- Mamy nieśmiałe plany dokupienia dodatkowych wagonów piętrowych powiedział podczas prezentacji nadwozia lokomotywy Traxx dla Kolei Mazowieckich we wrocławskiej fabryce Bombardiera Czesław Sulima, członek zarządu mazowieckiego przewoźnika. Chodzi o 20-22 wagony środkowe dodał.
- Koncepcja jest obecnie dyskutowana. Okazuje się bowiem, że składy złożone z trzech wagonów środkowych i jednego sterowniczego na niektórych trasach są zdecydowanie za krótkie. Gdybyśmy dokupili więcej wagonów moglibyśmy zestawiać składy złożone z czterech, pięciu, a nawet sześciu wagonów wyjaśnił członek zarządu Kolei Mazowieckich. - Nasze plany są nieśmiałe, ale dość skonkretyzowane zaznaczył Sulima.
Od 2008 roku Koleje Mazowieckie mają posiadają wagony piętrowe, wyprodukowane przez firmę Bombardier Transportation GmbH. Samorząd Województwa Mazowieckiego zakupił 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 wagonów sterowniczych. Są to wagony typu push-pull. Oznacza to, że od momentu wdrożenia do eksploatacji przez Koleje Mazowieckie lokomotyw typu Traxx P160 DC, pociąg będzie składał się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną maszynisty. Lokomotywa tradycyjnie będzie ciągnęła pociąg w jednym kierunku, zaś przy jego zmianie nie będzie konieczności przestawiania lokomotywy. Maszynista przesiądzie się jedynie do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd będzie sterował lokomotywą. Takie rozwiązanie pozwoli na zdecydowaną oszczędność czasu. Jednocześnie, dzięki nowym lokomotywom, prędkość maksymalna pociągów wzrośnie do 160 km/h.
Niech dokupują. Może się zlitują i puszczą chociaż jedną parę dziennie do Dęblina. Bo frekwencja w cuchnących en57 z Dęblina o 7 rano przekracza 250% (co potwierdzają ankiety Zielonego Mazowsza).
Taki problem jest też w Radomi , Siedlcach , Tłuszczu .
Szczególnie na tłuszczowskiej na 3 EZT jest czasem taka masakra ,że szkoda gadać .
Już nie mówię , co się dzieje miedzy 14 a 19 .
Na Tłuszcz, to akurat piętrusów bym nie puszczał, z powodów okolicznej ludności...
A co do Radomia, to w wakacje KMy okroili część składów (w tym poranny przyśpieszony) do postaci lok + 2 wagony. Ale oczywiście dostawy świeżego powietrza do Płocka na 5 były...
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Taki problem jest też w Radomi , Siedlcach , Tłuszczu .
Szczególnie na tłuszczowskiej na 3 EZT jest czasem taka masakra ,że szkoda gadać .
Już nie mówię , co się dzieje miedzy 14 a 19 .
Macie tam potrójne składy? Zazdroszczę, u nas widziałem taki dwa razy w życiu. To by już rozwiązało część problemów na Dęblińskiej... Na kierunku Mińsk-Siedlce chyba nie jest tak źle, mają w końcu wszystkie Flirty i dość dużo pośpiechów od innych przewoźników.
Na Mińskiej pośpiechy zabierające ludzi z tej trasy to na prawdę mały udział. Niestety, mamy również Wesołą i Rembertów, które w każdą stronę dobijają każdy szczytowy pociąg. O ile w drodze do Centrum to jeszcze ujdzie, bo wszyscy z dalszej części linii już wsiedli i się zmieścili, o tyle w drodze powrotnej zdarza się, że np jakaś SKM jest opóźniona i np jakieś Siedlce/Mrozy zbierają podróżnych do tego stopnia, że na wschodnim nie da się już wejść... i nie mogą wejść już osoby jadące dalej, bo w pociągu siedzi cały Rembertów, który wsiadł na Śródmieściu. No niestety wesoło nie jest czasem.
Owszem, nie ma gdzie igły wcisnąć. Dlatego nie jestem za całkowitą likwidacją, ale za skróceniem do Łowicza lub Kutna, ze skomunikowaniem z szynobusem do Płocka.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
PKPowiec, powiem szczerze, że wieczorem są pustki w Kutnie już. Więc targanie wagonów piętrowych to debilizm. Co nie oznacza, że tego pociągu ma nie byc, bo połączenie to jest potrzebne,ale w innym wydaniu. Rano nie wiem jak to wygląda. Apropo jak wygląda frekwencja w 2 parze pociągów Wawa-Płock-Wawa?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
A jaki sens ma 5 wagonów piętrowych na odcinku Płock - Kutno? Żaden, frekwencja z Płocka to marne kilkanaście, a najwięcej to naliczyłem 56 osób... Szkoda składu, obłożenie jak na szynobus... Piszę: Szynobus Sierpc - Płock - Kutno, skomunikowany z MAZOVIĄ relacji Kutno - Warszawa Wschodnia
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Dla większości pasibrzuchów z Płocka przesiadka to problem.
A Płock jest 3 co do wielkości miastem województwa, więc zasługuje na choć jedno połączenie z jego stolicą. A jak wcześniej zauważyłeś do Łowicza bywa ciasno tak więc masz odpowiedź dlaczego do Płocka ciągane jest 5 wagonów. Koszty obrządzenia składu + stracony czas na manewry = spadek frekwencji
[ Dodano: 05-10-2010, 19:24 ]
A fakt zmniejszenia liczby wagonów był spowodowany, tak słyszałem, awarią 2 wagonów. Poza tym w ubiegłe wakacje (2009) do Płocka okroili skład do 4 wagonów i lekko mówiąć dochodziło do sprzeczek pomiędzy pasażerami a obsługą.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum