luka 3 godzin + rozkomunikowania powodują odpływ pasażerów
Skrócenie rel. do Chrzanowa nie powoduje:
Rozkomunikowania gdyż żaden z tych poc. w OWA owego nie posiadał ani na przybyciu ani na odjeździe.
Luka wyniesie ok. 120 min, będą jej cztery oczywiście na odcinku OWA- Chrzanów Fablok
To niedlugo będą konczyć biegi w szczerym polu patrze c jak nam zafundują ZKA na Oswięcim...
A żebyś wiedział, zrobią ZKA i dopiero mogą być jaja.
Pewnie to zrobią pod pretekstem robót które mają być w przyszłym roku.
Ja myślę że to będzie pretekst do uwalenia całkowitego tych dwóch połączeń, bo te pociągi bez pasażerów zmierzających do Oświęcimia będą puste, bo tak pi razy oko Chrzanów w stosunku do takich stacji jak Trzebinia czy Oświęcim to jest stacja w szczerym polu. W Chrzanowie nawet obsługi nie ma, to cud, że zapowiadaczki jeszcze działają.
Tzn. puste za Trzebinią.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz dnia 01-01-2011, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Z Grybowa nie na Krynicę ale na Sącz. poza tym te kilka(naście) osób też warto przewieść, poza tym i tak nie ma alternatywy na odc Str-Sacz
Sam, żeś sobie odpowiedział, kilkanaście, załóżmy 16 osób za 4,50 zł w nowej taryfie PWDC - to daje 72 zł przychodu... nawet nie pokryje to w 50% kosztów dostępu do infrastruktury, a do tego jeszcze dochodzi prąd, obsługa... i rentowność połączenia nie przekroczy nawet 20% kosztów, a UMWM już dawno temu deklarował, że dla połączeń o rentowności poniżej 20% kosztów uruchomienia nie ma litości...
A jeszcze sobie dodaj ile osób z tych 16 będzie miało kolejarską, studencką, uczniowską, emerycką zniżkę...
Ten pociąg miałby szansę jako dodatkowa para wydłużona do Tarnowa, a tak to można go tylko skasować...
Porównaj sobie to do linii Tarnów - Kraków, gdzie załóżmy w kiblu pojedzie na średnio 100 osób (60% frekwencji) na całym bilecie (to ma uśrednić wymiany pasażerskie i ulgi) za 15 zł. To daje przychód 1500 zł., Dostęp do infry około 350 zł... i sporo zostaje jeszcze... sporo...
Ostatnio zmieniony przez hurricane dnia 01-01-2011, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-01-2011, 21:29
hurricane, Żeby choć 5% rentownośći było to dobry wynik dla tego odcinka.
Toż to mówię, ale kris będzie udowadniał, że to jest potrzebne.
Niech sobie zrobi własnego przewoźnika, zdobędzie licencję i niech wozi za własne pieniądze sobie ludzi ze Stróż do Biecza lub ze Stróż do Sącza nawet i co 20 minut jak mu PLKa pozwoli...
To są pieniądze podatników, które idą do firmy, która ciągnie za sobą prawie 0,5 mld zł długu, bo eks-prezes z eks-wiceministerkiem tak spaprali usamorządowienie, a że kierownictwo MZPRu woli robić wszystko tylko nie jeździć pociągami to inna sprawa - ale najważniejsze to te pieniądze wydawać z sensem.
Nie no Panowie Kochani bez przesady. Nie popadajmy w paranoję. Ja nie jestem idiotą i aż takim lokalnym patriot a, żeby co 20 minut jeździć do Biecza, czy Stróz. Chodzi mi o to, aby siatka połaczen była raz sensowna, a dwa utrzymywała przynajmniej minimum skomunikowania. Wiadomo, że są linie , które przychodow milionowych nie przyniosą, ale powinny być utrzymywane po to, aby zapewniać łaczmość w regionie. Nie mozna wg mnie likwidować kolejnych linii tylko po to, aby puszczać ZKA bez końca. Bo prwda jest taka, że takim działaniem napychamy kasę przewoźnikowi autobusowemu i przyzwyczajamy ludzi do jazdy pociagiem. jak można pozwolić, aby czynne linie w regionie typu Żywiec-Sucha, Stróże-jasło, czy Katowice-Oświęcim zawieszać a w to miejsce wynajmować oscienne firmy. Wiadomo powiecie, że oszczędności, ale tym sposobem za chwilę ZKA pójdzie na Oświecim na Krynicę. A to pierwszy krok do całkowitego zaniku lokalnych linii kolejowych. A kolej to organizm , ktorego zamknięcie kolejnej linii to problemy dla innych. I sprawdza sie to popatrzecie na Chabówkę którą zgnoili. jak pokazała historia wpłynęło to na następne linie. Może nie jest to bezpośrednia przyczyna ale kolejny argument , że takie działania są szkodliwe.
A wracając do tematu naprawde nie jest istotne ile i jakie ulgi będą bilety , bo i tak brakującą część pokryją pracodawcy czy inne organy. O ile 6028 byl typowym kolejarskim pociągiem, o tyle 625 może przynieść straty. Bo oferta na Krynicę jest juz wystarczajaco żenująca. A za chwilę pozbędą się następnych, a w kolejnym kroku powiedzą, że linia jest deficytowa i zacznie sie cyrk z ZKA. A na marginesie czemu 625 nie puścić w takim razie od Tarnowa?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pewni przez te cięcia odejdą tysiące podróżnych na trasie Grybów - Krynica
Takie ochłapy są bez sensu - do Krynicy autobus jedzie 4 razy szybciej, a do Nowego Sącz 5 razy częściej. Lepiej ratować co się da i dać lepszą ofertę na Nowy Sącz - Piwniczna.
Pewni przez te cięcia odejdą tysiące podróżnych na trasie Grybów - Krynica
Takie ochłapy są bez sensu - do Krynicy autobus jedzie 4 razy szybciej, a do Nowego Sącz 5 razy częściej. Lepiej ratować co się da i dać lepszą ofertę na Nowy Sącz - Piwniczna.
Burdzio jak masz pisać pierdoły to nie pisz nic. Idź sobie na infobus albo na jakieś inne forum miłośników spalin i tam sobie popisz głupoty dziecko.
A i zapomniałeś napisać w tym temacie że w autobusie jest klima, składane siedzenia, wifi i codzienna prasa oraz, że nie ma nic lepszego niż jazda autobusem, bo we wszystkich innych już to czytałem.
Każda likwidacja połączenia bez dania czegoś w zamian na innej lini jest uszczuplaniem oferty przewozowej w województwie i nic dobrego za sobą nie niesie. Chabówka zlikwidowana, Biecz i Żywiec niedługo, teraz dobierają się do Oświęcimia i Krynicy, niedługo polegną Zakopane i Krynica, aż wreszcie się okaże, że nawet na Kraków - Tarnów pociągi będą puste.
Nie śmiej się bo akurat Grybów na siebie zarabia
To już lepiej niech to 625 pojedzie od Tarnowa . A to, że autobus jedzie szybciej to nie oznacza, że kończymy bieg w polu. Za taki stan rzeczy odpowiada PLK która tak robi remonty. Poza tym przepaszam bardzo, ale kto poleci na ofertę Sącz-Piwniczna , skoro ani z Sącza ani z piwnicznej nie bedzie pociągów
A na marginesie mówiąc szkoda, że nie doszło do utworzenia pociągu Kraków-Kosice-Kraków bo taki przyśpieszony skład naprawdę mogł zdać egzamin...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 16:29
Krynica - Plavec finansowało ministerstwo więc województwo nie ma nic do gadania za część tej kasy jeżdzi Gorzów a od marca ma jechać Zamość. Co jest lepsze Kibel z Krynicy do Plavca z dwoma osobami czy pociągi do obecnego i byłego miasta wojewódzkiego? Pytanie retoryczne odpowiedz jest oczywista. A kasa z połączeń Nowy Sącz - Stróże, wszelkiego badziewia zwanego KKS powinna iść na pociągi np. na weekendowe Kraków - Tarnów gdyż na tej obleganej linii są straszne dziury i zdecydowanie za dużo pociągów ma literkę D. Np. 14:25 z Krakowa do Tarnowa i 9:23 z Tarnowa do Krakowa w obie strony pociągi te mają skomunikowanie na nasz region do nas pociągi całoroczne, codzienne a Kraków - Tarnów - Kraków jeżdzą w D więc dużo dni odpada. Może te dwa pociągi na Kraków - Tarnów są gorsze niż KKS? Na KKS jest więcej chętnych czy na kiblu Stróże - Nowy Sącz - Stróże? Też pytanie retoryczne.
[ Dodano: 02-01-2011, 16:31 ]
Kris skończ te bajki z dochodowymi kasami. Dochodowe kasy to przewozy mają w Krakowie w tunelu Magda x2, w przejściu podziemnym jak się idzie z dworca na rynek.
Pociągów z Krakowa do Tarnowa jest tyle ile trzeba, lepiej niech naprawiają to co popsuli - czyli poranny Rzeszowianin powinien jechać jak dotychczas o 6:15, , a RE WOŚP po 7. Obecnie zrobili burdel na kółkach.
Skandalem jest że szlak Muszyna-Plavec został zamknięty. W radiu Kraków strasznie pierdzą i głoszą jak to województwo współpracuje ze Słowacją a w rzeczywistości uwalają ostatnie połączenia do Plavca, odwołują do Koszyc i Ziliny! tak ma wyglądac ta Unia Jewropejska?? to ja dziękuję.
Proszę nie piszcie że to poszło na Gorzów czy Zamość. To jest p...dolenie!!! Z Kłodzka dało się uruchomić pociągi osobowe do Ceskiej Trebowy i Pardubic (SNIEZNIK, KYSPERK)? dało się. Dało się też uruchomić wakacyjny Trutnov,codzienny Harrachov. Więc nie wierzę w to że MI zabrało pieniądze i na nich winę można zwalać a MZPR jest jak żona cezara!!!!
Teraz żeby dostać się na Słowację ,trzeba będzie do Zwardonia jechać,a do Skalite z buta. Zajebiście po prostu!!!
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Apropos tunelu to właśnie tam są pracownicy Rabki...
Co do finansowania pociągów m/narodowych to mamy się z czego cieszyć. Tylko dla nas Gorzów i zamość nie wiele dają. A nasze woj. straciło popularna Skalnicę i te ogryzki. A, że malo popularne to co szkodziło albo dogadać się ze Słowakami z Kosicami albo pomyśleć o 2 pociągach Kraków-Kosice-Kraków, które na pewno uzupełniły by luki i na 120 i na 130. Co do ZKA to ten wymysł powinien być wycięty. Bo śmierdzi hipokryzją . Z 1 strony narzekają, że deficytowe a z drugiej dają zarobić ośc iennym firmom.A pomysł z likwidacja Plavca należy szczególnie nagłaśniac, jako przykład jawnego kłamanie przez PR jakoby powódź itp...
A co do dochodowych kas jakby tak było jak mówisz to pewnie wycieliby wszystkie. W każdym razie niech tną kasy to więcej środków będzie umykać
[ Dodano: 02-01-2011, 16:57 ]
Ps dokladnie Desiro.
pieprzyli o powodzi z prostego powodu, żeby zatuszować zamknięcie szlaku przygranicznego. Zresztą podobnie opornie szło otwarcie szlaku tarnów-Stróże. Doszlo do cyrku. Zresztą jakby im pozwolić na samowolke to by pewnie poszły pociągi Krakow-Katowice, bo wiadomo, ze maja nienajlepszą frekwę conajmniej od Trzebinii. Kto wie. Za chwilę zrobia kible tylko do trzebinii, do Kielc będą dzielić w sedziszowie. Drodzy Panowie tak byc nie może. Nie dajmy sobie wmówić, że robią coś dla nas. Zreszta przykład idiotyzmu to pieprzenie oferty na Tarnów, czyli nielicznej linii dającej spore dochody. tam tez porobili D, uwalili R+ Mościckiego.
Niestety pisząc o słusznych cięciach dajemy im przyzwolenie na likwidacje czego popadnie. Skandalem jest to co robione jest na zakopiance luka 6 godzin. Skandalem jest ZKA na Żywiec. skandalem jest uwalanie karolinki i Wandy do Katowic. Skandalem jest uwalanie 2ch granic i przejść kolejowych. Za chwile PKP w Polsce to bedzie skansen.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kris, niestety póki w Krakowie władają osoby tak "kochające" kolej i pasażerów jak niejaka Giena na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni a będzie tylko gorzej. W najczarniejszych snach nie przypuszczałbym rok-dwa temu, że zlikwidują Cracovię (tu akurat PIC pokazał co potrafi), Skalnicę,Gorala, linię żywiecką, Giewonta z Zakopca do Częstochowy p/Koniecpol czy Katowice-Oświęcim. Parę lat temu nie przypuszczałbym że pójdzie do piachu np. Bielsko-Cieszyn To jest jak domek z kart- likwidacja jednej linii powoduje likwidację następnej... I pomyśleć że 10 lat temu były połączenia takie jak Tarnów-Szczucin, Sącz-Chabówka, Zakopane-Żywiec,i tak dalej...
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 17:16
Cytat:
Pociągów z Krakowa do Tarnowa jest tyle ile trzeba
To są żarty? Ponad 3 godzinne dziury są ok?
Cytat:
Skandalem jest że szlak Muszyna-Plavec został zamknięty. W radiu Kraków strasznie pierdzą i głoszą jak to województwo współpracuje ze Słowacją a w rzeczywistości uwalają ostatnie połączenia do Plavca, odwołują do Koszyc i Ziliny! tak ma wyglądac ta Unia Jewropejska?? to ja dziękuję.
Mówiło się że to PiS zamknie granicę. Prawda jest inna to PO. Kraków - Kosice miało sens ale ustawione pod Słowaków, na tyle było kasy i oni dawali tabor ale nasi wymyślili skład całkowicie inaczej niż Słowacy chcieli zwłaszcza że Słowacja dawała wagony na połaczenie. Skalnicy szkoda ale co się dziwić Słowacy chcą normalny tabor.
Paradoksalnie dużo łatwiej było wyjechać z kraju pociągiem za PRL.
Kto z was jechał kiedyś Krynica - Plavec? Kto znał frekwencje? Ja nie raz jechałem granicę to wiem jak to wyglądało podobnie w Presovcanie, Tarnovii, Cracovii(Tego szkoda jak cholera), Bemie
[ Dodano: 02-01-2011, 17:19 ]
Ograniczenie Cracovii do sezonu było podyktowane nie robieniem konkurencji Bemowi, potem się wycieło na amen. A Varsovia nie pojechała przez most choć przez Zwardoń się wyrabiała.
Kto z was jechał kiedyś Krynica - Plavec? Kto znał frekwencje?
Kilka razy w okresie kursowania pociągu widziałem składy w Powroźniku i Muszynie. Jeździło od 2 do 15 osób. Jak dla mnie relacja Krynica - Plavec jest bez sensu, za przeproszeniem, z Dziury do Dziury przez Dziurę. Albo Krynica - Kosice, albo Nowy Sącz(Tarnów/Kraków?) - Kosice, albo zabieramy pieniążki, skład i ładujemy w którąkolwiek inną linię w Małopolsce (poza Stróże - Biecz ("Pociąg z Dziury do..." - jw.)
Jak dla mnie ograniczenie kursów do Chrzanowa to zła decyzja, prędzej bym się spodziewał korekty w stronę Wieliczki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum