Mały OT. fiaa, jeżeli porównujesz zdezelowane kible pamiętające poprzedni ustrój do w miarę nowoczesnych, klimatyzowanych (choć może nie najwygodniejszych - zwłaszcza klasa druga) ED 74, to gratuluję...
Inna sprawa, że faktycznie na długie trasy nie najlepiej się one nadają.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-09-2010, 20:22
Niekoniecznie stare, zdezelowane kible, bo w relacji Kraków - Warszawa z tego co wiem śmigają ED72, które jak sama literka "D" na to wskazuje, są przystosowane do połączeń dalekobieżnych.
Kraków - Świnoujście na ED74? Niedługo to nas węglarkami będą wozić...
mk1992, porównujesz ED72 (pachnące świeżością ) do ED74? Nieźle.
mk1992 napisał/a:
Kraków - Świnoujście na ED74? Niedługo to nas węglarkami będą wozić...
Rozumiem, że wagony piętrowe są wygodniejsze? Aaaa zapomniałem, tamte nie należą do znienawidzonej spółki kolejowej.
Jeszcze do niedawna co niektórzy "domagali się" zwrotu ED74 do PR'ów. Oskarżali nawet PKP IC o kradzież. Wspomniane EZT miały służyć w wizji wcześniej wspomnianych do czego? Tak! Do obsługi dalekobieżnych połączeń!
Jeżeli jednak ED74 miałyby kursować na innych trasach, niż Warszawa - Łódź - Warszawa mam pytanie. Jak zostanie rozwiązana RF w klasie pierwszej? Jak obecnie funkcjonuje to na trasie "łódzkiej"?
Ostatnio zmieniony przez Bouzer dnia 02-09-2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Bouzer, Ja osobiście nie mam wiele do zarzucenia samym ed72 i moim mniemaniu nadają się do ruchu dalekobieżnego. Nasza dezaprobacja tego pomysłu odnosi się, do tego, że niedawno wszyscy przeciwnicy IR uważali, że jednostki elektryczne nie nadają się do takiego ruchu. IR można wiele wybaczyć, zważając, że ostatnio stały się nawet pewniejszymi połączeniami od droższych TLK, na które są jeszcze nie małe dotacje. Jeżeli krytykować tabor IR to EN57, zwłaszcza te starsze, które czasami rzeczywiście powinny już raczej ustąpić miejsca nowszym konstrukcją.
Po prostu zdaniem mk1992 i znacznej większości osób na tym forum (fanatyków PR) "D" przy wozach PR to Dalekobieżne, a "D" przy wozach IC to nieDalekobieżne...
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-09-2010, 20:59
@Bouzer, nic nie porównuję, po prostu oba te typy pojazdów są przystosowane do ruchu dalekobieżnego i takowy ruch powinny obsługiwać. To raz. Dwa - zarówno jedne jak i drugie nie nadają się do jazdy w nocy. Po trzecie - popieram pomysł puszczenia jednostek ED74 na dalekie trasy, gdzie uruchomienie składów wagonowych zwyczajnie się nie opłaca/nie bilansuje, a przy obsłudze jednostką ED74 tych samych relacji może przynieść zysk, ewentualnie zbilansować koszt uruchomienia składu. Chciałbym zauważyć, że jednocześnie dotacja powinna zostać przeznaczona na te połączenia, które faktycznie dotacji potrzebują - Gorzów Wielkopolski, Zamość, Zagórz, Suwałki, Rybnik, Bytom, Ostrów Wielkopolski.
Po czwarte...
Cytat:
Aaaa zapomniałem, tamte nie należą do znienawidzonej spółki kolejowej.
Nigdy nie powiedziałem, że nie na widzę którejś ze spółek kolejowych. Zawsze staram się być obiektywny i chwalić spółki kolejowe, jeżeli robią coś dobrze tudzież wytykać im błędy. Poza tym na dalekich trasach korzystam z usług właśnie PKP IC. Powiem więcej, ani razu nie jechałem pociągiem interREGIO.
@witja, powtórzę raz jeszcze - nie jestem fanatykiem PR. Ta spółka omija moje miasto szerokim łukiem o czym niejednokrotnie pisałem i ja mam ich jeszcze ubóstwiać? Po prostu jestem obiektywny, a jeśli chodzi o przykład z węglarką - po prostu przypomniały mi się słowa Neya, który pluł jadem na PR-y uruchamiające EZT-y na dalekich trasach, a teraz (fakt, faktem - spółka, w której ten pan już nie pracuje, ale pracował) sama chce wysłać EZT-y w dalsze trasy, co i tak uważam za dobre rozwiązanie, niemniej jednak jest to pewna hipokryzja ze strony ICK-ów.
No, ale nie będziemy rozpamiętywać tego co ktoś tam kiedyś powiedział, bo to i tak nie ma już dzisiaj większego znaczenia.
bartik, pociąg EZT pociągowi EZT nierówny. Tak samo wagon wagonowi.Porównywanie ED72 z ED74 to jak porównywanie mechpoma z Amnozuem. Osobiście wolałbym już ED74 na krótszych trasach, niż zdezelowane mechpomy jakie nierzadko jeżdżą na TLK'ach. Jeżeli jednak Twoim zdaniem ED72 nadają się do ruchu dalekobieżnego, to nie widzę problemu, dalej będziesz nimi jeździł na IR. Nikt tu chyba nie pisze o wpychaniu tych "niewygodnych" ED74 siłą do PR'ów. Część z Was unika produktów PKP IC jak ognia - problemu więc nie widzę.
Co do ED74 na trasach Świnoujście - Lublin / Kraków i tych Waszych domysłów, zasłyszeń, przecieków i nie wiadomo czego jeszcze... Ludzie, pomyślcie! Przecież te składy zestawione są między innymi z wagonów sypialnych / z miejscami do leżenia, które są nierzadko oblegane i PKP IC / Wars na pewno nie zrezygnuje z zysku z nich na poczet jakichś EZT.
Nie wiadomo juz czemu wierzyc. Z moich informacji ( zaslyszanych w Bialymstoku i Zakopanem ) wynika, ze mialyby obslugiwac Wigry. To by sie zgadzalo - brak wagonow sypialnych, frekwencja calkiem spora, wiec jezdzilby 2x ED74, polaczenie tylko sezonowe, 3x zmiana czola do samego Zakopanego - to juz ogranicza czas jazdy prawie o godzine, do 11 godzin.
Tylko jednego tu brak - wykorzystywania vmax ED'a... Chyba, ze przetrasuja ten pociag na CMK, ale wtedy traca na kazdym kursie okolo 5% pasazerow. Za to czas przejazdu spada juz do 9h.
Ja nie jestem całkowitym przeciwnikiem puszczania ED74 na TLK, uważam nawet, że jest to bardzo dobry tabor na linię do Zakopanego (można z rozkładu uciąć z 30min). Chciałem zwrócić uwagę na to, że w przypadku IC widać pewną niekonsekwencję.
Co do ED72 moim zdaniem (przynajmniej te, którymi jeździłem) są w lepszym stanie od nie jednego wagonu TLK (mam na myśli te starsze, których na szczęście ubywa).
A tak podsumowując chyba jest coś nie tak, skoro PR na EN57, ED72 itd. odbierają masowo klientów pociągów na które są dotacje!!! I proszę mi tu nie mówić o nie uczciwej konkurencji bo obie firmy nie są czyste.
bartik, a jaki wpływ mają dotacje na wybór przez pasażera kategorii pociągu? (No chyba, że to ja czegoś nie zrozumiałem w tej części Twojej wypowiedzi).
Panowie i Panie! Dementuje plotke o puszczanie ED74 na przemyślanina itp. Otoz pisałem z kolegą (informatorem) także o skladach które maja miec wagony WLab,Bc, WRb. Wiec odpisał mi na to pytanie. Natomiast na pytanie o Ed74 odpisał pozniej, wiec stad zamotanie. ED74 będą od nowego RJ na stanie BZ Centralny, BZ Południowy. Za małe zamieszanie przepraszam. Jednakże pragne ndamienic ze w tej chwili trwa ustalanie obiegów składów i wynika z tego, że zostaną takie stacje macierzyste wagonów IC:
Szczecin, Gdynia, Warszawa, Kraków, Lublin, Wrocław. Do Krakowa przeniosa kilka klimatyzowanych z Wawy na obsługę jakichs nowych połączeń wymagajacych takiego typu wagonów. Sorki jeszcze raz, ale pogubilem sie z korespondencją. Barbakan nadal na wagonach z tym ze bez WRb. Natomiast podobno Przemyślak tylko wakacje do Świnoujścia a nie jak teraz od kwietnia do pazdziernika,
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
No tak może trochę źle się wyraziłem, oczywiście nie ma to żadnego znaczenia dla pasażera, chodziło mi o to, że wbrew temu co mówią inni na tym forum pieniądze z dotacji są za mało wykorzystywane (i nie jest to domena IC, bo za PKP PR nie było wiele lepiej) i na dalsze trasy (mam na myśli ponad 7 h) powinny być składy wagonowe. W przypadku IR można na to przymknąć oko (powody pisałem wyżej), zwłaszcza, że standard w przypadku IR idzie w górę, a w TLK jest z tym różnie.
Podsumowując TLK pełnią służbę publiczną za nasze pieniądze i każde działanie pogarszające standard usług może, a nawet powinno spotkać się z oporem. W przypadku IR nie trzeba się tym martwić, bo jest to produkt komercyjny i rynek sam może zawyrokować czy potrzebuje takich połączeń.
Uczciwie trzeba przyznać, że PR-y kible zamierzają puścić z Katowic nad morze, czy przecież uruchamiają z Warszawy do Zakopanego, czy z Poznania do Krakowa to trasy ED 74 nie wyglądają tak abstrakcyjnie, a taki skład na CMK mógłby chociaż wykorzystać swoje parametry. Dobry pomysł to kierunek Zakopane, za dużo czasu traci się na tych wszystkich zmianach kierunków. Komfort podróży nie będzie powalał na kolana, ale nie będzie gorzej niż w IR. Zauważmy, że takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć koszty dostępu do infrastruktury. ED 74 z Warszawy do Łodzi już nie wystarczają, stąd zapewne poszukiwania innych relacji. Oczywiście planowane połączenia nocne na ED 74 to krok niezbyt rozsądny i mam nadzieję, że ostatecznie na Grójeckiej taka opcja nie zwycięży. A co do Zakopanego to chyba sprawa jest już przesądzona, obsługa zmian kierunku jazdy kosztuje zbyt dużo.
ED 74 to dobre maszyny i trzeba je sensownie wykorzystać. Ja jednak wybrałbym relacje TLK z Warszawy do Krakowa przez CMK oraz Radom, Kielce, Warszawa- Poznań na TLK, Przemyśl- Wrocław TLK, Warszawa- Bydgoszcz oraz Poznań- Kołobrzeg.
Reasumując PKP IC dzięki ED 74 na wielu relacjach obniżą koszty. Skład wagonowy jest bardzo drogi i nie oczekujmy, że tych pieniędzy z dotacji jest znowu jakoś kosmicznie dużo. Są źle wykorzystywane, ale Ja wolę np. 2 składy TLK na ED 74 niż jeden na wagonach, z tym założeniem, że wszystko odbywa się z głową i np. nocne połączenia oraz relacje blisko 1000 km na wagonach jednak pozostaną .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum