Parę razy jechałem i zgodzę się z Tobą , że faktycznie pociagi Plavec-Krynica-Plavec były pustawe. Choć zdarzały się kursy po kilkanascie osób, czy wycieczka. Ale zastanowmy się dlaczego tak było. Wg mnie to był efekt po pierwsze likwidacji poc. Kraków-Kosice-Kraków typu Presovcan, a po drugie efekt wycinania kursów na Kryniczance ( jeszcze w roku 2004 było bodaj 6 pociągów bezposrednich Kraków-Krynica) dodatkowo siadły skomunikowania a pociagów do plavca z 3 zostały 2.
I dlatego mówię, że ta sytuacja była tykającą bombą a PR tylko czekało na okazję do uwalenia tych kursow, choć, aby obronić te pociągi nie robiono nic. Kto pojedzie na Słowację skoro jest ledwo 2 pociagi? A być może połaczenie by obroniono na przyklad reaktywacją Kosic czy pociągami typu Sącz(tarnów)- plavec(Kosice).
Bynajmniej uwalanie kursów na przejściu kolejowym było błędem o tyle, że zabrano jaką kolwiek możliwośc kolejowego przekraczania granicy. A winienie Słowakow, czy szukanie winnych w MI czy kogokolwiek jest żałosne. każdy wie , że solą w oku MZPR jest Zakopianka, Kryniczanka, czy Żywiec. I smiem twierdzić, że gdyby nie zabiegi na Stróżach już dawno by to wszystko siadło. Byc może teraz remont coś zmieni. Byle tylko nie skończyło się pretekstem dol przedłużania remontu i ZKA. Być może po remoncie powrócą wizje pociągów Kraków-Kosice. Bo taki pociąg 2 razy dziennie w taryfie osob jako R+ się sprawdzi.
jeszcze doszlo do tego likwidowa był to ostatni bezpośredni pociag z Krakowa na Zywiec, Czechowice, czy zwardoń. I ludzie nim jeździli. Choć robiono wiele , że y pasazera odstraszyć. To polaczenie kursowalo od 10 lat. I choć czas podróży wzrósł o godzinę to pasażerowie jexdzili. najpierw bawiono się godz. odjazdu pociagu potem zmieniono mu trasę a teraz go wycięto.
czy naprawdę miasto wojewodzkie jak Kraków nie jest w stanie wypromowac pociagow Kraków-Kosice, czy Kraków- Zilina. czy konieczny był nam Bogumin przez bielsko kosztem ziliny i kosic? Nie sądzę!!
[ Dodano: 02-01-2011, 17:41 ]
Cotton prawda jest taka, że każdą linię by się wybroniło, ale trzeba chcieć. Jakoś dawniej byly pociagi Krakow-czechowice, Kraków-Gorlice, Krakow-Wisła, Kraków-Kosice, Krakow-Zilina. Zakopane- Czestochowa, Zakopane- katowice, zakopane-Zywiec, i wszystkie one były popularne. Nie od dzis wiadomo, że pociąg jest najbardziej opłacalny w bezposrednich , długich relacjach. pamietacie za pewne jakie jaja były z pociagami Regio plus. poszły pociagi Ornat i giewont, choć oba były popularne. obecnie Kasprowy i janosik tez jadą jako osob. dziwi, że ludzi ubywa? To niech zamkną kolejne linie, niech wytna kolejne pociągi . Potem poszły pociągi miedzynarodowe krakow-Kosice-Kraków choć ludzie byli i cenili sobie te pociagi. Nie raz z Grybowa wsiadało po 30 osob na 22 na Kraków. podobnie Skalnica, która wybierali i podrózni na dalekie trasy ale także na Krzeszowice, czy trzebinie, gdyż w niskiej cenie jexdziły szybko.
Szlak trafia, że kolejne linie dogorywają. szczyt to ZKA na czynnych liniach. Mówicie że ogryzki str-biecz przynoszą straty, zgoda, tylko czemu poszedł pociag Kraków-gorlice.
Po co likwidowano pociagi do wisły?
Z roku na rok oferta spada. za chwilę na prawd e nie będzie czym jexdzić...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pewni przez te cięcia odejdą tysiące podróżnych na trasie Grybów - Krynica
Takie ochłapy są bez sensu - do Krynicy autobus jedzie 4 razy szybciej, a do Nowego Sącz 5 razy częściej. Lepiej ratować co się da i dać lepszą ofertę na Nowy Sącz - Piwniczna.
Burdzio jak masz pisać pierdoły to nie pisz nic. Idź sobie na infobus albo na jakieś inne forum miłośników spalin i tam sobie popisz głupoty dziecko.
A i zapomniałeś napisać w tym temacie że w autobusie jest klima, składane siedzenia, wifi i codzienna prasa oraz, że nie ma nic lepszego niż jazda autobusem, bo we wszystkich innych już to czytałem.
Każda likwidacja połączenia bez dania czegoś w zamian na innej lini jest uszczuplaniem oferty przewozowej w województwie i nic dobrego za sobą nie niesie. Chabówka zlikwidowana, Biecz i Żywiec niedługo, teraz dobierają się do Oświęcimia i Krynicy, niedługo polegną Zakopane i Krynica, aż wreszcie się okaże, że nawet na Kraków - Tarnów pociągi będą puste.
Głupoty mówisz? Hmmm, wolałbyś 8 pociągów Stróże - Nowy Sącz, gdzie nie ma szansy podjąć konkurencji wobec przewoźników drogowych, czy 12 pociągów Nowy Sącz - Piwniczna które mogą jeździć pełne? Pewnie najlepiej jeszcze zawiesić ruch na linii Kraków - Tarnów i w zamian dać Stróże - Biecz, albo Nowy Sącz - Chabówka coby sobie powietrze powoziły? Spróbuj komuś z Ptaszkowej zaproponować codzienną jazdę pociągiem do Nowego Sącza, to postuka się w głowę i powie, że coś z tobą nie tak, a potem spróbuj zaproponować to samo komuś z Rytra, czy Starego Sącza (jak już będzie most oczywiście) i porównaj reakcję. Czemu tam gdzie są potoki pasażerskie się nie puszcza pociągów? Bo jeżdżą niepotrzebnie na takie zad*pia jak Stróże i Biecz gdzie nie mają szans się napełnić.
I nie wiem kto tu pierdoły pisze użalajac się nad kursami bez przyszłości.
A ten komfort co piszesz jest tylko w kursach Nowy Sącz - Kraków - Katowice, Krynica - Warszawa, Nowy Sącz - Nysa by PKS
Ostatnio zmieniony przez kns dnia 02-01-2011, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 18:06
Cytat:
A winienie Słowakow
Kto wini Słowaków? Mi ich decyzja i konsekwencja się bardzo
spodobała! My dajemy wagony, nam bardziej zależy niż wam na pociągu my rządzimy!
Cytat:
Ornat
A co to jest? Może Ornak
Cytat:
Kasprowy i janosik
Te pociągi nigdy nie były pociągami R+ co najwyżej przyspieszonymi.
Cytat:
Bogumin
Pierwsze słysze. Może chodzi ci o Bohumin - okno na świat, okno na europę.
[ Dodano: 02-01-2011, 18:11 ] kns, Stary Sącz, Rytro, Piwniczna przy normalnej ofercie np. EN81 co godzinę są w stanie zapchać EN81 a czasowo to żaden przewożnik drogowy nie ma szans jest fakt...Uhhhhh a jakby przywrócić konstrukcyjną szlakową Nowy Sącz - Rytro (100km/h) to nie ma o czym już gadać
kryniczanin, dokładnie szczególnie, że w ostatnich dniach do Piwnicznej jeździ się nawet 3 godziny, ale ważniejsze jest, żeby Janosik czy kris jako jedyni we wsi mogli zaszpanować, że jechali pociągiem (ty też zostań bohaterem w swojej wsi!)
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 18:20
kns, Kolej regionalna u nas ma sens w ciągach Piwniczna - Nowy Sącz - Tarnów ewentualnie Krynica - Tarnów bo oferta na kołach też żadna. O dalekobieżnej z np. Gdyni, Wawy, Wrocławia i np. Poznania, Szczecina a nawet Katowic wiadomo przy długiej jeżdzie dodatkowa godzina a nawet 1,5h z Krakowa nie jest tragiczne. sens takich połączeń jest oczywisty.
kns powiedziałem Ci idź sobie na infobus albo idź sobie na zajezdnie MPK w NS i pokryj kolejną warstwą farby antykorozyjnej kratownice w waszym jelczarzu, a nie zaśmiecaj forum kolejowego.
Sprawa najwazniejsza: nie wkładaj mi do ust słów, których nie napisałem. A jeśli chcesz się odnieść do mojego postu to ZACYTUJ dany fragment , a nie pisz go własnymi słowami. A tak w ogóle to ile płaci Ci PKS za reklamowanie go na forach kolejowych? Bo jestem gotów zapłacić dwa razy więcej byleś tylko się przymknął.
Z Twoim postem nawet nie będę polemizował, bo napisałeś jakies bzdury, których ja nigdzie nie pisałem
Cytat:
Cytat:
Bogumin
Pierwsze słysze. Może chodzi ci o Bohumin - okno na świat, okno na europę.
Co prawda to nie moja sprawa, ale:
Kryniczanin zanim coś napiszesz sprawdź najpierw czy aby na pewno masz rację... OK?
Janosik, a ty idź sobie pofocić pod MPECem bo o logistyce i transporcie widocznie masz znikomą wiedzę. Ciekawe ile razy jechałeś tym pociągiem?
A dwa razy zero to zero.
Którym? Jak coś piszesz cytuj fragment o który Ci chodzi...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 18:59
Janosik, O ile ja wiem to Bohumin (Czeska nazwa) leży na terenie Czech a nie Polski. Więc piszę Bohumin. Podobnie jak Breclav (Brzecław). Kiedyś popełniałem takie błędy ale to może zostać żle przyjęte za granicą że mam do nich jakieś rozczenia. Ale możemy pisać tak jak Kris więc np.Breslau. Nie boli cię to?
Janosik, O ile ja wiem to Bohumin (Czeska nazwa) leży na terenie Czech a nie Polski. Więc piszę Bohumin. Podobnie jak Breclav (Brzecław). Kiedyś popełniałem takie błędy ale to może zostać żle przyjęte za granicą że mam do nich jakieś rozczenia. Ale możemy pisać tak jak Kris więc np.Breslau. Nie boli cię to?
W takim razie od dziś ludzie lecą do New Yorku, Washingtonu itp. Zdrowia życzę
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 19:16
Janosik, Powodzenia miłego lotu:) Ha widzisz pociągiem nie dojedziesz:) I tu znów twoja kula w płot z USA nie mamy granicy a z Czechami owszem i był o nią problem nie tak dawno bo mniej niż 100lat temu patrz np. Cieszyn.
Janosik, Powodzenia miłego lotu:) Ha widzisz pociągiem nie dojedziesz:) I tu znów twoja kula w płot z USA nie mamy granicy a z Czechami owszem i był o nią problem nie tak dawno bo mniej niż 100lat temu patrz np. Cieszyn.
Dobra... to walczymy dalej - Co powiesz na: Mocква Sąsiad, dojedziesz tam pociagiem i o granicę z Rosją też walczyliśmy Ale i tak każdy jedzie do Moskwy
Zresztą kij z tym. WALCZMY O KOLEJ !
Nazwy takie jak Bohumin, Košice, Žilina, Břeclav mają wspólny, słowiański rodowód, więc ich używanie i odmienianie w języku polskim nie urazi nikogo ani w wersji polskiej ani tym bardziej w oryginale (w przeciwieństwie do byłem w njujorku(New York-u), wracam z njujorka iitd....), zwł. że w większości przypadków (tych językowych ) brzmią podobnie, a słowackie/czeskie "h" to nasze dawne miękkie "h", nazywane też dźwięcznym "h" a pisanym przez "ch", które w wielu przypadkach zamieniło się na "g" - stąd u nas się mówi: 'Bogumin', 'Babia Góra' (nie: hora) itd. Kto ucí sa Slovenciny ten wie, wšak?
Ale drodzy koledzy, zaczynacie się czepiać kto co jak napisał, a to chyba nie o tym temat.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2011, 19:47
Cytat:
Ale i tak każdy jedzie do Moskwy
Oj ja tam nie mam zamiaru jechać Nie każdy wraca.
Ale kij z tym walczmy o kolej.
W związku z zmiejszeniem poc km na kursach 6028/ i nie oficjalnie jeszcze ale pewnie 625 MZPR powiniem skreślić literkę D dla składów 18 i 19 relacji Kraków - Tarnów - Kraków. Znacznie poprawi to komunikację powiatu Nowy Sącz, Gorlice, Tarnów, Brzesko, Bochnia z Krakowem w weekendy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum