Ile razy można powtarzać, że przy obecnej ofercie na tej linii pociągi typu RegioPlus to zwykłe odcinanie się od pasażerów? Gdyby było np. 7-8 par osobówek, można byłoby zrobić ze 3 R+, ale teraz byłoby to skazywanie pasażerów na inny środek lokomocji. Jeśli ten pociąg do Zakopca ruszy o 18, to będę wniebowzięty zamiast jojczeć, że zatrzyma się na każdym p.o. na trasie.
Też tak uważam. R+ jest prawie bez sensu - z założenia szybciej dojadę S********** niż pociągiem do Nowego Targu czy Zakopanego. Do wspominanych przez krisa123 mieszkańców innych miejscowości adresowane są pociągi REGIO. No chyba, że 3 pary REGIO+ Kraków-Zakopane miałyby być dla jadących z Suchej Beskidzkiej do Rabki Zdrój.
Co do kas na tej linii - dla kilkunastu pasażerów i kilku par połączeń kasa się nie utrzyma. Wszelkie bilety na PRy można kupić u drużyn pociągowych bez opłat dodatkowych. A kasy w Zakopanem, Nowym Targu, Suchej Beskidzkiej, Krakowie, Skawinie w 80-90% wystarczą.
loker, dokładnie tak, i akurat linia kolejowa służy głównie mieszkańcom i turystom pragnącym dojechać do/z wszystkich innych miejscowości niż Nowy Targ i Zakopane!
Nie do końca. Sporo ludzi korzystałoby na pociągu typu dawny Giewont,. Owszem jest to odcinanie się od pasażerów z małych stacyjek, tyle, że jak obserwuję ruch 3 razy w tygodniu to dużej wymiany nie ma. I u rodzi się pytanie, czy lepiej walczyć o pasazerów z Krakowa, Skawiny, Suchej., kalwarii czy Rabki i innych większych stacji gdzie jest spora wymiana pasażerów i przekonać ich niskim czasem dojazdu na przykład z Rabki do Krakowa, czy pchać same osobówki, które będą się wlec zatrzymujac na każdej stacji gdzie wymiana jest symboliczna.Prawda jest taka, ze można połaczyć jedno i drugie czyli dać regio+ z prawdziwego znaczenia i w jego okolicach puścić osobówkę.Bo regio+ Który nie zatrzymuje się ledwo na 2 przystankach jest śmieszne i nie daje nic.
A jeszcze 1 rzecz mnie bulwersuje. Czyli IR gubałówka, która jak zaczela zyskiwać popularność w wekendy to ją ograniczono. I zamiast w soboty i niedziele jedzie w 1 dzień paranoja
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
i przekonać ich niskim czasem dojazdu na przykład z Rabki do Krakowa
Najszybciej jeździł ostatnio IR Kraków - Rabka 1:59; poniżej tego nie zejdą, a sam czas atrakcyjny zbytnio nie jest.
Nowy rozkład w teorii ma przynieść 3 nowe pary; remont dworca też się szykuje może trochę ludzi wróci do kolei.
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-09-2010, 16:21
Przy okazji fajnie by bylo, zeby polaczyli relacje Zakopane-Krakow z czyms dalej: czemu nie polaczyc tych pociagow z innymi REGIO np do Rzeszowa czy Kielc ? Zakopane-Kielce, Zakopane-Rzeszow, Zakopane-Tarnow, jakkolwiek. To nic nie kosztuje, przeciwnie: daje oszczednosc oraz dodatkowych pasazerow, bo jak wiemy ci nie lubia sie przesiadac.
Do tego nie widze przeciwskazań, żeby IR Gubałówka mial taryfe REGIO na odc. Krakow-Zakopane. Uzupelnial by dziurę pomiędzy dwoma osobowkami.
Ja bym to widzial tak:
Odjazdy z Krakowa Gł do Zakopanego:
5:45 REGIO
7:45 REGIO z Czestochowy (przedluzenie Orlika, czyli tak jakby dawny Giewont)
9:45 REGIOPlus- dobra pora, tutaj pasuje dac szybszy pociag, ktory bylby w Zakopanem po 3 godzinach jazdy
10:45 InterRegio Gubałówka- kursuje w 6.
11:45 REGIO Janosik
14:45 REGIO
16:45 REGIO (przedluzenie tego do Suchej)
18:45 REGIO (dodatkowy wieczorny, moze byc Regio Plus, bo nie ma teraz zadnego pociagu o tej porze, wiec nie muisimy mu kasowac postojow i tracic pasazerow). Ten pociag moglby jechac z Tarnowa, Rzeszowa, Kielc, czy nawet Katowic.
Panie Kolego zapomniałeś o jednym bardzo popularnym pociągu i stąd wyszło Ci łaczenie relacji. O 7.23 masz Kasprowego. I ten skład jest ok.Resztę popieram z tym, że IR Gubałówka jako codzienny w lecie a nie w 1 dzień.
Z powrotem 4.30 osob, koło 8 koło 10(przyśp), 14, 15.30, 17.40 przyśp, 19 osob
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
5:23 jak teraz jest dobrze (dobra frekwa przed Suchą, dalej jednak tragedia...)
Cytat:
16:45 REGIO (przedluzenie tego do Suchej)
przedłużyć to do Żywca. Powrót rano do Krakowa (1-6) i wieczorem (7)
Cytat:
18:45 REGIO (...) Ten pociag moglby jechac z Tarnowa, Rzeszowa, Kielc, czy nawet Katowic.
z Tarnowa/Rzeszowa: z pominięciem Krakowa Głównego? Wjazd na KG to chyba z 30 minut straty...
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-10-2010, 10:12
Odcinek Sucha Beskidzka-Kraków ma bardzo duży potencjał. Czas przejazdu jak i cena jest konkurencyjna wobec busów, poza tym droga nie pokrywa się z przebiegiem trasy kolejowej.
Jak widać z komentarzy, wszyscy dostrzegają żałość obecnej oferty przewozowej na zakopiance i widzą konieczność jej odbudowy poprzez stworzenie siatki połączeń przyśpieszonych, uzupełnianych połączeniami osobowymi.
Widzą i rozumieją to wszyscy, z wyjątkiem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i kierownictwa Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie.
UMWM i PR Kraków mają to daleko gdzieś. Oni mają pewne linie daleko gdzieś i najlepiej żeby nic nie jeździło wg nich. A sporo ludzi masz do rabki nawet, ale system reklam jest bardzo zły. Swoje dołożyły też likwidacje kas na węzłach i likwidfowanie ograniczanie pociagów i skomunikowań
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W weekendy i święta podróżny, który chce wybrać się pociągiem Przewozów Regionalnych z Krakowa do Zakopanego ma do wyboru aż… trzy połączenia REGIO. W przeciwnym kierunku także jest nie lepiej – zaledwie 4 pociągi. Do tego oczywiście należy doliczyć jeszcze interREGIO „Gubałówkę”, jednak należy podkreślić, iż skład ten kursuje jedynie w wybrane dni.
„Dodatkowe kursy weekendowych pociągów interREGIO w wybrane dni przed świętami, Sylwestrem oraz w czasie długiego weekendu z okazji święta Trzech Króli – odpowiedzią Przewozów Regionalnych na większe zainteresowanie podróżami koleją w tym okresie.” – chwalił się w grudniu na swojej stronie internetowej samorządowy przewoźnik. Czy faktycznie spółka wykorzystała szansę, jaką stwarza okres świąteczno-noworoczny w dojazdach i powrotach z zimowej stolicy Polski?
Czy wykorzystała także znakomitą okazję, jaką stwarzały niedawne zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem? Warto przypomnieć, że jeszcze w rozkładzie 2007/2008 kolejową „zakopianką” kursował „Giewont” (Częstochowa – Zakopane – Częstochowa) oraz sezonowy „Ornak” (Katowice – Zakopane – Katowice). Był także „Ornak Bis” – 30 grudnia jechał z Katowic do Zakopanego, 1 stycznia wyruszał w drogę powrotną. Nie był to jedyny tego typu pociąg –w trzech pierwszych dniach stycznia Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie uruchamiał dodatkowy pociąg z Zakopanego do Krakowa, który w rozkładzie figurował jako „Janosik Bis”.
W obecnie obowiązującym rozkładzie dodatkowe połączenia do Zakopanego uruchomiła za to kilka razy spółka PKP IC. 2 stycznia przewoźnik uruchomił dodatkową parę TLK między Krakowem a Zakopanem, a 9 stycznia dodatkowe połączenie TLK na trasie Zakopane – Warszawa dla osób powracających ze świątecznego i noworocznego wypoczynku w stolicy polskich Tatr. W dniach 15 i 21 stycznia spółka uruchomiła dodatkowe pociągi TLK pomiędzy Krakowem i Zakopanem (pojadą one także 14 i 25 lutego). 23 stycznia br. przewoźnik uruchomił dodatkowe, nocne połączenie TLK do Warszawy.
Jak poinformowała wczoraj spółka, w najbliższy weekend, 12 - 13 lutego, pociąg EIC „Helena Modrzejewska” kursujący na co dzień pomiędzy Warszawą i Krakowem, pojedzie w wydłużonej relacji do i z Zakopanego.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
I kolejne idiotyczne zmiany na Zakopiance. Od 1 marca 5541 czyli pociag który pojawił się w grudniu zamiast o 1843 pojedzie o 16.25. Jest to po części powrót do tego co było. Czyli nic lepiej...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
2. Kto lub na czyje polecenie zezwolił na uruchomienie kasy dla przewoźnika autobusowego FREJ w budynku dworca PKP w Zakopanem oraz na tymże budynku zezwolił na umieszczenie reklamy przewoźnika autobusowego konkurencyjnego dla PKP PR i PKP IC?
Ten przewoźnik już zbankrutował i nie jest konkurencją wobec kolei zarówno z Krakowa do Zakopanego jak i Nowego Sącza.
Ciekawi mnie natomiast
Firma Trans-Frej powstała w 1991 r. Została założona przez Zofię, Janusza i Macieja Frej.
Unibus:
Firma Przewozowa Krzysztof Frej
Czyżby ta sama rodzina? Unibus to teraz jeden z przewoźników autobusowych z Krakowa do Katowic.
(...) Przed uruchomieniem pierwszych przewozów spółki Koleje Śląskie w roku 2012, zarząd przewoźnika planował uruchomienie połączeń kolejowych z województwa śląskiego w rejon Podhala, do Zakopanego. Kryzys przewozów regionalnych, po rozpoczęciu obsługi połączeń przez Koleje Śląskie, odsunął takie plany w nieznaną przyszłość. Nie bez znaczenia jest tutaj stan infrastruktury, który zwłaszcza na fragmentach Bielsko Biała – Wadowice czy Żywiec – Sucha Beskidzka pozostawia wiele do życzenia.
W związku z kontynuacją obsługi połączeń kolejowych w województwie śląskim przez Koleje Śląskie w edycji rozkładu jazdy 2013/2014, zapytaliśmy zarząd przewoźnika o postrzeganie pomysłu uruchomienia połączeń z Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w rejon Podhala, dokładniej do Zakopanego. Plany te nabierają dodatkowego sensu w kontekście starań nad rehabilitacją linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka czy zamierzeń dotyczących remontu ciągu komunikacyjnego Bielsko Biała – Wadowice – Kraków.
Należy zauważyć, że Koleje Śląskie są operatorem wewnętrznym województwa śląskiego. By przewoźnik mógł uruchomić połączenie np. Katowice – Zakopane, taką wolę musiałby wyrazić organizator – województwo śląskie. – Jeżeli nasz organizator, czyli województwie śląskie wskaże, że Koleje Śląskie mają jeździć daną ilością par połączeń na liniach stycznych z województwem małopolskim, my dostosujemy się do woli organizatora. Jeżeli chodzi o powrót obsługi na linii pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką, tego w planach nie ma – powiedziała Renata Rogowska, Wiceprezes Zarządu ds. Przewozów Kolei Śląskich.
– Były plany Kolei Śląskich by było bezpośrednie połączenie pomiędzy Katowicami a Zakopanem przy czym myślę, że jest to plan w dłuższej perspektywie. Czekamy na remonty na linii do Zakopanego. My jako operator mamy za zadanie realizować ruch regionalny na terenie województwa śląskiego. Naszym zadaniem jest zabezpieczyć ruch regionalny na terenie województwa – powiedziała Renata Rogowska.
W związku z podpisanym porozumieniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Małopolskiego, Koleje Śląskie prowadzą obsługę połączeń pomiędzy Bielskiem B. a Wadowicami, stacjami Czechowice Dziedzice – Oświęcim – Katowice, natomiast Przewozy Regionalne obsługują połączenie z Krakowa do Katowic. – W kwestii przyszłości, wiadomo, że jeżeli chodzi o operatora wewnętrznego będziemy mogli dotrzeć do pierwszej stacji za granicą województwa śląskiego, natomiast w kwestii wydłużenia takich połączeń, będą to już ustalenia na poziomie urzędów marszałkowskich – mówi Renata Rogowska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum