to już lepiej zrobić osobne relacje Trzebinia - Wieliczka, a do kursów na linii Kraków Pł. - Oświęcim dodać kilka par oraz zmienić zestawienie kursów obsługiwanych EN81 na EN57.
Jasne wpompowali kubę kasy w tą relację a teraz chcą ją ucinać zmieniać kombinować, ludzie nie będą przecież bezczynnie siedzieć w pociągu po 20min. czekając na wolny tor (Rudawa-Zabierzów), tymczasem pracownik plk-i pisze
Już kiedyś była mała plotka że z Wieliczki do Oświęcimia pojadą pociągi przez Spytkowice - tylko jak pytam ze zmianą kierunku w Płaszowie czy z ominięciem Krk Gł. co jest kompletnie bez sensu, zresztą tyle ludzi ile jeździ z Zabierzowa,Rudawy,Krzeszowic, Trzebini, Chrzanowa ostatnio także z Libiąża było by pozbywaniem się masy pasażerów już teraz obecne składy EN57 są przepełnione więc albo większe jednostki albo po dwa składy, problem jednak w ślimaczym tempie na 93 Trzebinia-Oświęcim, oby ten chociaż cząstkowy remont nastąpił jak najszybciej bo inaczej ludzie z Oświęcimia do Krakowa nadal będą wybierać busiki.
Zresztą zobaczcie sobie rozmowę z jednym z członków zarządu woj. małopolskiego
Cytat:
Marek Sowa « 3.11.2010 18:44 » W mojej ocenie znacznie ważniejsza jest modernizacja linii Trzebinia-Oświęcim (...) zarówno z Trzebini jak i Wadowic jest naturalne ciążenie w kierunku Krakowa, a linią bardzo istotną, gdzie odnotowujemy wzrost pasażerów, jest linia Trzebinia-Oświęcim. (Dotyczy to również przepływu na drogach).
Marek Sowa « 3.11.2010 18:37 » Aktualnie rozpocznie się modernizacja linii Katowice-Kraków. W kolejnym etapie jak sądzę powinna nastąpić modernizacja na odcinku Trzebinia-Oświęcim. Mam świadomość, że w kolejnej perspektywie finansowej samorząd regionalny będzie musiał przeznaczyć znaczące kwoty na odbudowę zdegradowanej infrastruktury kolejowej. W programie (...) do województwa przewidujemy budowę kolei aglomeracyjnej wraz z dużym parkingiem w Trzebini. Jestem przekonany, że ta inicjatywa zyska akceptację samorządu Krakowa i pozostałych gmin. Jeśli chodzi o dworce, w bieżącym roku minister infrastruktury przeznaczył 100 mln zł na remont dworców. Program ma być kontynuowany w latach kolejnych, co stwarza szansę na modernizację dworca również w Chrzanowie. Przy czym w mojej ocenie znacznie ważniejszy jest dworzec Chrzanów Śródmieście, którego praktycznie nie ma.
Marek Sowa « 3.11.2010 18:57 » Za chwilę powinniśmy mieć również bilet zintegrowany obejmujący Chrzanów, a nie tylko Trzebinię. Jestem przekonany, że przy rozwiązaniach związanych z koleją aglomeracyjną, będzie bardzo dobra współpraca woj. małopolskiego z samorządem Chrzanowa i Trzebini.
K T O S « 3.11.2010 18:59 » Dodajmy do tego szybkość pociągów i przy dobrej częstotliwości kursów oraz dobrą taryfą cenową pociągi będą pełne
Marek Sowa « 3.11.2010 19:01 » Też mam taką nadzieję. Inaczej nasza znacząca inwestycja w uruchomienie tak znacznej liczby pociągów w kierunku Trzebini i Oświęcimia nie miałaby sensu.
źródło oraz całość na http://www.przelom.pl/forum/live_chat.php?chat_id=13
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
kamil_krk, jak można tak:Wieliczka-Oświęcim-Spytkowice-Skawina? Niewidzę takiej możliwości technicznej, czy może o czyms zapomniałem?
Wieliczka->Kraków->Trzebinia->Oświęcim->Spytkowice->Kraków->Wieliczka I prosze nie robić z tego powodu wielkiej awantury; powtarzam-to jest na razie tylko pewna luźna idea!
Mimo ogromnego wzrostu ilości pasażerów na wspomnianej relacji MZPR zabiera połączenia http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/tabela%20150_z_dnia_19.11.2010.pdf
Strasznie mnie wpieniło że najpierw w Chrzanowie zabrali nam Żylinę dając w zamian Bohumin a teraz po roku mimo że nim dużo ludzi jeździło także go nam zabierają i nic w zamian. (Żylina zaczęła jeździć przez Katowice i z tego co słyszałem to ją uwalają teraz!)
Frekwencja w likwidowanych pociągach np w weekend o 10 czy 12 wynosiła ponad 90% siedzących w tym wiele osób stało w EN57. Pan Sowa przed wyborami obiecał więcej pociągów że będzie częściej bo dużo ludzi jeździ a teraz po wyborach mamy mniej?!
Nie miejcie złudzeń busy z Chrzanowa jeżdżą do Krakowa równo co 15minut jak skończy się remont ronda Ofiar Katynia to bus pojedzie dużo szybciej a co za tym idzie zgarnie wszystkich pasażerów bo jedzie przez Krzeszowice, komuś bardzo zależy na uwaleniu nam połączeń kolejowych, w dodatku ta podwyżka ceny strefowych z 6,8zł na 7,5zł?! Czemu to ma służyć - ludzi pełno pociągi na tej relacji jeździ wolą powietrze w składach wozić?!
_________________ Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
Jest nowy rozkład. TRAGEDIA. Poza dniami roboczymi na odcinku Libiąż-Trzebinia jeździ...10 pociągów w stronę Trzebini. Pierwszy o 3:54 jedzie co godzinę aż do 5:48, potem godzina przerwy potem jeździ normalnie do 8:48 a potem...3 godziny przerwy!!!! 12:44, 13:43, 15:48, 16:44, 18:43, i ostatni o 19:48. Strasznie wcześnie. Nie będzie można się po 20 wydostać z Libiąża w stronę Krakowa.
W dzień roboczy jest lepiej pociąg jeździ co godzinę od 3:54, po 17 nie ma pociągu i ostatni także o 19:48. Prawda jest taka że późniejsze pociągi w lecie woziły z 10 osób, widywałem czasem w Libiążu te pociągi puste... Ale jak je zlikwidują, będzie jakaś zorganizowana wycieczka do Oświęcimia i będzie się chciała wieczorkiem wydostać pociągiem to już nie bardzo....
W drugą stronę jest lepiej i jest więcej pociągów. Nie ma tego pociągu po 22 z Krakowa Gł do Chrzanowa.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-12-2010, 22:49
Nowy rozkład, wbrew propagandzie PR że jest coraz lepszy, jest fatalny. W Małopolsce też sie chwalą, że wiecej polaczen, lepsze skomunikowania.
A co mamy ? Z Krakowa w strone Kozłowa polaczenie mniej, w strone Tarnowa wypada Moscicki, zmiany o ktorych wspomina wyzej Tomasz... Do tego KKA....
Krynica zas nie będzie wznawiana- most zostaje odbudowany, by smigał po nim.... jeden pociag w tygodniu - EIC Tatry, w 6 powrot w 7.
Do tego koniec z InterRegio.
Jestem załamany- to był ostatni dobry rok.........
w dni robocze rozkład jeszcze jest do przyjęcia , kursami z Chrzanowa o 18,21,21 50 jedynie w wakacje większe grupy podróżnych jeżdziło .
Ale w sobote i niedziele jest poprostu tragedia . Jak można takie dziury robić . Brak mi słów
Do tego jeszcze MZPB robi wszystko by zniechęcić pasażerów , jak można na szczytowe kursy notorycznie puszczać plastiki Pasażerów nawet w Trzebini już ubywa przez ten tabór
[ Dodano: 12-12-2010, 00:03 ] Tomasz a będzie coraz gorzej z lini 150 kursy
Jechałem dziś pociągiem 30137(en57 1282)i siedziałem w ostatniej służbówce. Jak pociąg jechał za Chrzanowem w stronę Libiąża to na liczniku miałem...około 40km/h a gdzieś trąbili że od nowego rozkładu zrobią ograniczenie do 30km/h więc to jest wielka bzdura.
Tomasz, Od kilometra 0,700 do 14,000 - 40 km/h od km 14,000 do 15,500 - 30km/h od 15,500 do 17,700 - 50km/h to jest po torze nr.1
Po dwójce: km 0,020 do 3,000 - 30 km/h od km 3,000 do 7,000 - 20 km/h od km 7,000 do km 13,600 - 30 km/h od13,600 do km 15,300 - 20 km/h od 15,300 do 18,448 - 30 km/h
To nie bzdury to fakty
Oświęcim - Trzebinia 25 km czas jazdy 59 minut , średnią łatwo policzyć . Remont najwcześniej po 2014 roku .
W normalnym kraju najpierw byłby remont lini , a potem uruchamiano połączenia .
Odległość Kraków-Krzeszowice też 25 km(*), a czas jazdy już wynosi 38-40 minut. Jak można było zapuścić tak ważną linię? Wiem, że ma być remont ale przez te kilka lat, to ja nie wiem co będzie.
* A przy okazji, czemu wyszukiwarki podają (zauważyłem w tym tyg.) do Krakowa 26km? Dzięki temu wskakuje się na wyższą cenę, ale nie wiem czy w kasach jest tak samo, bo korzystam tylko ze "strefówek". Jakaś korekta odległości?
Tomasz, Od kilometra 0,700 do 14,000 - 40 km/h od km 14,000 do 15,500 - 30km/h od 15,500 do 17,700 - 50km/h to jest po torze nr.1
Po dwójce: km 0,020 do 3,000 - 30 km/h od km 3,000 do 7,000 - 20 km/h od km 7,000 do km 13,600 - 30 km/h od13,600 do km 15,300 - 20 km/h od 15,300 do 18,448 - 30 km/h
To nie bzdury to fakty
Ale oni mówili, że 30 kilosów będzie po torze numer 1 bo na drugim jest 20-stka.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
,,Pasażerowie się męczą. Pociągi się spóźniają , jeździ ich mniej i są ciasne . A osoby odpowiedzialnie za zamieszanie po prostu ,,robią swoje" . Przewoźnik nie ma kasy , zmniejszył ilość pociągów i twierdzi , że działa na korzyść swoich klientów , a urzędnicy wojewódzcy zamiast pochylić się nad problem , odcinają się od niego mówiąc , że dali kasę . Swoje zrobili , szkoda , że za nasze pieniądze ''
Niestety ale powoli trzeba będzie żegnać Oświęcim . Remontu pewnie długo jeszcze nie będzie . Pasażerów coraz mniej (są kursy gdzie między Chrzanowem , a Oświęcim jeździ do 10 osób ) , a na kursy które jeszcze mają dobrą frekwencje puszcza się plastiki by jak najszybciej pozbyć się pasażerów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum