Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Reaktywacja pociągów do Kartuz?
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-07-2010, 08:35    Odpowiedz z cytatem

Do Kartuz pojedziemy pociągiem także po wakacjach?

Wakacyjne, weekendowe połączenie do Kartuz cieszy się dużym zainteresowaniem turystów. Mieszkańcy stolicy Kaszub domagają się, by pociągi woziły ich także po sezonie - do pracy i do szkoły
Z każdego kursu w sobotę i niedzielę korzysta kilkadziesiąt osób - głównie turystów, którzy często z rowerami z Kartuz zmierzają dalej na Kaszuby. Jednak pojawienie się szynobusu wzbudziło apetyty mieszkańców miasta, które obecnie nie ma dobrego połączenia z Gdynią. - W ostatnich latach część połączeń zlikwidowano, ale nie z powodu małego zainteresowania, a kiepskiej sytuacji finansowej jednego z przewoźników - mówi Adam Bronk z Kartuz. - Te kursy, które zostały, stoją w ogromnych korkach na wjeździe do Gdyni.

Popularnością wakacyjnych pociągów pozytywnie zaskoczeni są pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje regionalne połączenia kolejowe w województwie. - Być może w sierpniu pociągi do Kartuz będą jeździć także w piątki - mówi nam jeden z nich.
To jednak dopiero początek. W Urzędzie pojawił się plan uruchomienia połączenia całorocznego. Każdego dnia szynobus kursowałby między Kartuzami a dawnym węzłem w Glińczu, gdzie krzyżuje się nieużywana obecnie linia z Kartuz do Pruszcza z trasą z Kościerzyny do Gdyni. W tym miejscu następowałaby przesiadka na pociąg z Kościerzyny do Gdyni i odwrotnie: pasażerowie pociągów z Gdyni do Kościerzyny mogliby przesiąść się na czekający na nich pociąg do Kartuz. Dzięki temu podróż trwałaby około 50 minut (obecnie - ponad godzinę, bo pociągi jadą naokoło przez Somonino). Potem pociąg kursujący z Kartuz do Glińcza można by wydłużyć - z jednej strony do Sierakowic, z drugiej nawet do Pruszcza.

- Na razie skupiamy się na Kartuzach. Jest szansa, że pociągi ruszą w grudniu razem z nowym rozkładem jazdy - mówi nasz informator z Urzędu Marszałkowskiego.

Takie połączenie nie wiązałoby się z większymi inwestycjami. Kolejarze wycenili remont odcinka Glińcz-Kartuzy na 10 mln zł. Drugie tyle kosztować ma budowa rozjazdów w Glińczu, dzięki czemu pociągi mogłyby bezpośrednio przejechać z trasy Kartuzy-Glińcz-Pruszcz na trasę Kościerzyna-Gdynia. - Remont pozwoliłby na jazdę z prędkością 80 km na godz. Według naszych informacji teraz autobus szynowy mógłby pojechać tam 50 km na godz. Różnica w czasie podróży to około 3-4 minut. Na razie więc ograniczymy się do wariantu bezinwestycyjnego, powstanie jedynie tymczasowy przesiadkowy peron w Glińczu - mówi pracownik UM.

Docelowo w Glińczu mają powstać wspomniane rozjazdy, a linia do Kartuz ma być gruntownie wyremontowana - to konieczne, by pociągi z Kartuz mogły za 4 lata pojechać bezpośrednio Koleją Metropolitalną do Gdańska.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 29-07-2010, 11:33    Odpowiedz z cytatem

10 milionów za dwa rozjazdy ? Kogoś tam chyba nieźle pojechało na dekiel !!!

Cieszy mnie fakt że jest plan połączenia całorocznego do Kartuz. Dodatkowo przebąkuje się coraz głośniej i coraz częściej o reaktywacji ruchu pasażerskiego na D29-229 na odcinkach Kartuzy - Sierakowice oraz Kartuzy - Glincz. W przyszłości można by pomyśleć i starać się o dofinansowanie na reaktywację całej linii D29-229 tj Pruszcz Gdański - Kartuzy - Lębork.

Po częściowej reaktywacji D29-229 można by się pokusić o następujące połączenia:
- Somonino - Kartuzy - Sierakowice (i z powrotem)
- Kartuzy - Sierakowice (i z powrotem)
- Somonino - Kartuzy (i z powrotem, kilka par mających skomunikowania)
- Kartuzy - Glincz - Gdynia (i z powrotem)

Poza tym są jeszcze połączenia w ramach PKM czyli kolej roku 2050. Z Wrzeszcza Kokoszek przez Lotnisko, następnie do Starej Piły i dalej np do Kartuz czy też do Gdyni. Opcji jest bardzo dużo, nie chce mi się wszystkiego wypisywać. Powiem krótko, mamy szansę zrobić dobrą kolej o zasięgu lokalno - regionalnym. Byleby urzędasy tego nie skopały...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 29-07-2010, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli faktycznie te pociągi mają ładną frekwencję to może warto by się zastanowić nad ich zostawieniem po wakacjach. I nie trzeba nie wiadomo jakich inwestycji tylko bezpośrednich pociągów do Gdyni. Ale znając roztropność UMów było by z przesiadką w Somoninie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 29-07-2010, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
10 milionów za dwa rozjazdy ? Kogoś tam chyba nieźle pojechało na dekiel !!!

10 milionów za remont odcinka Glincz - Kartuzy.

Bez tych rozjazdów cały wysiłek na nic - ale jeśli powstaną, bezpośrednie pociągi Gdynia - Kartuzy obsługiwane szynobusami mają realną szanse na powodzenie. Mam nadzieję, że panowie z UM dojrzeją do tej decyzji, zanim uruchomią pociąg na stałe - inaczej będzie zlikwidowany po dwóch miesiącach.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 29-07-2010, 19:12    Odpowiedz z cytatem

REXus napisał/a:
... jeśli powstaną, bezpośrednie pociągi Gdynia - Kartuzy obsługiwane szynobusami


Ja tylko jestem ciekawy o jakich szynobusach myślimy? Bo z tego co wiem z "własnego podwórka" to mamy niedobór szynobusów. Fajnie by było, gdyby na trasie Gdynia - Kartuzy wznowiono ruch, gdyż pozwoliłoby to na szybszy rozwój okolicy (cały powiat kartuski i kościerski) jednak nie kosztem innej linii (którą z pewnością byłaby Gdynia - Kościerzyna). Już teraz na kościerskiej jest cięzko z taborem, a jeśli powstanie kolejna linia będzie jeszcze gorzej. Możnaby pomyśleć o rozwiązaniu jak w woj. kuj-pom, gdzie zakupiono doczepy do szynobusów, tańsze w eksploatacji i pozwalające na przewożenie większej ilości osób, ale nie liczę że nasze województwo się czymś takim zainteresuje. Po krótce, podsumuję. Pomysł kolei do Kartuz jest dobry o ile zakupione zostanie więcej szynobusów tak, aby zarówno rozwijała się linia do Kościerzyny, na Hel, do Chojnic i również do Kartuz.
PS. Wiem, że województwo zakupuje nowe szynobusy NEWAGu, ale przy rozpisaniu przetargu pomysłu o kolei do Kartuz jeszcze ne bylo (mówie o całorocznym połączeniu przez Glincz), w zwiżaku z tym nie wierze w argument, że te szynobusy pójdą tu. Szczerze wątpię, że są u przewidziane.
Może oprócz pochwalania tego pomysłu warto pomyśleć nad taborowym rozwiązaniem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 29-07-2010, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Taborowe rozwiązanie jest: holenderskie szynobusy, o ile PR zdecydują się na zakup. Już kiedyś krążyła pogłoska, że PR chciało kupić szynobusy i ich stacją macierzystą miały być Chojnice. Osobiście bym wolał, jeżeli już dojdzie do reaktywacji przewozów poza sezonem, aby linię Kartuzy - Gdynia obsługiwały szynobusy z Chojnic. Dlaczego? Po prostu, PR musiałyby wtedy uruchomić połączenie Kartuzy - Kościerzyna - Chojnice Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 29-07-2010, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Po uruchomieniu bezpośrednich pociągów Kartuzy - Gdynia przez Glincz, nie trzeba by było tworzyć połączeń Kartuzy - Somonino ze skomunikowaniem w Somoninie z pociągiem relacji Kościerzyna - Gdynia. Dzięki temu mogłyby kursować pociągi Kartuzy - Somonino skomunikowane z pociągiem relacji przeciwnej czyli Gdynia - Kościerzyna. Poza tym można by było utworzyć skomunikowanie (o ile zajdzie potrzeba) w Somoninie na pociągi relacji Somonino - Kartuzy - Sierakowice jak zostanie reaktywowany ten fragment linii D29-229.

Ostatnio miałem przyjemność zaliczyć pociągiem planowym czyli oficjalnie po raz pierwszy Very Happy odcinek Somonino - Kartuzy pociągiem relacji Gdynia - Somonino - Kartuzy. SA103 na pokładzie z 20 osobami, tyle że pogoda była raczej do siedzenia w domu niż do wycieczkowania. Znów w drodze powrotnej było już więcej osób, szkoda że prędkość szlakowa jest taka niska i przystanek w Lesznie Kartuskim to nadal wielki trawnik z 3 ścieżkami + śmietnik.

Mam nadzieję że inicjatyw tego typu będzie w naszym województwie coraz więcej i że będą ty inicjatywy lokalnych samorządów i UMWP. Bo te wszystkie bajeczki o PKM są już nudne. Panowie, dużo gadacie a na razie nic nie zrobiliście poza wychlapaniem kilkuset litrów atramentu na ulotki itd. Za to Kartuzy mało gadały a dużo działały i połączenie zostało uruchomione. Co do przewoźnika w naszym województwie + PKM liczę na interesujący pojedynek pomiędzy PR a Arrivą. Niech wygra lepszy.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 29-07-2010, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
Co do przewoźnika w naszym województwie + PKM liczę na interesujący pojedynek pomiędzy PR a Arrivą. Niech wygra lepszy.


Myślę, że wybór jest ocztwisty:P Porównajmy Arrivę Express (chodzi o konduktorów i skład) a REGIO do Kościerzyny (różnica w bilecie jest właściwie znikoma, a do ARRIVY na tym odcinku nie dopłaca województwo, więc wychodzi na to, że jest nawet tańsza;])
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 29-07-2010, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Różnica w bilecie znikoma za to w standardzie/ jakości/ komforcie jest z ogromną przewagą na korzyść Arrivy. Tyle że PR mają na własność (jeżeli chodzi o SZT) SA101 i SA102, pozostałe są dzierżawione od UMWP. Arriva ma na własność Duńczyki, żabę i jeżeli się nie mylę to także SA134. SA106 i SA123 są na dzierżawie.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 30-07-2010, 16:45    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
Tyle że PR mają na własność (jeżeli chodzi o SZT) SA101 i SA102,

Na ich miejscu nie chwaliłbym się tym za bardzo że to ich...Razz Stary złom, siedzenia tak niewygodne, że jazda tym czymś przez godzine to masakra. Tzw. "dyliżans"Razz
A już tak odchodząc od tematu tych szynobusów, nawet obsługa Arruvy jest zupełnie inna - milsza i bardziej im zależy na psaażerach.

PS. Czy do uruchomienia takiego połączenia do Kartuz nie trzeba ropzisać przetargu? Czy ot tak można dać byle komu (mówie o PR) zniszczenie dobrego pomysłu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 30-07-2010, 17:49    Odpowiedz z cytatem

PR są spółką samorządową i teoretycznie UM może im po prostu zlecić realizację przewozów. Takie bardzo sprytne posunięcie ze strony decydentów kolejowych (mówię o usamorządowieniu PR i przydzieleniu jakiejś części udziałów każdemu z województw), utrudniające przejęcie przewozów np. przez Arrivę, czy w przypadku województwa pomorskiego SKM.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 30-07-2010, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Żal. To byle-co (PR) dawno powinni uśmiercić;] I moglib sobie kolejarze jeździć SA101;] Wszyskiego najlepszego:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-07-2010, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie szynobusy to na niektórych trasach mozna by było sobie drezyną reczna pojezdzic, więc proszę az tak bardzo nie narzekac. Smile

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek1990 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Kościerzyna

PostWysłany: 31-07-2010, 07:47    Odpowiedz z cytatem

Gdyby to byle co dbało o swoje pieniądze, sworzyło pozytywny wizerunek swojej "firmy" i umiejęnie zarządzała ludźmi których zatrudnia (a nie po 2 konduktorów do praie pustego pociągu) wszystko wyglądałoby inaczej;] Ale miejmy nadzieję, że przyszłość (w tym wypadku połączenie do Kartuz) pokaże, że inne firmy potrafią dobrze i odpowiedzialnie prowadzić przewozy i że nikt nie jest skazany na PR;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 31-08-2012, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś z was korzystał w tym sezonie z tego połączenia? A może nawet nie raz i ma zdanie w kwestii czy te pociągi to dobry pomysł oraz czy frekwencja z roku na rok jest lepsza czy gorsza?
Bonifas napisał/a:
Jeżeli faktycznie te pociągi mają ładną frekwencję to może warto by się zastanowić nad ich zostawieniem po wakacjach.

No właśnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl