Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Czy Żagań podzieli los Lubska?
Autor Wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-12-2010, 20:58   Czy Żagań podzieli los Lubska? Odpowiedz z cytatem

Gdy lat temu kilka po kolejnych odwiedzinach już ruin Lubska czytałem wizjonerów surrealistów śniących o odbudowie tego węzła, napisałem na którymś z for, by zapomnieć o tych fantasmagoriach i spieszyć się fotografować i dokumentować coraz już wówczas bardziej opustoszałe perony Żagańskiej stacji.
I okazały się moje moje słowa niestety prorocze. Teraz po zamknięciu szopy i po przetrasowaniu ostatniego, łączącego Żagań ze światem pociągu przez Żary, mój niepokój przed nadejściem nieuchronnego rośnie. Oto Żagań staje się przystankiem osobowym jednej relacji zasadniczo relacji tj. odcinka Legnica- Żary . Czy oznacza to, że niebawem spodziewać się możemy, iż Żagań zniknie z SRJP a jego szopa i perony podzielą los Lubska. Czy to naprawdę już się staje? Czy Żagań skazany jest na zgładę?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 26-12-2010, 21:18    Odpowiedz z cytatem

niestety
1. dworzec położony dość daleko od centrum, choc mi osobiscie spacer przez prak i kolo basenu nawet we wczesnych godzinach porannych, czy poznych nocnych nigdy nie przeszkadzal
2. niskie predkosci szlakowe
3. likwidacje i słaby rozkład
4. zerowe nakłady na infrastrukure
wszystko przyczyia sie do istniejacego stanu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 26-12-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że pogłoski o śmierci kolei w Żaganiu, są co najmniej przedwczesne. Wink

To wciąż jest jeden z większych ośrodków kolejowych na południu lubuskiego. Oprócz pociągów do Legnicy są przecież jeszcze pociągi do Forstu i Zielonej Góry. Nieźle ma się też ruch towarowy. Na mój gust nie grozi Żaganiowi degradacja do roli przystanku osobowego, choć coś czuję, że dni kasy biletowej mogą być już policzone. ;D

Co do prędkości szlakowych, od dawna mówiło się o remoncie "berlinki", ale na razie panuje cisza w tym temacie. Podejrzewam, że i tak doczeka się szybciej remontu, niż szlak Żary-Węgliniec, a zwłaszcza Ruszów-Węgliniec, gdzie tor jest w opłakanym stanie.

Rozkład faktycznie jest słaby, ale to głównie zależy od dofinansowania Urzędu Marszałkowskiego. A ponoć lubuski zmniejszył planowe dofinansowanie na przyszły rok...

Mimo to, Żagań nie ma się tak źle, jak go malują. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-12-2010, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Bajemba zajrzyj Tu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2010, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy Żagań podzieli los Lubska?

Dzięki Kolejom Dolnośląskim jest taka szansa. Rolling Eyes

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 10:06    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś moze się orientuje, jakie były przesłanki przetrasowania pociagu Wawel z pominięciem Żagania !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-12-2010, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Bajemba, względy ekonomiczne i praktyczne. Cargowskie lokomotywy spalinowe, których PKP IC potrzebuje stacjonują w Węglińcu.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 10:21    Odpowiedz z cytatem

Dzieki Noema, jedyne pocieszenie to to, że teraz do Berlina mozna sie przejechać fragmentem pierwotnej trasy kolei dolnosląsko-marchijskiej właśnie na odcinku Węgliniec-Żary. Szkoda Żagania. Pewnie wszystko było by inaczej gdyby dworzec był bliżej centrum, jak chociazby w Żarach. A tak, wiatr hula po szerokich - dalekobieznych niegdyś peronach a w podziemnych przejściach straszy. Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 27-12-2010, 11:33    Odpowiedz z cytatem

Ponoć tory przy szopie wykorzystywane są do kasacji niepotrzebnych wagonów i lokomotyw. Nie wiem tylko cy to rozwiązanie doraźne czy plany na dłuższą metę?? Może ktoś o tym coś słyszał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 27-12-2010, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Bajemba, względy ekonomiczne i praktyczne. Cargowskie lokomotywy spalinowe, których PKP IC potrzebuje stacjonują w Węglińcu.


Zaniedługo będą bezrobotne wszystkie spalinowozy ze spółki PKP Cargo Smile DB zaczyna wozić swoimi BR231/232 orraz prywaciarze M62 lub ST43 z kolei Cargowskie na SU46, który ruch powoli zanika.

A co do Żagania, miał bogate plany el;elektryfikacji, niegdyś węzeł, dziś może pełnić rolę jako przystanek kolejowy. Żagań leży przy międzynarodowej C-E59/1 Nowa Sól – Żagań – Węgliniec – Zgorzelec – Zawidów –> Frydlant.

Linia na odcinku Nowa Sól - Żagań z przyczyn stanu technicznego jest zamknięta :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 27-12-2010, 12:31    Odpowiedz z cytatem

konik23 napisał/a:
Ponoć tory przy szopie wykorzystywane są do kasacji niepotrzebnych wagonów i lokomotyw. Nie wiem tylko cy to rozwiązanie doraźne czy plany na dłuższą metę?? Może ktoś o tym coś słyszał?


Od początku tego roku w Żaganiu pocięli SP42 i dwa ET21. Później wzięli się za wagony i to trwa do dzisiaj. Wygląda to na działania doraźne (chociaż może to potrwać dłużej), aby dać prace kilku pracownikom lokomotywowni, którzy nie przeszli do Węglińca.

Jeśli chodzi o sytuację Żagania jako stacji, to faktycznie wszystko od paru lat idzie w złym kierunku. Dobrze, że jeszcze ten ruch towarowy jest na poziomie, bo kilka pociągów towarowych na dobę przez Żagań przejeżdża, do tego manewry i kilka zdawek . No i na szczęście w Żaganiu Cargo pozostawiło dyspozytora i sekcję eksploatacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 12:44    Odpowiedz z cytatem

xzielak napisał/a:
Linia na odcinku Nowa Sól - Żagań z przyczyn stanu technicznego jest zamknięta :/


No tu juz chyba nie ma szans nawet na jakikolwiek nadzieje. Podobnie jak do Zebrzydowy. Apropos, czy orientujesz się, czy w jakimś rozkładzie było kiedykolwiek bezpośrednie połączenie Wolsztyna z Zaganiem? ( chodzi mi o tę linię przez Nową Śól , bo pamiętam osobowy-przyspieszony z Poznania, ale ten biegł przez Sulechów)

[ Dodano: 27-12-2010, 12:53 ]
Mam jeszcze pytanko. Kiedy odjechał z Żagania oststni pociąg do Warszawy ( ile wagonów) i którędy wyjeżdzał z Żagania? Czy kiedykolwiek kursował przez bieniów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 27-12-2010, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Pablo_Żagań, na szopie pocięto nie SP42, a SU42 z pierwszej serii (czyli malowanie jak SM42 i sprzęg ogrzewania na 500V).
A Żagań faktycznie traktowano z buta właściwie od upadku komuny.
Pierwsze zamknięcie-1991 Żagań-Zebrzydowa.
1993 Żagań-Kożuchów (na odcinku Nowa Sól-Kożuchów ruch potrwał jeszcze 2 lata).
1995 Żagań-Bieniów-Lubsko. Tym połączeniem z kolei całkowicie uśmiercono Lubsko gdyż właśnie pociągi Żagań<->Lubsko były ostatnimi pasażerskimi odwiedzającymi Lubsko. Nie znam dokładnej daty zamknięcia odcinka Żagań-Jankowa Żagańska.
27 maj 2000. Kolejna czarna data dla Żagania. Tym razem żadna linia nie zostaje zamknięta, ale w ten dzień po raz ostatni z żagańskich peronów odjeżdżają następujące pociągi: pospieszny Żagań-Warszawa Wschodnia, Pospieszny "MALTA" relacji Żagań-Poznań (a w rozkładzie 1998/1999 w relacji Żagań-Konin) i osobowy Żagań-Stargard Szczeciński. Jedynym pociągiem pospiesznym odwiedzającym Żagań zostaje "BÓBR" relacji Wrocław-Żary (w późniejszych latach degradowany do roli przyspieszonego, a pod koniec kariery osobowego w relacji Wrocław-Żagań, a w rozkładzie na 2009 rok całkowicie zlikwidowany).
Rozkład Jazdy 2000-2001 to próba wykończenia odcinka Legnica-Żagań. PKP wówczas skróciły część pociągów relacji Legnica-Żagań do Leszna Górnego. Sytuacja ta potrwała tylko rok.
Kolejna data to 1 Październik 2002. Z Żagania zostają wyprawione ostatnie 2 pary pociągów Żagań-Głogów. Jeszcze w 1997-1998 roku tym odcinkiem jeździły pociągi w o wiele dłuższych relacjach, np. Leszno-Żary, Forst-Leszno, Żary-Ostrów Wlkp czy Tuplice-Krotoszyn. Do roku 2010 nic szczególnego się nie dzieje (poza wspomnianą likwidacją pociągu "BÓBR", gdzie Żagań traci bezpośrednie połączenie z Wrocławiem).
1 styczeń 2010. Zaczyna się dalsza degradacja żagańskiego węzła. Z tym dniem zostaje zamknięta wybudowana w 1988 roku lokomotywownia. Obsługę trakcyjną przejmuje lokomotywownia w Węglińcu. Wraz z wejściem rozkładu 2010/2011 Żagań traci ostatni pociąg dalekobieżny czyli EC "WAWEL" relacji Kraków-Hamburg, a część ruchu na odcinku Legnica-Żary przejmuje spółka KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE, więc każdy z czym może się to wiązać.
Podejrzewam że następną datą będzie likwidacja niepotrzebnej już kasy biletowej...

Bajemba, jak już napiałem wyjechał 27 maja 2000 roku. Jechał przez Żary-Bieniów-Nowogród Bobrzański. Pociąg składał się z 7 wagonów (w tym bagażowy i sypialny).


Ostatnio zmieniony przez Hewak dnia 27-12-2010, 14:18, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Hewak, Ogromne dzięki za tę garść informacji odnosnie Żagania. Za jednym zamachem wyjasniłes mi wiele. Czy Malta również jeżdziła przez Bieniów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 27-12-2010, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Racja, to była SU42.
Malta jechała przez Bieniów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 12 Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl