Ta... ma być to wprowadzona obsługa sprzedaży dla kilku osób naraz z uwzględnieniem oferty "TY i raz, dwa, trzy" tam, gdzie możliwe, plus pies i rower. Kiedy - tego nie wiem.
Wysłany: 10-12-2010, 22:34 [PR] można więcej kupić przez net
W końcu można kupić bilet na kilka osób naraz i z wykorzystaniem "Ty i raz, dwa, trzy" tam, gdzie możliwe. Plus rower, pies, chomik. I REGIOekspresy na konkretną godzinę. Długo kazali sobie (i mi, tak, mi też) na to czekać. Cóż, jak to powiadają, lepiej późno niż wcale.
Nie widzę tego Ty i raz dwa trzy. Jak daję bilet dla 3 osób na IR Kraków-KK to mam sumę 3 zwykłych biletów.
Właśnie sprawdziłem przed chwilą. Jest i działa. Może zatrzymałeś się na kroku 2? Dopiero w finalnym, trzecim kroku jest ustalanie Ty+123 i pokazuje się podsumowanie zamówienia.
Jakiś czas temu (dopiero teraz zauważyłem), bez ceregieli ani powiadomienia użytkowników, uległ zmianie Regulamin IPR.
Widzę że każdy przewoźnik przegina ze sprzedażą internetową w przeciwną stronę - IC wymaga ponownej akceptacji przy każdym logowaniu, a PR zmienia regulamin bez ostrzeżenia ;-)
Nowy regulamin IPR przewiduje m.in. zakup biletu bez zakładania konta (jupi!) oraz zmienia zasady zwrotu biletów - zwrócić przez "kliknięcie" można najpóźniej w dzień poprzedzający ważność biletu.
Podejrzewam, że zmiany te są dosyć często i trudno informować podróżnych o tym raz w tygodniu. Są to zmiany na korzyść pasażera więc nie jest źle. Podejrzewam, że jak będzie więcej takich zmian to zbiorowo to ogłoszą, pewnie po nowym roku coś dadzą znać...
Nie podzielam Twojego entuzjazmu. Utrudnienie zwrotu biletu, choć w założeniach słuszne (ograniczenie nadużyć), to niewygoda dla pasażera. Zwłaszcza, jeśli nie wie że są nowe zasady, i czeka ze zwrotem do ostatniego dnia.
Podkreślam, chodzi o zmiany w regulaminie, a nie w samym systemie IPR (w ramach regulaminu). O takich rzeczach powinno się informować. Inaczej cała szopka z akceptowaniem regulaminu przy tworzeniu konta jest śmiechu warta.
Nie rozumiem też, dlaczego opcja "zapłacę później" raz się pojawia, a raz znika.
Hmm a jak byś chciał? By przy każdej zmianie regulaminu system spamował wszystkich xyz tysięcy użytkowników (z czego 95+% założyło konto raz i nigdy więcej go nie użyło) informacją emailową? Mi się to nie widzi. Hmmm a może specjalne zawiadomienie przy pierwszym zalogowaniu się danego użytkownika po zmianie regulaminu. Tak chyba byłoby najlepiej, co?
Bosko by było jeszcze, gdyby zawiadomienie wyliczało, co właściwie się zmieniło w porównaniu z poprzednim, ale to chyba za dużo roboty, he, he, he. Choć kto wie.
psim napisał/a:
Nowy regulamin IPR przewiduje m.in. zakup biletu bez zakładania konta (jupi!)
Z tym pewnie będzie jak z sprzedażą kilku biletów naraz - gdzieś pomiędzy "za trzy miesiące" a "przed śmiercią cieplną wszechświata". Na marginesie, czy to tak wielki wysiłek założyć konto?
Na marginesie, czy to tak wielki wysiłek założyć konto?
W skali kilkunastu (-dziesięciu?) milionów potencjalnych użytkowników nawet 5% niechętnych zakładaniu kolejnego konta jest godne zachodu.
Jest wiele sposobów ogłoszenia zmiany w regulaminie, począwszy od najprostszych (napis na pierwszej stronie a'la Allegro: "logując się akceptujesz nowy regulamin, obowiązujący od dn. ../../.."). Również mailing na 20 000 użytkowników to betka. A sądzę, że jest ich o wiele, wiele mniej (bilety obecnie sprzedawane mają numerki rzędu 25 000).
Jeśli zwróciłeś uwagę, część operatorów telekomunikacyjnych od nowego roku zdecydowała się utrzymać stare ceny brutto (czyli wzięła na siebie podwyżkę VAT), bo... taniej im zrobić tak, niż rozesłać papierowe informacje o zmianach do milionów klientów. Inni stwierdzili, że informacje roześlą, i ceny brutto podwyższyli. Obowiązek informowania klientów o zmianach regulaminu i cennika to ciekawa kwestia.
W skali kilkunastu (-dziesięciu?) milionów potencjalnych użytkowników
Bądźmy realistami... Dekady miną, zanim więcej ludzi będzie kupował przez internet bilety, niż w kasie (przynajmniej w Polsce). Kilkanaście milionów potencjalnych użytkowników w przewidywalnej przyszłości to mrzonki. Teraz tyle to ma dostęp do netu jako taki (wedle statystyk, 59% gospodarstw domowych w 2009), a oczywistym jest, że klienci pociągów to ich podzbiór. A tych, którzy skłonni byliby kupować przez net bilety to jeszcze mniejszy podzbiór. Tych, którzy korzystają z pociągów PR jeszcze mniejszy. A na dodatek system aktualnie obsługuje tylko interREGIO i REGIOekspres, co uwala ogromną część potencjalnych zainteresowanych, którzy przeszli przez poprzednie sita.
Tak więc wydaje mi się, że są bardziej naglące rzeczy do dołożenia, dające więcej nowych użytkowników, niż możliwość kupna biletu bez konta. Wniosek? Możliwość kupna bez zakładania konta będzie gdzieś przed następną epoką lodowcową. :>
psim napisał/a:
Obowiązek informowania klientów o zmianach regulaminu to ciekawa kwestia.
No cóż, dla mnie informowanie o tym z przyciskiem akceptacji (po której przestaje zawracać tyłka... do następnej zmiany regulaminu) po zalogowaniu się jest najlepszym wyjściem. Mailing na ileś tam tysięcy userów to kiepski pomysł. Jak pisałem, ogromna większość z nich na pewno założyła konto i natychmiast o nim zapomniała (w każdym publicznym serwisie z darmowymi kontami, martwe konta to przytłaczająca większość). Lądujące w ich skrzynce pocztowej zawiadomienie o zmianie regulaminu to będzie de facto spam.
psim napisał/a:
i cennika
Uh, z tym gorzej. Tu już rzeczywiście trzeba bardziej ręcznie to załatwiać.
Dekady miną, zanim więcej ludzi będzie kupował przez internet bilety, niż w kasie (przynajmniej w Polsce).
Zdziwisz się Wystarczy, że dorośnie pokolenie dzieciaków, staną się klientami kolei, i już co drugi bilet będzie internetowy. Czyli za kilkanaście lat.
Takie nowinki to teraz szybko idą.
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Mailing na ileś tam tysięcy userów to kiepski pomysł. Jak pisałem, ogromna większość z nich na pewno założyła konto i natychmiast o nim zapomniała
Mailing o zmianach to idealna okazja, żeby (bez posądzeń o spamowanie!) przypomnieć użytkownikom, że mają konta Nie bez powodu na święta dostajemy po kilkanaście-kilkadziesiąt życzeń od różnych serwisów, o których prawie już zapomnieliśmy - chcą nam o sobie przypomnieć. Czasami skutkuje.
Natomiast kupno biletu kolejowego to usługa o nieco innym charakterze, niż sklepy internetowe - tu się przychodzi w konkretnym celu, i wraca się gdy ponownie trzeba kupić bilet. Taki serwis rządzi się innymi prawami, niż np. sklep z elektroniką. Na przykład - nie musi walczyć o klienta z konkurencją. Jest jedno miejsce w sieci, gdzie kupuje się bilety IC, i jedno, gdzie kupuje się bilety PR.
Konieczność założenia konta, to może być jedno z gęstszych "sit" zniechęcających do zakupów przez Internet. Nawet Allegro umożliwiło teraz zakupy bez posiadania konta (!) - nie bez powodu zapewne.
Brak biletów na REGIO w I-PR to raczej sprawa obawy przed nadużyciami, niż potrzeba dalszej pracy nad systemem. Tak samo - REGIOkarnet. Moim zdaniem kolejnym krokiem w rozwoju I-PR powinny być zakupy bez logowania, a następnie - okazywanie biletów na ekranie laptopa lub komórki. chlopiecdobicia - a co Ty o tym sądzisz? Jakie są pilniejsze rzeczy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum