PKP IC sprzed 4-5 lat, gdy Prześluga był prezesem tej spółki, a sytuacja obecna to dwa różne światy. Wtedy PKP IC uruchamiało wyłącznie najdroższe komercyjne pociągi na najbardziej dochodowych liniach. Spółka miała zapewniony monopol, nie było żadnej konkurencji (pociągi pospieszne nie jeździły na trasach gdzie dominowały Ex/IC). W tak komfortowych warunkach nie trudno było odnieść finansowy sukces, zwłaszcza, że wszystko było okraszone medialnym pijarem, w czym Prześluga jest mistrzem.
Dziś powtórzenie tego "sukcesu" jest niemożliwe.
Witaj.
To dlaczego w takim razie za rządów Andrzeja Żurkowskiego prezesa PKP IC w latach 2001-2005 sie nie udało zrobić zysków, a jak przyszedł Prześluga to się udało? W latach 2001-2005 IC też miało monopol i nie było konkurencji. A jednak były straty.
Mi się wydaję że nie ma się co ekscytować, dopóki nie ma oficjalnej decyzji.
wiwix, wstrzymanie inwestycji, przerzucenie kosztów na PKP PR (np. usługi rewidenckie) i inne spółki Grupy PKP, zagrabienie najlepszych pociągów pospiesznych wraz z najlepszym taborem i zamiana ich na TLK, co jeszcze bardziej wzmocniło monopol PKP IC oraz likwidacja pociągów międzynarodowych do Moskwy i Wilna. Oto niektóre osiągnięcia Prześlugi, które poprawiły wyniki finansowe PKP IC za jego prezesury. Czysty pijar, nic więcej. O tym wszystkim dyskutowaliśmy na forum w latach 2005-2006, można poszukać w starych tematach.
Prześluga wykorzystując pijarowskie sztuczki wykreował się na kolejowego zbawcę i wizjonera. Dziwię się, że tak wielu uległo tej iluzji. To świadczy o tym, jak łatwo można manipulować ludzkim umysłem.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wspaniała wiadomość! Znam osobiście Pana Jacka P. Jest nie tylko fachowcem ale też wspaniałym człowiekiem, ludzkim,potrafi rozmawiać po partnersku ze swoimi podwładnymi czym zjednuje sobie pracowników. Będąc wcześniej Prezesem PKPIC udowodnił że można wyciągnąć z dna przedsiębiorstwo i to nie koniecznie kosztem ludzi.Jeśli to prawda że wraca do firmy to może już być tylko lepiej.
Było nie tak dawno info o ilości i długości pospiesznych w latach 80'tych, 90'tych, w rękach PRów, pierwszym roku IC i teraz.
Rzeź to dobre słowo na określenie tego procesu.
Nie znam żadnych sukcesów Pana Prześlugi poza rzekomo cudownym okresem na PKP IC. Sorry, ale z monopolem na głównych liniach, bez żadnej konkurencji to i każdy z nas byłby tym świetnym managerem.(Jakoś jego kolorowe bilety żadnej furory na rynku nie zrobiły, a IR swoich pasażerów zachowały, a nawet pozyskały nowych.)Niestety my układów w partyjnych centralach nie mamy....
A Ja chciałbym wiedzieć dlaczego ignoruje się kandydatury prawdziwych fachowców tj. Majewskiego i Moraczewskiego?
PS. A co do zysków za Pana Prześlugi....Po jego reformach nie ostał się ani jeden EX, czy IC nie jadący przez stolicę. Przy takiej skali cięć i przy monopolu na głównych liniach i inkasowaniu za przejazd ponad 100 zł w jedną stronę. Za poprzednika Pana Prześlugi chociaż łudzono się, że EX mogą jeździć gdzieś poza stolicą. Pan Prześluga już takich złudzeń nie miał, wycinając co się tylko da wykreował sam siebie na managera, a przecież żadnych istotnych osiągnięć na tym polu nie miał do tej pory.
Znowu odpalasz jakieś swoje dziwne schematy? Poza tym prezesura Jacka Prześlugi przypada na lata 2005-6, a wtedy o podziale rynku i interREGIO w obecnym kształcie nikt jeszcze nie słyszał .
Co do Prześlugi - na plus można mu zaliczyć dobry kontakt z mikolami, o czym świadczy m.in jego obecność swego czasu tu, na forum oraz na forum IC. Jest on zresztą specjalista od tzw. public relation, co w przypadku Intercity nie wiem czy można poczytywać za zaletę . Podobno za jego kadencji w PKP-IC spółka miała bardzo dobre wyniki finansowe w porównaniu z kadencjami innych prezesów.
Moraczewski jako prezes IC...czemu nie, ale podejrzewam, że on nawet o tym nie myśli mając dobrze płatną posadę prezesa w bydgoskim porcie lotniczym. Swoją drogą jego prezesura byłaby prawdziwą ironią losu.
Co do Majewskiego...ciężko powiedzieć. Pamiętajmy, że prezesura w IC to stanowisko bardzo specyficzne.
Moraczewski odpada, bo w kontrakcie miał że w razie rezygnacji z prezesury PR nie może pracować dla konkurencji przez rok czy dwa. Po za tym, on "nienawidził" PKP, zalegał z opłatami dla IC, PKP SA, PLK itp. Nie sądzę więc że jest to w ogóle realne.
Co fakt to fakt, Prześluga wycinał różne EXy. Z mojego regionu: Piasta, Pomorzanina i Kujawiaka.
Ale za to wprowadził TLK Kujawy który za cenę TLK miał standard ekspresu.
Na pewno do zalet należał dobry kontakt z załogą i MKolami. Było też sporo fajnych promocji za jego prezesury jak np latawiec a spółka miała cały czas zyski. Po prostu gość robił swoje. A jego poprzednicy i następcy robili juz długi i to jest niepodważalne. A konkurencja w postaci IR oraz pociągi POSP w IC są od 2lat więc czemu od 2001r do 2008r nie było samych zysków?? A no czemu? To jest pytanie.
Może likwidator Celiński był lepszy co? Albo Warsewicz? Oboje obecnie bez pracy bo byli nieudacznikami.
Pozdrawiam
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-01-2011, 19:10
wiwix napisał/a:
A IR oraz POSP w IC są od 2lat więc czemu od 2001r od początków istnienia do 2008r nie było samych zysków?? A no czemu? To jest pytanie.
Chyba coś pomieszałeś, bo IR-y nigdy nie były, nie są i pewnie być nie będą w PKP IC. Ale to taki drobny szczegół techniczny. Poza tym zgadzam się z tym co napisałeś.
Przed prezesurą Prześlugi rynek kolejowy w Polsce funkcjonował na tych samych zasadach, jak za jego "rządów" w PIC-u. Tzn. też spółka miała monopol na wybrane linie kolejowe w Polsce, a pomimo tego firma przynosiła straty. Przyszedł Prześluga i nagle był zysk. Facet jak najbardziej nadaje się na stanowisko prezesa, jako prezes (czy kim on tam jest) w spółce Dworzec Polski pokazał, że polskie dworce mogą wyglądać schludnie, czysto i elegancko. W ciągu ostatniego 1,5 roku pokazał, na co go stać. Efekty tego powoli wyłaniają się spod brudu na polskich dworcach, we Wrocławiu, w Warszawie Centralnej, w Katowicach, w Krakowie, w Tarnowie, w Kołobrzegu czy Gorzowie.
Osobiście żałuję, że plotka o rzekomym "powrocie" JP do PKP IC nie okazała się prawdą, aczkolwiek... Podobno w każdej plotce jest źdźbło prawdy, więc może coś z tego będzie?
Ostatnio zmieniony przez wiwix dnia 11-01-2011, 19:19, w całości zmieniany 5 razy
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-01-2011, 19:11
wiwix, Piasta, Pomorzanina, Kujawiaka nie wyciął Prześluga a jego poprzednik Żurkowski- to był grudzień 2003.
Na wynik finansowy spółki takiej jak PKP IC trzeba pracować przynajmniej rok a właściwie dwa. Powie to każdy ekonomista z nawet niewielkim stażem. Działania PR są oczywiście skuteczne, ale ich wpływ na wynik finansowy jest widoczny po kilku latach. Czy działania Prześlugi były skuteczne, tego nikt nie potrafi ocenić. Za krótko działał w IC aby można to ocenić. Biorąc pod uwagę, że jest to bliski współpracownik Palikota należy się raczej spodziewać jego rychłego odwołania z PKP (po dzisiejszym wystąpieniu Palikota). Może to i lepiej, jego wypociny na temat spółki Dworzec Polski były żenujące (oceniam, jako ekonomista). To, co robił w PKP S.A. jako członek Zarządu również nie należy zaliczyć do sukcesów, chyba, że sprzątanie kałuż na dworcach należy do zadań Zarządu PKP. To kolejny koleś, który dbał o swoich ludzi i swoje interesy. Jak ktoś chce przykładów to wystarczy zapytać pracowników PKP. Można się dowiedzieć naprawdę ciekawych rzeczy jak choćby o umowach zawieranych przez jego firmę z PKP.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-01-2011, 19:20
mk1992, Remont dworca w Tarnowie wystartował na długo przed powrotem Pana Prześlugi do PKP. Więc no nie przesadzaj jeśli to jego dzieło to najwyżej częściowo.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-01-2011, 19:27
Byłem przekonany, że remont w Tarnowie był za Prześlugi. Jeśli nie, to zwracam honor.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum