Niestety prawdopodobnie mamy znów do czynienia z powtórką niechlujnie wykonanych remontów przez Dolkom jakie miały miejsce w 2008r. na linii 274.
O ile odcinek Marciszów-Ciechanowice został zrobiony w miarę porządnie, o tyle dalszy fragment budzi już spore wątpliwości. Torowisko zostało ułożone na gołej ziemi (bez stosowania tłucznia), a o skutecznym odwodnieniu znów można zapomnieć. Jakie to może przynieść konsekwencję tłumaczyć nie trzeba. Poniżej dwie fotki jakie dostałem od kolegi przedstawiające "wyremontowane" torowisko pomiędzy Ciechanowicami i Janowicami Wielkimi.
W poniedziałek przejazd pociągu na terenie stacji Żarów odbył się nowym torem, ale teren nie jest jeszcze uporządkowany. Największe prace odbywały się (w poniedziałek) przy przejeździe w Imbramowicach.
[ Dodano: 17-09-2010, 13:52 ]
"Od piątku, 17 września do niedzieli, 26 września zmienią się kursy linii nr 15 i 18 autobusów MPK. Zmiany mają związek z remontem linii kolejowej i zamknięciem przejazdu w Mrowinach."
za www.doba.pl
[ Dodano: 21-09-2010, 07:30 ]
20.09 Przejazd "Kamieńczykiem" odbył się nowym torem pomiędzy Żarowem, a Imbramowicami z prędkością ok. 40 km/h (pewnie do zakończenia wszystkich robót będzie obowiązywało ograniczenie). Drugi tor na razie będzie nieprzejezdny ze względu na przebudowę przepustu. Rozpoczął się także demontaż podkładów i szyn od przejazdu w Piotrowicach Świdnickich do Żarowa, więc myślę, że ruszyła na dobre zapowiadana wymiana Jaworzyna Śląska -Żarów.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Poniżej kilka zdjęć z remontu odcinka Marciszów-Janowice Wielkie. Sam remont (pierwszy od wielu lat w tej okolicy) bardzo cieszy, ale jest kilka wątpliwości.
1. Dlaczego na krótkim odcinku w okolicach p.o. Ciechanowice ułożono podkłady drewniane zamiast betonowych?
(nie ma tam żadnych rozjazdów w pobliżu) [Marciszow4.jpg]
2. Remont przejazdu w Ciechanowicach [ciechanowice.jpg] pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze wymieniono płytę tylko na remontowanym torze nr 2, a po drugie nie zastosowano tutaj płyt małogabarytowych jakie obecnie używa się na modernizowanych odcinkach. Rok temu modernizowano przejazd w Sędzisławiu [fot sedzislaw.jpg] i wygląda on znacznie lepiej aniżeli ten z Ciechanowic.
Nie mówiąc o tym, że SSP na tym przejeździe w Ciechanowicach nadal nie działa...
sedzislaw.jpg Zmodernizowany w ubiegłym roku przejazd kolejowy w Sędzisławiu.
Plik ściągnięto 85 raz(y) 82.81 KB
ciechanowice2.jpg Widok z wiaduktu w Ciechanowicach na linię kolejową 274 w stronę Marciszowa. a dole zdjęcia widać także fragment torowiska na podkładach drewnianych.
Plik ściągnięto 111 raz(y) 113.8 KB
ciechanowice1.jpg Kamieńczyk do Poznania po wyruszeniu z p.o. Ciechanowice
Plik ściągnięto 97 raz(y) 170.74 KB
ciechanowice.jpg Przejazd kolejowy w Ciechanowicach
Plik ściągnięto 90 raz(y) 86.82 KB
marciszow5.jpg Pokrzywiona podczas prac remontowych drabinka semafora wyjazdowego stacji Marciszów
parę dobrych lat temu z Wrocławia do Jeleniej Góry jechało się 2 godzinki, teraz podróż trwa około 3godz 15 min.
Może choć trochę zbliżymy sie do tego czasu przejazdu po tym remoncie
hMMM BYŁEM TAM WCZORAJ I TAK SOBIE MYŚLE....trochę nie widze w tym wszystkim sensu...bo albo poprawia sie stan torów na danym odcinku na obu torach albo jazda bedzie slalomem....Dolkom po prostu poraża z takim tempem cała linie może by zrobili przed 2020....od Wojanowa do Marciszowa tor jest juz prawie gotowy...a prawie tzn.że jeszcze troche im zajmie jego uruchomienie..ale co dalej pytam??? Tak samo co za sens jest robienie podsypki nowego tłucznia na stary i nawet nie ubicie go..na pewnych odcinkach wygląda to tak jakby poprostu wagony pogubiły nieco tłucznia...Dobrze że ta trasa jest wreszcie ruszona...ale na litoś boską ludzie z głową robcie to wszystko z głową!!!!
Obecnie jest remontowany tylko odcinek Marciszów-Janowice Wielkie - tor nr 2. ZTCW to odcinek od Wojanowa do Janowic nie był ruszany. I tam być może faktycznie posypali tylko trochę nowego tłucznia na stare torowisko. W jakim celu nie wiem, ale podobnie jest w okolicach stacji Boguszów Gorce Zachód. Co więcej te tłuczeń wysypany na stare tory jest bardzo nieregularnie i wygląda jakby to robił ktoś nie za bardzo trzeźwy.
Prędkość na wyremontowanym odcinku na wynosić 80km/h, a więc jest to o 10km/h więcej aniżeli, było w latach 90-tych i wcześniej.
Niestety mam sporo wątpliwości jak długo IZ Wch utrzyma ten nowy tor w takim stanie, skoro na wyremontowanym w ubiegłym roku torze nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Fabrycznym, a Miastem już pojawiło się stałe ograniczenie prędkości. (zdjęcie - iz walbrzych).
iz walbrzych.jpg Ograniczenie prędkości na świeżo wyremontowanym torze nr 2 pomiędzy Wchem Miasto, a Wchem Fabrycznym
Marszałek województwa ogłosił plan finansowania nowego połączenia na lotnisko (PLK odmówiło współfinansowania projektu). Wg jego zamierzeń nowa linia miałaby zaczynać się na stacji Wrocław Zachodni...
Prędkość konstrukcyjna linii 274 na tym odcinku to 100 km/h więc nie będzie 120.
Ale z czego ta prędkość konstrukcyjna wynika? No bo torowisko które obecnie jest układane (szyny S60, podkłady betonowe, przytwierdzenia sprężyste SB-3) spokojnie wytrzymuje 120, a nawet 160 km/h. Tutaj pewnie chodzi o możliwości sieci trakcyjnej (pochodzącej jeszcze z lat 60-tych) oraz odległości między tarczą ostrzegawczą, a semaforami.
Dla prędkości 100km/h odległość ta wynosi 700m, a dla 120 już 1000m. Co do sieci trakcyjnej to na stronie
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=316746&page=53 znalazłem informację, że po analizach sieć trakcyjna może wytrzymać 110km/h i być może prędkość szlakowa zostanie podniesiona.
A co do SSP to chyba dobrze, że będą je wykonywać już pod 120 (pewnie chodzi o odległości czujników torowych inicjujących zadziałanie urządzenia od przejazdu kolejowego), bo być może w przyszłości na odcinku Jaworzyna-Wrocław prędkość zostanie podniesiona do 120km/h.
A tak z ciekawostek historycznych to 16 lutego 2008 na linię 274 zawitała lokomotywa EP08-001, która poprowadziła wówczas pociąg nr 213 relacji Wrocław-Szklarska Poręba. Czy ktoś ma dane odnośnie innych wizyt "szybkich" lokomotyw EP08/EP09 na linii 274 (nie liczę epizodu pociągu Ex Pogórze)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum