* 01…14 - lokomotywy czteroosiowe na prąd stały 3 kV
* 15…19 - lokomotywy czteroosiowe na prąd przemienny
* 20…34 - lokomotywy sześcioosiowe na prąd stały 3 kV
* 35…39 - lokomotywy sześcioosiowe na prąd przemienny
* 40…49 - lokomotywy o innym układzie osi lub na inne napięcie
I numer bierze się pierwszy wolny a wolne są:
12-19, 24-39, 44-49.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
EU11 już konstrukcyjnie nie byłaby taka nowoczesna. Obecnie jest już trochę lepszych rozwiązań. Coś podobnego do EU11 zamawiały Koleje Mazowieckie. Dostały nowoczesnego Traxxa. Bombardier nie zaoferował EU11, a przecież mógł. To ich produkt.
Nikt nie wznowi produkcji EU11, takich rzeczy się nie robi. Minęło już ponad 10 lat od opracowania konstrukcji, dokumentacja dawno już złożona jest gdzieś w archiwum, podwykonawcy dawno już nie dostarczają konkretnych elementów i zmieniły się normy. Zresztą, tą lokomotywę robił Adtranz,który to już od 2001 roku nie istnieje, jest wchłonięty przed Bombardiera. Jedynym zadaniem Pafawagu jest teraz spawanie pudeł i ostoi, także o żadnej produkcji w Polsce nie może być mowy. Nie ma maszyn, nie ma linii produkcyjnej, nie ma technologii, przywrócenie produkcji tych loków było by równie czasochłonne i kosztowne jak rozpoczynanie od zera.
To tak jakby ktoś chciał teraz produkcji Volkswagena Golfa III. Pod względem parametrów nie odbiega przecież od nowych aut i mnóstwo ich jeszcze jeździ, bardzo fajne i sprawne autko, ale to stara konstrukcja i już pozostanie historią, tak jak EU11 :p .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum