Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Następny
Taurus dla PKP Intercity
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 07-01-2011, 13:03    Odpowiedz z cytatem

W poprzednim rozkładzie jeździł na nocniku "Kasztan" Berlin - Kijów (traxx do Wschodniej dojeżdżał).
Jest nawet kilka filmików:



A teraz to nie wiem na którym jeździ.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 08-01-2011, 09:18   Leasing sposobem na lokomotywy? Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ma problemy z awaryjnością szybkich lokomotyw EP09 i ES64U4 Eurosprinter. Wkrótce będzie korzystać z trzech jednostek BR 189 Siemensa, które weźmie w leasing.
Podczas środowej konferencji prasowej PKP Intercity, prezes Grzegorz Mędza poinformował o problemach z zimową eksploatacją „Husarzy”, czyli 10 zakupionych w ubiegłym roku lokomotyw Siemensa (ES64U4 Eurosprinter). Problemy są też z eksploatacją lokomotyw serii EP09.

- Lokomotywa EP09 jest zdolna rozwijać prędkość 160 km/h. Tutaj również mamy sytuację podwyższonej awaryjności. Lokomotyw EP08 jest niewiele a jeśli chodzi o EP07 to są wolniejsze, ale relatywnie niezawodne. Podsumowując: mamy nadwyżkę lokomotyw, ale mamy ubytki w tych najszybszych. Te ubytki mogą skutkować spadkiem czasu przejazdu. Mamy plany wyleasingowania lokomotyw, które obsłużą szybszy segment. Nie może być sytuacji, że pociąg nie dojeżdża czas za naszą przyczyną – mówi Grzegorz Mędza.

Portal KOW poprosił Dariusza Fidyta, członka zarządu i dyrektora technicznego PKP Intercity o szczegółowe informacje na temat awaryjności „Husarzy”.

- Proces naprawy lokomotyw to proces ciągły, jesteśmy w ustawicznym kontakcie z producentem i wspólnie z nim usuwamy awarie. Awarie są bardzo duże, chyba sam producent lokomotyw się ich nie spodziewał. Dotyczą m.in. czujników temperatury maźnic i czujników obrotów silników trakcyjnych. Zdarzają się przypadki uszkodzenia przednich zgarniaczy, które okazały się bardzo czułe na śnieg zgarnięty na przejazdy przez pługi i tworzący pryzmy. Taki defekt nie występuje w polskich lokomotywach, gdyż są silniej skonstruowane. Zgarniacz w Siemensie jest filigranowy i delikatny – mówi Fidyt.

PKP Intercity dostało od producenta lokomotyw oficjalny list w którym biuro w Monachium wyraża ubolewanie z powodu takiego stanu rzeczy.

Z powodu braku dostatecznej liczby szybkich lokomotyw PKP Intercity wypożyczyło jedną lokomotywę TRAXX serii EU43 z PKP Cargo (przewoźnik towarowy korzysta z leasingu Traxx’ów). Według Dariusza Fidyta, obie spółki są otwarte na dalszą współpracę. Ale PKP Intercity planuje też samodzielny leasing lokomotyw, o czym wspomniał prezes Mędza na konferencji.

- Mamy taki plan. Pierwsze pozyskane tą drogą lokomotywy powinny się wkrótce pojawić na torach, nawet od jutra. Aktualnie trwają procedury, które pozwolą nam wziąć w leasing 3 lokomotywy BR 189 [marki Siemens – przyp. red.] w wersji jednosystemowej – dodaje Dariusz Fidyt.


Źródło: KOW


PS. Jakie ubolewanie? Gdzie kasa za to, że loki stoją a nie jeżdżą. Kto negocjował i podpisał tak d... umowę?

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 08-01-2011, 22:58   Re: Leasing sposobem na lokomotywy? Odpowiedz z cytatem

oporny301 napisał/a:
Jakie ubolewanie? Gdzie kasa za to, że loki stoją a nie jeżdżą. Kto negocjował i podpisał tak d... umowę?


Nie sądzę, aby jakikolwiek producent podpisał umowę, w której będzie płacił za czas wyłączenia, spowodowany usterką. Zauważ, że najpierw musi nastąpić kwalifikacja, czy jest to usterka gwarancyjna, czy wynikająca z eksploatacji, a potem zawsze na serwis musi być zarezerwowany jakiś czas, choćby na ściągnięcie części.
To, co Ty chcesz oznaczałoby de-facto zakup kolejnej lokomotywy, jako "gorącej rezerwy", a to nie jest mały koszt, dlatego się tego zwykle nie robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 08-01-2011, 23:06   Re: Leasing sposobem na lokomotywy? Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
oporny301 napisał/a:
Jakie ubolewanie? Gdzie kasa za to, że loki stoją a nie jeżdżą. Kto negocjował i podpisał tak d... umowę?


Nie sądzę, aby jakikolwiek producent podpisał umowę, w której będzie płacił za czas wyłączenia, spowodowany usterką. .


Teraz tak się robi. Za wyłączenie pojazdu producent płaci (o ile jest to awaria kwalifikująca się do naprawy gwarancyjnej). Zakłada się x dni na naprawę (od momentu zgłoszenia, nie licząc dni wolnych), a potem już płaci...

Ale umowy z Siemensem dokładnie nie znamy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 06:59    Odpowiedz z cytatem

Zakładam, że szanująca się firma, a pewnie taką jest Siemens, powinna w ramach naprawy gwarancyjnej, tak jak w przypadku naprawy gwarancyjnej czy też odpłatnej samochodu w warsztacie samochodowym, zapewnić pojazd zastępczy, w tym wypadku lokomotywę. Niemożliwe?
A kto powiedział że miałby to być "Husarz"? Jest już sporo firm wynajmujących lokomotywy.
Ostatecznie przy braku lokomotyw do obsługi swoich pociągów, pewnie ICC nie pogardziłoby lokiem np. z PKP Cargo.

Ciekawe, co tam jest w umowie na ten temat?

A tak. Niby wszystko jest OK.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 07:41    Odpowiedz z cytatem

oporny tak.
PKP IC moze sobie wynajac lokomotywe, ale oni maja przeciez eu07 a ta jedzie tylko 125 km/h.

Chodzi o lokomotywę na 160 km/h, a wyleasingowac mozna tylko Taurusa Dispolok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-01-2011, 10:19   

Cytat:
Nie może być sytuacji, że pociąg nie dojeżdża czas za naszą przyczyną – mówi Grzegorz Mędza.


To już jest szczyt. Kilka lat EU07 jest normą na CMK a oni teraz że to jednak nasza przyczyna.
Powrót do góry

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 09-01-2011, 14:42    Odpowiedz z cytatem

MRCE Dispolok należy do Siemensa; ale ból w tym że na 3kV to wynająć stamtąd można jedynie E189 a one na razie są "jedynie" na 140 km/h. Mimo tego sądzę że gdyby bardziej zależało im na reputacji lub gdyby ktoś z naszych pomyślał żeby to usankcjonować w umowie (powyżej x dni odstawki z powodu awarii - lok zastępczy albo kara, ale tak wysoka że nie opłaca się nie wypożyczyć) to załatwiliby coś zastępczego, choćby wspomniane E189.

Ciekawe jak jeżdżące po Polsce Traxxy Lotosu i ITL się sprawują w podobnych warunkach...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 09-01-2011, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Z Traxxami też jest różnie.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 09-01-2011, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Ale radzą sobie całkiem nieźle

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:
Ciekawe jak jeżdżące po Polsce Traxxy Lotosu i ITL się sprawują w podobnych warunkach...


Nawet bez podobnych warunków nie są takim wzorem niezawodności, jakby niektórzy chcieli je widzieć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-06-2012, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Dziewięć Husarzy zyska ETCS poziomu 2

PKP Intercity zamontuje dziewięć kompletów urządzeń pokładowych systemu ETCS poziomu 2 wraz z systemem GSM-R na lokomotywach typu Siemens ES 64 U4 Husarz. Właśnie został ogłoszony przetarg w tej sprawie.

Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji 9-ciu kompletów urządzeń pokładowych systemu ETCS poziomu 2 wraz z systemem GSM-R na lokomotywach typu SIEMENS ES 64 U4 Husarz eksploatowanych przez PKP Intercity. Postępowanie będzie prowadzone w trybie negocjacji. Termin składania ofert mija 16 lipca 2012 r. Jedynym kryterium oceny ofert jest najniższa cena.

Przedsięwzięcie będzie finansowana z funduszy Unii Europejskiej. Środki w wysokości 1,07 mln euro zostały przyznane przez UE z budżetu TENT w ramach projektu „Zakup i instalacja urządzeń pokładowych ETCS SRS 3.x.0 w 9 lokomotywach ES64U4 Husarz (EU44) oraz testy liniowe na odcinkach infrastruktury wyposażonych w urządzenia ETCS Level 1 i 2 SRS 2.3.0 w Polsce, Czechach i Austrii”.

Inwestycja ma się zakończyć 31 grudnia 2012 r. Wykonawca zaproszony do złożenia oferty zobowiązany będzie do wniesienia wadium w kwocie 640 tys. zł.


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-07-2012, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Bezsens. Już im zabrakło kasy by kupić 10? Laughing A no tak pewnie poszło na pensje dla oficjeli.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 07-07-2012, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Dziesiąty to ten, na którym odbywał się testy systemu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 07-07-2012, 15:16    Odpowiedz z cytatem

czy w EU44-008

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl