EU07-469: co do Celwiskozy - pełna zgoda. W przypadku Łomnicy Średniej zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zlokalizować przystanek po drugiej stronie Os. Łomnickiego, bliżej lotniska. Choć z drugiej strony od Przybocznej jest dużo bliżej do Dąbrowicy...
A propos Łomnicy Średniej: nie wiesz, do którego roku był wykorzystywany ten przystanek? Zastanawia mnie też pochodzenie jego nazwy, bowiem znajdował się on niżej niż przystanek Łomnica Dolna.
Przystanek był chyba wykorzystywany do roku 2000, kiedy to po raz ostatni coś tam jechało. Ale głowy nie daję. A co do nazwy to zupełnie jej nie rozumiem. Pomijam już fakt, że przystanek znajdował się jeszcze na terenie Jeleniej Góry...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
EU07-469, to powiem Ci, że np. Jedlicze Łódzkie leżą w granicy miasta Zgierza, sam to sprawdzałem, więc że przypadek Łomnicy nie jest odosobniony
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Niedaleko Wrocławia też są takie jaja. Stacja Smardzów Wrocławski jest na terenie Żernik, przystanek Sadowice Wrocławskie jest bliżej Sadkowa, stacja Środa Śląska właściwie jest we wsi Szczepanów... Można by mnożyć w nieskończoność.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Pomijam już fakt, że przystanek znajdował się jeszcze na terenie Jeleniej Góry...
Co do tego też nie byłbym taki pewny, bowiem obecnie wzdłuż całego Osiedla Łomnickiego granica miasta przebiega torem kolejowym. Podejrzewam, że dawniej nie było inaczej. Jak wynika z linkowanego wyżej zdjęcia, peron znajdował się po południowej stronie toru, a więc formalnie znajdował się w granicach administracyjnych Łomnicy.
Odcinek Piechowice-Piechowice Dolne wynosi 2km. czas przejazdu 3min.,pomiędzy stacjami jest duże osiedle które się cały czas rozbudowuje,sądzę że prędzej potencjalny pasażer wybierze kolej mając do stacji np.300m.,niż 1km.Dużo miast ma przystanki/stacje co kilometr,jeżeli ma to funkcjonować jako kolej miejska ,musi być blisko potencjalnego pasażera,w innym razie wybierze autobus
Z tym że jeżeli by nawet zrobić Piechowice Osiedle, to jako przystanek na żądanie, żeby w razie braku chętnych do wsiadania do/ wysiadania z pociągu nie zaburzać płynności przejazdu. Tak samo z ewentualnymi przystankami Jelenia Góra Celwiskoza (choć wątpię, by zostawiono nazwę nawiązującą do nieistniejącej już trucicielki Kotliny), JG Kolegium Karkonoskie, JG Zabobrze i JG Osiedle Łomnickie, ale w pierwszej kolejności ten status uzyskałby Górzyniec.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
W Czechach przystanek na żądanie działa następująco: jak chcesz tam wysiąść, naciskasz przycisk- jak w autobusie. Jeżeli chcesz tam wsiąść, to ustawiasz się tak, żeby widział cię maszynista.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jelenia Góra - Celwiskoza jest za daleko fabryk znajdujących się w tym rejonie. Przystanek był blisko głównej bramy do zakładu. Teraz jest blisko niczego. Myślę, że bez sensu jest jego reaktywacja. Lepiej wybudować nowy bliżej Drexa i Jelenia-Plastu. Do tych fabryk z przystanku Celwiskoza jest kilometr. To tyle samo co z przystanku autobusowego na ulicy Wolności. Ludziom nie będzie się chciało chodzić taki kawał.
Co do przystanku na Osiedlu Łomnickim to jest tak jak ktoś napisał wcześniej. Linią kolejową idzie granica pomiędzy Miastem Jelenia Góra a Gminą Mysłakowice. Pociągi zatrzymywały się tam do końca ich bytności na linii, aczkolwiek nie wiem, czy na samym końcu nie było to na zasadzie grzeczności.
Co do "rzekomej nieczyności" dworca w Kamiennej Górze to zaręczam, że jeszcze w końcówce lat 90-tych działał tam bar mleczny, czynna była też toaleta i kasa (mam nawet w domu gdzieś bilety drukowane w tej kasie). Później niestety to już niszczało.
Wysłany: 20-09-2010, 10:09 Coraz głośniej wśród mieszkańców naszego powiatu oraz miłośn
Coraz głośniej wśród mieszkańców naszego powiatu oraz miłośników kolei portali internetowych m in. infokolej.pl słychać o chęci i potrzebie reaktywacji pociągów na trasie Jelenia Góra – Kowary – pisze do nas Czytelnik.
W kwietniu wspominano ostatni pociąg do Karpacza, który z Jeleniej Góry wyjechał 1 kwietnia 2000 roku. To nie jedyna zlikwidowana linia w regionie jeleniogórskim. Po jej fragmencie wiódł inny szlak – do Kamiennej Góry przez Przełęcz Kowarską, a raczej pod nią. Atrakcją linii był jeden z najdłuższych tuneli o ponadkilometrowej długości. Połączenie otwarto w roku 1905, w latach 20. XX wieku zostało zelektryfikowane. Po wyzwoleniu sowieci zabrali trakcję jako łup wojenny, ale regularne pociągi jeździły tędy aż roku 1986.
– W tym samym roku na odcinku z Kamiennej Góry do Mysłakowic zamknięto ruch pasażerski, niedługo potem tory do Ogorzelca stały się nieprzejezdne. Do 2000 roku utrzymywany był ruch pasażerski z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. 1 stycznia 2007 ustał całkowicie ruch pociągów towarowych – czytamy w mailu od naszego Czytelnika.
Dziś słychać coraz więcej głosów o reaktywacji przynajmniej części tej linii. – Generalnego remontu wymaga tylko pięciokilometrowy odcinek Mysłakowice-Kowary. Szynobusy mogłyby kursować jako kolej miejska na przykład z Piechowic do Kowar. Stacje na trasie Jelenia Góra – Kowary są w centrum wsi i miasteczek. Czas przejazdu na trasie wynosiłby około 20 minut. Miłośnicy kolei twierdzą że będzie to strzał w dziesiątkę, tak jak reaktywacja kolei do Korenova przez Jakuszyce.
Skubi, tekst super, o to właśnie chodzi, żeby sprawę nagłośnić, gdzie się da. Czas przejazdu około 20 minut jest jednak nierealny, odcinek Jelenia Góra - Kowary liczy 15 km (a do Kowar Średnich 20 km), tak więc - biorąc pod uwagę również fakt, że przystanki powinny byś często - należałoby liczyć około 30 (40) minut.
Kornik1983: w rozkładzie jazdy 1999/2000, kiedy linia do Karpacza jeszcze funkcjonowała, przystanek Łomnica Średnia nie figuruje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum