Wysłany: 07-11-2010, 10:48 Czy da się udrożnić odcinek linii 410 i za ile?
W sierpniu tego roku gminy Kalisz Pomorski,Mirosławiec,Wierzchowo Pomorskie,Złocieniec podpisały list intencyjny o współpracy i reaktywacji odcinka lini Kalisz Pomorski-Złocieniec być może Kalisz-Złocieniec... O wszystkim informowałem pana STOKERA i myślałem że nastąpi sfinalizowanie tego porozumienia...ale sprawa nieco się skompikowała...O fakcie tym dowiedziałem się w połowie pażdziernika br.Jakie było moje zaskoczenie i zdziwienie gdy dowiedziałem się że bierze w tym udział Drawno??.Wcześniej o tym nikt nie wspominał.I co i rzeczywiście Drawno podpisało się też.Porozumienie to dotyczy uruchomienia lini turystycznej a nie jak myślałem pasażersko-towarowej .I TU SIĘ ROZCZAROWAŁEM...Probem w tym że burmistrz Drawna zmarł po podpisaniu porozumienia.Burmistrz Kalisza Pomorskiego poinformował mnie podczas rozmowy że pismo nadal jest wiążące i że przekaze je gdzie trzeba ale takie sprawy wymagają jak to określił czasu i pozyskania środków???.Co mnie jeszcze zastanowiło ...to że w pierwszej kolejności chce udrożnić linie do Drawna a pózniej w drugą stronę ?????OBY ...
Ile może kosztować? Radziłbym skontaktować się z ludźmi ze starostwa w Piszu i Ełku, którzy współpracowali z PLKą przy udroznieniu odcinka Pisz-Ełk. Starostwa dały bezrobotnych w ramach prac publicznych, PLK - nadzór. Nie wiem jak było z wymianą szyn, podkładów. Ale sądzę że to byłby najlepszy, w obecnej sytuacji, trop.
Tu z pozyskanie ludzi z RUP też jest możliwe,nadzór pewnie też da się załatwić ponieważ posuwając się z jednej czy drugiej strony musi być toromistrz,drenzyna ,wszystki rodzaje śrub i podkłady na peewno na tzw stykach koniecznie trzeba je wymienić 2 szt na jeden styk,szyny nie wiem jakiej są długośći 25 lub 30 m i to wszystko razy 14 km bo tyle jest do kalisza miasto -podkłady betonowe w torze do białego zdroju płn od mirosławca są LUXS-PL... a do wierzchowa pom też jest 14km tyle ze torowisko jest przejezdne ale tez wystepuja braki w mocowaniach chociaż nie w takiej skali jak na kalisz z tym że na kierunku wierzchowa gdzieś od 81km 80 metra też i podkłady w torze się sypią DDR...Kasa ,KASA,KASA to problem nr 1 i tylko UM mógłby ją dać...to problem nr 1,aproblem nr2 to to że to linia znaczenia państwowego a więc nie ma obcji jej przejęcia tak jak w przypadku kalisz p-drawno??gdzie działa towaszystwo pana Trzcińskiego -ps SAKOR,filmy na youtube.pl.
[ Dodano: 10-11-2010, 22:54 ]
03.11.2010r w mirosławcu odbyło się spotkanie radnego powiatu na stanowisko burmistrza pana Piotra Pawlika z sympatykami PO.W spotkaniu uczestniczyli posłowie ;europoseł Sławomir Nitras,poseł Paweł Suski,kandydat na radnego sejmiku województwa zachpom pan Ci...,radny powiatu prezes metaltech miroslawiec B.Białas przedstawiciele władz tuczna krajeńskiego,wierzchowa pom,wałcza,mieszkańcy.Podczas spotkania mówiono celach i zadaniach PO w kraju,województwie,powiecie,naszej gminie.Podkreślano zasługi kandydata na burmistrza w stukturach partii. Naastepnie głos zabrali mieszkańcy -oto niektóre pytania; co bedzie z 12 baza lotnicza po przebazowaniu eskadry na stałe do świdwina-problem zakwaterowania tam na miejscu,co z dziesiatkami pustostanów na osiedlu wojskowym-sprawa rozliczeń i najmu mieszkań miedzy gmina a WAM,co z oczyszczalnia i jej praca na granicy przerobowej-brak mozliwosci podłaczenia nowych dostawcow,co z rezerwatem rosiczki mirosławieckie a nowa S-10 w jej sasiedztwie,co z zabezpieczeniem drogi krajowej przed żubrami na odcinku nieradz-piecnik skutek kila wypadków 5 zabitych osobników z grupy 40,sprawa promocji miasta z logo i maskotka żubra...Padło także pytanie które w imieniu mieszkańców zadał mgr.inż budownictwa Bernard Bartosik osoba społecznie znana i cieszaca sie zaufaniem,dlaczego od lat nic nie dzieje sie w temacie POŁACZENIA KOLEJOWEGO W MIESĆIE które jest potrzebne ,podobne pytanie padło z ust pani z UMiG wierzchowo pom.Na spotkaniu głos zabrał miejscowy MK w sprawie wykorzystania odcinka lini 410 kalisz p-złocieniec w ruchu pasazerskim poprzez przekierowanie chociaż 2 par szynobusów szczecin-runowo pom-zlocieniec-szczecinek na szczecin -kalisz pomorski-mirosławiec-złocieniec-szczecinek przedstawił propozycje na wykorzystanie tego odcinka kalisz pom-mirosławiec do dostarczania koleja materjałow do budowy S-10 -tłuczeń,zwir i inne materjały zapobiegniecie degradacji obecnej drogi nr 10,mozliwosc stworzenia punktu wyładunkowego na 92 km lini -dogodny dojazd do nowej inwestycji nie zakłócanie obecnego ruchu na krajowej 10.Co nie dokońca udało się przy realizacji S-3. OTO odpowiedzi; europoseł S Nitras cyt;RZAD Ja i moja partia widzimy wieloletnie zaniedbania na koleii i potrzebe naprawy tego stanu rzeczy,lecz nie sprecyzował jak to zrealizować...Poseł P.Suski cyt;nasz szynobus jezdzi pusty lub prawie pusty i generuje straty nie zarabiając na siebie...itd,potwierdził informacje o realizacji inwestycji stargard-piła i jej koszt UWAGA cyt;>>>60 mln zł co spotkało się reakcja MK ze tak i owszem ale to koszt realizacji 2 projektów kołobrzeg-goleniów z łacznica lotniska a projekt piła-stargard to z tej puli 24 mln...Po tych slowach nastapiła lekka konsternacja wsród zebranych i riposta posła cyt;jest pan dociekliwy jak marszałek HUSEJKO i dobrze poinformowany...padlo pytanie sprawa realizacji obecnych inwestycji na pewno waznych a sprawa co ma z tym mirosławiec na dzisiaj NIC... SPOTKANIE NASTEPNE 12.11.2010 w MGOK w mirosławcu godz 17.00 goscie to wicemarszałek Marek Hok,prezes WFOŚ Jacek Chrzanowski...Finałowe spotkanie 19.11.2010 w tym samym miejscu .Wiecej informacji na www.piotrpawlik.pl
Jakie 60 mln zł? Co ten dziad borowy gada? Cały odcinek Wałcz - Ulikowo wyniesie 24 mln a ten prostych ludzi kłamie że tak drogo i wtedy ludzie sobie myślą: rzeczywiscie - takie pieniądze może jednak nieopłaca się stawiać na kolej...Jak w Wałczu mają jeździć ludzie jak tam co drugi dzień jest KKZ? Albo i nie ma! Przjedzie - nie przyjedzie , czekać nie czekać ?!! Przykład z dzisiaj - rano ponad 20 osób czekało wściekłych na szynobus w Wałczu - poszli do busa pana posła bo nie przyjechał...To co ten koleś gadał na tym spotkaniu to powinno być opisane w mediach, ma własną firmę busiarską jeżdżącą po tych samych wioskach gdzie jezdzi szynobus a jako poseł , nasz przedstawiciel - wmawia ludziom , że kolej jest droga , nie opłaca się , odpycha ludzi od transportu kolejowego na rzecz kołowego!
Najgorsze co może być to słuchanie facetów podnieconych zbliżającymi się wyborami to nie oni przywracają ruch na linii Piła - Stargard tylko pieniądze i programy organizowane przez UE żaden z nich nie przyczynił się do tego. Linie 410 można wyremontować niedrogo z materiałów pochodzących z remontowanych linii kolejowych których w ostatnim czasie przybywa pochodzące z nich podkłady i tory są w niezłym stanie jak na potrzeby tej linii dla szynobusów 80 km/h w zupełności wystarczy myślę że linia powinna być wyremontowana do Choszczna
własnie wróciłem z spotkania przedwyborczego i spytałem o koszt remontu drogi 177 wieleń -człopa-tuczno krajeńskie--mirosławiec-czaplinek .Koszt remontu odcinka starej drogi z poszezeniem o 150cm na odcinku mirosławiec-sosnica 8km-koszt 10 mln zł a jaka kasa była by potrzebna na ten odcinek lini 410? Ciekawy jestem gdzie mozna dowiedzieć się o takich danych oczywiscie nie chodzi tu o kapitalke ale renowacje ,za tydzień ostatnie spotkanie wiec dobrze wiedzieć co nieco...
Faktem jest że problemy z kursowaniem szynobusów na trasie Piła - Wałcz- Piła są i nikt poza MK i podróżnymi sie tym nie interesuje. Ale też nie ma nikogo ( ani z urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie, ani z Urzędu Miasta w Wałczu) kto by chociaż raz zainteresował się tym jak ten problem rozwiązać. Od dobrych dwóch lat już słychać o nas - miłośnikach kolei. A czy ktoś z władz skontaktował się z nami? My przecież chętnie za darmo zrobimy reklamę kolei, zorientujemy się jak poprawić sytuacje, popytamy ludzi etc etc...
Jak dotąd tylko jedna osoba - Stoker w szerszym zakresie zainteresowała się tą sprawą, po za nim z instytucji państwowych nikt nie zainteresował się sprawą kolei w regionie.
Do niektórych jeszcze nie dotarło to że w świetle interesów i turystyki połączenie kolejowe sprawia że miasto nie staje się przysłowiową "dziurą", a przecież tak wszędzie mówi się o promowaniu miasta pod każdym względem, zarówno w kraju jak i u naszych zachodnich sąsiadów. Przykładów nie trzeba dużo szukać. Każdy kogo zapytamy o Wałcz lub zaprosimy do tego miasta zapyta czy można tam dojechac pociągiem.
Szukając dojazdu każdy pierwsze co zrobi to poszuka rozkład jazdy pociągów. Dotyczy to nie tylko Wałcza, ale i każdej inej miejscowości czy to Mirosławca, czy Tuczna czy Wierzchowa. A nie ukrywajmy że każde z wymienionych przezemnie miast połączenie komunikacyjne ma kiepskie. ) mowa tu o osobach które nie poruszają się własnym środkiem transportu).
Nie od dziś wiemy że Pan Poseł zrobi wszystko by połączenia kolejowego w Wałczu i okolicach nie było i napewno nie bedzie to podyktowane dobrem dla regionu tylko rzecz jasna firmy dobrze nam znanej.
Nie chcę tutaj nikogo namawiać żeby zrezygnowali z usług L&S bo prawa rynku są jakie są, ale jesli ktoś reprezentuje dany region, to niech to robi w sposób możliwie najlepszy, a nie jak opisane wyżej. Wypadałoby pamiętać że nawet najlepiej poinformowany urzędnik nie będzie w stanie posiąść takie wiedzy na dany temat jak miłośnik tematu którym się zajmuje. Myślę że 19 listopada trzeba będzie większą grupą odwiedzić spotkanie finałowe i porozmawiac o pewnych sprawach.
A to że kolej na siebie nie zarabia no cóż: takie mamy czasy, a czy ktoś zainteresował się tym czy inne instytucje takie jak PKS, MZK i inne tego typu są w stanie same z własnych środków zarobić na siebie?
Chyba nie! No i na koniec nie mówmy takich rzeczy że remont pochłania tyle pieniędzy skoro, owszem pieniądze idą na remonty no ale czy tylko drogi mamy w tym kraju remontować?
Poza tym linia z Kalisza do Mirosławca nie wymaga ogromnych nakładów. Jest przejezdna. Odcinek od Bazy Lotniczej do Wierzchowa linia jest w stanie conajmniej dobrym, przecież do niedawna pociągi z paliwem ciągle regularnie w tygodniu kursowały i nigdy nie było żadnych problemów. Dlaczego więc miałby być problem z przewozami na tej linii?...
Wysłany: 18-11-2010, 08:10 czy da się udrożnić odcinek lini 410 i za ile?
W wykazie lini o znaczeniu obronnym odcinek ten jeszcze figuruje,ba wydłużono go nawet do Drawna?tylko co z tego skoro jest nie utrzymywany w właściwy sposób? ;nieprzejezdny,miejscami zarośnięty z ubytkami w srubach-chyba MON nie płaci za infrę PLK bo, za ten stan nawet złamanego grosza jest nie wart...chyba ze jako barkada lub falochron sródlądowy przed ostrzałem dla piechoty to jeszcze byłby coś wart.
Tam jest napisane: Wymiana. Z wariantem "piskim", czyli bezrobotnymi ze starostwa, uzupełnieniem podsypki i podbiciem gdzie trzeba powinno być dużo, dużo taniej.
Wysłany: 06-01-2011, 15:57 Czy da sie udroznic odcinek lini 410?
OD wyborow nowym marszalkiem woj zachodniopomorskiego zostal Olgierd Gemblewicz. Oto tresc pytania jakie zadalem nowemu marszalkowi; JAKA JEST pana koncepcja dla transportu szynowego w naszym wojewodztwie ,CZY koleje zachodniopomorskie beda niezalezne od PR,czy MIROSLawiec ma szanse na polaczenie z Szczecinem... Przypomnialem takze ze linia 410-jej odcinek jest ujety w wykazie lini o znaczeniu panstwowym a w ustaleniach z GERLITZ z dnia 07.09.2010-dotyczacych priorytetow rozwoju WOJEWODZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO odcinek lini 410 Kalisz Pomorski-Zlocieniec widnieje lecz nie okreslono terminu inaguruacji przewozow.Slyszalem ze po przywroceniu przewozow na lini 403 Szczecin-Pila GRUDZIEN2013 jest planowane udroznienie i naprawa tego odcinka.Czy moze pan zasiegnac informacji w celu potwierzenia takiej opcji? OTO ODPOWIEDZ MARSZALKA; Niewatpliwie kwestie kolei regionalnych to jedna z trudniejszych kwestiitejkadencji.Obecnie wciaz jestesmy na etapie analiz wariantowych co do powolania wlasnej spolki.Rozwazyc nalezy tez powolanie spolki corki PR z naszym udzialem kapitalowym.Jedno jest pewne-w przypadku braku szybkiej sanacji PR (na co stracilem juz nadzieje) trzeba poszukac wariantow alternatywnych gdyz doplaty dla PR rosna ponad nasze mozliwosci i w mojej ocenie wynikaja z polityki pomniejszenia deficytow w innych regionach. Co do kwestii lini WALECKIEJ goraco jej kibicuje,choc mam okreslone obawy zwiazku z faktem ze realizuje ja PLK i na nia jak na cala kolej wplyw mamy ograniczony.Jestem optymista lecz umiarkowanym,daty konkretnej nie podam teraz bo jej niepamietam.Pozdrawiam noworocznie Olgierd Gemblewicz PS:Osobiscie nie widze odpowiedzi o 410 a nie o pewna 403
Skoro brak jest działań ze strony samorządów lokalnych (Mirosławca, Wierzchowa, Kalisza Pomorskiego i Złocieńca) w postaci jakiegokolwiek wystąpienia do marszałka w kwestii udrożnienia linii nr 410 i przywrócenia na niej przewozów, widzę tu tylko jedną możliwość.
Wy jako mieszkańcy, czyli osoby najbardziej zainteresowane tematem powinniście wystąpić do marszałka województwa PISEMNIE z prośbą o odpowiedź w tej sprawie. Najlepiej żeby na pismach było wiele podpisów mieszkańców, ale jeśli to będzie trudne, to i tak każde pojedyncze wystąpienie jest bardzo ważne. Pamiętajcie też o podaniu adresu zwrotnego nadawcy, żeby to nie były anonimy.
Iro ma ode mnie dość obszerny wzór pisma, który można do tego celu wykorzystać - oczywiście z niezbędnymi zmianami, bo to miało być pismo do Waszych burmistrzów - skoro jednak do nich nie trafiło, można je nieco przeredagować by pasowało do nowego odbiorcy.
Od czasu jego przygotowania minął już rok, a w sprawie cisza....
[ Dodano: 10-01-2011, 11:44 ]
SM-42 napisał/a:
(...) a w ustaleniach z GERLITZ z dnia 07.09.2010-dotyczacych priorytetow rozwoju WOJEWODZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO odcinek lini 410 Kalisz Pomorski-Zlocieniec widnieje lecz nie okreslono terminu inaguruacji przewozow.
O co chodzi z tymi ustaleniami z Gerlitz (Goerlitz jak już)
Nic o tym nie słyszałem.
(..) Kcynia-Nakło-Więcbork-Chojnice. Linia jest w takim stanie jakim był 2 lata temu odcinek Grudziądz-Gardeja gdzie było 30km/h. Po rewitalce za 2mln zł szynobus jedzie obecnie 70km/h.
Grudziądz- Gardeja to 20km, czyli wyszło im 100 tys/km.
Ja mam pytanie.
Dlaczego ta linia jest znaczenia państwowego? Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, czy ona przypadkiem nie jest dojazdem do jakiegoś poligonu czy bazy wojskowej. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
Przenosimy Panowie odpowiedzi tutaj.
Obecnie linia jest praktycznie używana tylko przez 12 Komendę lotniska Mirosławcu, po wyprowadzeniu z bazy samolotów Su22 jest to w dość okrojonej formie.
Ale planowana jest budowa obwodnicy Mirosławca, a baza w której ma być przetrzymywany sprzęt i materiały jest bardzo blisko linii więc jest szansa że linia może się przydać.
Tylko w Polsce możliwe jest, że linia znaczenia państwowego, która dochodzi do bazy wojskowej jest zaasfaltowana. W tym momencie zamknięty jest dojazd do bazy wojskowej. Nie możliwe jest dostarczenie ciężkiego sprzętu wojskowego drogą lądową. W przypadku jakichkolwiek działań wojennych nie ma sposobności, aby tę jednostkę zaopatrzyć. A jeżeli już to dłuższą drogą albo trzeba zerwać asfalt i to jest strata cennego czasu. Oczywiście jest to czarny scenariusz i raczej mało prawdopodobny. Jednak blokuję się drogę do bazy wojskowej i to jest w naszym kraju chore i tylko u nas możliwe.
Może troszeczkę źle się zrozumieliśmy. Odcinek torowiska jest zaasfaltowany przy stacji Biały Zdrój płn, a więc od strony Kalisza Pom. Miasto. Na tym odcinku pociągi kursują tylko od Recza do Kalisza Pom. Miasto. Dalej linia jest zamknięta.
Ówczesna 12 Baza Lotnicza,a obecna 12 komenda lotniska w Mirosławcu korzystała z linii od strony Wierzchowa i Złocieńca. Z tamtej też strony przybywało paliwo dla samolotów. Kilkakrotnie zdarzyły się także duże brutta dla firmy skanska z materiałem potrzebnym do budowy budynków na lotnisku. Prócz tego na odcinku kursowały także drezyny jednakże one zazwyczaj dojeżdżały tylko do Mirosławca.
Więc jeśli mowa o tym odcinku Kalisz Pom - Wierzchowo to sytuacja wygla jak opisałem powyżej.
W chwili obecnej 8 eskadra została przeniesiona wraz z samolotami do Swidwina, a co za tym idzie zapotrzebowanie na paliwo jest o jakieś 90% mniejsze niż jeszcze pół roku temu. Zatem wychodzi na to że na chwile obecną linia na tym odcinku jest praktycznie nie używana.
Poniżej ujęcie jednego z takich składów podczas wizyty na bocznicy 12 Bazy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum