z dopuszczeniem nie bedzie zadnego problemu gdyz P160 od F140 rozni sie praktycznie tylko zawieczeniem silnikow i to na korzysc P160 .
F140 ma juz dopuszczenie a bombardier jest za duzy i za wazny dlapolskiego rynku zeby ktos tam sobie pozwolil na szykany.
po prostu dokumentacja bedzie zlozona i dopuszczenie dane.
oczywiscie zdecydowanie sie na traxxa jest sluszna decyzja- nikt nic o chinskich lokach nie wie i tam naprawde mozna sie wlozyc w wielkie problemy z dopuszczeniem oraz eksploatacja.
a tak jescze-z kad wynika ze KM biara P160 a nie F140? czegos nie doczytalem?
Chiński szmelc był blisko. Już czytając uzasadnienie wykluczenia ich z przetargu włos się jeży na głowie - nie podali co to będzie de facto za lokomotywa (tak samo zresztą jak np. Pesa w niesławnym przetargu na szynobusy lubelskie, choć Chińczycy przynajmniej nie mówili że sprzedadzą nam szajs tak jak Bydzia), podzespoły nie spełniające norm... Wprawdzie niepoważnym podejściem właściwie wyeliminowali się sami, ale trzeba wyciągać wnioski - gdyby brali udział w ostatecznym wyborze, ceną pokonaliby Bombardiera.
To nauczka dla naszych menedżerów że następnym razem trzeba wymagać w specyfikacji przetargowej od producenta wykazania się dostarczeniem przynajmniej kilku lokomotyw dla kolei w Europie, a najlepiej UE. Te kilka słów robi wielką różnicę, zamykając przetarg dla różnych dziwnych egzotycznych wynalazków które niech sobie jeżdżą tam gdzie powstają.
Inna sprawa że PR mogą na tym skorzystać, bo od Dispoloka są też P160 do wzięcia. Tyle że jakby to oni załatwiać pełne dopuszczenie chcieli...
W poniedziałek KM podpisują umowę z Bombardierem na dostawę lokomotyw
12 kwietnia Koleje Mazowieckie podpiszą umowę na dostawę 11 lokomotyw elektrycznych Traxx P160 DC z firmą Bombardier Transportation.
Kontrakt obejmuje kupno 11 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu Traxx P160 DC, przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull, świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania elektrowozu oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r.
Prawdopodobnie będę miał okazję zarówno jechać jako pasażer i jak i podziwiać jak ta lokomotywa pracuje z wagonami push pull:)
malowanie trochę w stylu ''reggae na szynach''
_________________ EN57 to nie kibel !? To jeżdżąca LEGENDA !!!
Tam gdzie jeżdżą push-pulle już dziś. Przecież docelowo każdy skłąd piętrusów będzie miał traxxa. Znaczy na 11 składów - 11 traxxów (choć dziś składów jest mniej, ze względu na rezerwowanie oraz na to, że niektóre sa dłuższe niż kiedyś zakładano - po 5 wagonów).
Na debiut na mazowieckich szlakach jeszcze trzeba poczekać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum