Witam...czy ktos ma może pojecie bliższe co sie dzieje w krakowskim oddziale Warsu??? Ostatnio doszły do mnie słuchy że jakis przekret miał tam miejsce...zreszta o tym juz wszyscy warsiarze gadają...nawet juz tu mówi sie o tym u nas w IC w Warszawie...mianowicie nagle ni z tego ni z owego wywalili ekipe z bodajze pociagu krakowianka...a z tego co wiem jeżdziła tam naprawade fajna młoda ekipa (pamiętam ich jeszcze z roku ubiegłego wtedy jezdzili w oddziale Centrum z Warszawy) i zdecydowanie nasze ICkowe załogi sobie ich chwaliły zarówno CI w roku ubiegłym z Warszawy jak i teraz z Krakowa jak i Wrocka, Poznania i Kołobrzegu...z tego co wiem to mega sympatyczni weseli nikt na nich sie nie skarżył ani załogi ani tym bardziej ludzie....I z tego co tez wiem od innych zostali wyrzuceni niby po kontroli a głównym punktem był jedynie towar nie zakupiony w magazynie warsu....czy to jest mozliwe by za cos takiego zerwali umowe??? przeciez wszyscy warsiarze zawsze cos tam dokupuja...chyba lepiej dokupic jak sie towar skonczy niz nie miec nic....za cos takiego sie nie wyrzuca - ostatnio nawet za alkohol nie wyrzucali... tylko ze podobno ten ktos kto jezdzi na ich miejscu sam kiedys zrezygnował (a jak ktos sam zrywa umowe to juz nie ma prawa jezdzic przez dwa lata) teraz dostał ten wagon.....Mam prosbe czy Krakusy i osoby bezposrednio zwiazane z Krakowem mogłyby sie czegos wiecej dowiedziec na ten temat??? o co chodzi i za co tak naprawde ich wywalili...?Szkoda mi ich bo to naprawde fajni ludzie byli i watpie by zasłużyli na wyrzucenie...tak mysle ze tu chodzi o cos zupełnie innego....
Dla mnie wars jako solidna firma przestała istnieć w 2007 roku.
Pamiętacie te czasy kiedy w każdym pospiesznym był wagon restauracyjny ? Może ceny były wygórowane, ale zawsze można było sobie zjeść ciepły posiłek i napić się ciepłej herbaty.
Teraz jest to zwyczajne k....stwo
Konkretniak91, trzeba liczyć koszty. Ciąganie wagonu też kosztuje i to nie 20zł. Do tego przewoźnik musi policzyc koszty w taki sposób aby firma wynajmujaca/dzierżawiąca wagon zarobiła tak samo jak ajent. Więc nie ma możliwości aby w każdym składzie był BAR, poza tym wagonów barowych odstawionych w krzaki jest coraz więcej.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Mam uprzejme zapytanie....Czy ktoś tu się orientuje na tym forum czy już wiadomo kiedy odbędzie się przetarg IC na obsługę wagonów gastronomicznych? Bo przypominam że w 2007 roku Wars "wygrał" na 3 kolejne lata...tak więc do chwili obecnej...Tak więc gdzie kolejny przetarg? Czy znowu będzie wszystko na zielonym stoliku załatwione?...I jeszcze jedno...na rok 2011 2 lata temu zapowiadano inauguracje marki IC Cafe w pociągach biznesowych stopniowo mającą wypierać typowe wagony gastronomiczne...na chwilę obecną wagony IC Cafe mamy sztuk 3....a z tego co pamiętam z tych 3 wykonawców (Newag, Pesa i ZNTK Miśnk) miał zostać wyłoniony jeden na większą liczbę tychże wagonów....Bo tak to zakup tylko tych 3 wagonów jest jednym wielkim bezsensownym wyrzuceniem pieniędzy w błoto....Ściema numer kolejny....?..ale to w sumie norma...
Wysłany: 22-09-2010, 23:17 Re: Przetarg IC / IC Cafe
Pawcio napisał/a:
Mam uprzejme zapytanie....
...na rok 2011 2 lata temu zapowiadano inauguracje marki IC Cafe w pociągach biznesowych stopniowo mającą wypierać typowe wagony gastronomiczne...
....Ściema numer kolejny....?..ale to w sumie norma...
Kolega zastanowi się w jakim stanie finansowym było PKP IC wtedy, gdy to obiecywano, a w jakim jest teraz.
Nie dość, że maja sporą stratę, nie bardzo widać zaangażowanie w finalizację zakupu wagonów z FPS, to do tego nie mogą spiąć finansowania na składy zespolone.
A przy okazji, to nieco wcześniej obiecywano, że w 2011 pojedziemy superszybkimi składami zespolonymi. Jak wygląda rzeczywistość widać gołym okiem.
Pewna nadzieja jednak jest. Jest jeszcze sporo wagonów XB do zmodernizowania, więc może jeszcze do tematu się powróci.
A to przepraszam bardzo....to na IC nie myśli się z wyprzedzeniem? (odpowiedź: Oczywiście że nie!) Nie ma planów potwierdzonych sytuacją finansową, nie ma planów budżetowych? No ludzie to nie jest żadne wytłumaczenie! Co to pewnej nocy doznali oświecenia że następnego dnia przejmują całe barachło po PR-ach? Że na ten zdezelowany tabor będą musieli wyda niemałą kasę? Nie przewidzieli że ich to doprowadzi do obecnej sytuacji finansowej? No bez przesady! Nic ich nie zaskoczyło! i żeby mi tylko ktoś tu jeszcze nie wyjechał z tekstem że był kryzys Bo go wyśmieje! A na dodatek nikt ich do przejęcia taboru PR nie zmuszał! Oki chcieli proszę niech biorą ale to nie może byc wytłumaczeniem do poprzednich obietnic...zresztą mogę sobie mówić co być powinno a w IC i tak maja wszystko w d..pie....
...zresztą mogę sobie mówić co być powinno a w IC i tak maja wszystko w d..pie....
Myślę,że wydajesz zbyt daleko posunięte wnioski. Pożyjesz dłużej to się o tym przekonasz sam.
Reforma kolei, w tym przejęcie pośpiechów nie była przygotowana rzetelnie, a poza tym, co IC może mieć do gadania, właścicielem jest skarb państwa i on może zdecydować za nich.
A co do kryzysu, jeżeli go przewidziałeś i nie dotknęły Cię jego skutki, to się ciesz. Tak duża firma jak IC nie może go nie odczuć, a popatrz na wzór dla wielu MK - DB, nie zauważasz skutku kryzysu u nich? Dzisiaj masz potwierdzenie, ze względu na wycofanie się DB z inwestycji w tabor, Siemens nie przystąpi do przetargu dla PKP.
Staraj sie popatrzeć na świat w nieco szerszym świetle. Nic nie działa samodzielnie.
Szanowny Kolego..cenię Twoje zdanie ale niestety absolutnie nie masz racji...Siedze na kolei od środka od kilku lat i niestety widzę to czego może z zewnątrz od Twojej strony niewidac...Brak logiki niegospodarnośc mnóstwo tworzonych na potęgę niepotrzebnych stołków kolesiostwo brak kompetencji to niestety charakterystyka ludzi zarządzających tą spółką. A szkoda gdyż IC miało szanse byc naprawdę prężną i co najważniejsze dochodową spółką kolejową do tego będąc wizytówką nowoczesnej Polski....
Wysłany: 24-09-2010, 00:04 Re: Przetarg IC / IC Cafe
To IC Cafe to jest niezła lipa i oby zarzucli ten pomysł, szczególnie jeden z tych wagonów (z trzema obszernymi stołami - można go ozbaczyć na spocie reklamowym IC lecącym np. w COKach), bardzo mało miejsca, nie ma jak usiąć zupełnie, DRAMAT, kompletnie niepraktyczny, nie wiem kto to wymyślił.
Najlepsze i jest to zarazem jedyna słuszna droga są wagony restauracyjne po modernie (charakterystyczne błękitne siedzenia, klimatyzacja itp.
Wysłany: 06-10-2010, 20:55 NOWY KONKURS OFERT WARS
WARS ogłasza Konkurs Ofert na prowadzenie działalności gastronomicznej w pociągach w systemie franczyzowym według autorskiej koncepcji WARS S.A. i zaprasza do składania ofert na zawarcie umowy franczyzowej w zakresie obsługi wagonów gastronomicznych.
Oferty (na specjalnym formularzu ofertowym pobranym w Oddziale WARS) wraz z załącznikami należy składać do 29 października 2010 r. do godziny 13:00 – decyduje data wpływu w dowolnym Sekretariacie:
1) Dyrekcji Naczelnej, 04- 028 Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 61A, piętro 11;
2) Oddziału Centrum, 04- 275 Warszawa, ul. Chłopickiego 53;
3) Oddziału Południe, 31- 516 Kraków, ul. Rondo Mogilskie 1;
4) Oddziału Północ, 81- 035 Gdynia, ul. Krzywoustego 1;
5) Oddziału Zachód, 70- 100 Szczecin, ul. Dąbrowskiego 1A.
Formularze niezbędne do złożenia oferty, materiały i wszelkie informacje można otrzymać odpłatnie w jednostkach WARS S.A., od dnia 12.10.2010 r., w godz. 8:00- 14:00, w:
•Warszawie w O/Centrum, ul. Chłopickiego 53, w pok. nr 30, Tel.22/473-16-97
•Krakowie w O/Południe, ul. Składowa 17, w pok. nr 33. Tel 12/393-16-42
•Gdyni w O/Północ, ul. Krzywoustego 1, w pok. nr 203, Tel 0-604-919-039
Źródło: strona internetowa WARS S.A
ps.Szkoda że nie ma listy pociągów, no i jak ktoś mieszka np. we Wrocławiu to ma jechac po kopertę z paroma kartkami do Szczecina albo Warszawy? Paranoja.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
H3rlitZ, no o tym już niewspomniałem, bo aż szkoda oczu hehe
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
....Cena materiałów podobno wynosi uwaga złotych 50 !!! a najlepsze że mimo iż wszędzie widnieje termin że od 12 można pobiera materiały przetargowe to na chwile obecną oczywiście można ale bez zestawienia pociągów w nowym RJ i bez cen wywoławczych....
Pawcio, czyli głównych materiałów nie dają, bo umowy franczyzowe są te same, tylko chodzi o zestawienie pociągów i ceny wywoławcze,także jak piszesz 50zł to radzę im sie zastanowić i puknac w główkę.
Czyli tak, przypuszczajac ze chetny jest z Jeleniej Góry więc tak:
bilety t/p na dojazd bo trzeba osobiscie odebrac - 140 zł.
materiały - 50 zł.
bilety 2 podróż po liste pociagów i ceny - 140 zł.
Cała impreza 330zł, a może się okazac że niedostaniemy się wcale na wagony/trasę.
Głupota niezna granic.
[ Dodano: 22-11-2010, 00:58 ]
Czy ktoś wie o wynikach konkursu i w jakich pociagach beda wagony barowe?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Hmmm bardzo mnie zastanawia co się stało z tymi wszystkimi ludźmi co drążyli temat Warsu?? Temat normalnie umarł a przecież WARS to nadal gnój na gnoju....Czyżby Ci ludzie w jakiś sposób zostali uciszeni?...
Ostatni przetarg....cóż największe zakały i liżydupy Warsu - Klimczukowie dziwnym trafem zgarnęli 4 z 5 BWE...to już prawdziwa mafia...tu już za matactwami nikt nie nadąża! Rankingi Tajemniczych Klientów przed przetargami są manipulowane i właściwie kształtowane (jak choćby ostatni). O praktykach Klimczuków w stosunku do pracowników już nie wspomnę...ale nadają się tylko do Sądu Pracy ( pracownik wytrzymuje średnio 2 tygodnie na wagonie, ma notorycznie przeszukiwane rzeczy osobiste, nie ma prawa nawiązywać kontaktów z podróżnymi, kontaktować się z innymi Warsiarzami ma zakazy opuszczania wagonów itp. normalnie więzień Klimczuków...) nie mówiąc już o kantowaniu klientów, przeterminowanej żywności itp....
I takim oto zakałom - ludziom Wars powierza reprezentacyjne pociągi...cóż się dziwić koperty wazeliniarstwo, kolesiostwo ( osoba z rodziny Klimczuków jest wysoko postawioną osoba w PKP Intercity) czynią cuda...
A co nowego po najnowszym rozdaniu...?
A to że co niektórzy stracili zdolność do trzeźwego liczenia i szacowania przy licytowaniu kwot...Co niektóre pociągi np. Kiepura zostały przelicytowane nie jak to do tej pory bywało o 10 - 15% ale o 70 - 80 %....To jest czyste szaleństwo i dobitnie świadczy tylko o braku jakiegokolwiek pojęcia o frekwencji kursie trasie i obiegu danych składów..ale cóż widocznie ludzie mają za dużo pieniędzy w portfelach i niewiedzą już co z nimi zrobić...w każdym razie w ciągu 2 - 3 miesięcy przewiduje wzmożone rezygnacje i oddawanie kluczy i rozpisywanie nowych przetargów ( lub oddawanie składów po cichu "swoim" osobom)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum