Ludzie... Jaka Nowa Huta, jakie Dębniki?! Przez Dębniki to pociągi jeździły przed wojną na linii cirkumwalencyjnej Ten skład z Olsztyna wiadomo, że pojedzie przez Olszę do Płaszowa, podobnie jak towarowe i chyba wszystkie pociągi kolonijne. Tak samo było podczas remontu odcinka Kraków Łobzów-Kraków Mydlniki.
Teoretycznie można odwołać na odcinku Główny-Płaszów... Zresztą większość pociągów dla tych kilku osób ma ujawniony po prostu zjazd techniczny (brak wolnych torów na KGZ?) Bo rzeczywiście 95-97% wysiada na Głównym - nie dlatego, że mieszka w centrum, ale łatwiej się w rożne dzielnice dostać. Bliżej do tramwaju (choć tylko do tunelu). Bo jak ktoś jedzie na Bieżanów czy Kurdwanów i nie pada może skusi się na Płaszów... Nie, bo 50 jest z tunelu...
Dziwne - o co chodzi, skoro pozostałe pociągi jada normalnie. Dlaczego akurat ten?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-03-2011, 11:57
kamil_krk, Nie zapominaj o normalnie trasowanych pociągach przez Olszę. Np. rozkład 2004-5 Nocny Express potem TLK Gdynia - Zakopane, A wcześniej Ex Ernest Malinowski Bis, EX Morskie Oko, EX Tatry Bis, EX Giewont A na początku lat 90 z powodu remontu Krakowa Głównego większość pociągów D jeżdziła tylko przez Płaszów.
Mam cegłę 2003/2004. W tabeli 100 pociąg NOCNY EXPRESS relacji Gdynia Gł. - Zakopane. Odjazd z Gdyni Gł. 18:36, z Warszawy Centralnej 23:45. Przy Krakowie Gł. <, a przy Płaszowie |. Przyjazd do Zakopanego 7:10. A w tabeli 135 przy Krakowie Gł. i Krakowie Zabłociu <.
Czas jazdy ciekawy...
kryniczanin, a jaki był powód? To co opisałem powyżej - pociąg z Gdyni do Zakopanego, a nie do Krakowa, bo w drugiej relacji jedzie osobny?
Z twojego posta wynika, że obecny kształt peronów Krakowa Gł. pochodzi z lat 90-tych. Nie wiedziałem wcześniej.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-03-2011, 13:05
loker, Koniec lat 80 i początek 90 to remont KRK.
A co do Nocnego Exa co podałeś zauważ że nie ma on handlowego na Płaszowie. postój tylko techniczny. Rok wcześniej ten pociąg jeżdził w relacji Gdynia - Krynica / Zakopane / Zagórz też z pominieciem Głównego w Płaszowie też techniczny. A dodatki na zarządzenie jeżdziły kiedyś głównie przez Płaszów. I jeszcze jedno Ex Ernest Malinowski bis. Pewien Pan Poseł wsiadł w niego 11lat temu w Nowym Sączu i chciał jechać do Krakowa Głównego. Gdy okazało się że jedzie tylko przez Płaszów zatrzymywał skład w Miechowie. A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"
I jeszcze jedna ciekawostka cegła 2000-01 Ex Tatry ten normalny nie Bis też jeżdził planowo tylko przez Olszę, Płaszów. A więc już wtedy zmuszano ludzi do przesiadek Płaszów - Główny - Płaszów.
Tez jestem właśnie zdziwiony, że to ten jeden konkretny pociąg jest tak trasowany, najwidoczniej chodzi o jakieś remonty. Ale też mi się wydaje, że na remont dworca głównego jeszcze za wcześnie, żeby pociągi tak jeździły. Zreztą wtedy byłoby na pewno więcej zmian. Wyszukiwarka jak się szuka połączenia Warszawa - Kraków Gł, podaje, żeby w Miechowie przesiąść się właśnie z TLKi Olsztyn-Kraków Pł., który omija Główny na TLK Kołobrzeg-Kraków Gł. (dawne "Pobrzeże"). Według mnie to chyba jest najrozsądniejsze wyjście i może być szybciej niż jazda na Płaszów.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-03-2011, 14:13
pawelu, Ta przesiadka w Miechowie jest bardzo mało rozsądna. A czemu pociąg jedzie z Gdyni więc po całej E65 o godzinę w plecy więc nie trudno. Lepiej już czymś dotrzeć z Płaszowa.
TLK Kołobrzeg - Kraków od Tunelu bodajże zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach za pociąg Regio? Właściwie TLK z Olsztyna mogłaby pojechać przez Hutę, Podłęże na Płaszów i dalej na Główny bez zmiany kierunku jazdy? Dziś jadąc TLK z Olsztyna widziałem, że oprócz toru przez Hutę jest też tor na Olszę i Dąbie. Będzie możliwość zrobienia fajnych zdjęc na miasto z tego pociągu jakkolwiek on pojedzie.
Pamiętam - w 1991 w czasie budowy peronów na Głównym nocny pospieszny Olsztyn - Kraków Płaszów - Zakopane też jeździł z pominięciem Głównego. Exy do Gdyni startowały z Głównego.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
A co do remontu Krakowa coś mi świta jak byłem dzieckiem miałem może 5 lat że jeden peron w Krakowie Główny może 1 był "ślepy"
To był peron 1A. Z niego odjeżdżały pociągi w kierunku Trzebini i Katowic. Lokalizacja tego peronu była podobna do peronu 1A w Bielsku, tyle że ten krakowski był bardziej z boku i mało widoczny dlatego podróżni nie znający dobrze topografi ówczesnego dworca mieli problemy z jego znalezieniem
Pamiętam, że osobowe od strony Płaszowa zatrzymywały się przy peronie przed samym budynkiem dworca (ten, który obecnie ogrodzony jest płotkiem i którym spaceruje się od budynku dworca do tuneli.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Po pierwsze owym posłem co zatrzymał Ex Malinowski BIS był śp. poseł Woda i jechał z Tarnowa.
Po drugie, dokumentacje na remont wiaduktów wc. ulic Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej leżakują już długo w PLK... Nie spieszno im z tą przebudową.
Wiadukt nad ulicą Kopernika ponoć jest tylko warunkowo dopuszczony do użytkowania przez nadzór budowlany i jest w bardzo złym stanie, to wiem ze słyszenia. W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.
A kiedy owa TLKa przyjeżdża na Płaszów, szlak Kpa pzs - KG jest bardzo obciążony i być może nie da się wcisnąć tam tej TLK + koniecznych manewrów na KP.
W poprzednim układzie stacji Kraków Gł. nie było peronu 1A lecz peron 1 ( 2 tory ślepe ), peron 2 ( 1 tor przelotowy ), peron 2A ( 1 tor ślepy + 1 tor przelotowy), peron 3 ( 2 przelotowe ) i peron 4 ( początkowo 2 przelotowe następnie 1 tor zlikwidowany z powodu budowy nowego dworca). A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).
A co do jazdy przez Nową Hutę to dzięki ubiegłorocznej powodzi i działaniom PLK-i obecnie konieczna jest zmiana czoła pociągu w Podłężu ( brak czynnych torów pomiędzy podg. Podgrabie i podg. Rudzice).
Na chwilę obecną już lepiej przez Olszę, ale o jednotor obecnie.
Cytat:
W każdym razie zamknięcie szlaku KG-Kpa Pzs wywoła duże perturbacje.
Kiedyś musi do tego dojść. Taki mały odcinek, a ile zyski czasowe byłyby spore.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum