aż się boję myśleć na jakie kursy nasze orły z MZPR będą wysyłać Acatusy Skoro potrafią na kursy pustawe wysyłać jednostki po remontach , a na szczytowe plastiki i EN81 , a potem się dziwią że pasażerów coraz mniej
PS widział ktoś EN57 1142 falbanke ?? Albo mam pecha i go nie widuje albo kochany MZPR zaś reklamuje połączenie Wieliczka - Oświęcim na innych liniach
Wysłany: 26-10-2010, 07:30 Pół miliarda złotych na tory
Podróż pociągiem z prędkością 160 km/h, czas przejazdu z Krakowa do Tarnowa - 37 minut, a z Tarnowa do Rzeszowa - 38 minut. To będzie możliwe w 2015 r.
Wykonawcą prac na odcinku między Bochnią a Biadolinami będzie konsorcjum firm: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość umowy wynosi ponad 500 mln zł.
Zakres robót obejmie m.in. modernizację torów na długości ponad 22 km, przebudowę trzech przystanków osobowych (Rzezawa, Jasień Brzeski, Sterkowiec), przebudowę kilkudziesięciu wiaduktów, mostów i przepustów oraz budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych.
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zmodernizowane, a sieć trakcyjna zostanie całkowicie wymieniona. Powstanie też ponad 16 km ekranów akustycznych.
Całkowity koszt modernizacji linii Kraków - Rzeszów wynosi prawie 5 mld zł. Długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,9 km.
- Ten projekt ma wymiar europejski, ale też krajowy i regionalny - zaznaczył wicemarszałek. Bez tej inwestycji nie mógłby powstać sprawny system komunikacji regionalnej - uważa wicemarszałek Roman Ciepiela.
Samorząd regionalny oferuje pomoc. Będzie też mobilizować do sprawnej realizacji przedsięwzięcia. Województwo już kupiło szybkie pociągi. Do przyszłego roku będzie pięć takich składów.
Władze województwa wspierają też modernizację linii kolejowych. W tym roku Polskie Linie Kolejowe dostały ponad 41 mln zł na modernizację trasy nr 96 Tarnów - Leluchów na odcinku Tarnów - Stróże. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które przewiduje unowocześnienie 60-kilometrowego odcinka, wynosi prawie 64 mln zł.
Również dzięki funduszom z programu operacyjnego zostanie zmodernizowana linia kolejowa na nr 94 Kraków-Płaszów - Oświęcim na odcinku Kraków-Bonarka - Kraków-Swoszowice. Całkowita wartość inwestycji wynosi 29 mln zł, a wysokość dotacji - ponad 19 mln zł.
Źródło: Portal Samorządowy
Czyli przez najbliższe 5 lat będą się zachwycać tym marnymi paroma kilometrami wyremontowanych torów a gdzie reszta???
Samorząd województwa małopolskiego planuje zakupić nowe szynobusy, które mają trafić m.in. do Tarnowa i Krakowa oraz Nowego Sącza – informuje Informacyjna Agencja Radiowa.
– Samorząd małopolski w tym roku ma w sumie zakupić trzy szynobusy, w planach jest jeszcze sześć. Koszt jednego szynobusu to 9 milionów złotych – pisze IAR. Włodzimierz Zembol, dyrektor zakładu linii kolejowych w Nowym Sączu ujawnił IAR, że przedstawiono już pomysł, aby uruchomić pociąg od Marcinkowic do Nowego Sącza i by połączyć z Nowym Sączem i Rytro, i Stary Sącz. Rozważane jest także połączenie do Kamionki.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2011, 15:32
Błagam, nie kupujcie EN81 ! Mam nadzieje ze juz ich PESA nie produkuje?
Pytam się: "po co one"? Czy te, które już mamy są dobrze wykorzystywane? Czy przyczyniły się do zaniechania likwidacji zagrożonych linii? Czemu ciągle widzę, że obecnie posiadane (nie wszystkie, ale jednak) stoją w krzakach -KGZ i Płaszów? Województwo kupuje ale kolej nie ma na nie pomysłu...
Na pociąg REGIO o niewielkiej liczbie podróżnych, pod drutem, ale nie na linii górskiej są OK.
Tylko, że u nas w regionie nie ma takich regio Bo albo dużo podróżnych albo linia górska
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2011, 20:07
Janosik,
Kraków - Oświęcim p. Skawinę, Oświęcim - Katowice, pierwsze i ostatnie kursy Kraków - Sędziszów, Kraków - Tarnów, Tarnów - Rzeszów, Tarnów - Nowy Sącz. Na tym starczy coś małego. Plus Balice po elektryfikacji.
[ Dodano: 2011-02-22, 20:07 ]
A ja błagam zamówcie coś żeby mogło jeżdzić po górach!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2011, 20:34
Tarnów-Nowy Sacz? EN81? Chyba zartujesz.. Sa kursy na ktorych EN57 to za mało. Kraków-Tarnów tez cos nie bardzo, ale obecnie skutecznie wyganiaja pasazerow wiec moze niedlugo Dunajec zestawiony bedzie z EN81, nie zdziwie sie.
Szynobus jest potrzebny w relacji Nowy Sącz- Krynica, ale tu są wiadomo problemy techniczne. A co do relacji Tarnów- Nowy Sącz, np. ostatni wieczorny kurs z Krakowa spokojnie mógłby być na tym odcinku obsługiwany właśnie przez szynobus. Zresztą relacje z Tarnowa nawet w dzień frekwencją nie grzeszą, także Pułtuś pomysłu bym nie skreślał, ale spokojnie zbadał frekwencję. Na pewno kursy na szynobus się znajdą.
Pułtuś powiedz mi kiedy poza niedzielnymi powrotami, zresztą nawet wtedy w kiblu są jeszcze wolne miejsca stojące, EN 57 to za mało? Niestety prawda jest brutalna, linia nam stopniowo podupada i poza studentami właściwie mało kto jeździ koleją. Uczniowie niestety w sporej części przerzucili się na busy.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2011, 20:56
Co do Krynicy- no i ze wzgledu wlasnie na trasy gorskie, nowe szynobusy musza byc dostosowane do kretych linii- wlasnie dlatego EN81 nie wypaliły na kryniczance, gdyz mialy za słabe sprężarki. Puszczanie EN57 czy EN71 to czysta strata- zreszta, juz dawno doszlismy do odpowiednich wniosków i nie ma co nad tym dyskutować.
Odnośnie Nowy Sacz-Tarnów- chociazby pierwszy REGIO, jadący niby w nocy, zajezdza do Tarnowa z około setką pasażerów na pokładzie- czy zmiesciliby sie oni w EN81 ? Jechałem tym pociagiem dwa razy ostatnio i powiem , ze frekwencja mnie zdziwiła. Wiem, ze wiekszosc z nich to panowie z wąsem, ale.... no przeciez nie mozemy z tego powodu dawać im EN81. Zreszta tu sie rodzi pytanie- a co z pociagami ktore jada dalej, do Krakowa ? Przesiadka z szynobusa w Tarnowie w wiekszy skład ?
Jestem dlatego przekonany że... szynobus tak, ale EN81 nie ! En81 jest stanowczo za mały- istnieja przeciez na rynku wieksze szynobusy, z wieksza iloscia miejsc, cos jak SA134, ale oczywiscie do jazdy na szlakach zelektryfikowanych. EN81 to kupa złomu, mało miejsca, niewygodne siedzenia i nawet smietniczków nie ma. Ponadto, gnija na KGZ, to prawda, że nie ma pomysłu na ich wykorzystanie- szkoda że porzucono pomysł, by jezdziły po dwa w sprzęgu, bo to bylo dobre rozwiazanie.
Mam zagadke- dlatego ludzie w Tarnowie jeżdżą do Sterkowca, Bogumiłowic, Czarnej tarnowskiej pociagiem, a do Tuchowa, Łowczówka czy Gromnika nie ? Widzimy tu czarno na białym, jakie znaczenie ma ilosc polaczen. Przy kupnie biletu miesiecznego ma to decydujacy wpływ- połączen w strone Sacza jest mało, kiepska jest popołudniowa oferta pod powroty do pracy. A przeciez PKP w Tuchowie jest obok przystanku autobusowego, a pociagiem do Tuchowa nikt nie jezdzi pociagiem (z Tarnowa, bo z Krakowa to inna bajka). Czemu ? Bo polaczen jest mało a i nie ma PWDC, nie wiedziec dlaczego- przeciez konkurencja autobusowa jest silna- to do Stroz jest PWDC a do Tarnowa nie ma ? A ilez to autobusow jedzie z Tuchowa do Stroz ?
Pociag Nowy Sacz 15:20-Krynica 16:55 mozna by puscic na szynobusie, ale z Tarnowa- uzupelniałby wtedy lukę pomiędzy Krakowskim Parchem o 12:00 i REGIO o 14:40. To by było okej moim zdaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum