Wysłany: 25-11-2010, 17:58 Małopolski Zakład Przewozów Busowych!
Poniżej wklejam pismo, jakie dzisiaj wysłałem do centrali PR:
Sosnowiec, dnia 25 listopada 2010 r.
Szanowna Pani
Małgorzata Kuczewska-Łaska
Prezes Przewozów Regionalnych
ul. Wileńska 14a
03-414 Warszawa
Dotyczy: prośby o zmianę nazwy MZPR w Krakowie
Szanowna Pani Prezes!
Zwracam się do Pani z prośbą o rozważenie dokonania zmiany nazwy Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie na Małopolski Zakład Przewozów Busowych w Krakowie. Sądzę, że taka nazwa będzie o wiele bardziej adekwatna do obecnego obszaru działalności krakowskiego zakładu PR i kierunku, jaki obrał jego obecny dyrektor – R. Rębilas.
Przypomnę, że od czerwca br. funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa na następujących trasach: linia Nowy Sącz – Krynica, Żywiec – Sucha Beskidzka oraz Stróże – Biecz.
Ogłoszone niedawno przetargi na całoroczną komunikację autobusową na wymienionych powyżej trasach w rozkładzie 2010/2011, nie dają niestety nadziei na zmianę tej patologicznej i skandalicznej zarazem sytuacji. Stąd wydaje mi się zasadne wnioskowanie o zmianę nazwy krakowskiego oddziału PR na taką, która w moim odczuciu o wiele lepiej oddawałaby obecny profil Państwa działalności w Małopolsce.
Krzysztof21, Bomba , odpisac muszą ustawowo w 30 dni, poleconym pusciles?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 18:34
Mailem wysłałem (tak jak wszystkie wnioski, listy itd.).
Zdradzę, że mam jeszcze kilka podobnych pomysłów i będę je z uporem i konsekwencją realizował. Zastępcze komunikacje autobusowe to gangrena trawiąca kolej regionalną w Polsce i trzeba coś z tym zrobić.
Krzysztof21, a może rzeczywistym powodem jest brak taboru, jak tam u was z kiblami?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Krzysztof21, świetne. Ja chyba napiszę do UMWD z propozycją przemianowania Kolei Dolnośląskich na Busy Dolnośląskie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Tomasz, ja tylko zapytałem. Tylko że może te kible nie mają rewizji?
A stoją jakieś PRowskie wagony na KGZ?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
popieram. Z tym że jeżeli chodzi o odcinek Krynica-Sącz,to po oddaniu mostu autobus ma zniknąć, jednakże trasa Żywiec-Sucha na KKZ to skandal.Z Bieczem też, ale mniejszy bo jedyna rozsądna relacja na tamtej trasie to Tarnów-Jasło lub Nowy Sącz-Jasło, ewentualnie Tarnów-Gorlice (miasto).
Proponuję jeszcze zmienić nazwę KD na Autobusy Dolnośląskie (Sudeckie) oraz PKP IC na PKP InterCityBus (a to ze względu na kuriozum pod nazwą IC-BUS kursujące z Warszawy do Wilna).
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 19:19
Ja chcę -oprócz zainteresowania centrali PR szopką, jaka odchodzi w ich krakowskim oddziale- zwrócić również uwagę na problem zastępczych komunikacji autobusowych w skali całego kraju. Z tym trzeba coś zrobić, bo autobusy zastępujące pociągi po prostu niszczą nam lokalną kolej (która i tak ledwie zipie i ma się coraz gorzej). Skutecznie wygaszają popyt, skutecznie odstraszają ludzi od kolei. W Małopolsce pan dyrektor Rębilas najwyraźniej zapomniał, że jest dyrektorem zakładu, który ma zajmować się przewozami kolejowymi, a nie autobusowymi.
No właśnie w tym konkretnym przypadku nic nie muszą.
Przykład małopolskiego jest bardzo mocno rozwijany w podkarpackim i ostatnio W świętokrzyskim.
Jestem pewien że jest na to przyzwolenie nie tylko zarządu PR ale świadoma "polityka" zejścia z kosztów która odpowiada bardzo przewoźnikowi i płatnikowi.Trzecia strona w tej sprawie acz najistotniejsza mam na myśli pasażerów jest tu w tej wersji tylko najbardziej poszkodowanym dodatkiem.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 20:46
Krzysztof21, Nowy Sącz - Krynica od lipca chyba 9. Mogą odpisać na 2 strony że podajesz błędne dane tak na odwal mi tak pks zrobił kiedyś bo napisałem że kurs łączony a nie okrężny.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 21:02
Com napisał, napisałem. Poszło. Alfą i omegą nie jestem (i być nie zamierzam), czasami zdarza mi się coś pomieszać. Aczkolwiek to i tak nie zmienia istoty problemu. Ale dzięki za uwagę.
Krzysztof21, niestety nie masz racji. Są odcinki np. ten do Biecza, gdzie uruchamianie składu to zwykłe marnotrawstwo. PR-y funkcjonują na rynku, a nie na księżycu i muszą się liczyć z kosztami.
W relacji Stróże-Biecz to może to i marnotractwo, ale w relacji Tarnów-Gorlice i Nowy Sącz-Gorlice na EN81 byłyby w sam raz.
To samo dotyczy lini Sucha-Żywiec zamiast bezsensownych autobusów pociągi Kraków-Żywiec lub nawet Zwardoń, noi powrót "Ornaka" nawet w wersji IR Zakopane-Sucha-Żywiec-Katowice-Częstochowa. Byłaby to bodaj najkródsza trasa łącząca Zakopane z Częstochową, a i ta linia by odżyła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum