Wysłany: 11-01-2011, 09:41 Jacek Prześluga prezesem PKP IC?
Jacek Prześluga w PKP Intercity?
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga zastąpi na stanowisku szefa PKP Intercity Grzegorza Mędzę. Ten pierwszy sprawował już funkcję prezesa przewoźnika w latach 2005-2006.
Jacek Prześluga od 18 grudnia 2009 r. sprawuje funkcję członka zarządu PKP SA ds. rewitalizacji dworców kolejowych.
Okres sprawowania funkcji prezesa PKP Intercity przez Prześlugę jest pozytywnie oceniany. Spółka do 2004 roku przynosiła straty. W 2002 r. było to -32,3 mln zł, w 2003 r. było to - 31,6 mln zł, w 2004 r. - 49,3 mln zł. Później jednak udało się wyjść na spory plus. Prześludze udało się wprowadzić atrakcyjne promocje i poprawić wizerunek spółki. Czy teraz będzie podobnie? Po wydarzeniach końcówki 2010 r. wydaje się, że obraz kolei w oczach pasażerów jest tragiczny, zwłaszcza PKP Intercity.
Wysłany: 11-01-2011, 10:11 Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity odwołany?
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal KOW odwołano Grzegorza Mędzę. Pełniacym obowiązki prezesa może być Jacek Prześluga.
Takie zmiany sugeruje kilka niezależnych od siebie źródeł. Jacek Prześluga dotąd był członkiem zarządu PKP SA odpowiedzialnym za dworce kolejowe. Ma być "pełniącym obowiązki", co nie oznacza, że zostanie prezesem - dowiedział się portal KOW. Informacje nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone.
Jacek Prześluga był już prezesem PKP intercity w latach 2005-06.
"Jak trwoga to do Boga" (nie żebym go przeceniał, mam bardzo ambiwalentne nastawienie)
Jeden taki Prześluga na całe PKP, do kogo oni pójdą jak jemu coś się stanie?... Czy Prześluga na pewno umie dobrać sobie ludzi do współpracy i stworzyć wydolną hierarchię? Ostatnio na forum Rynku Kolejowego osobiście przyjmował zgłoszenia o gołębiach sr...cych na wyremontowanym dworcu w Tarnowie...
Obawiam sie ,że p. Prześluga ani pozostali wymienieni panowie nie są w stanie opanować tego bajzlu organizacyjnego. Wydaje mi się że w IC "rządzi" niekompetencja. Ludzie znający sie na ekonomii i marketingu to stanowczo za mało.
To chyba byłby jedyny człowiek pracujący w zarządzie grupy PKP, który nadaje się do odratowania żałosnej wręcz sytuacji PKP Intercity. Nędza się skończyła, panie Mędza.
Sasho33 maszracje to jest jedyny czlowiek godny tego stanowiska juz raz zrobil porzadek w dalszej czesci jego pracy przeszkodzil mu Warsewicz.Prezes Przesluga chcial tez pozbyc sie pasozyta WARSU,nie udalo sie nie zdazyl.
...a teraz TVN24 podaje że KOW i Rynek-Kolejowy rozpuszcza plotki... :/
[ Dodano: 11-01-2011, 11:14 ]
"O dymisji szefa Intercity napisały portale kow.com.pl i rynek-kolejowy.pl.
Rzecznik Grupy PKP SA Łukasz Kurpiewski w rozmowie z tvn24.pl zaprzeczył: - Prezes nie został odwołany. Nie ma takiej decyzji. To jest plotka, która krąży.
Informacji nie potwierdził także rzecznik ministerstwa infrastruktury Mikołaj Karpiński."
[ Dodano: 11-01-2011, 11:26 ]
A tymczasem KOW zmienia tytuł "Prześluga za Mędzę - fakt czy plotka?" i dodaje do wiadomości zdanie:
"Prezes Grzegorz Mędza nie został jeszcze zdymisjonowany" - powiedziano nam w PKP S.A."
Spokojnie ludziska. Nie nakręcajcie się, że jak przyjdzie Prześluga to nagle uzdrowi sytuację w PKP IC jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Tak nie będzie!
PKP IC sprzed 4-5 lat, gdy Prześluga był prezesem tej spółki, a sytuacja obecna to dwa różne światy. Wtedy PKP IC uruchamiało wyłącznie najdroższe komercyjne pociągi na najbardziej dochodowych liniach. Spółka miała zapewniony monopol, nie było żadnej konkurencji (pociągi pospieszne nie jeździły na trasach gdzie dominowały Ex/IC). W tak komfortowych warunkach nie trudno było odnieść finansowy sukces, zwłaszcza, że wszystko było okraszone medialnym pijarem, w czym Prześluga jest mistrzem.
Dziś powtórzenie tego "sukcesu" jest niemożliwe.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ale jest możliwe odbudowanie wizerunku, skoro Prześluga jest mistrzem P-R.
W tej chwili kontakt z mediami i zwłaszcza pasażerami (!) w IC to paranoja, albo go nie ma, albo wypowiada się tysiąc różnych rzeczników bo ta główna to gorzej niż blondynka, albo Nędza opowiada pierdoły. Był Ney - było lepiej, to raz. Rok temu sytuacja nie była o wiele lepsza zimą, ale ktoś to trzymał jakoś mniej więcej w ryzach najmniejszej choćby odpowiedzialności.
sasho33, pijarem nie wydłużysz pociągów TLK, pijarem nie uruchomisz większej liczby połączeń, pijarem nie zmienisz mentalności szeregowych pracowników PKP IC traktujących pasażera jak wroga, pijarem nie sprawisz, że pociągi nie będą się spóźniały. Tu żaden pijar (czytaj: propaganda sukcesu) w niczym nie pomoże i nie poprawi wizerunku spółki. Pasażer ma w dupie to co rzecznicy mówią do kamery i w dupie ma prasowe urojone przechwałki prezesów. Pijar to ściema, na którą klienci PKP IC nie dadzą się nabrać.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum