A ja bardzo lubię zapowiedzi w pociągach, może faktycznie przed każdą stacją to niepotrzebnie... Ale przywitać podróżnych i poinformować o zbliżaniu się do ważniejszego węzła kolejowego, się powinno.
Jedne co jest czasami śmieszne; a nikt tego jeszcze nie napisał, to np. czytanie wszystkich przyjazdów z godzinami dla pociągów o długich relacjach. Zawsze podziwiam IC Szczecin na d. Światowidzie 83100 Aż się chce powiedzieć Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson
dobra dobra nie przesadzajmy. Komunikaty powinny być ujednolicone, ale na zasadzie:
Witamy w pociągu tym i tym, relacji,zgodnie z rozkładem jazdy zatrzymujemy się tam i tam. Informujemy gdzie jest wars,zakaz palenia itp i życzymy przyjemnej podróży. tyle. i zapowiadamy przed stacjami gdzie dojeżdżamy. tyle. Nie można sie rozwodzić, bo ludzi nie interesuje to czy jedzie EP09 czy EP15343 !
Jeśli pociąg jest opóźniony zapowiadamy ile. Zazwyczaj tak robimy i ludzie są "tłuści" od informacji jak karpie!
Cała ta książeczka to farsa. To tak jak ostatnio była książeczka z profesjonalnej obsługi:) Co jakiś czas pewni ludzie muszą coś wydać, bo inaczej po co byli by tutaj?
Zgadzam się z poprzednikiem. Bardzo trafna wypowiedź. Jeżeli ktoś coś chciał zrobi to najpierw mógł się skonsultować z osobami wygłaszającymi takie komunikaty ( kierownikami pociągów) i stworzyć jednolity wzór akceptowalny przez wszystkich, nie oderwane od rzeczywistości zdanka.
Osobiście uważam, że to rozporządzenie jest potrzebne, myślącym załogom, nie jest ono potrzebne, ale zauważalny jest spadek jakości obsługi pociągów. Dlatego takimi ruchami trzeba sytuację porządkować.
Obsługa jest na styku z klientem, jest zatem pomiędzy młotem i kowadłem.
Z jednej strony zaniedbania w utrzymaniu wagonów, za które bura od pasażerów spadnie na nich, a drugiej strony rosnąca frustracja samych pasażerów.
Ja uważam, że w przedziale służbowym przez cały czas podróży powinna przebywać jedna osoba z załogi, jeżeli nie kierownik, to któryś z konduktorów. Nie tylko po to, żeby wygłaszać zapowiedzi, ale, aby podróżny miał możliwość go odnaleźć. Marzy mi się sytuacja, w które w każdym wagonie będzie interkom, przez który będzie się można połączyć właśnie z przedziałem obsługi i zgłosić oprócz sytuacji alarmowych, że np. nie działa toaleta, oświetlenie itp. Tego bym oczekiwał od pociągów kwalifikowanych.
Zapewnienie odpowiedniej obsady konduktorskiej zawsze bedzie spoczywać na kierownictwie i ustalanie ilości zadań ponad te, które można wykonać w realnym czasie też jest błędem w założeniach. Szczególnie, że życzliwość i przychylność pasażerów maleją ze wzrostem opóźnienia i spadkiem komfortu, a tendencje tych ostatnich rzeczy są zwyżkowe.
Ale niestety nie tylko na kolei wszystko chcemy robić taniej i lepiej, a to, jak życie pokazuje, nie działa na dłuższą metę. Da się osiągnąć chwilową poprawę, ale na stałe - bardzo rzadko.
Ostatnio jechałem w TLK Kraków-Warszawa i zapowiadali przed kazdą stacją. Ale wrażenie było takie jak by kierowniczka pociągu coś,,wypiła" wszyscy pasażerowie pękali śmiechem jak zapowiadali.
_________________ STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
trochę z innej beczki ale byłem kiedys słuchaczem zapowiedzi regio Jaworzyna na st. Kraków Płaszów, panie zapowiadająca b.wesołym tonem i jej koleżanki aż piały ze śmiechu (w tle) podczas zapowiadania tego pociągu
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum