Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 20, 21, 22  Następny
Zakup biletu PR przez Internet
Autor Wiadomość

chlopiecdobicia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lip 2010

PostWysłany: 23-10-2010, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Ta... ma być to wprowadzona obsługa sprzedaży dla kilku osób naraz z uwzględnieniem oferty "TY i raz, dwa, trzy" tam, gdzie możliwe, plus pies i rower. Kiedy - tego nie wiem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chlopiecdobicia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lip 2010

PostWysłany: 10-12-2010, 22:34   [PR] można więcej kupić przez net Odpowiedz z cytatem

W końcu można kupić bilet na kilka osób naraz i z wykorzystaniem "Ty i raz, dwa, trzy" tam, gdzie możliwe. Plus rower, pies, chomik. I REGIOekspresy na konkretną godzinę. Długo kazali sobie (i mi, tak, mi też) na to czekać. Rolling Eyes Cóż, jak to powiadają, lepiej późno niż wcale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-12-2010, 22:43    Odpowiedz z cytatem

Lepiej późno niż wcale. Został nam jeden dzień korzystania z wynalazku, póki sieć interREGIO jeszcze coś sobą przedstawia... Rolling Eyes

To teraz czekamy na REGIOkarnet przez Internet ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejoman2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2010
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 10-12-2010, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Oby tak dalej. Chociaż ja bardziej czekam na możliwość zakupu biletów z Regio Kartą w automatach.

_________________
Pozdr.
Grzesiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

chlopiecdobicia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lip 2010

PostWysłany: 10-12-2010, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Kolejoman2 napisał/a:
Nie widzę tego Ty i raz dwa trzy. Jak daję bilet dla 3 osób na IR Kraków-KK to mam sumę 3 zwykłych biletów.

Właśnie sprawdziłem przed chwilą. Jest i działa. Może zatrzymałeś się na kroku 2? Dopiero w finalnym, trzecim kroku jest ustalanie Ty+123 i pokazuje się podsumowanie zamówienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejoman2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2010
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 11-12-2010, 00:27    Odpowiedz z cytatem

Nie, po prostu się zapomniałem że Ty i raz dwa trzy jest dla taryfy normalnej. Razz Zmieniłem posta, ale zdążyłeś zacytować przed moją zmianą. Razz

_________________
Pozdr.
Grzesiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 22-12-2010, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Jakiś czas temu (dopiero teraz zauważyłem), bez ceregieli ani powiadomienia użytkowników, uległ zmianie Regulamin IPR.

Widzę że każdy przewoźnik przegina ze sprzedażą internetową w przeciwną stronę - IC wymaga ponownej akceptacji przy każdym logowaniu, a PR zmienia regulamin bez ostrzeżenia ;-)

Nowy regulamin IPR przewiduje m.in. zakup biletu bez zakładania konta (jupi!) oraz zmienia zasady zwrotu biletów - zwrócić przez "kliknięcie" można najpóźniej w dzień poprzedzający ważność biletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 22-12-2010, 23:07    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam, że zmiany te są dosyć często i trudno informować podróżnych o tym raz w tygodniu. Są to zmiany na korzyść pasażera więc nie jest źle. Podejrzewam, że jak będzie więcej takich zmian to zbiorowo to ogłoszą, pewnie po nowym roku coś dadzą znać...

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 22-12-2010, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Nie podzielam Twojego entuzjazmu. Utrudnienie zwrotu biletu, choć w założeniach słuszne (ograniczenie nadużyć), to niewygoda dla pasażera. Zwłaszcza, jeśli nie wie że są nowe zasady, i czeka ze zwrotem do ostatniego dnia.

Podkreślam, chodzi o zmiany w regulaminie, a nie w samym systemie IPR (w ramach regulaminu). O takich rzeczach powinno się informować. Inaczej cała szopka z akceptowaniem regulaminu przy tworzeniu konta jest śmiechu warta.

Nie rozumiem też, dlaczego opcja "zapłacę później" raz się pojawia, a raz znika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 22-12-2010, 23:32    Odpowiedz z cytatem

psim, to nie entuzjazm, to podejrzenia i próba logicznego wyjaśnienia takiej sytuacji... Cool

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

chlopiecdobicia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lip 2010

PostWysłany: 24-12-2010, 21:23    Odpowiedz z cytatem

psim napisał/a:
PR zmienia regulamin bez ostrzeżenia ;-)

Hmm a jak byś chciał? By przy każdej zmianie regulaminu system spamował wszystkich xyz tysięcy użytkowników (z czego 95+% założyło konto raz i nigdy więcej go nie użyło) informacją emailową? Mi się to nie widzi. Hmmm a może specjalne zawiadomienie przy pierwszym zalogowaniu się danego użytkownika po zmianie regulaminu. Tak chyba byłoby najlepiej, co?

Bosko by było jeszcze, gdyby zawiadomienie wyliczało, co właściwie się zmieniło w porównaniu z poprzednim, ale to chyba za dużo roboty, he, he, he. Choć kto wie.

psim napisał/a:
Nowy regulamin IPR przewiduje m.in. zakup biletu bez zakładania konta (jupi!)

Z tym pewnie będzie jak z sprzedażą kilku biletów naraz - gdzieś pomiędzy "za trzy miesiące" a "przed śmiercią cieplną wszechświata". Wink Na marginesie, czy to tak wielki wysiłek założyć konto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 25-12-2010, 11:49    Odpowiedz z cytatem

chlopiecdobicia napisał/a:
Na marginesie, czy to tak wielki wysiłek założyć konto?


W skali kilkunastu (-dziesięciu?) milionów potencjalnych użytkowników nawet 5% niechętnych zakładaniu kolejnego konta jest godne zachodu.

Jest wiele sposobów ogłoszenia zmiany w regulaminie, począwszy od najprostszych (napis na pierwszej stronie a'la Allegro: "logując się akceptujesz nowy regulamin, obowiązujący od dn. ../../.."). Również mailing na 20 000 użytkowników to betka. A sądzę, że jest ich o wiele, wiele mniej (bilety obecnie sprzedawane mają numerki rzędu 25 000).

Jeśli zwróciłeś uwagę, część operatorów telekomunikacyjnych od nowego roku zdecydowała się utrzymać stare ceny brutto (czyli wzięła na siebie podwyżkę VAT), bo... taniej im zrobić tak, niż rozesłać papierowe informacje o zmianach do milionów klientów. Inni stwierdzili, że informacje roześlą, i ceny brutto podwyższyli. Obowiązek informowania klientów o zmianach regulaminu i cennika to ciekawa kwestia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chlopiecdobicia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lip 2010

PostWysłany: 25-12-2010, 19:15    Odpowiedz z cytatem

psim napisał/a:
W skali kilkunastu (-dziesięciu?) milionów potencjalnych użytkowników

Bądźmy realistami... Smile Dekady miną, zanim więcej ludzi będzie kupował przez internet bilety, niż w kasie (przynajmniej w Polsce). Kilkanaście milionów potencjalnych użytkowników w przewidywalnej przyszłości to mrzonki. Teraz tyle to ma dostęp do netu jako taki (wedle statystyk, 59% gospodarstw domowych w 2009), a oczywistym jest, że klienci pociągów to ich podzbiór. A tych, którzy skłonni byliby kupować przez net bilety to jeszcze mniejszy podzbiór. Tych, którzy korzystają z pociągów PR jeszcze mniejszy. A na dodatek system aktualnie obsługuje tylko interREGIO i REGIOekspres, co uwala ogromną część potencjalnych zainteresowanych, którzy przeszli przez poprzednie sita.

Tak więc wydaje mi się, że są bardziej naglące rzeczy do dołożenia, dające więcej nowych użytkowników, niż możliwość kupna biletu bez konta. Wniosek? Możliwość kupna bez zakładania konta będzie gdzieś przed następną epoką lodowcową. :>

psim napisał/a:
Obowiązek informowania klientów o zmianach regulaminu to ciekawa kwestia.

No cóż, dla mnie informowanie o tym z przyciskiem akceptacji (po której przestaje zawracać tyłka... do następnej zmiany regulaminu) po zalogowaniu się jest najlepszym wyjściem. Mailing na ileś tam tysięcy userów to kiepski pomysł. Jak pisałem, ogromna większość z nich na pewno założyła konto i natychmiast o nim zapomniała (w każdym publicznym serwisie z darmowymi kontami, martwe konta to przytłaczająca większość). Lądujące w ich skrzynce pocztowej zawiadomienie o zmianie regulaminu to będzie de facto spam.

psim napisał/a:
i cennika

Uh, z tym gorzej. Tu już rzeczywiście trzeba bardziej ręcznie to załatwiać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 26-12-2010, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dekady miną, zanim więcej ludzi będzie kupował przez internet bilety, niż w kasie (przynajmniej w Polsce).

Zdziwisz się Smile Wystarczy, że dorośnie pokolenie dzieciaków, staną się klientami kolei, i już co drugi bilet będzie internetowy. Czyli za kilkanaście lat.
Takie nowinki to teraz szybko idą.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 26-12-2010, 13:16    Odpowiedz z cytatem

chlopiecdobicia napisał/a:
Mailing na ileś tam tysięcy userów to kiepski pomysł. Jak pisałem, ogromna większość z nich na pewno założyła konto i natychmiast o nim zapomniała


Mailing o zmianach to idealna okazja, żeby (bez posądzeń o spamowanie!) przypomnieć użytkownikom, że mają konta Smile Nie bez powodu na święta dostajemy po kilkanaście-kilkadziesiąt życzeń od różnych serwisów, o których prawie już zapomnieliśmy - chcą nam o sobie przypomnieć. Czasami skutkuje.

Natomiast kupno biletu kolejowego to usługa o nieco innym charakterze, niż sklepy internetowe - tu się przychodzi w konkretnym celu, i wraca się gdy ponownie trzeba kupić bilet. Taki serwis rządzi się innymi prawami, niż np. sklep z elektroniką. Na przykład - nie musi walczyć o klienta z konkurencją. Jest jedno miejsce w sieci, gdzie kupuje się bilety IC, i jedno, gdzie kupuje się bilety PR.

Konieczność założenia konta, to może być jedno z gęstszych "sit" zniechęcających do zakupów przez Internet. Nawet Allegro umożliwiło teraz zakupy bez posiadania konta (!) - nie bez powodu zapewne.

Brak biletów na REGIO w I-PR to raczej sprawa obawy przed nadużyciami, niż potrzeba dalszej pracy nad systemem. Tak samo - REGIOkarnet. Moim zdaniem kolejnym krokiem w rozwoju I-PR powinny być zakupy bez logowania, a następnie - okazywanie biletów na ekranie laptopa lub komórki. chlopiecdobicia - a co Ty o tym sądzisz? Jakie są pilniejsze rzeczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl