Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn
Autor Wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 30-08-2010, 20:45   Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn Odpowiedz z cytatem

Według "Analizy dotyczącej możliwości udrożnienia połaczeń na linii Krzyż-Gorzów-Kostrzyn" zamówionej przez UM w Gorzowie w roku 2007, opracowanej przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, linia Krzyż-Kostrzyn ma największe potoki podróżnych w województwie lubuskim. Czy w związku z tym nie powinno się jej elektryfikować ? Można by wtedy również liczyć na kilka połączeń TLK/IR, bo jak wiadomo PIC nie chce jeździć bez druta. I co roku mamy fundowaną rozkładową rosyjską ruletkę. Według PLK koszt elektryfikacji 1 km linii to zgrubnie ok 1 mln zł. Więc na cały odcinek potrzeba ok 100 mln. Czy to dużo ? I tak i nie. Porównując to do np. modernizacji linii Zbąszynek - Czerwieńsk, która ma kosztować ok 70 mln, to nie jest już taka duża kwota. Nie wspominam już o milionach topionych przez województwo w lotnisko w Babimoście... Jest jeszcze wersja minimum - tylko Gorzów-Krzyż. Jeżeli Niemcy nie chcą ciągnąć druta na swoim odcinku Ostbahnu, to może tylko połączenie Gorzowa z siecią elektryczną kraju miało by sens, a na Kostrzyn-Gorzów pozostały by szynobusy skomunikowane w Gorzowie. W tej wersji Krzyż-Gorzów to 60 km, a więc już tylko 60 mln. Tymczasem marszałek woli modernizować linię Gorzów-Zbąszynek (5 par szynobusów). Czyżby połączenia na siłę Gorzowa z Zieloną Górą były ważniejsze od Gorzów - Poznań ? I Zielona Góra i Gorzów nie ciążą komunikacyjnie ku sobie, a za to odpowiednio ZG do Poznania/Wrocławia, a GW do Poznania/Szczecina. W pierwszej koleności te relacje powinny być rozpatrywane. Tymczasem z Gorzowa kursują obecnie aż 2 (!!!) wagony bezpośrednie do Poznania na dobę. Tak źle jeszcze nigdy nie było.
Co o tym sądzicie ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 30-08-2010, 21:03    Odpowiedz z cytatem

I tak to jest w Lubuskim - województwo paranoi kolejowej

Gorzów ma dobre tory - nie ma druta
Zielona Góra ma druta - ale za to tory są w katastrofalnym stanie....

Owszem, ostbahn Krzyż-Kostrzyn nad Odrą idzie do modernizacji na 120, ale bez elektryfikacji.... Jakby komuś to 120 km/h było potrzebne (dodam że obecnie szlakowa to 100 km/h). Ale o pilnej potrzebie elektryfikacji to jakoś nikomu nie chce się myśleć....

paranoja gorzowska.....

Podczas gdy na dniach zmodernizują Krzyż-Kostrzyn ze 100 do 120, to w Zielonej Górze (głównie kierunek na Szczecin / Wrocław / Węgliniec / Legnica) nadal będzie się jeździć z prędkościami rzędu 40 km/h, a widoki na modernizację są dopiero w okolicy 2020....

paranoja zielonogórska


Leśne dziadki z PLK do likwidacji !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 30-08-2010, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Niestety Ostbahn tylko na odcinku Kostrzyn-Gorzów idzie do modernizacji na 120km/h. Gorzów-Krzyż pozostaje nietknięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 30-08-2010, 21:28    Odpowiedz z cytatem

ta "modernizacja" ostbahnu to jest PA RA NO JA !!

Co ma jechać te 120 km/h - szynobusy ? - oszczędzą góra 4-5 minut.... Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...


natomiast elektryfikacja ostbahnu Gorzów-Krzyż to powinien absolutny być prirorytet. Żadnych modernizacji - Ostbahn woła o elektryfikację, bo tylko to może się przydać...

niestety - modernizacja ostbahnu na odcinku Kostrzyn nad Odrą - Gorzów bez elektryfikacji na 120 jest sprawą moim zdaniem nadającą się do prokuratory....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 30-08-2010, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, spokojnie. Tu raczej nie oto chodzi. Nowy dworzec jest, będą nowe perony oraz remont przejścia podziemnego, to będzie też moderna GW-Kostrzyn i GW-Zbąszynek. Hela Hatka ma takie różne pomysłe kolejowe dot. Gorzowa, włączjąc do tego budowę nowej linii tramwajowej. Osobiście jednak nie sądze aby konieczna byłaby elektryfikacja wspomnianego odcinka przy modernizacji pod 120km/h, tym bardziej nie jest to sprawa dla prokuratury. Trasa ta jest obecnie traktowana jako regionalna, i w najblższej przyszłości nie będzie tam wzmożonego ruchu dalekobieżnego. Czy kursujące tam szynobusy są niewystarczające do tego stopnia by zaraz kupować i puszczać Flirta czy innego Elfa?
Zastanawiam sie jednak dlaczego nie bedzie remontu odcinka GW-Krzyż, gdyż jak wiadomo to właśnie tam znajduje się naturalna stacja przesiadkowa dla Gorzowian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-08-2010, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Bron Panie Boze przed elktryfikacją Ostbahnu!!!
To nie moze miec nigdy miejsca!

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-08-2010, 23:01   

Bartuś napisał/a:
Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...
A gdzie tam jest 30 km/h? Jeśli już coś piszesz, to podawaj dokładne informacje. Przez Kostrzyn jest 40 km/h, w kierunku Szczecina jest 100 km/h lub 50 km/h, w kierunku Rzepina 70 km/h.
Damian Łódź napisał/a:
Bron Panie Boze przed elktryfikacją Ostbahnu!!!
To nie moze miec nigdy miejsca!
W tym przypadku nie ma miejsca na sentymenty. Gdyby w Polsce jeszcze z kilka lat był socjalizm, to linia ta zostałaby zelektryfikowana. Wykonano projekty, ale akurat socjalizm upadł i nie udało się tej linii zelektryfikować.
Powrót do góry

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-08-2010, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A gdzie tam jest 30 km/h? Jeśli już coś piszesz, to podawaj dokładne informacje. Przez Kostrzyn jest 40 km/h, w kierunku Szczecina jest 100 km/h lub 50 km/h, w kierunku Rzepina 70 km/h.


Widzę że umysł ścisły Very Happy - same konkrety mu podstawiać Happy

Miałem na myśli całokształt rozklekotanej odrzanki, która biegnie m.i. przez Kostrzyn. Zauważ że praktycznie cały odcinek Bytom Odrzański - Czerwieńsk pokonujemy z prędkością 30-40 km/h, jechałem kiedyś odcinkiem Szczecin-Kostrzyn i właściwie cały czas kibel się wlekł góra 50 km/h, ale z masą zwolnień do 30...

Może i trochę wyolbrzymiłem, ale jednak nadodrzanka to chyba najważniejsza i będąca w najgorszym stanie linia kolejowa w Lubuskim.


Cytat:
ymczasem marszałek woli modernizować linię Gorzów-Zbąszynek (5 par szynobusów).


Ależ przecież to jest doskonały pomysł. Zauważ że do tego Poznania można z równie dobrym skutkiem jechać przez Zbąszynek.... Przy okazji można szybko dojechać z Gorzowa do Zielonej Góry i Wrocławia (przez Zieloną albo Wolsztyn).... - to może być także jedna z kluczowych linii w Lubuskim.

Co nie zmienia faktu że takie linie jak :

-Ostbahn (przynajmniej część Gorzów-Krzyż)
-Podsudecka (cała)
-Tarnobrzeg-Rzeszów

powinny być natychmiast zelektryfikowane.... Brak druta naprawdę strasznie ogranicza możliwości tych linii...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 31-08-2010, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Gdyby ostbahn na odcinku Krzyż-Gorzów był zelektryfikowany, to zakładam się że co drugi pociąg z Poznania zamiast na Szczecin leciałby do Gorzowa, albo chociaż miał grupę wagonów odczepianą w Krzyżu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-08-2010, 13:50    Odpowiedz z cytatem

no i bardzo dobrze, przecież Gorzów to jedna ze stolic Lubuskiego. Niewielkim kosztem można spowodować że 120-tysięczny Gorzów nie byłby tak odcięty od świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzarnyBohater Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Lip 2009
Skąd: Cała Polska

PostWysłany: 02-09-2010, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Prędzej świnie zaczną latać niż oni zrobią elektryfikację tego odcinka Smile i nie jestem złośliwy tylko realnie podchodzę do sprawy. Jestem za elektryfikacją ale skąd na to brać... Pieniądze są na nadodrzankę bo to linia tranzytowa dla ruchu towarowego... a na ruch pasazerski brakuje... Polska rzeczywistość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 20-11-2010, 18:44    Odpowiedz z cytatem

I gdzie ten remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ktory mial sie zaczac juz pare tygodni temu? Robotnikow jak nie bylo tak nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 20-11-2010, 19:01    Odpowiedz z cytatem

Nieoficjalna wieść gminna donosi, że Strabag wystraszył się Dziadka Mroza, którego na razie nie widać.

Dzisiaj np. dowiedziałem się, że rozładowano ponad 15 Res-ów z podkładami betonowymi w Kostrzynie na grupie KOB. W ubiegły wtorek jechała z Gorzowa SM42 z bodaj 5 platformami świeżutkich strunobetonów do Nowin wielkich, wiec może jednak coś się zaczyna dziać, skoro zwozi się materiał. Pożyjemy, zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-11-2010, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Nieoficjalnie mi wiadomo, że PLK Szczecin ma zamiar w przyszłości zeelektryfikować dwie linie na swoim obszarze:
1. Szczecin Gumieńce - granica państwa (w kierunku Angermunde)
2. Piła - Trzcianka - Krzyż - Strzelce - Gorzow Wlkp.

W bardzo odległej przyszlosci planuje się też elektryfikację Gorzów Wlkp. - Kostrzyn.

Z tąd moje pytanie - w razie elektryfikacji linii tylko do Gorzowa, to jest tam gdzieś jakieś miejsce/stacja postojowa na trzymanie składów dalekobieżnych?

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 23-11-2010, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie można by na to przeznaczyć tory postojowe przy peronie III i IV, tylko aktualnie to dwa tory ślepe, a do tego nie za długie oraz jeden tor przelotowy pomiędzy peronem III i IV. Do tego dochodzi słaba infra, bo nie ma grzejki stacjonarnej, a mycie wagonów odbywa się przy pomocy węzy. Uogólniając miejsce jest, ale wymaga nakładów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl