Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
EP 09 jedzie z opuszczonym pantografem
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Pamiętaj, że EP09 z reguły ciągną składy kwalifikowane z prędkościami 160km/h, a tam prądnic nie zobaczysz. W wagonach siedzą przetwornice statyczne zasilane z przewodu 3kV z lokomotywy.
Ale wagony też mają akumulatory i część oświeltenia działa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-03-2011, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Nie piszemy o przyszłości tylko odpowiadam na pytanie dotyczące załączonego filmiku Very Happy

I zapewniam cię o ponad tysiącu wagonów z dop. >160 km/h które miały mają i będą jeszcze miały prądnice wykorzystywane jako źródło energii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 21-03-2011, 12:52    Odpowiedz z cytatem

A może poprostu zadziałały zabezpieczenia na podstacji, maszynista opuścił pantografy aby ponownie podnieść za kilkadziesiat sekund i sprawdzić czy przyczyną zwarcia nie jest właśnie jego lokomotywa ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Na filmiku jest jakiś tam TLK, tam wrzucają gorsze wagony, ale też mi ostatnio ciężko trafić na takie z prądnicami.
A na EIC to nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem Smile
A jeżdże tym wszystkim tydzień w tydzień wręcz.

Przyczyną opuszczenia oczywiście mógł być zanik napięcia w sieci, maszynista mógł opuścić pantografy własnie po to ^^
Tak jak mówiłem - przyczyn tyle, że ciężko wymienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gacek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2007

PostWysłany: 21-03-2011, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Możliwe, że:
- otrzymał informację od dyżurnego o obniżonej sieci trakc. W wyjątkowych przypadkach - gdy obniżenie nastąpiło nagle- nie potrzeba na to nawet rozkazu szczególnego przecież.
- nastąpił zanik napięcia i, aby nie stanąć tylko przelecieć przez odcinek beznapięciowy, ściągnął odbieraki
- i ostatnia możliwa przyczyna- lokomotywa po prostu się popsuła i poszedł ją naprawiać- czego robić sie podczas jazdy nie powinno, ale jest to dość częste (niestety)

_________________
BETON IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 21-03-2011, 14:12    Odpowiedz z cytatem

silver_surfer napisał/a:
A czy w takiej sytuacji maszynista nie powinien opuścić pantografy, zastosować hamowanie nagłe, i po zatrzymaniu skontaktować się z najbliższym dyżurnym ruchu ,aby ustalić przyczynę braku napięcia w sieci trakcyjnej ?


Otóż nie, nie ma żadnego hamowania nagłego, instrukcja mówi wyraźnie:

1. W razie zaniku napięcia w sieci trakcyjnej maszynista obowiązany jest natychmiast ustawić nastawnik jazdy w położenie "O" i wzrokowo obserwować zachowanie się sieci trakcyjnej. Wyłączyć obwody pomocnicze WN, opuścić odbieraki prądu, zmniejszyć prędkość do 60 km/h i jazdę prowadzić z rozbiegu. Po upływie około 1,5 minuty, podnieść ponownie odbieraki prądu i po stwierdzeniu napięcia w sieci trakcyjnej uruchomić pojazd i kontynuować jazdę. W czasie jazdy z rozbiegu, gdy zachodzi obawa zatrzymania pojazdu trakcyjnego na sygnalizowanym wskaźnikami We 2 odcinku, należy pojazd zatrzymać odpowiednio wcześniej.

2. Ponowny zanik napięcia bezpośrednio po podniesieniu odbieraków prądu jest oznaką, że przyczyną zaników napięcia może być zwarcie na pojeździe trakcyjnym. W takim przypadku należy postąpić zgodnie z § 23 niniejszej instrukcji.
(Ct-1)

Tak więc opuszczamy, zmniejszamy prędkość do 60 km/h i po 1,5 min. podnosimy i sprawdzamy czy wróciło.

To może być jakaś awaria i próba jej naprawy (odłączenie grupy silników?), choć skądinąd wiadomo, że zakazane jest otwieranie przedziałów WN przy pojeździe będącym w ruchu, bo silniki mogą zadziałać jak prądnice i dać napięcie bliskie znamionowemu.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze zauważyłem ale... Jeden pantograf (przedni) na pewno był połówkowy a drugi chyba był normalny. Pantograf "połówkowy" na EP09 jest z takim zabezpieczeniem ciśnieniowym czyli, jeśli dojdzie do wytarcia płytek węglowych dochodzi w tym momencie do przetarcia plastikowej rurki ciśnieniowej i przy spadku ciśnienia opada pantograf. To samo może się wydarzyć przy oblodzonej sieci trakcyjnej gdzie wysoka temperatura łuku elektrycznego również może przepalić tą rurkę ciśnieniową. Może właśnie w tym przypadku do tego doszło?? Pociąg jedzie z rozkładową prędkością i w pewnym momencie bez udziału maszynisty opadł samoczynnie pantograf?? Możemy się doszukiwać zapisów w instrukcjach ale są jeszcze dodatkowe zabezpieczenia. I podejrzewam że... maszynista, znając profil linii, mając świadomość że już stracił jeden pantograf, po samoczynnym opadnięciu jednego jechał do maksymalnego punktu z rozpędu bez pantografów aby jak najdłużej oszczędzić sprawny pantograf. A co do oświetelenia wagonów to działa z baterii, i to dość długo bez zasilania 3kV. Może w ten sposób pomyśleć a nie zaraz wieszać psy i doszukiwać się błędów maszynisty??

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 21-03-2011, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Jarul napisał/a:

To może być jakaś awaria i próba jej naprawy (odłączenie grupy silników?), choć skądinąd wiadomo, że zakazane jest otwieranie przedziałów WN przy pojeździe będącym w ruchu, bo silniki mogą zadziałać jak prądnice i dać napięcie bliskie znamionowemu.


Na EP09 uszkodzoną grupę silników można odłączyć z pulpitu. Nie ma potrzeby otwierania szafy WN.

A co do pantografu to Kolega EP07Budyń dość jasno i rzeczowo wyjaśnił możliwość samoczynnego opadnięcia.

... i na zakończenie - na dzień dzisiejszy EP09-047 posiada jeden patyk "połówkowy" a jeden "normalny".

_________________
Kamil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 22-03-2011, 07:39    Odpowiedz z cytatem

EP07Budyn napisał/a:
Pantograf "połówkowy" na EP09 jest z takim zabezpieczeniem ciśnieniowym czyli, jeśli dojdzie do wytarcia płytek węglowych dochodzi w tym momencie do przetarcia plastikowej rurki ciśnieniowej i przy spadku ciśnienia opada pantograf.


Ooo, to IC zaopatrzyło się w opcję Auto-Drop-System w tych pantografach ? Rozumiem że po przetarciu rurki pod ślizgiem przed opadnięciem pantografu powinien wyzwolić się WS, czy powietrze w systemie ADS jest niezależne od ciśnienia układu podnoszenia/opuszczania pantografu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 22-03-2011, 09:38    Odpowiedz z cytatem

Z tego co kojarzę, ciśnienie w ADD (tak to nazywa Stemman) jest takie jak w całym obwodzie panto.
WS się wyzwala sam, bo zanika mu napięcie...

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 22-03-2011, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Prędzej zadziała wyłącznik ciśnieniowy pantografu niż przekaźnik zanikowo-napięciowy i nastąpi wyłączenie WS-a. W związku z tym pantograf oderwie się od sieci już bez poboru prądu. Gdyby pantograf oderwał się od sieci pod obciążeniem mogłoby dojść do przepalenia sieci.

Nie cytuj przedmówcy.
@mk1992.

_________________
Kamil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 22-03-2011, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Tak powinno być jak piszesz, ale już widziałem osobiście, jak patyk opadł po prądem Wink

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pet5 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2007

PostWysłany: 22-03-2011, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Nie rurki pod ślizgiem. Kanał powietrzny ADD jest w nakładce węglowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

misiekkp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009
Skąd: Dębica/Kraków

PostWysłany: 24-03-2011, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Uważam że w temacie zostało juz napisane wystarczajaco wiele wyjasnien, mozliwosci wystapienia problemów i ich przyczyn. Uwazam że temat do zamkniecia bo z tej dyskusji nie wyniknie juz nic poza tym ze w koncu ow maszynista dostanie po rajtach mimo zapewne swoich najlepszych zamiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl