Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Następny
Połączenia kolejowe Chełma
Autor Wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 01-10-2010, 11:09   Połączenia kolejowe Chełma Odpowiedz z cytatem

Uważam, że obecny rozkład jazdy PKP w Chełmie, po wycofaniu się TLK i pustych obietnicach IR, to temat, którym należy się zająć. Układając RJ przewoźnikom jakoś było do tej pory trudno trafić w potrzeby, a przecież takowe są, są marginalizowane, a rozwiązania często chybione. Uboga oferta wojewódzka: Lublin, Dęblin. Brak połączeń międzywojewódzkich, kiepskie pory kursowania pociągów, brak, albo złe skomunikowanie z pociągami dalekobieżnymi w Lublinie. Może gdy zamieścimy swoje uwagi o tych zagadnieniach, to przewoźnicy i władze lokalne oraz MI wezmą je pod uwagę... w końcu leży to w interesie mieszkańców, ale i władz, którym płacimy podatki. Aby dyskusji nadać merytoryczny sens proponuję osobno wypowiadać się o wątkach:

- pory kursowania pociągów (obecne, właściwe, lepsze, sugestie poprawy)

- skomunikowania w Lublinie z innymi pociągami (ocena i podpowiedzi)

- propozycje nowych połączeń dla poszczególnych przewoźników wraz z uzasadnieniem

- inne wnioski o funkcjonowaniu PKP w Chełmie, niegdyś DYREKCJI PKP


Zapraszam do konstruktywnej dyskusji nie tylko mieszkańców Chełma, ale całej Lubelszczyzny
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adam85 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 01-10-2010, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Trzeba zauważyć, że Lubelszczyzna, podobnie jak Mazury są, delikatnie mówiąc, zaniedbywane przez PKP. Chełm jest w tragicznej sytuacji, uważam, aby ożywić region powinny pojawić się następujące połączenia:

IR Chełm-Warszawa-Chełm,
TLK/IR Chełm-Gdynia-Chełm, przez: Lublin, Warszawę, Malbork,
IR Chełm-Elbląg-Chełm, przez: Lublin, Warszawę Wsch, Działdowo, Olsztyn,
TLK Chełm-Szczecin-Chełm, przez: Lublin, Warszawę, Poznań,
REGIO Chełm-Zamość-Chełm, przez: Rejowiec, Krasnystaw/ 2 pary,
REGIO Chełm-Rzeszów-Chełm, przez: Rejowiec, Krasnystaw, Zawadę, Hrebenne, Jarosław

Co o myślicie o tych połączeniach, czy są szanse na powrót normalności?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 01-10-2010, 14:52    Odpowiedz z cytatem

Adam85, sorry za uszczypliwośc ale ten skład Chełm-Elbląg brzmi delikatnie mówiąc dosyć głupio, natomiast reszta połączeń w miarę sensowna lecz prawie niewykonalna.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 01-10-2010, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź, ja tam bym się trochę zastanowił nad tym połączeniem.
Tutaj byś miał potoki:
Chełm - Lublin, Chełm - Warszawa, Lublin - Warszawa, Warszawa - Olsztyn
Olsztyn - Elbląg. Problem nie leży w długości, ale w godzinach kursowania.
Niestety u nas panuje tendencja do dzielenia długich relacji i uruchamiania pociągów w godzinach, które nawet kolejarzom nie pasują. A właśnie takie relacje przez pół Polski mogą mieć wbrew pozorom lepsze " wzięcie" niż kilka krótkich. Zamiast tworzyć kilka relacji, można zrobić jedną dłuższą. Pasażer oszczędza na czasie i pieniążkach, a kolej na taborze i czasie pracy drużyn. Ten sam skład może prowadzić kilka drużyn, zmieniając się powiedzmy na stacjach węzłowych.
Takie rozwiązanie podpatrzyłem w Holandii. Pociąg IC z Venlo (wschodnia Holandia) do Den Haag (zachodnia Holandia) przez Eindhoven i s'Hertogenbosch. Na tych dwóch stacjach następowała wymiana drużyn, które wracały pociągami odjeżdżającymi jakieś 15-20 minut później w kierunku przeciwnym. Dalej nie wiem gdzie się zmieniali, bo w s'Hertogenbosch przesiadłem się na osobowy do Nijmegen.
Inna sprawa to skomunikowania. Nie wiem jak to rozwiązują managerowie w IC i PR, ale te są tragiczne. Trzeba by tak układać te rozkłady, żeby nie trzeba było czekać na przesiadkę dłużej niż pół godziny.
No i najważniejsza rzecz: INFRASTRUKTURA!, a właściwie jej brak u nas. Bo inaczej nie można nazwać torów, po których pociąg IC porusza się z prędkością 80 km/h a miejscami nawet i 40.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-10-2010, 18:45   

Najbardziej absurdalne połączenie będzie miał Chełm w przyszłym rozkładzie Śmiech Pociąg jest a jakoby go nie było (Mówię o Kasztanie zatrzymującym się tam ale niedostępnym w komunikacji krajowej- MEGA KICHA w wykonaniu PICU) Twisted Evil
Powrót do góry

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 01-10-2010, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, tak było zawsze, ani Kasztan ani Kiev Express nie były dostępne dla pasażerów, chociaż się zatrzymywały. Dobrym pomysłem byłoby dołączenie wagonów relacji Dorohusk - Rzepin i w ten sposób powstałoby połączenie Chełma z Warszawą, Poznaniem i pośrednimi miastami, gdzie zatrzymuje się pociąg relacji Kiev - Berlin. Ryzykiem tego pomysłu są opóźnienia powstałe poza terytorium RP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-10-2010, 20:43   

@Thassos

Zgoda. Ale doskonale się to sprawdzało na Vltavie gdzie ta Azeta jeździła i była pełna Very Happy Dołączenia Azdu do do składu i wyłączenie jej w Dorohusku nie jest aż takim kosztem czasowym a może przynieść zyski (jedyne połączenie dalekobieżne Chełma Smile
Powrót do góry

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 01-10-2010, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, ja nie mam nic przeciw... wtedy nawet byłoby bezpośrednie połączenie Chełm-Konin Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 05-10-2010, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Nie piszmy tu o połączeniach na których utworzenia nie ma szans. Mi zależy tylko na chociażby jednym TLK/IR w relacji Chełm-Warszawa Zach.-(ewentualnie Poznań Gł bądź Gdynia). Wyjeżdżający wczesnym rankiem a wracający późnym wieczorem z krótkimi postojami nawet na dużych stacjach. Taki pociąg z pewnością cieszyłby się dobrą frekwencją.
Połączenia z Krakowem też się pewnie nie doczekamy ,gdyż jeżdżą już tam dwa PKS-y i jeden bus dziennie a czas przejazdu pociągiem i cena biletu(w przypadku PKP IC) nie będą konkurencyjne.
Z pewnością można poprawić ruch regionalny poprzez wprowadzenie pociągów do innych miast naszego województwa . Chodzi oto aby ze stacji Lublin utworzyć stację przelotową z kilku minutowymi postojami a każdy pociąg Regio jadący z/do Chełma kończył/zaczynał bieg np:Łukowie,Stalowej Woli,Dęblinie. Można by było przywrócic także pociągi Chełm-Jahodyn-Chełm. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 05-10-2010, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Twoja propozycja jest oczywista, i to jest bardzo logiczne, nie raz pisałem w tej sprawie do PKP IC i PR. Bez odpowiedzi. Ta TLK, która jeździła do Bydgoszczy, specjalnie miała takie pory, żeby nie była atrakcyjna. Chodziło o to, żeby się wycofać z Chełma. To jest co najmniej pewne, że bardzo wczesny pociąg ok.5 rano miałby wielkie wzięcie, a gdyby do tego jechał do Gdyni (w sezonie Łeby albo Helu)... szybko stałby się konkurencją dla busa do Gdańska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 06-10-2010, 07:15    Odpowiedz z cytatem

_kamil_ napisał/a:

Połączenia z Krakowem też się pewnie nie doczekamy ,gdyż jeżdżą już tam dwa PKS-y i jeden bus dziennie a czas przejazdu pociągiem i cena biletu(w przypadku PKP IC) nie będą konkurencyjne.


Lublin-Kraków: TLK: bezpośrednia TLKa 5h 14'. Busy: 5h5' - 5h 15'. Hmm, jak ktoś lubi jeździć busami, proszę bardzo, ale ja bym się w taką długą podróż nigdy nie wybrał.
Wg strony e-podroznik podróz z Chełma do Krakowa autobusem trwa 6h 5' - 6h40', więc pociąg nie wypadłby gorzej. W czym problem? W niedasie. Tym bardziej że po planowanej modernizacji ósemki podróż z Radomia do Krakowa jednak się nieco skróci.

_kamil_ napisał/a:

Można by było przywrócic także pociągi Chełm-Jahodyn-Chełm. Smile

Popieram, tego brakuje. 3-4 pary. Niech się marszałek popisze przed wyborcami i zapuka do MI. Pzrecież przed Euro chyba trzeba rozwijać współpracę z Ukrainą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 06-10-2010, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Tym bardziej, że pociąg nie byłby tylko dla mieszkańców Chełma (70 tys), ale Swidnika (50 tys) Lublina (350 tys), Puław 70 tys., że nie wspomnę o Pionkach, Radomiu, Skarżysku, Kielcach.

[ Dodano: 06-10-2010, 17:49 ]
a pociągi po szerokim torze Jahodin - Chełm - Jahodin ożywiłyby nieco transport kolejowy, gdyby je skomunikowano z połączeniami do Warszawy i Krakowa, byłby to sukces
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 06-10-2010, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Puław 70 tys.


yyy, Puławy mają 49 tys. Very Happy

Pociągi Chełm - Jahodyn - Chełm? - jak najbardziej popieram, jeżeli:
- będą w przystępnych godzinach;
- będą skomunikowane w Chełmie z pociągami do Lublina;
- będą skomunikowane w Lublinie z pociągami do Warszawy, Krakowa itd.

i myślę, że tak z 4 pary dziennie by wystarczyły. A może i nawet 2 pary warto by było wydłużyć aż do Kowla?

Cytat:
Chodzi oto aby ze stacji Lublin utworzyć stację przelotową z kilku minutowymi postojami a każdy pociąg Regio jadący z/do Chełma kończył/zaczynał bieg np:Łukowie,Stalowej Woli,Dęblinie


Jeżeli chodzi o Dęblin, to Chełm ma już tam kilka Regio, jednak nie oznacza to że nie może mieć więcej Smile
Hm, Stalowa Wola, jak najbardziej wykonalne, skoro SA134 kursują na wybranych Regio Chełm-Lublin-Chełm a nawet Dorohusk-Dęblin, to jak najbardziej widzę tu możliwość wydłużenia ich do Stalowej Woli!!!
Z Łukowem to jest tak. Można by rzec, że mamy połączenie nawet i do Terespola, bo jak się okazuje pociąg Regio Chełm-Lublin, zmienia w Lublinie tylko numer i jedzie za kilka minut do Terespola, więc wystarczy tylko wprowadzić jeden numer, skrócić postój w Lublinie i mamy pociąg Chełm-Terespol, oczywiście jeden to trochę za mało, przydałby się jeszcze popołudniu do Łukowa Smile

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 06-10-2010, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Swoją drogą Chełm jak powietrza potrzebuje choć jednego TLK/Ir do Warszawy.
Przecież tak nie wiele trzeba wystarczy tylko 4,5 wagonów lub EN57(w przypadku PR). Pozwoliłem sobie nawet przygotować szacowany rozkład dla tego pociągu:
Chełm 4:51
Chełm Miasto 4:56
Rejowiec 5:08
Świdnik Wschód 5:36
Świdnik Miasto 5:38
Lublin 5:49
Nałęczów 6:12
Puławy Miasto 6:28
Dęblin 6:43
Pilawa 7:17
Warszawa Wschodnia 8:13
Warszawa Centralna 8:23
Warszawa Zachodnia 8:34
POWRÓT;
Warszawa Zachodnia 18:26
Warszawa Centralna 18:31
Warszawa Wschodnia 18:42
Otwock 19:21
Pilawa 19:56
Dęblin 20:28
Puławy Miasto 20:54
Nałęczów 21:09
Lublin 21:30
Świdnik Miasto 21;43
Świdnik Wschód 21:45
Rejowiec 22:13
Chełm Miasto 22:25
Chełm 22:29
Taki pociąg powinien zostać utworzony bo to wstyd aby miasto powiatowe ,leżące przy granicy nie miało połączenia za stolicą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 06-10-2010, 20:19    Odpowiedz z cytatem

_kamil_, i to jeszcze na dodatek drugie największe miasto w województwie!!!

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 39 Idź do strony 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl