czyli jak przyjadę do Polski Chopinem na bilecie FIP przez Czechy to po tygodniu nie mogę tym samym Chopinem wrócić przez Czechy do Ljubljany wykorzystując drugi kupon z biletu?
Teoretycznie nie możesz, w praktyce możesz (bo nikt tak na prawdę nie udowodni Ci, że przejechałeś pociągiem granicę). Można np jeździć po Czechach, pojechać do Czeskiego Cieszyna i do polskiego przejść te 20 minut pieszo.
witam wszystkich. jaki widac jestem nowy. podrozowalem z FIPem juz kilka razy, ale teraz mam watpliwosci co i jak wiec bede wdzeiczny za odpowiedz. Jaka jest roznica dla rodziny jadac z BWE z Warszawy do Berlina a EC Wawel z Krakowa do Berlina jesli chodzi o cene i inne tego typu doplaty. Co musze kupic w obydwu pociagach? Miejscowki mam rozumiec obowiazkowe? Fakt ze sklad jest w EC Wawel DB pozwala mi na jazde praktycznie od Krakowa na FiPie? Bardzo prosze o pomoc i przepraszam za idiotyczne pytania.
Jaka jest roznica dla rodziny jadac z BWE z Warszawy do Berlina a EC Wawel z Krakowa do Berlina
Dla kolejarza żadna, ale rodziny będzie różnica w cenie biletu, bo rodzina kupuje bilet od kilometrów. Np na BWE z Warszawy do Kunowic(Gr) bilet na EC kosztuje chyba coś koło 20zł. Z Krakowa może być ciut drożej, bo pewnie będzie dalej.
fotel_prl napisał/a:
Co musze kupic w obydwu pociagach?
Obowiązkową miejscówkę, chyba 4euro na BWE i pewnie na "wafla" ta sama cena + bilet do granicy, jak jedzie nie kolejarz.
fotel_prl napisał/a:
Fakt ze sklad jest w EC Wawel DB pozwala mi na jazde praktycznie od Krakowa na FiPie?
Na FIP na DB możesz jeździć po Niemczech, ale po przekroczeniu granicy niemieckiej w Polsce musisz mieć bilet na polski odcinek, to chyba logiczne. Nie ważny czyj jest skład - w Polsce pociąg jedzie po polskich torach, polskim lokiem i płaci się dla polskiego przewoźnika (FIP na DB ważny jest tylko w Niemczech - tak samo na polską "sieciówkę" nie możesz jechać aż do Berlina, nawet jak polski skład).
Ja mam taką wątpliwość jestem z Nowego Sącza i jadę na FIP-ie do Budapesztu i nie wiem czy obowiązuje na niego rezerwacja obowiązkowa bo piszą tylko o odcinku z Breclavia do Budapesztu w EN Metropol i nie wiem czy 2 klasy z Chopina też się to tyczy ?
Ten sam problem z powrotem...? - jak wygląda sprawa punktualności w obie strony bo w Budapeszcie jest 6 min na przesiadkę a z powrotem chciałbym na Przemyślanina zdążyć w Trzebini jest za 12 minut po Silesii ?
Czy jak przekraczam 2 razy przejście w Bohuminie tam i powrót to czy mogę później (4 tygodnie) jechał jeszcze na Słowację przez przejście w Plavcu...?
Bardzo dziękuje za odpowiedzi...
dziekuje serdecznie za odpowiedz, tak sie wlasnie domyslalem. w tym momencie z kolei pojawia sie kolejne nurtujace pytanie do jakiej stacji mam kupic bilet na EC w Polsce jadac Waflem do Berlina. Czy do Zar w taryfie krajowej, czy juz do Forst w taryfie miedzynarodowej?
witam, jestem w trakcie planowania kolejnej podróży z FIP i zaintrygowała mnie informacja w rozkładzie internetowym DB o bezpośrednim połączeniu między Basel a Warszawą D 50472 18:04 z Bazylei 10:05 w Warszawie ktoś wie co to pociąg (właściwie wagon jakiego pociagu) czy to jest tylko sypialka czy może jest też jakaś sliperetka/siedząca?
Witam!
We wtorek będę jechał EC Polonia do Wiednia lub Villah z Katowic na FIPie, a z Wiednia jakimś EN do Rzymu (19:30 z Wiednia). Ktoś wie, czy FIP w tym pociągu jest ważny i ile kosztuje dopłata (rezerwacja) miejsca do Rzymu w klasie 2? A może zna ktoś ceny sypialek/kuszetek?
Wagon do Basel kursuje cały czas w pociągu Jan Kiepura. Właściwie to dwa wagony - rosyjski i białoruski. Oba sypialne. Koszt miejsca to z Warszawy zdaje się 29 euro, a z Poznania 26 euro. Wagony łączone są w Hannowerze, więc ewentualnie na siedząco do Hanoweru i przesiadka na sleeperetke w Kiepurze.
witam, jeśli mam na bilecie FIP zaznaczone, że kupony są na pierwszą klasę to w praktyce mogę jechać bez żadnych dopłat pierwszą klasą z Ljubljany do Zagrzebia, potem do Budapesztu, a następnie Chopinem do Warszawy?
edit: nie wiem dlaczego, ale nie mogę znaleźć połączenia na 20-21 grudnia z Ljubljany do Budapestu omijającego Austrię, czyżby wycofali kilka pociągów?
nie mogę znaleźć połączenia na 20-21 grudnia z Ljubljany do Budapestu omijającego Austrię, czyżby wycofali kilka pociągów?
Pociąg o którym mówisz, jedzie z Wenecji do Budapesztu przez Chorwację, jest o 1:40 w Ljubljanie i rano w Budapeszcie. Wejdź na węgierski rozkład jazdy i wpisz połączenie Ljubljana Budapest przez Zagreb, znajdziesz to połączenie.
Drobna rada: Mając FIP możesz się cofnąć i wsiąść w pociąg na granicy, wtedy nie będziesz musiał siedzieć do prawie 2 w nocy w Ljubljanie.
Na Węgrzech pociągi IC krajowe wymagają dopłat ( także EC i EN na trasach krajowych ).W pociągach EC i EN jadących do Rumunii i do Włoch wymagana jest miejscówka. W przypadku pociągów do Włoch jadąc do Chorwacji lub Słoweni taka miejscówka nie jest wymagana ( mam nadzieje że zmiana nie nastąpiła w ciągu ostatnich kilku miesięcy). W pociągach EC i EN do Austrii, Serbii,Słowacji ( i dalej Czech i Niemiec) oraz do Słowenii i Chorwacji ( i dalej do Sarajewa w Bośnii) miejscówka-dopłata nie była wymagana. Trasy krajowe do np.Miszkolca, Peczu, Gyor mozna próbować przejechać w pociągach EC jakby jechało się za granice i wysiąść na terenie Węgier - można uniknąć wtedy dopłaty.
Witam!
We wtorek będę jechał EC Polonia do Wiednia lub Villah z Katowic na FIPie, a z Wiednia jakimś EN do Rzymu (19:30 z Wiednia). Ktoś wie, czy FIP w tym pociągu jest ważny i ile kosztuje dopłata (rezerwacja) miejsca do Rzymu w klasie 2? A może zna ktoś ceny sypialek/kuszetek?
Na polskim odcinku(do Zebrzydowic),jak wiesz,obowiązuje dopłata,na czeskim bez dopłaty,na austriackim,w 2-giej klasie EC i EN też nie,natomiast nie wiem dokładnie jak to jest we Włoszech(trudności z informacją),w każdym razie przy wjeździe pociągu z Austrii czy Słowenii, konduktorzy nie żądali miejscówek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum