Wysłany: 21-09-2010, 15:02 Aż 101 nowych połączeń w regionie
Cytat:
Rusza kolej aglomeracyjna w Wielkopolsce. Od grudnia z Poznania pojedzie więcej pociągów do Swarzędza, Gniezna, Opalenicy i innych miast. Trwają też prace nad wspólnym biletem na kolej, autobus i tramwaj.
Od nowego rozkładu przez Poznań pojedzie 51 dodatkowych pociągów osobowych. Ale w porównaniu z obecnym rozkładem, połączeń przybędzie aż 101. Jak to możliwe? Składy nie zatrzymają się w stolicy Wielkopolski, tylko pojadą dalej, do kolejnych miejscowości. W ten sposób z Poznania do Gniezna pojedzie sześć dodatkowych par pociągów. Swarzędz zyska siedem par, Czempiń sześć, Kościan cztery, a Opalenica - aż osiem. Podobnie inne miejscowości. Skoro pociągów będzie więcej, będą też jeździć częściej - z najbliższych i najbardziej obleganych miejscowości nawet co pół godziny. - Znacznie zwiększymy częstotliwość. To na wniosek Urzędu Marszałkowskiego - wyjaśnia Mateusz Żmuda, dyrektor wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
- Zmiany, które wejdą od grudnia, pozwolą podwoić liczbę pasażerów - liczy wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Urząd Marszałkowski planuje konsekwentnie zwiększać liczbę połączeń do poszczególnych miejscowości. W Poznaniu i okolicach mają też powstać nowe stacje dla kolei, na których łatwo będzie można się przesiąść na tramwaj lub autobus. Takie przystanki są planowane m.in. na Jeżycach przy ul. Kościelnej, na Strzeszynie, przy al. Wielkopolskiej, na Hetmańskiej i na Zawadach. Dzięki temu będzie można jeździć pociągiem nie tylko poza Poznań, ale i po samym mieście. A to już de facto kolej aglomeracyjna, którą chce stworzyć wielkopolski samorząd.
Więcej pociągów to również większe koszty. W tym roku samorząd płacił Przewozom Regionalnym 100 mln zł za obsługę połączeń. Wszystko wskazuje, że w przyszłym roku - w związku z nowymi połączeniami - zapłaci jeszcze więcej. - Szacujemy, że będzie to 110 mln zł - mówi Jankowiak, choć zaznacza, że kwota może się jeszcze zmienić. Trwają bowiem negocjacje z przewoźnikiem, a potem budżet będą musieli zaakceptować radni sejmiku. - Liczę, że dodatkowe pociągi spowodują większe zainteresowanie pasażerów i tym samym wzrost sprzedaży biletów - dodaje wicemarszałek.
To nie koniec dobrych wiadomości dla podróżnych. Już teraz znacznie łatwiej można kupić bilety dzięki biletomatom, które kilka dni temu pojawiły się na poznańskim dworcu przy wejściu na peron 1. - Kasy na dworcu nie wystarczają, są oblegane przez uczniów i studentów - twierdzi dyrektor Żmuda. Na razie w biletomatach można płacić tylko gotówką. Niebawem mają jednak umożliwić użycie karty. Przewozy Regionalne obiecują też, że wkrótce bilety na pociągi osobowe będzie można kupić przez internet (na razie w sprzedaży online są jedynie bilety na InterRegio i RegioExpress).
Niewykluczone też, że niebawem na jednym bilecie pojedziemy pociągiem oraz komunikacją miejską. I to taniej niż wynosi obecna cena dwóch osobnych biletów. To oferta przede wszystkim dla uczniów, studentów i innych osób regularnie dojeżdżających do Poznania. - Wprowadziliśmy to już w innych miastach i mamy różne doświadczenia. W Warszawie się sprawdziło, na Śląsku niestety było gorzej - mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.
W Poznaniu wspólny bilet ma być rozwiązaniem tymczasowym, dopóki nie zakończą się prace nad Poznańską Elektroniczną Kartą Aglomeracyjną. Projekt jest przygotowywany we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego. - Możliwe, że nasze bilety będą sprzedawane wraz z kolejowymi, a w pociągach byłaby honorowana nasza komkarta - mówi Zbigniew Rusak, dyrektor ZTM.
Ojcem tego sukcesu jest głównie pan Kriger (grrr...) i pan Jankowiak (rodowity wolsztyniak nawiasem mówiąc)
Dokładniej o tym projekcie jest mowa w nowym programie Pociąg do Wielkopolski
Dam sobie rękę uciąć, że do grudnia z realizacją nie zdążą - kolej nie jest ani przygotowana, ani przygotowywana na takie - słuszne oczywiście, ale pracochłonne rozwiązania. Nie ma taboru, nie ma ludzi, a w obliczu kolejnych etapów remontu dworca wróżę spektakularną klapę.
Obym była złym prorokiem!
Proszę też nie zapominać, że zbliżają się wybory samorządowe - a fajnie jest taki cudowny projekt nagłośnić przed 21 listopada. :]
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Owszem, wybory idą, wiec przestawiono zatwierdzony już projekt dumnie brzmiącej "Kolei Aglomeracyjnej". Szczerze mówiąc, to jak syrenka zauważyła, chciałbym widzieć ten bajzel na kolei zimą, gdzie połowa wielkopolskich ezetów nawali, a na spalinówie nie wszędzie się da jechać bo ten tabor też jest ogranicznony. Pożyjemy, zobaczymy.
to jest typowa bzdeta przedwyborcza,jaka kolej aglomeracyjna chyba raczej ogryzkowa. Żeby robić kolej trzeba mieć sprzęt a nie stare zdezelowane kible.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
PiterTarnów, teraz to jest tylko wstęp do projektu Kolei Aglomeracyjnej, a mianowicie tylko zwiększona liczba osobówek jeżdżących na krótkich trasach. Docelowo to pociągi mają jeździć w taktach co 30min w godzinach szczytu. Możliwe to będzie po dostarczeniu nowych 22 szt. ezetów na które już rozpisano przetarg i po modernie dworca w Poznaniu. Póki co cieszmy się z tego co jest, bo nikt odrazu nie chce robić tu regularnej SKM. Narazie to tylko wstęp.
Tak, ale te EZT będą w Poznaniu w roku 2015 (popraw mnie, jeśli się mylę). W chwili obecnej nawet nie ogłoszono wyniku przetargu. To do tego roku jak będziemy jeździć? Bryczkami?
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
syrenka, fakt. Od nowego RJ będzie Kolej Aglomeracyjna, ale zimą to zapewne wszystkie te osobówki jeżdżące do Kostrzyna, Rogoźna, Kościana, Opalenicy zostaną odwołane i pasażerowie będą musieli czekać na te (zapewne opóźnione) ze Zbąszynka, Konina, Leszna i Piły. Tak nawiasem to o tym projekcie nie wiele ludzi wie, lub tylko obiło im się o uszy i nie będą masowo zamieniać samochodu na pociąg.
Właśnie najgorsze jest to, że miasto blisko Poznania zyskają nowe połączenia nawet co pół godziny, bądź godzinę, a Ostrów, Kalisz, Krotoszyn, Kępno pozostaną z taką samą, bądź co gorsza zmniejszoną liczbą pociągów, gdyż na te niby 101 dodatkowych połączeń mimo wszystko potrzeba więcej pociągów. W planach rozkładu niby jest tak samo, ale przydałoby się więcej, gdyż Wielkopolska jak wielu zauważa to nie tylko Poznań i na przykład jeśli IC wycofuje się z mojego miasta to powinniśmy dostać więcej połączeń do Leszna czy też Wrocławia, aby tam mieć możliwość jakieś sensownej przesiadki. O Łodzi nie wspominam, bo tam IC to najczęściej tylko do Warszawy jedzie.
_________________
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-09-2010, 14:01
Najgorzej, jeśli te wszystkie pociągi będą miały taką klauzulę (D do 18VI i od 1 września). Poza tym brakuje sprawnych EZT, a te które są mają najczęściej odroczone rewizje (tak jak wagony- Az czy Bht). Z bohunami nie jest źle ale Bipę na Wolsztyn Kriger ma jedną (nota bene powinna jeździć na Krzyż lub Konin). Brakuje sprawnych SU45- dwie chyba tylko, SU42 sztuk jedna lub dwie a elektryków brak (byczkom zdarzają się defekty, zwłaszcza tym ze świętokrzyskiego Cargo. Tak więc nie wyobrażam sobie w praktyce tego co co jest w tym projekcie
[ Dodano: 25-09-2010, 15:03 ]
@Emillex
Jak sam wiesz brakuje także dobrego PR dla tych pociągów. Parę nędznych plakatów nie załatwia sprawy (tak jak czas antenowy) No ale NIEDASIE
Virakocha, może inne zakłady PR wspomogą WZPR? Może Chojnice podeśle SP32
UMWW zamawia, PR musi się wywiązać z umowy, inaczej będzie kara. Zimą niekiedy to widziałem ezety (pewnie delegacja) z PR Białystok i PR Lublin. Cóż, zaletą "Kolei Aglomeracyjnej" w Wielkopolsce jest to że część pociągów kursuje na krótkich trasach, toteż komunikacja autobusowa/zastępcza nie będzie tworzyć dużego opóźnienia
pitagoras23, z tego co jest w projekcie RJ to widzę że Krotoszyn otrzyma 2 nowe połączenia, Wolsztyn jedno (będzie ich łącznie wówczas 8). I teraz sie zastanawiam nad sprawą taborową. Czy na te 6 kursów znajdzie się szynobus? Poznań ma juz wyśrubowane obiegi tych pojazdów, jak teraz będzie? I czy na kurs Wągrowowiec-Piła będzie jeden SA132 wzięty z rezerwy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum