Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Autor Wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 05-08-2010, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, i w jakim celu związkowcy robią wodę z mózgu zwykłym pasażerom? Czy R czy IR, ale do Węglińca jedzie, więc nie widzę żadnego problemu z serwisowaniem składu na tej "wspaniałej stacji". Nie wyobrażam sobie natomiast, żeby na pragotronie w Krakowie, czy Warszawie pojawiła się informacja: pociąg IR do Węglińca.
Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-08-2010, 10:44    Odpowiedz z cytatem

No właśnie ciekaw jestem jak to będzie wyglądało na tablicach TK i czemu chcą go skrócić do Krakowa na początku jezdził do Przemyśla jak dawny ŚLĄZAK PKP z Przemyśla do Zgorzelca .Czyżby Frekfencja? Czy może PKP IC ma tam za dużo swoich pociągów ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-08-2010, 11:20    Odpowiedz z cytatem

Ja apeluję do związkowców z PR Wrocław, aby nie mieszali w rozkładzie jazdy na linii zgorzeleckiej. Jak słyszę "Węgliniec" to z góry wiem, że chodzi o interes kolejarzy. Czego marudzicie, skoro IR z Krakowa do Bolesławca pojedzie dalej do Węglińca jako REGIO? I tak dupy będziecie wozić do pracy za darmo, więc co za różnica, czy REGIO czy interREGIO?

A tak przy okazji, przypomniał mi się pewien żart:

Jaki jest herb Węglińca?
Wąsata nutria w kolejarskiej czapce!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-08-2010, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Noema, nikt ze związkowców nie ma zamiaru mieszać w rozkładzie jazdy na linii zgorzeleckiej Exclamation .
Ja tylko przypominam jak między innymi i Ty walczyłaś, aby jakiekolwiek pociągi kursowały na tej linii, oczywiście dla dobra podróżnych. A teraz jeżeli związki walczą o realny byt pociągu, to stawiacie wielki problem. Bo ten pociąg jako IR będzie tylko do Bolesławca, a do Węglińca, jako "R". Wystarczy przeczytać post pewnego gościa z PLK-i na forum "Rynek kolejowy", który wyraźnie pisze, dokąd jako IR będzie kursował.
Związkowcom PR Wrocław nie chodzi o interes kolejarzy, tylko o podróżnych, a dodatkowo w tej materii zagwarantowanie bezpieczeństwa podróżnych.
Mam pytanie - czy w związku z tą odpowiedzią otrzymam drugie ostrzeżenie Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 06-08-2010, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Biorąc pod uwagę niesamowicie olbrzymie potoki na szlaku Bolesławiec - Węgliniec w godzinach późnowieczornych rzeczywiście nie tylko IR się tam nadaje, ale wręcz EIC. Badam tą linię od wielu lat i tak na dobrą sprawę, jak pojedzie tam kilku podróżnych, to będzie wielki sukces. Jeszcze raz powtarzam. Ten pociąg stoi tylko kilka minut dłużej w Bolesławcu i rusza dalej jako pociąg R do Węglińca, więc o co u licha chodzi, skoro podróżni jadą dalej i potok jest zachowany? Ba, nawet lepiej, bo pociąg będzie zatrzymywać się na każdej stacji, więc istnieje potencjalnie większe prawdopodobieństwo zwiększenia potoku na szlaku B-W.

A już w ogóle nie wiem, co ma z tym wspólnego bezpieczeństwo podróżnych: to znaczy, że w pociągu R na szlaku Bolesławiec - Węgliniec będą mordować? O rety, to strach pomyśleć, co może się dziać na odcinku Węgliniec - Zgorzelec??

Regularność potoków, wykazywana przez ostatnie lata, spada proporcjonalnie na linii do Zgorzelca, wraz ze zwiększającą się odległością miejscowości od Wrocławia. Odcinając Zgorzelec, uzyskujemy wręcz nikłe potoki pasażerskie w bardzo późnych godzinach wieczornych na trasie Bolesławiec - Węgliniec. Gdyby Węgliniec miał 50 tyś., to pociąg na pewno kończyłby bieg jako IR w Węglińcu, a wtedy, podejrzewam, też byłoby źle, i towarzystwo za wszelką cenę domagałoby się Zgorzelca. No właśnie: gdyby. Ale tego "gdyby", póki co, nie ma. Zgorzelec ma kadeki i RE i i tak dobrze sobie radzi. Nie oszukujmy się: Węgliniec, to nie dawna, słynąca sławą olbrzymia stacja węzłowa, tylko resztki pozostałe po dawnych latach świetności. Wystarczy powiesić drut do Zgorzelca, i sytuacja się diametralnie zmieni: pociąg IR będzie kończyć w Zgorzelcu. Ale pójdźmy po rozum do głowy, póki co, jest, jak jest, i nic nie wskazuje na zmianę sytuacji, chociaż ja i tak truję ciągle 'mózg' peelce, żeby powiesiła do Zgorzelca kabel. I co? wtedy też związkowcy będą protestować, bo nie będzie miał kto w Węglińcu zmienić lokomotyw i zrobić próby hamulcowej? Mamy iść do przodu, a nie się cofać. W późnych godzinach wieczornych przy tak zelektryfikowanej linii, jak obecnie, Bolesławiec jest ostatnią stacją wykazującą się normalnym potokiem pasażerskim. To i tak dobrze, że pociąg musi jechać do Węglińca, bo tam jest serwis. Gdyby był w Bolesławcu, to Węgliniec upadłby w ogóle.

Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-08-2010, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A już w ogóle nie wiem, co ma z tym wspólnego bezpieczeństwo podróżnych: to znaczy, że w pociągu R na szlaku Bolesławiec - Węgliniec będą mordować? O rety, to strach pomyśleć, co może się dziać na odcinku Węgliniec - Zgorzelec??


Lausitzer, tu chodzi o sprawdzenie stanu technicznego składu i lokomotywy lub EZT, a także dopilnowania sprzątania i wodowania składu, a w okresie zimy stacja Węgliniec ma tą możliwość (pracownicy, składy), że w razie bardzo niskich temperatur (np. zamarznięte wstawki hamulcowe,drzwi wejściowe, itd.) można zmontować skład zastępczy.

[ Dodano: 06-08-2010, 23:50 ]
Dlatego nikt ze związkowców nie mąci i niech pociąg kursuje od nowego rozkładu jazdy 2010/2011.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 06-08-2010, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Takie rzeczy możesz tłumaczyć nowicjuszowi kolejowemu. Dlatego mówię: skład, jako skład, a nawet pociąg rozkładowy w drodze handlowej do Węglińca dojeżdża, więc jaki problem z serwisowaniem w Węglińcu? Przecież i tak tylko tam będzie "obrabiany". A czy serwisowany na tej 'pięknej stacji' może być tylko wtedy, jeśli zawita tam z kategorią IR? Nie dajmy się zwariować.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-08-2010, 23:04    Odpowiedz z cytatem

Lausitzer, nie będę polemizował. Poczekajmy na decyzję Spółki PR.
Nie ważne, czy ten pociąg od Bolesławca do Węglińca będzie jako "IR" czy "R". Najważniejsze, aby był z korzyścią dla społeczeństwa.
I tego się trzymajmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 07-08-2010, 10:25    Odpowiedz z cytatem

piszę jescze raz bo oczywiście SKASOWANO mój post w którym pytam LAUSITZER-a dlaczego niby sobie nie wyobraża żeby na pragotronie pisało "Węgliniec"??? w czym masz problem z pragotronem?

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 07-08-2010, 11:15    Odpowiedz z cytatem

Wyjaśniam: za długa relacja na tak bardzo małą miejscowość, której pasażerowie w tamtych rejonach nie kojarzą. Owszem, są pociągi ze stacją docelową, podobną wielkością do Węglińca, ale to są pociągi regionalne.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 07-08-2010, 13:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wyjaśniam: za długa relacja na tak bardzo małą miejscowość, której pasażerowie w tamtych rejonach nie kojarzą.


I to jest wg Ciebie argument? Na Dolnym Śląsku też znaleźliby się ludzie którzy nie słyszeli o Węglińcu czy Bolesławcu, nie trzeba szukać w innych rejonach.

A takie miejscowości jak Terespol czy Zagórz to wszyscy kojarzą i wiedzą gdzie leżą? Na pewno nie a mimo to pociągi tam jeżdżą (lub jeździły - Zagórz).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 07-08-2010, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Zasada jest prosta: Zagórz - miejscowość turystyczna, Terespol - miejscowość graniczna. Relacje końcowe pociągów są łatwe do skojarzenia. Ze Zgorzelcem się zgodzę, a Węgliniec co? Metropolia 3 tysięczna? Dawna wioska kolejarska? Brama do Niemiec? Koniec linii? No chyba, że trakcji elektrycznej, ale jakiego zwykłego pasażera to obchodzi ?

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 22-08-2010, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Jakby zrobili drut na 20-sto paro kilometrowym odcinku z Węglińca do Zgorzelca to by nie było problemu i tego całego zamieszania z zamianą lokomotyw, obsługą, itp. Dziwię się dlaczego PLK i MI nie zdecydowało się na elektryfikację tego odcinka podczas modernizacji E-30...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-08-2010, 18:29    Odpowiedz z cytatem

thenatanaell, No właśnie ze względu na interesy pracowników Węglinieckiego węzła którzy stracili by prace bo nie musieli by przetaczać składów zmieniać loków i robić prób hamulca ..Ale spójrzmy na to szczerze Kochane PKP i tak ich olało wycofując pociągi PKP IC z lini Zgorzeleckiej i i tak nie mają czego przetaczać itd. A co gorsza na tym ucierpiały oprócz Zgorzelca Bolesławiec , Legnica , ponieważ i tak nie ma tu składów dalekobierznych z prawdziwego zdarzenia na wagonach czy też TLK czy EC EIC itd a pieniądze na linie poszły na darmo a po za tym to i tak pewnie będą musieli ją potem poprawiać tak jak Wrocław- Opole
Legnica -Wrocław robią już od nie wiem kiedy i dalej nie mogą skończyć .. A w kiblach tylko słychać kur.. i chu.. na PKP bo dla zwykłego pasażera to co by nie jechało po torach to jest PKP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-02-2014, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy: Dolny Śląsk traci połączenie z dwoma regionami.

Przedstawiciele kolejowych związków zawodowych z Dolnego Śląska optują za korektą rozkładów jazdy pociągów Przewozów Regionalnych łączących ten region z Małopolską i Wielkopolską. Napisali w tej sprawie list otwarty do zarządu przewoźnika.
W swych listach związkowcy sugerują by Przewozy Regionalne uruchomiły dodatkowe połączenia w związku z wycięciem z rozkładu jazdy PKP Intercity kilku pociągów. Bez tego, mieszkańcy Dolnego Śląska będą mieli utrudniony dojazd do Małopolski i Wielkopolski.

Postulaty dotyczące połączeń pomiędzy Dolnym Śląskiem a Małopolską to:

-zwiększenie częstotliwości kursowania pociągu IR Giewont. Miałby jeździć w piątki i niedziele w relacji Wrocław Zakopane;
-wydłużenie kursowania pociągu IR Szyndzielnia przez Żywiec i Suchą Beskidzką w soboty do Zakopanego. Powrót w niedziele;
-zmiana relacji pociągu IR Oleńka na Wrocław Główny – Kraków Płaszów – Wrocław Główny.
Dodatkowo rozkład jazdy tych pociągów obejmowałby piątki, soboty i niedziele.
Natomiast postulaty dla Wielkopolski dotyczą pociągu Regio Barycz oraz połączenia Regio – Krotoszyn – Wrocław. Pierwsze z nich powinno być według związkowców zamienione z obecnego weekendowego, na codzienne. Natomiast drugi pociąg powinien mieć reaktywowane poranne połączenie dla dni powszednich (bez sobót) i dodatkowy wieczorny kurs Wrocław – Krotoszyn od poniedziałku do soboty.

Celem zmian ma być zwiększenie oferty pociągów InterRegio, a także poprawienie dostępności transportu na terenie Dolnego Śląska.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18130/Zwiazkowcy-Dolny-Slask-traci-polaczenie-z-dwoma-regionami.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl