Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Rząd ogranicza plany modernizacji linii kolejowych
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-02-2011, 21:33   Rząd ogranicza plany modernizacji linii kolejowych Odpowiedz z cytatem

Rząd ogranicza plany modernizacji linii kolejowych

21 lutego Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przyjął do realizacji najważniejsze projekty z listy POIiŚ. Ustalono, że w obecnej perspektywie budżetowej nie będzie remontowany odcinek linii nr 8 z Warki do Radomia oraz linii E75 (Rail Baltica) na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Nie będzie też remontu odcinków linii E20 Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol. W zamian za to z listy rezerwowej do realizacji trafił projekt modernizacji odcinka Poznań – Czempiń.

W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko do końca roku 2014 zakończone zostaną modernizacje następujących linii:

* E65 Warszawa – Gdańsk,
* E30 Sosnowiec Jęzor – Kraków i Kraków – Rzeszów,
* dokończenie projektu Warszawa – Łódź (odcinek Warszawa – Skierniewice oraz Łódź Widzew – Łódź Fabryczna i wiadukt w Rogowie),
* E59 Wrocław – Rawicz.
* odcinek linii E30 Bielawa Dolna – Horka wraz z budową mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikację.
* zakończą się również prace nad budową łącznicy linii Warszawa – Radom z MPL Okęcie.

W przypadku linii nr 8 planowana jest realizacja odcinka Warszawa – Warka. Z projektu modernizacji linii E75 („RAIL BALTICA”) Warszawa – Sadowne Węgrowskie do 2014 roku zrealizowany zostanie odcinek Warszawa – Tłuszcz.

Należy zaznaczyć, że linia nr 8 oraz E75 posiadać będzie całość dokumentacji projektowej co ma umożliwić szybką realizację brakujących odcinków w następnej perspektywie finansowej, również dla odcinków linii E20 (Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol) będą wykonane dokumentacje projektowe.

Z listy rezerwowej POiŚ skierowany zostaje do realizacji projekt na linii E59 obejmujący odcinek Poznań – Czempiń.

W ramach realizacji Programu POiŚ do 2014 roku realizowana będzie budowa systemu sterowania ERTMS/ETCS na odcinku Bielawa Dolna - Legnica – Wrocław - Opole oraz budowa sieci telekomunikacyjnej GSM-R zapewniającej łączność między torem a pojazdem.

Wartość wszystkich projektów to 21,6 mld złotych

źródło: MI / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-02-2011, 10:50    Odpowiedz z cytatem

Kolej straciła ponad 4 mld zł?

Z wstępnych wyliczeń wynika, że ze względu na zaproponowane w poniedziałek przez Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przesunięcia, z listy POIiŚ wypadną kolejowe projekty modernizacyjne na kwotę około 4,1 mld zł. Chodzi tutaj jednak o wartości zapisane na samej liście Programu. Kwota ta może się jeszcze znacznie zmienić.

Powyższe wynika z faktu, iż wszystkie procedury przetargowe na realizację poszczególnych zadań inwestycyjnych nie zostały jeszcze zamknięte. Z tego względu wszelkie szacunki są tutaj bardzo płynne. 4,1 mld zł to wartość kontraktów do przesunięcia zapisanych na liście POIiŚ.

W poniedziałek (21 lutego) Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przyjął do realizacji najważniejsze projekty z listy POIiŚ. Ustalono, że w obecnej perspektywie budżetowej nie będzie remontowany odcinek linii nr 8 z Warki do Radomia oraz linii E75 (Rail Baltica) na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Nie będzie też remontu odcinków linii E20 Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol. W zamian za to z listy rezerwowej do realizacji trafił projekt modernizacji odcinka Poznań – Czempiń.

Projekt modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy Okęcie do Radomia dotyczy m.in. robót modernizacyjnych na odcinku 92,5 km pozwalających na uzyskanie prędkości 160 km/h, budowę dwóch LCS oraz dobudowę drugiego toru na odcinku Warka - Radom (jako odcinek jednotorowy zmniejsza on obecnie przepustowość linii).

Projekt modernizacyjny na linii E75 zakłada modernizację linii nr 449 i odcinków linii nr 6 (Zielonka – km 39,050). Są to elementy mającej powstać linii Rail Baltica, wchodzącej w skład sieci TEN-T i mającej mieć kluczowe znaczenie w kwestii połączenia z krajami bałtyckimi. Projekt jest także ważny ze względu na plany poprawy połączeń kolejowych w samej aglomeracji warszawskiej (odcinek do Tłuszcza jest jednym z najbardziej obciążonych).

Projekt modernizacyjny na E20 (to jedna z pierwszych linii, na których rozpoczęto prace modernizacyjne z udziałem środków z UE). Ze względu na wieloletnie prace modernizacyjne (od 1993 r.) i sposób ich realizacji, stan linii i infrastruktury towarzyszącej jest bardzo zróżnicowany. Z tego powodu pojawiają się punktowe i liniowe ograniczenia prędkości. W projekcie chodzi o osiągnięcie parametrów linii AGC i AGTC na odcinku Warszawa - Swarzędz.

Drugi projekt z listy POIiŚ dotyczący E 20 obejmuje modernizację ciągu E 20 / C – E 20 na odcinku Siedlce – Terespol – II Etap. Etap ten zakłada wykonanie kompleksowej modernizacji stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski, budowy wiaduktu w Łukowie oraz zabudowy urządzeń srk na szlakach, które zostały zmodernizowane w ramach I etapu modernizacji ciągu E 20 / C – E 20 na odcinku Siedlce – Terespol.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl