I teraz pytanie do Pana Wilkanowicza i Jankowiaka-czy gdy szynobusy będą pod rządami KW, przestaną się psuć? A jeśli jakiś będzie mieć czelność, to gdzie go naprawicie skoro nie macie ponoć jeszcze zaplecza? Wtedy co? Totalny paraliż spółeczki będącej "nową jakością? Bezustanne KKZ-y?
Ależ przecież KW już przejęło cały marszałkowski tabor i to KW zajmują się utrzymaniem "sprawności" wielkopolskich szynobusów. Przypomnijmy pierwszego posta tego wątku, który zapoczątkował dyskusje o bieżących sukcesach marszałkowskiego po(d)miotu:
Cytat:
Od 29 grudnia 2010 Koleje Wielkopolskie przejęły serwis autobusów szynowych będących własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, które to są w użyciu Wielkopolskiego PR. Powstaniu Kolei Wielkopolskich towarzyszyła medialna hucpa, niestety efekty pracy tego podmiotu już tak szumne nie są. Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. Aby uzasadnić istnienie tego podmiotu z tak licznym zespołem biurowym postanowiono, iż będzie się on zajmował serwisowaniem szynobusów będących własnością UMWW.
KW nie posiadają zaplecza ani pracowników warsztatowych całą robotę zlecono firmie zewnętrznej. Ot taki zabieg gospodarczy. Doprawdy fatalnie się złożyło, bo wybrana firma za bardzo nie ma doświadczenia w naprawianiu pojazdów szynowych i z 22 pojazdów czynnych jest obecnie 8, czyli jakaś 1/3. Efektem tego jest kursowanie loków z wagonami, loków jest jednak mało i dlatego część pociągów musi być odwoływana
Koleje W. z Panem Preziem czapki z głów to nic innego jak PR. Lecz nie chodzi mi drodzy internauci o P. Regionalne tylko Public Relations. Teraz będą zagrywki dla European Community jakie to KW zinformatyzowane, rozwojowe itp.
Ależ na stronie KW mały chochlik się wkradł.
Przewoźnik kolejowy - przedsiębiorca który na podstawie licencji wykonuje przewozy kolejowy lub świadczy usługę trakcyjne. W mojej ocenie wizja jest przedstawiona 5+, ale gdzie misja brak wykonania 2-.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-01-2011, 21:37
@Emillex
Będą się psuć i to jeszcze częściej niż teraz, bo powiedzmy sobie szczerze, są już w dużej mierze wyeksploatowane KW ma już dwa kible, z czego jeden osprejowany (jeździ na linii E59 do Krzyża, prawda sasho33 ), do tego szynozłomy= żyć nie umierać dla kolesi na stołkach
[ Dodano: 31-01-2011, 21:41 ] Naczelnik Wydziału Techniczno- Eksploatacyjnego:
Jan Wojciński
To się Jasiu W. urządził Podobno w Pile jest bardzo niemile wspominany przez dyżurnych ruchu peronowych
A jeździ, wnętrze a'la SPOT, z zewnątrz już osprejowany (jak oni tego pilnują, skoro na 2 dzień po pierwszym kursie już był zabryzgany?!), codziennie na 100% jeździ na 77823 Poznań Główny 17:53-Wronki 18:41/18:56-Jarocin (77826).
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-01-2011, 22:00
@sasho33
A wiesz co się dzieje z drugim kiblem KW (ten nieosprejowany)
Pod adresem www.koleje-wielkopolskie.com.pl jest dostępna strona internetowa spółki Koleje Wielkopolskie. Znajdziemy tam podstawowe informacje o firmie, jej misji i celach, władzach i posiadanym taborze, a także potrzebne dane kontaktowe.
„Spółka Koleje Wielkopolskie będzie sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym przewozy pasażerskie na obszarze całego województwa wielkopolskiego. Spółka będzie dążyć do podwyższania standardów jazdy oraz świadczonych usług w przewozach regionalnych. Celem Spółki jest wychodzenie naprzeciw potrzebom mieszkańców, zarówno w wymiarze czasowym (np. poprzez dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb mieszkańców), jak też w wymiarze jakościowym (np. poprzez wprowadzanie nowoczesnego taboru kolejowego, przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych).” – możemy przeczytać na stronie KW.
Koleje Wielkopolskie zostały powołane przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego 28 września 2009 roku. Zadaniem spółki jest wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w obrębie województwa wielkopolskiego. Prezesem KW jest Włodzimierz Wilkanowicz, były dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Pierwszy pociąg przewoźnika ma wyjechać na wielkopolskie tory jeszcze w tym roku.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Chętnie zmienię pracodawce ale nie rozumiem w ogóle tej oferty:
Oferujemy:
1) Jakie są obowiązujące przepisy ?
2) Czy w obowiązujących przepisach nie ma napisane żeby pociąg prowadzić z zgodnie z rozkładem jazdy.
3) A zgodnie z wos-em i rozkazami pociąg nie ma być prowadzony ?
4) Czemu to maszynista ma dbać o stan techniczny nie ma zaplecza technicznego. Może jak będzie 5 maszynistów po służbie to zrobimy przeglądy.
5) Od kiedy maszynista ma nadzór nad bezpieczeństwem jazdy ? on ma prowadzić pociąg zgodnie z obowiązującymi przepisami. Patrze Ad.1
6) Prowadzenie dokumentacji pociągowej ? Trzymajcie mnie. a kierownik pociągu będzie w okienku wystawiał bilety ?
7) Współpraca ze wszystkimi tak żeby można dojechać
Wymagania:
1) Preferowane uprawnienia do kierowania pojazdów trakcji elektrycznych oraz do prowadzenie SA.. To są wymagania czy w końcu co?
2) Preferowane uprawnienia rewidenta nastawinczego dyżurnego ruchu itd. Wszystkich żebyśmy brali kasę i mieli na kogo zrzucić odpowiedzialność. Tutaj tez nie wiem czy to preferowane czy wymagane ;P
Oferujemy:
Nie rozumiem zamysłu pięknego umysłu "Bliskość miejsca zatrudnienia"
[ Dodano: 05-02-2011, 21:00 ]
Tutaj kilka pytań w imieniu kolegów, chciałbym im zaproponować może będzie dodatkowy price na starcie:
Obowiązki:
1) Koledzy mają pracować jako kierownicy pociągów czy sprzątaczki i korzystać z własnego mopa, płynu do mycia okien itd. ?
Wymagania:
1) Dobry stan zdrowia ? chyba jest jakiś papier MI gdzie jest to napisane
2) I tutaj znowu angielski niemiecki to wymagania czy nie koniecznie?
3) Uczciwość ? A czy kadra kierownicza też będzie miała taki punkt w ofercie o prace. I dodałbym jeszcze pracowitość z "a leniuchom i krętaczom dziękujemy" tylko ten zapis to niech marszałek doda na nowo
A teraz mały zawijas
Zatrudnienie w równoważnym (...) rozpoczęciu i kończeniu pracy zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy pociągów.
1) Równoważny czas pracy - 12 godzin i nie więcej chyba ze jakiś ktoś nie odjechał z przejazdu (OK)
2) rozpoczęcie i kończenie pracy zgodnie z obowiązującym WRJ np od 5.00 do 17.30 ??
3) podstawienie pociągu punkt 5.00 kierownik przychodzi i jedziemy
4) Praca powinna być zgodna z planem pracy a nie WRJ.
To chyba na coś wskazuje tzn. KW będzie obsługiwało trasy bez trakcji (tj. Leszno - Krotoszyn; Leszno - Jarocin; Leszno - Zbąszynek; Wolsztyn - Poznań) ale czemu Krzyż? Czyżby to była "zapowiedź" pierwszej linii z trakcją, na którą stawia KW (Poznań - Krzyż)?????
Koleje Wielkopolskie - od nowego rozkładu jazdy również na linii zelektryfikowanej
1 czerwca ruszają Koleje Wielkopolskie, które 22 szynobusami będą obsługiwać linie niezelektryfikowane w regionie. Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes KW Włodzimierz Wilkanowicz, spółka zamierza także pilotażowo uruchomić od nowego rozkładu jazdy połączenie na jednej linii zelektryfikowanej.
Na razie jednak Koleje Wielkopolskie poszukują maszynistów. Spółka będzie ich potrzebować 60. KW będą negocjować z Przewozami Regionalnymi na temat przejęcia części pracowników.
Niedawno samorząd Wielkopolski podpisał umowę z PESĄ Bydgoszcz na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą wykorzystywane przez regionalnego przewoźnika. - Bydgoski producent ma 18 miesięcy od podpisania kontraktu na dostawę pierwszego pojazdu - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.
Prezes Kolei Wielkopolskich brał udział we wczorajszym spotkaniu zorganizowanym przez RBF, poświęconym planom wprowadzenia opłaty dworcowej. Reprezentant KW wskazał, że obecnie przekazywane informacje na ten temat nie podają, za co przewoźnik ma płacić i co stanie się, jeśli Dworzec Polski nie będzie wywiązywał się z zawartej umowy. Prezes Wilkanowicz zwrócił także uwagę na to, że nie ma pewności, iż uiszczone przez niego opłaty zostaną przeznaczone na utrzymanie obiektów w Wielkopolsce, z których korzystają KW. Szef Kolei Wielkopolskich stwierdził również, iż nie ma pewności, czy Dworzec Polski działa w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami (jako zarządca nieruchomości) czy ustawę o transporcie kolejowym (jako zarządca infrastruktury kolejowej). Jeśli to drugie, to pojawia się problem - nie jest bowiem jasno zdefiniowane to, czy dworzec jest elementem infrastruktury kolejowej.
Źródło: Rynek Kolejowy
Ciekawy jestem czy jeśli KW będzie obsługiwać Poznań-Krzyż, to czy w wyniku tego znikną pociągi regio Szczecin-Poznań, uruchamiany przez PR.
Podejrzewam, że jeśli Poznań i Szczecin zamówią i zapłacą to PR będą jeździły.
Choć szczerze mówiąc wątpię, żeby Poznań chciał. W większości bedzie to zależało od Szczecina. Kto wie, może wtedy będą skomunikowane w Krzyżu regio Szczecin - Krzyż i KW Krzyż - Poznań
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum