A ja poraz kolejny ponawiam pytanie dlaczego nie poszukacie (Henryk i KNS) forum o Waszych kochanych busikach ?? Tylko siejecie tu zament Krytykując z automatu wszystko co jest związane z koleją ?? To kolejowe forum, tu ludzie się często zastanawiają wspólnie jak obronić przed likwidacją / reaktywować jakąś linię. Wy na kolejowym forum, negujecie całą kolej z założenia np tu przyznałeś, że nienawidzisz kolei:
Henryk napisał/a:
Cytat:
nie ma co tłumaczyć bo niektórzy poprostu nienawidzą transportu kolejowego
A wiesz dlaczego? Bo do kolei pasażerskiej trzeba dopłacać.
Idź znajdź sobie forum o busikach...
_________________ ...
Ostatnio zmieniony przez snajper dnia 23-01-2011, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
snajper pisałem Ci już o Twojej zadziwiającej zdolności do częstych nadinterpretacji. Powierzchowne działania logiczne zatrzymały się na analizowaniu tylko postów z tego tematu a nie dostrzegłeś innych wątków, w których się wypowiadamy. Szkoda że oceniasz intencje osób po tak płytkiej analizie. Życzę jednak aby poznawanie użytkowników forum było bardziej merytoryczne. Nigdzie na napisałem że nie lubię kolei, jeżdżę pociągami praktycznie każdego dnia i ciesze się że są, jednak moja fascynacja koleją nie przesłania mi oczu i mimo jeszcze małej wiedzy potrafię dostrzegać aspekty pozytywne i negatywne. Odnośnie busów dobrze że przepisy się zaostrzają, oby tylko przepisy służyły dobru ludzi.
A ja poraz kolejny ponawiam pytanie dlaczego nie poszukacie (Henryk i KNS) forum o Waszych kochanych busikach ?? Tylko siejecie tu zament Krytykując z automatu wszystko co jest związane z koleją ?? To kolejowe forum, tu ludzie się często zastanawiają wspólnie jak obronić przed likwidacją / reaktywować jakąś linię.
Coś z tobą nie tak? Kochanych busikach??? Jestem chyba największym wrogiem busów w małopolsce, ale próbuję Ci wybić z główki, że w małopolsce nie ma uwielbienia dla EN57, bo ludzie wolą busy i piszę dlaczego.
I krytykuję, bo powiedz mi co można pochwalić na kryniczance?
Ja też się zastanawiam jak coś reaktywować, ale nie po to żeby rekatywować dla zasady jakieś marne 2 kursiki, albo utrzymywać jakieś ogryzki których frekwencja oscyluje w granicach 1 - 2% i jest tworzona przez brzuchatych wąsatych panów, tylko zastanawiam się jak reaktywować linie potrzebne np. Nowy Sącz - Marcinkowice itp.
Pozdrawiam i liczę, że kolej przestanie całkowicie zasłaniać Ci wzrok, bo mam wrażenie, że żyjemy w innej małopolsce.
Rozumiem, ze tu chodzi o EN57, zresztą napisałem nawet odpowiedni temat w tabor o EN57 zapraszam do dyskusji. Bo może to właśnie ta jednostka jest kłopotem PR - ów.
Czy zatem gdyby Ci puścili na kryniczankę Flirta / skład wagonowy to dalej by było źle ?? A może jednostki trzeba przerobić na AKM one są już chyba ok ?? Małopolskie i tak topi kasę na lewo i na prawo (np. w nieudolne modernizacje stadionów za wiele wyższą cenę niż można to było zrobić, remontowanie elewacji sukiennic co pare lat na nowo choć nic im nie jest, most dla pieszych nad Wisłą choć 100 m dalej jest most dla samochodów mający też chodniki dla pieszych i inne takie), to niech wyremontuje jednostki.
mozambikpl, pozostaje mi sie podpisac pod twoim postem. Tez lubie kolej i uzywam jej codziennie, ale nie twierdze, ze kolej jest zawsze lepsza od busow - bo nie jest, i tam gdzie kolej potrzebuje doplat, powinna byc zlikwidowana.
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-01-2011, 21:20
Zlikwidować trzeba ciebie, boś troll i natręt jest. Że też moderatorzy tego nie widzą...
mozambikpl, pozostaje mi sie podpisac pod twoim postem. Tez lubie kolej i uzywam jej codziennie, ale nie twierdze, ze kolej jest zawsze lepsza od busow - bo nie jest, i tam gdzie kolej potrzebuje doplat, powinna byc zlikwidowana.
Tak masz racje zgadzam się z Tobą mozambikpl teraz nawet spora suma dotacji została odebrana PKP aby modernizować drogi . Mamy wiek XXI lokalne przewozy kolejowe pora zakończyć . Dosyć mamy już tych pustych pociągów blokujących nasz drogi
Małopolskie i tak topi kasę na lewo i na prawo (np. w nieudolne modernizacje stadionów za wiele wyższą cenę niż można to było zrobić, remontowanie elewacji sukiennic co pare lat na nowo choć nic im nie jest, most dla pieszych nad Wisłą choć 100 m dalej jest most dla samochodów mający też chodniki dla pieszych i inne takie), to niech wyremontuje jednostki.
I topi też kasę bezsensownie w MZPR. Niech województwo nie remontuje MZPR żadnych jednostek, a tym bardziej niech nie daje im za darmo nowych pociągów, dopóki MZPR nie zwolni zbędnych (czyli pewnie jakieś 95%) pracowników biurowych. Na obsługę nowych jednostek i przypisanych im tras powinien odbyć się przetarg.
ET40 napisał/a:
Zastanów się dobrze dlaczego ten śnieg w tym pociągu jest. Nie dlatego, że jest zima.
Pasażer w kieszeni naniósł? Jest śnieg bo napadało przez niedomykające się drzwi i okna oraz jest przez brak ogrzewania.
Na obsługę nowych jednostek i przypisanych im tras powinien odbyć się przetarg.
Ja bym tam wolał aby wszędzie był jeden przewoźnik, bo wtedy można na takim turystycznym za 35 zł albo odcinku regiokarnetu, przejechać nawet pół polski albo całą jak kto ma ochotę. Więcej przewoźników = inne bilet w różnych województwach więc wtedy na dalekie trasy tylko TLK zostanie.
@anna50 - Dobra likwidujmy dopłaty do kolei, ale w takim razie zlikwidujmy też dopłaty do lekarstw, rolników, becikowe itd, itp. Bo każdy z jakiejś dopłaty korzysta do czegoś. Ja akurat z tej do kolei. Więc albo likwidujemy wszystkie albo żadnej.
@snajper
Myślę że najlepszy byłby układ taki jaki był jak pośpieszne były pod "banderą" PR. Dwie główne spółki kolejowe - jedna obsługująca pociągi dotowane (tańsze) czyli osobowe i pośpieszne, a druga pociągi kwalifikowane (komercyjne).
Gdyby PIC oddał TLKi PRom wraz z taborem, to możnaby podzielić kategorie pociągów na Regio,Regio+, IR i RE jako te dotowane, a PKP IC pozostawić kwalifikowane EIC i EC.
Natomiast tacy przewoźnicy jak KM, KD czy Arriva mogłyby być uzupełnieniem oferty tak regionalnej jak i komercyjnej dalekobieżnej. Taki układ obowiązuje w Niemczech.
Co do komunikacji drogowej to nie mam nic przeciwko profesjonalnej komunikacji autobusowej typu PKS, Szwagropol czy Voyager bo pojazdy są bezpieczne i w miare wygodne, jednak to co oferuje busiarstwo woła o pomste do nieba nie tylko pod względem komfortu podróży, ale przede wszytkim bezpieczeństwa i jestem zagożałym zwolennikiem żeby tego typu pojazdy znikły z polskich dróg
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 24-01-2011, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-01-2011, 09:54
Cytat:
Mamy wiek XXI lokalne przewozy kolejowe pora zakończyć . Dosyć mamy już tych pustych pociągów blokujących nasz drogi
Normalni ludzie mają dość busów. I transportu z 5 świata.
A jak likwidujemy lokalną kolej dotowaną to należy też zlikwidować KRUS (kto go tak bardzo lubi poza rolnikami...), dopłaty unijne, dopłaty do paliwa, fundusze na modernizację rolnictwa. Gospodarstwo Rolne to firma tak jak sklep - konstytucja gwarantuje równe traktowanie. I niech nikt nie mówi że chleb będzie po 10pln. To co sobie powie jakiś chłop nic nie znaczy ceny produktów rolnych ustala rynek światowy a nie pro KRUSOWY.
[ Dodano: 24-01-2011, 09:56 ]
Cytat:
Pasażer w kieszeni naniósł? Jest śnieg bo napadało przez niedomykające się drzwi i okna oraz jest przez brak ogrzewania.
A czy twój ulubiony autobus ma szczelne szyby? Moje doświadczenie życiowe pokazywało wodę lecącą z dachu do środka.
nie ma co tłumaczyć bo niektórzy poprostu nienawidzą transportu kolejowego
A wiesz dlaczego? Bo do kolei pasażerskiej trzeba dopłacać.
Gorzej jak w gimnazjum, albo na forum Onetu. Poczytajcie sobie Państwo szanowni i znaffcy od siedmiu boleści coś na temat kosztów zewnętrznych transportu i wtedy pogadamy. OK?
Ropa w zatoce Meksykańskiej też jest tania, nie? Można podpłynąć łódką i pozbierać wiadrem z powierzchni wody. I lać do baku. Tylko że są jeszcze koszty zewnętrzne usuwania tego syfu. Aluzju poniał?
P.S. Na forum Rynku Kolejowego to forum często nazywane jest dzieciarnią. Widzę że w tym stwierdzeniu jest sporo racji.
[ Dodano: 24-01-2011, 13:12 ]
anna50 napisał/a:
Henryk napisał/a:
mozambikpl, pozostaje mi sie podpisac pod twoim postem. Tez lubie kolej i uzywam jej codziennie, ale nie twierdze, ze kolej jest zawsze lepsza od busow - bo nie jest, i tam gdzie kolej potrzebuje doplat, powinna byc zlikwidowana.
Tak masz racje zgadzam się z Tobą mozambikpl teraz nawet spora suma dotacji została odebrana PKP aby modernizować drogi . Mamy wiek XXI lokalne przewozy kolejowe pora zakończyć . Dosyć mamy już tych pustych pociągów blokujących nasz drogi
Anna. Znajdź sobie inne forum. Może na Onecie Ci Nobla dadzą?
[ Dodano: 24-01-2011, 13:15 ]
ET05 napisał/a:
Podobno nie ma tu arona...
Czyżby?
Krzysztof21 napisał/a:
anna50, zdekonspirowałeś się.
Zacytuję post, jaki wczoraj pojawił na forum RK o godzinie 18:08 (zobacz). Autor podpisał się jako: "Aron znawca kolei na Śląsku". A napisał tak:
"a po co pociągi z Bielska do Wadowic? Raz że Wadowice lezą w woj. małopolskim, a dwa że przecież tam bus busa busem pogania. Nie ma to sensu ekonomicznego."
I proszę zacytowany przeze mnie post porównać z postem użytkownika o nicku "anna50".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum