Co myślicie nt. uruchomienia połączenia w ww relacji ? Proponowana trasa przejazdu Katowice-> Bielsko Biała -> Żywiec -> Sucha Beskidzka -> Chabówka -> Limanowa -> Nowy Sącz. Myślę że przy odrobinie chęci ze strony Urzędów Marszałkowskich pociąg nawet kursujący w weekendy i wakacje udałoby się uruchomić. Czas przejazdu pociągu REGIO (nazwijmy go dla przykładu RABA) to 5 h 38` trasa ma 224 km. Dla porównania jazda przez Kraków - Tranów km 245 czas przejazdu 5 h 2`- ale turystycznie porównania nie ma
Pomysł świetny! Mógłby kursować w weekendy a w wakacje codziennie. Tak liczyłem, to podany czas przejazdu 5h38min. jest mało realny, gdyż:
-Katowice-Żywiec: 1h30min.,
-Żywiec-Sucha Beskidzka-Chabówka: 2h,
-Chabówka-Nowy Sącz: 3h,
co daje nam: 6h30min.
Ale mimo wszystko uważam, że pomysł jest ciekawy, a jeżeli cała trasa byłaby na szynobusie możnaby pomyśleć nad wydłużeniem do ZAGÓRZA
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 09:45
Była by to świetna trasa dla turystów i amatorów górskich wycieczek ;-)
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 10:00
Abstrakcja, a Zagórz to już sny...Nie da się uruchomić połaczenia Kraków - Jasło a co dopiero Katowice - Zagórz i to egzotyczną trasą.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 11:00
Rowniez jestem przeciwny- chabowianka jest obecnie w agonii, jedzie sie 20-30. Pomysl fajny, ale coz... Polecam natomiast uruchomienie polaczenia Krynica-Katowice, ale przez Tarnow, Krakow- zapotrzebowanie na taka relacje jest ogromne, o czym swiadcza zapchane PKSy Nowy Sacz-Katowice (relacja dla pociagu, ludzie w tym miescie znow wybieraja autobus, psiakrew).
Łaczenie relacji to absolutna koniecznosc, dodam na marginesie.
czasy przejazdów brałem z aktualnego SRJP, a na trasie przez Limanową z ostatniego RJ w którym były realizowane planowe pociągi pasażerskie. Dodatkowo myślę, że gdyby puścić hmmm np SA 136 /takie jak w zachodniopomorskim/ to pasażerowie na bank mieli by zapewnione miejsca, koszty udałby się obniżyć a i PLK można by naciągnąć na podwyższenie prędkości - bo te dla szynobusów są czasem wyższe niż dla loka z wagonami
Co do Zagórza to tam już z tym bym się nie pchał ponieważ czas jazdy od Sącza w kierunku Stróż / zakładając że pociąg jechał by przez Limanowę / byłby nie konkurencyjny.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 13:08
A skąd weźmiesz te szynobusy?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 13:10
Na tamtą trasę idealny byłby SA101/102 "osiołek" bo SA132 nie dadzą rady
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 13:42
Normalna trasa Katowice-Nowy Sącz jest do zagospodarowania a co dopiero taka abstrakcja.
A ja bym nie odrzucał. Bo utrzymywanie linii w stanie nieczynnym to marnotrawstwo. A pomysł wykorzystania nieczynnych odcinków jest wg mnie dobrym pomysłem. A łaczenie relacji Katowice-Krynica to jest akurat bład. Prosta przyczyna. Skłądy są zapchane już w Krakowie, a jeśli dołaczyć jeszcze ludziu od Katowic to byłby sajgon
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Regio PLUS Dunajec przedłużyć do Katowic i będzie dobrze.
Osobiście zastanawiam dlaczego nie ma połączenia chociazby z Limanowej do Nowego Sącza przeciez odcinek przejezdny i chyba szlakowa cos kolo 50km/h.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 14:02
kris123 napisał/a:
utrzymywanie linii w stanie nieczynnym to marnotrawstwo. A pomysł wykorzystania nieczynnych odcinków jest wg mnie dobrym pomysłem.
Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%. Po co ładować wszystko przez Kraków, jak można wykorzystać linię z ogromnym potencjałem turystycznym? Przy okazji odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka sporo mógłby zyskać, bo pociągi w tak krótkiej relacji w jakiej kursują tutaj obecnie są pozbawione jakiegokolwiek sensu ekonomicznego i społecznego.
Co do składu - moim zdaniem nie ma sensu kombinować tutaj z szynobusami bo i tak to nie przejdzie, poza tym nie mamy w woj. śląskim i małopolskim szynobusów, które nadawałyby się na taką relację i mogłyby zostać na nią skierowane. EN71 byłby w sam raz zarówno pod względem technicznym, jak również pod względem zapewnienia adekwatnej ilości miejsc do ilości potencjalnych pasażerów chcących z takiego pociągu skorzystać.
@Bonifas, pisz e-maila do ŚZPR i MZPR. Po 2 góra 3 tygodniach otrzymasz odpowiedź. Jakby co to wal do mnie na PW.
Panowie, o czym my rozmawiamy?! Kolej regionalna w okolicach Nowego Sącza jest w stanie agonii a my rozważamy pociąg z Katowic, w dodatku po absurdalnej trasie?
Cytat:
Na tamtą trasę idealny byłby SA101/102 "osiołek" bo SA132 nie dadzą rady Very Happy
SA101 już u nas jeździł, psuł się przynajmniej raz w tygodniu.
Cytat:
Regio PLUS Dunajec przedłużyć do Katowic i będzie dobrze.
Kolejny raz powtórzę - ruszanie Dunajca nie przyniesie nikomu nic dobrego. Ten pociąg służy przede wszystkim dojazdowi ludzi do/z Krakowa w stronę Tarnowa i dalej, a dotychczasowi pasażerowie nie będą zachwyceni z przeładowania i regularnych opóźnień w przypadku jazdy ze Śląska.
Cytat:
Osobiście zastanawiam dlaczego nie ma połączenia chociazby z Limanowej do Nowego Sącza przeciez odcinek przejezdny
Bardzo prosta odpowiedź - ogromna konkurencja ze strony busów, a także szczególna miłość do motoryzacji indywidualnej mieszkańców tego regionu plus uprzedzenia i awersja do kolei. Tą linią jeździły już rozmaite szynobusy, i co? Żaden się nie sprawdził, linię zawieszano i reaktywowano kilka razy aż na dobre poległa w 2006. O wcześniejszym celowym dobijaniu przez ówczesne PKP nie wspomnę.
Cytat:
i chyba szlakowa cos kolo 50km/h.
Szlakowa 40/50 a miejscami 60 owszem, była. Ale dla szynobusa i to 4 lata temu. Przez te lata linia była utrzymywana w stanie wegetacji, w tym roku umierającą linią przejechało więcej objazdowego brutta (spowodowanego przez powodzie) niż przez ostatnie kilkanaście lat razem wzięte. Na przyszły sezon maksymalna prędkość będzie wynosiła 30 albo i mniej miejscami.
Cytat:
EN71 byłby w sam raz zarówno pod względem technicznym, jak również pod względem zapewnienia adekwatnej ilości miejsc do ilości potencjalnych pasażerów chcących z takiego pociągu skorzystać.
EN71?! Linią bez druta? Litości
Bez gruntownej modernizacji ta linia nie ma najmniejszych szans na przetrwanie, żeby mówić o jako tako funkcjonujących przewozach.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2010, 14:33
Faktycznie, nie pomyślałem, że brakuje tam druta. W takim razie to zmienia postać rzeczy, albo przez Kraków, albo wcale.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum