Tylko do IR ma zastosowanie zasada - płacę i wymagam. W IR płacisz za to że dojedziesz. W EIC za naparstek kawy.
Nie wiem czy znalazłoby się składów na 3xED72. Chyba jeśli już do kibelka/EN71 by dorzucili. Chociaż pytanie, zabrać jednego kibelka/EN71 z linii regionalnych i skierować na IR? Wtedy będą wrzeszczeć IR zabiera tabor. W MZPR chyba teraz krucho z jednostkami.
JSB
Sądząc po brakach taborowych zarówno w IC jak i PR to niedługo naprawdę nie będzie czym ludzi wozić.Odbijają się czkawką zaniedbania sprzed wielu lat w tej kwestii i nie posądzałbym tu za stan rzeczy przewożników tylko cały system jako gałąź gospodarki, która przez praktycznie wszystkie obozy rządzące była, jest i pewnie będzie traktowana po macoszemu jak kula u nogi.
A w TLK oczywiście w takich dnach też nie jest lepiej z miejscami,a czasem nawet gorzej to się zgadzam.
Myślę też,że gdyby ceny za EIC były chociażby takie jak na Słowacji (czyli około połowę tańsze niż u nas) to więcej podróżnych by z tych pociągów korzystało bo jak na polskie warunki zarobkowe to naprawdę mega wygórowane ceny.I nie ma co się obrażać tylko spojrzeć prawdzie w oczy,Polska to biedne społeczeństwo gdzie 20% ludzi żyje w nędzy.W krajach zachodnich pociągi IR czy TLK raczej nie byłyby tak popularne jak u nas.
Tylko do IR ma zastosowanie zasada - płacę i wymagam. W IR płacisz za to że dojedziesz. W EIC za naparstek kawy.
Nie wiem czy znalazłoby się składów na 3xED72. Chyba jeśli już do kibelka/EN71 by dorzucili. Chociaż pytanie, zabrać jednego kibelka/EN71 z linii regionalnych i skierować na IR? Wtedy będą wrzeszczeć IR zabiera tabor. W MZPR chyba teraz krucho z jednostkami.
Wniosek - ponieważ każda jednostka jest na wagę złota, a trzeba mieć czym wozić ludzi na liniach lokalnych im więcej wagonowych InterRegio tym lepiej. Wagonów PR-om nie zabraknie.
W krajach zachodnich pociągi IR czy TLK raczej nie byłyby tak popularne jak u nas.
To niby po co są RE w Niemczech?
Tylko dla braci studenckiej?
A po co w Danii?
Mówisz o czym innym. Np. w Austri płacisz za km w każdej kategorii tyle samo. I dlatego pośpiechy nie są tam popularne.
_________________ Ataków na konto (27.01): 21
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-11-2010, 14:46
Tak samo jest w IR Portowiec i RE Mewa, tam także ludzie stoją na korytarzach i kiblach. A załoga konduktorska co gorsza zajmuje cały przedział, mimo że to raptem dwie osoby (reszta miejsc jest wolna). Do tego mnóstwo wagonów Bp, Bou i Bmnopux zalega na bocznicach z powodu niedopuszczenia do ruchu (brak naprawy okresowej). Tak jest w Pile (Bmnopux,Bp,Bou), Poznaniu (Bmnopux,Bp,Bou,Anou), Zbąszynku (Bp,Bou) i Chojnicach (Bou,Bp, Bhp). Swoją drogą Bhp można by też , po wykonaniu rewizji, włączyć do obsługi najbardziej obleganych pociągów InterREGIO
@Virakocha, pieniądze, pieniądze, pieniądze...PR nie stać na naprawy rewizyjne, obecnie nie jest trudno spotkać w ruchu wagony z odroczoną rewizją. Obawiam się, że sytuacja nie będzie się raczej polepszać, a o tym, że masa wagonów PR marnieje na bocznicach to i w centrali PR wiedzą. Nie wiedzą za to skąd wziąć pieniądze przy takim zadłużeniu i niewystarczających dotacjach. Nie miałbym nic przeciwko dodatkowym bipom czy bonanzom doczepianym przy krytycznym obłożeniu w długie weekendy, święta itd., ale bez pieniędzy na rewizje nie da się doczepić ani Bd ani Bh ani Bmnopux ani Az ani Bhp.
Pozatym każdy dołączony dodatkowy wagon kosztuje, a z IR PR chce wyciśnąć jak największe zyski przy zminimalizowanych kosztach, stąd też m.in. popularne na tychże pociągach piętrowe wagony serii Bdhpumn i Bmnopux.
W sumie lepszym zestawem od 2xED72 jest 2xEN57+ED72/EN71 ponieważ 2ED72 to już 364t czyli stawka z zakresu 300
Ew jeszcze rozbudować środki w bipach, w enerdówku były one bardzo długie, 6? 7? wagonów.
Padł tu pomysł na 3xED72 lub EN71... Nie da rady niestety.... Dwie ED72 lub dwie EN71 to już jest 16 silników trakcyjnych. Maszynista musi się dobrze natrudzić żeby podstacji nie wyłączać a już zestawienie z trzech takich jednostek to już 24 silniki trakcyjne... Żadna podstacja tego raczej nie wytrzyma. No chyba żeby jedną ciągnąć z wyłączonymi silnikami trakcyjnymi
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
No bez przesady. To niecałe 3MW. Ja wiem, że są problemy z 2xED74, któreprzy pełnej mocy ciągnie ponad 4MW, ale podwójne 71 idą raczej bez przeszkód. Chyba, że obok startuje drugi taki sam zestaw. A jak są problemy, to wrzucić pierwszy stopień na nawrotniku, a nie drugi i też pojedzie Na Mazowszu jeżdżą zestawy 2x71 z wzmocnionymi silnikami i jakoś PT dają radę nawet jak maszyniści rezolutni dadzą trzeci bok na starcie.
Teraz pytanie. Czy przekroczenie 300t i dopłaty są większe od strat na niezadowolonych klientach, którzy 300km muszą stać nawet nie w korytarzu, tylko między siedzeniami? Generalnie zestawiać takie pociągi z 3x57 i już...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum