Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Do Płaszowa z pominięciem Głównego?
Autor Wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 09:57    Odpowiedz z cytatem

Ludzie... Jaka Nowa Huta, jakie Dębniki?! Przez Dębniki to pociągi jeździły przed wojną na linii cirkumwalencyjnej Smile Ten skład z Olsztyna wiadomo, że pojedzie przez Olszę do Płaszowa, podobnie jak towarowe i chyba wszystkie pociągi kolonijne. Tak samo było podczas remontu odcinka Kraków Łobzów-Kraków Mydlniki.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-03-2011, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie można odwołać na odcinku Główny-Płaszów... Zresztą większość pociągów dla tych kilku osób ma ujawniony po prostu zjazd techniczny (brak wolnych torów na KGZ?) Bo rzeczywiście 95-97% wysiada na Głównym - nie dlatego, że mieszka w centrum, ale łatwiej się w rożne dzielnice dostać. Bliżej do tramwaju (choć tylko do tunelu). Bo jak ktoś jedzie na Bieżanów czy Kurdwanów i nie pada może skusi się na Płaszów... Nie, bo 50 jest z tunelu...

Dziwne - o co chodzi, skoro pozostałe pociągi jada normalnie. Dlaczego akurat ten?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-03-2011, 11:57   

kamil_krk, Nie zapominaj o normalnie trasowanych pociągach przez Olszę. Np. rozkład 2004-5 Nocny Express potem TLK Gdynia - Zakopane, A wcześniej Ex Ernest Malinowski Bis, EX Morskie Oko, EX Tatry Bis, EX Giewont A na początku lat 90 z powodu remontu Krakowa Głównego większość pociągów D jeżdziła tylko przez Płaszów.
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-03-2011, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Mam cegłę 2003/2004. W tabeli 100 pociąg NOCNY EXPRESS relacji Gdynia Gł. - Zakopane. Odjazd z Gdyni Gł. 18:36, z Warszawy Centralnej 23:45. Przy Krakowie Gł. <, a przy Płaszowie |. Przyjazd do Zakopanego 7:10. A w tabeli 135 przy Krakowie Gł. i Krakowie Zabłociu <.
Czas jazdy ciekawy...

kryniczanin, a jaki był powód? To co opisałem powyżej - pociąg z Gdyni do Zakopanego, a nie do Krakowa, bo w drugiej relacji jedzie osobny?
Z twojego posta wynika, że obecny kształt peronów Krakowa Gł. pochodzi z lat 90-tych. Nie wiedziałem wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-03-2011, 13:05   

loker, Koniec lat 80 i początek 90 to remont KRK.

A co do Nocnego Exa co podałeś zauważ że nie ma on handlowego na Płaszowie. postój tylko techniczny. Rok wcześniej ten pociąg jeżdził w relacji Gdynia - Krynica / Zakopane / Zagórz też z pominieciem Głównego w Płaszowie też techniczny. A dodatki na zarządzenie jeżdziły kiedyś głównie przez Płaszów. I jeszcze jedno Ex Ernest Malinowski bis. Pewien Pan Poseł wsiadł w niego 11lat temu w Nowym Sączu i chciał jechać do Krakowa Głównego. Gdy okazało się że jedzie tylko przez Płaszów zatrzymywał skład w Miechowie. A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"

I jeszcze jedna ciekawostka cegła 2000-01 Ex Tatry ten normalny nie Bis też jeżdził planowo tylko przez Olszę, Płaszów. A więc już wtedy zmuszano ludzi do przesiadek Płaszów - Główny - Płaszów.
Powrót do góry

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-03-2011, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Tez jestem właśnie zdziwiony, że to ten jeden konkretny pociąg jest tak trasowany, najwidoczniej chodzi o jakieś remonty. Ale też mi się wydaje, że na remont dworca głównego jeszcze za wcześnie, żeby pociągi tak jeździły. Zreztą wtedy byłoby na pewno więcej zmian. Wyszukiwarka jak się szuka połączenia Warszawa - Kraków Gł, podaje, żeby w Miechowie przesiąść się właśnie z TLKi Olsztyn-Kraków Pł., który omija Główny na TLK Kołobrzeg-Kraków Gł. (dawne "Pobrzeże"). Według mnie to chyba jest najrozsądniejsze wyjście i może być szybciej niż jazda na Płaszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-03-2011, 14:13   

pawelu, Ta przesiadka w Miechowie jest bardzo mało rozsądna. A czemu pociąg jedzie z Gdyni więc po całej E65 o godzinę w plecy więc nie trudno. Lepiej już czymś dotrzeć z Płaszowa.
Powrót do góry

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 21-03-2011, 23:16    Odpowiedz z cytatem

TLK Kołobrzeg - Kraków od Tunelu bodajże zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach za pociąg Regio? Właściwie TLK z Olsztyna mogłaby pojechać przez Hutę, Podłęże na Płaszów i dalej na Główny bez zmiany kierunku jazdy? Dziś jadąc TLK z Olsztyna widziałem, że oprócz toru przez Hutę jest też tor na Olszę i Dąbie. Będzie możliwość zrobienia fajnych zdjęc na miasto z tego pociągu jakkolwiek on pojedzie.

Pamiętam - w 1991 w czasie budowy peronów na Głównym nocny pospieszny Olsztyn - Kraków Płaszów - Zakopane też jeździł z pominięciem Głównego. Exy do Gdyni startowały z Głównego.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 22-03-2011, 01:10    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"


To był peron 1A. Z niego odjeżdżały pociągi w kierunku Trzebini i Katowic. Lokalizacja tego peronu była podobna do peronu 1A w Bielsku, tyle że ten krakowski był bardziej z boku i mało widoczny dlatego podróżni nie znający dobrze topografi ówczesnego dworca mieli problemy z jego znalezieniem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 22-03-2011, 22:35    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam, że osobowe od strony Płaszowa zatrzymywały się przy peronie przed samym budynkiem dworca (ten, który obecnie ogrodzony jest płotkiem i którym spaceruje się od budynku dworca do tuneli.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-03-2011, 23:02    Odpowiedz z cytatem

A ma ktoś zdjęcia starego głównego?
Postaram zaś zrobić się zdjęcia z tych przejazdów przez małą obwodnicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 22-03-2011, 23:45    Odpowiedz z cytatem

Pewnie zalegają w szufladach, jak zdjęcia z wielu imprez na których innym nie dane było być...

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 23-03-2011, 00:59    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze owym posłem co zatrzymał Ex Malinowski BIS był śp. poseł Woda i jechał z Tarnowa.

Po drugie, dokumentacje na remont wiaduktów wc. ulic Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej leżakują już długo w PLK... Nie spieszno im z tą przebudową.

Wiadukt nad ulicą Kopernika ponoć jest tylko warunkowo dopuszczony do użytkowania przez nadzór budowlany i jest w bardzo złym stanie, to wiem ze słyszenia. W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.

A kiedy owa TLKa przyjeżdża na Płaszów, szlak Kpa pzs - KG jest bardzo obciążony i być może nie da się wcisnąć tam tej TLK + koniecznych manewrów na KP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 23-03-2011, 03:08    Odpowiedz z cytatem

W poprzednim układzie stacji Kraków Gł. nie było peronu 1A lecz peron 1 ( 2 tory ślepe ), peron 2 ( 1 tor przelotowy ), peron 2A ( 1 tor ślepy + 1 tor przelotowy), peron 3 ( 2 przelotowe ) i peron 4 ( początkowo 2 przelotowe następnie 1 tor zlikwidowany z powodu budowy nowego dworca). A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 23-03-2011, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).

Na chwilę obecną już lepiej przez Olszę, ale o jednotor obecnie.
Cytat:
W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.

Kiedyś musi do tego dojść. Taki mały odcinek, a ile zyski czasowe byłyby spore.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl