Jak już jesteśmy w Paryżu to przy okazji się zapytam, czy na dworcach Gare de l'Est i Gare du Nord są jakieś bramki przy wchodzeniu/wychodzeniu z peronów? Albo w ogóle czy są jakieś przy wejściu na dworzec?
Nie ma żadnych bramek na dworcach SNCF , takie są tylko w metrze i w RER.
We Francji często na dworcach przed wejściem na peron jest kontrola biletów i do pociągu wpuszcza się tylko tych pasażerów, którzy mają ważny bilet. Jednak w Paryżu to zanika...zbyt wielu podróżnych.
kolego Iktorn ale nie rozumiesz! ja potrzębuje tego interrail gdyż nawet gdy będe w amsterdamie to z niego pojade na bilecie interrakil do Paryża, później na pn i na pd Francji , a później jakoś muszę wrócić i ten bilet ułatwi mi życie i dlatego się pytam skoro już kupuję ten bilet to po co płacić za cały bilet na Kipeure skoro mogę tylko kupić bilet ndo stacji granicznej i dalej użyć interrail?
Tyle, że w promocji może być taniej niż InterRail, warto się zorientować, bo może okaże się, że na ten pociąg jest tylko zniżka 50% i przyjdzie Ci zapłacić z 50 euro.
no ok to przypuśćmy dojadę Kiepurą za 26 Euro do amsterdamu za osobę.. teraz do Paryża dojadę Thalys w 3h.. tylko ktoś się orientuje ile musiałbym dopłacić do biletu interrail za ten pociąg? w ogole jest strona, gdzie mogę się sam dowiedzieć ile musze dopłacić na poszczególne pociągi?
Minister transportu Francji Frédéric Cuvillier oznajmił, że rząd opracował przebieg oraz harmonogram wdrażania projektu wydłużenia linii TGV Sud-Europ Atlantique do Tuluzy oraz do granicy francusko-hiszpańskiej. Projekt zakłada wydłużenie linii na południe z Bordeaux do Tuluzy oraz do leżącej w pobliżu granicy francusko-hiszpańskiej miejscowości Dax.
Warta 5,9 mld euro budowa linii kolei dużych prędkości z Bordeaux do Tuluzy ma zostać zakończona w 2024 roku. Pozwoli na znaczne skrócenie czasu podróży między miejscowościami. Pierwsze korzyści odczują pasażerowie już w 2017 roku, kiedy zostanie otwarty pierwszy odcinek linii między Tours i Bordeaux. Linia Bordeaux – Dax ma być zakończona natomiast w roku 2027. Inwestycja szacowana jest na 3.2 mld euro. Linia pozwoli na skrócenie czasu podróży na odcinku Paryż – Bajonna do 3 godzin i 25 minut.
W drugiej fazie inwestycji linia zostanie wydłużona z Dax do miejscowości Hendaye leżącej na granicy z Hiszpanią. Ten etap ma zostać ukończony jednak nie wcześniej, niż w 2032 roku. Całkowita długość linii zbudowana w ramach obu faz projektu ma wynieść 420 km.
Konsultacje społeczne dotyczące przebiegu linii zostaną przeprowadzone w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum