Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Nowe szynobusy za ponad 101 mln zł
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2010, 19:19   

Co z pierwszym Acatusem dla Małopolski ? Twisted Evil pazdziernik sie konczy, a pojazdow jak nie bylo tak nie ma!
Przejdź na dół

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 25-10-2010, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Pesa ma jeszcze dwa miesiące czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 25-10-2010, 22:24    Odpowiedz z cytatem

aż się boję myśleć na jakie kursy nasze orły z MZPR będą wysyłać Acatusy Sad Skoro potrafią na kursy pustawe wysyłać jednostki po remontach , a na szczytowe plastiki i EN81 , a potem się dziwią że pasażerów coraz mniej Twisted Evil

PS widział ktoś EN57 1142 falbanke ?? Albo mam pecha i go nie widuje albo kochany MZPR zaś reklamuje połączenie Wieliczka - Oświęcim na innych liniach Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 26-10-2010, 07:30   Pół miliarda złotych na tory Odpowiedz z cytatem

Podróż pociągiem z prędkością 160 km/h, czas przejazdu z Krakowa do Tarnowa - 37 minut, a z Tarnowa do Rzeszowa - 38 minut. To będzie możliwe w 2015 r.
Wykonawcą prac na odcinku między Bochnią a Biadolinami będzie konsorcjum firm: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość umowy wynosi ponad 500 mln zł.
Zakres robót obejmie m.in. modernizację torów na długości ponad 22 km, przebudowę trzech przystanków osobowych (Rzezawa, Jasień Brzeski, Sterkowiec), przebudowę kilkudziesięciu wiaduktów, mostów i przepustów oraz budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych.
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zmodernizowane, a sieć trakcyjna zostanie całkowicie wymieniona. Powstanie też ponad 16 km ekranów akustycznych.
Całkowity koszt modernizacji linii Kraków - Rzeszów wynosi prawie 5 mld zł. Długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,9 km.
- Ten projekt ma wymiar europejski, ale też krajowy i regionalny - zaznaczył wicemarszałek. Bez tej inwestycji nie mógłby powstać sprawny system komunikacji regionalnej - uważa wicemarszałek Roman Ciepiela.
Samorząd regionalny oferuje pomoc. Będzie też mobilizować do sprawnej realizacji przedsięwzięcia. Województwo już kupiło szybkie pociągi. Do przyszłego roku będzie pięć takich składów.
Władze województwa wspierają też modernizację linii kolejowych. W tym roku Polskie Linie Kolejowe dostały ponad 41 mln zł na modernizację trasy nr 96 Tarnów - Leluchów na odcinku Tarnów - Stróże. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które przewiduje unowocześnienie 60-kilometrowego odcinka, wynosi prawie 64 mln zł.
Również dzięki funduszom z programu operacyjnego zostanie zmodernizowana linia kolejowa na nr 94 Kraków-Płaszów - Oświęcim na odcinku Kraków-Bonarka - Kraków-Swoszowice. Całkowita wartość inwestycji wynosi 29 mln zł, a wysokość dotacji - ponad 19 mln zł.


Źródło: Portal Samorządowy

Czyli przez najbliższe 5 lat będą się zachwycać tym marnymi paroma kilometrami wyremontowanych torów Omg a gdzie reszta???

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 22-02-2011, 09:25    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/22055/Malopolska_planuje_zakup_kolejnych_szynobusow.htm

Samorząd województwa małopolskiego planuje zakupić nowe szynobusy, które mają trafić m.in. do Tarnowa i Krakowa oraz Nowego Sącza – informuje Informacyjna Agencja Radiowa.


– Samorząd małopolski w tym roku ma w sumie zakupić trzy szynobusy, w planach jest jeszcze sześć. Koszt jednego szynobusu to 9 milionów złotych – pisze IAR. Włodzimierz Zembol, dyrektor zakładu linii kolejowych w Nowym Sączu ujawnił IAR, że przedstawiono już pomysł, aby uruchomić pociąg od Marcinkowic do Nowego Sącza i by połączyć z Nowym Sączem i Rytro, i Stary Sącz. Rozważane jest także połączenie do Kamionki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-02-2011, 15:32   

Błagam, nie kupujcie EN81 ! Mam nadzieje ze juz ich PESA nie produkuje? Twisted Evil
Powrót do góry

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 22-02-2011, 16:57    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie PESA na szybko spłodzi EN82, albo już płodzi słysząc o przetargu i nagle wyskoczą z mikroAcatusem III Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 22-02-2011, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Błagam, nie kupujcie EN81 ! Mam nadzieje ze juz ich PESA nie produkuje? Twisted Evil


A czemu mały pojazd pewnie tani. Dla SKM w Trójmieście by się takie coś przydało ale w wersji wysokoperonowej.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 22-02-2011, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Pytam się: "po co one"? Czy te, które już mamy są dobrze wykorzystywane? Czy przyczyniły się do zaniechania likwidacji zagrożonych linii? Czemu ciągle widzę, że obecnie posiadane (nie wszystkie, ale jednak) stoją w krzakach -KGZ i Płaszów? Województwo kupuje ale kolej nie ma na nie pomysłu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-02-2011, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Na pociąg REGIO o niewielkiej liczbie podróżnych, pod drutem, ale nie na linii górskiej są OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 22-02-2011, 20:02    Odpowiedz z cytatem

loker napisał/a:
Na pociąg REGIO o niewielkiej liczbie podróżnych, pod drutem, ale nie na linii górskiej są OK.


Tylko, że u nas w regionie nie ma takich regio Very Happy Bo albo dużo podróżnych albo linia górska Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-02-2011, 20:07   

Janosik,
Kraków - Oświęcim p. Skawinę, Oświęcim - Katowice, pierwsze i ostatnie kursy Kraków - Sędziszów, Kraków - Tarnów, Tarnów - Rzeszów, Tarnów - Nowy Sącz. Na tym starczy coś małego. Plus Balice po elektryfikacji.

[ Dodano: 2011-02-22, 20:07 ]
A ja błagam zamówcie coś żeby mogło jeżdzić po górach!
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-02-2011, 20:34   

Tarnów-Nowy Sacz? EN81? Chyba zartujesz.. Sa kursy na ktorych EN57 to za mało. Kraków-Tarnów tez cos nie bardzo, ale obecnie skutecznie wyganiaja pasazerow wiec moze niedlugo Dunajec zestawiony bedzie z EN81, nie zdziwie sie.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 22-02-2011, 20:41    Odpowiedz z cytatem

Szynobus jest potrzebny w relacji Nowy Sącz- Krynica, ale tu są wiadomo problemy techniczne. A co do relacji Tarnów- Nowy Sącz, np. ostatni wieczorny kurs z Krakowa spokojnie mógłby być na tym odcinku obsługiwany właśnie przez szynobus. Zresztą relacje z Tarnowa nawet w dzień frekwencją nie grzeszą, także Pułtuś pomysłu bym nie skreślał, ale spokojnie zbadał frekwencję. Na pewno kursy na szynobus się znajdą.
Pułtuś powiedz mi kiedy poza niedzielnymi powrotami, zresztą nawet wtedy w kiblu są jeszcze wolne miejsca stojące, EN 57 to za mało? Niestety prawda jest brutalna, linia nam stopniowo podupada i poza studentami właściwie mało kto jeździ koleją. Uczniowie niestety w sporej części przerzucili się na busy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-02-2011, 20:56   

Co do Krynicy- no i ze wzgledu wlasnie na trasy gorskie, nowe szynobusy musza byc dostosowane do kretych linii- wlasnie dlatego EN81 nie wypaliły na kryniczance, gdyz mialy za słabe sprężarki. Puszczanie EN57 czy EN71 to czysta strata- zreszta, juz dawno doszlismy do odpowiednich wniosków i nie ma co nad tym dyskutować.

Odnośnie Nowy Sacz-Tarnów- chociazby pierwszy REGIO, jadący niby w nocy, zajezdza do Tarnowa z około setką pasażerów na pokładzie- czy zmiesciliby sie oni w EN81 ? Jechałem tym pociagiem dwa razy ostatnio i powiem , ze frekwencja mnie zdziwiła. Wiem, ze wiekszosc z nich to panowie z wąsem, ale.... no przeciez nie mozemy z tego powodu dawać im EN81. Zreszta tu sie rodzi pytanie- a co z pociagami ktore jada dalej, do Krakowa ? Przesiadka z szynobusa w Tarnowie w wiekszy skład ?

Jestem dlatego przekonany że... szynobus tak, ale EN81 nie ! En81 jest stanowczo za mały- istnieja przeciez na rynku wieksze szynobusy, z wieksza iloscia miejsc, cos jak SA134, ale oczywiscie do jazdy na szlakach zelektryfikowanych. EN81 to kupa złomu, mało miejsca, niewygodne siedzenia i nawet smietniczków nie ma. Ponadto, gnija na KGZ, to prawda, że nie ma pomysłu na ich wykorzystanie- szkoda że porzucono pomysł, by jezdziły po dwa w sprzęgu, bo to bylo dobre rozwiazanie.

Mam zagadke- dlatego ludzie w Tarnowie jeżdżą do Sterkowca, Bogumiłowic, Czarnej tarnowskiej pociagiem, a do Tuchowa, Łowczówka czy Gromnika nie ? Widzimy tu czarno na białym, jakie znaczenie ma ilosc polaczen. Przy kupnie biletu miesiecznego ma to decydujacy wpływ- połączen w strone Sacza jest mało, kiepska jest popołudniowa oferta pod powroty do pracy. A przeciez PKP w Tuchowie jest obok przystanku autobusowego, a pociagiem do Tuchowa nikt nie jezdzi pociagiem (z Tarnowa, bo z Krakowa to inna bajka). Czemu ? Bo polaczen jest mało a i nie ma PWDC, nie wiedziec dlaczego- przeciez konkurencja autobusowa jest silna- to do Stroz jest PWDC a do Tarnowa nie ma ? A ilez to autobusow jedzie z Tuchowa do Stroz ?


Pociag Nowy Sacz 15:20-Krynica 16:55 mozna by puscic na szynobusie, ale z Tarnowa- uzupelniałby wtedy lukę pomiędzy Krakowskim Parchem o 12:00 i REGIO o 14:40. To by było okej moim zdaniem.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl