do proponowanych jako pożądane w przypadku dojazdów do szkoły i pracy oraz z powrotem. W tym celu przewiduje się wykorzystanie dwóch szynobusów w dni powszednie i wzmocnienie dotychczasowej oferty przewozowej na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śląski – Jelenia Góra. Nie planuje się natomiast utworzenia relacji Zgorzelec – Jelenia Góra przez Lwówek Śląski, jednakże w projekcie są dogodne skomunikowania w Zebrzydowej (w kierunku Wrocławia) i Jeleniej Górze (we wszystkich kierunkach). Aktualnie trwają jeszcze negocjacje z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego oraz Republiką Czeską nt. ewentualnej możliwości utworzenia bezpośrednich relacji z Zielonej Góry do Jeleniej Góry lub z Legnicy do Kořenova przez Lwówek Śląski.
Odpowiadając na kwestię proponowanych obiegów taboru uprzejmie informuję, iż oba pojazdy muszą stacjonować w Legnicy. Zatem ostateczny układ obiegów nie będzie mógł odbywać się w zaproponowanym przez Pana kształcie.
Ponadto pragnę poinformować, że na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych.
Z poważaniem
Krzysztof Bańkowski
p. o. Kierownika
Dział Organizacji i Promocji Transportu
Departament Infrastruktury
tel. (0-71) 776 98 43, pok. 104
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław
www.koleje.dolnyslask.pl
Ciekawe są również "nocne" połączenia Bolesławiec - Węgliniec...
Pewnie chodzi Tobie o ten z Bolesławca do Węglińca o 0.20?
Jest to przesiadka z planowego INTERREGIO z warszawy do Bolesławca mowa o nim w tym artykule: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10887
A te poranny z Węglińca do BC to Na IR do wawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum