Wysłany: 24-03-2011, 09:37 Wyjazd do Włoch - najkozystniej?
Witam serdecznie chcę na weekend majowy wybrać się z dziewczyną do Wenecji. Ja mam FIP a dziewczynie chcę kupić interrail. Jaką ofertę wybrać żeby było jak najtaniej. Docelowo interesuje nas tylko Wenecja - wyjazd z polski w piątek powrót w sobotę wieczorem lub niedzielę. Możemy jechać przez Czechy lub Niemcy, obojętnie, aby było jak najtaniej. Proszę o porady
wtyka85 @-
Zatem najlepiej "upolować" dziewczynie promocyjny bilet do Wiednia za 29 euro na EC Polonia , a potem nastepny promocyjny do Wenecji (dostępny w sprzedaży na terenie Polski) ...nie pamiętam ile do Wenecji,ale najtańszy do Rzymu na siedząco kosztuje 50 euro na poc.235...być może do Wenecji jest trochę taniej...moge sprawdzić.Wyjdzie taniej niż na Interrail tylko trzeba się śpieszyć bo na weekend majowy już zaczyna brakować tanich biletów. Pozdrawiam
Z Wiednia najtańsze są od 29 euro do Włoch. Z tym, że nie wiem czy warto jechać i czy w ogóle jest szansa na bilet. Pamiętaj, że na początku maja będzie beatyfikacja Jana Pawła II i tłumy Polaków będę podróżowały do Rzymu, więc pewnie i miejsc leżących na miesiąc przed już nie będzie, nie mówiąc o siedzących.
Zapomniałem jeszcze o jednej opcji. Możesz jechać do Budapesztu i stamtąd masz pociąg EN bezpośredni do Wenecji. Jesteś w Wenecji koło 7-8 rano. Myślę, że siedzący od 29 euro kupisz dla osoby bez FIP. Do FIP dopłata 5 euro do miejsca siedzącego. A do Budapesztu z Polski jak zdążysz, to bezpośrednim EC, jak nie - Chopinem będzie trzeba.
Czy w pociągu EN 477 Metropol jest dalej ta zasada że ostatni przedział w wagonie 2 klasy nie podlega rezerwacji bo będę jechać z Pragi do Budapesztu i są tam podłączane 2 wagony i nie wiem czy one są z obowiązkową rezerwacją miejsc czy nie. Na czeskiej stronie jest napisane, że tylko do Decin hl.n. ma on obowiązkową rezerwację, bo już kilka razy jechałem w nim ale z Polski i nie było wesoło więc nie chcę potem zostać na lodzie, że ludzie sobie zarezerwowali fakultatywnie i zostanie miejsce stojące, więc jak to jest są te przedziały nie podlegające rezerwacji czy już się z tego wycofali ?
Dziękuje bardzo za odpowiedzi !
Witam!
Za trzy tygodnie wybieram się do Rumunii na bilety FIP z rodzinką (okolice Brasova w Transylwanii). W tym kraju niestety wszystkie pociągi dalekobieżne (a takich większośc) są objęte miejscówkami. Chciałbym w związku z tym zapytac tych, którzy tam bywali, czy są problemy z ich nabywaniem ? Czy można ewentualnie jechac na korytarzu w razie ich braku? Jak do tego podchodzą tamtejsi konduktorzy? Do Brasova jadę pociągiem nocnym z Budapesztu o 19.10 (EN Ister). Czy ktoś jechał tym pociągiem ? Próbowałem w Polsce kupic miejscówki - ale niestety jest to niemożliwe. Nie wiecie, czy są jakieś problemy z kupieniem ich w Budapeszcie, bezpośrednio przed odjazdem?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i wskazówki! Pozdrawiam!
W Budapeszcie problemów nie ma. Ostatnio mając miejscówkę rumuński konduktor po obejrzeniu FIPki i miejscówki poleciał po kierownika bo nie wiedziwł co to jest za bilet. Kierownik na szczęście wiedział. W całej Rumunii nie miałem nigdy problemów z miejscówkami. Jedynie w kasie miałem przygotowany zawsze długopis i kartkę z numerem pociągu i relacją na która chcę miejscówkę- z językami obcymi w kasach jest różnie, a takie coś może pomóc.
Wysłany: 20-07-2011, 14:34 Re: Jak dojechać od... do... z FIP
Visor napisał/a:
interesuje mnie cena połączenia tam/powrót lub ewentualnie Wien Breclav
Jest to ok. 8 EUR(50%),ceny nieco się różnią w zależności od stacji początkowej.Bilety kupuje się do Bernhardsthal grenze(GR),zniżka FIP jest również dostępna w automatach biletowych w całej Austrii.
W podroz wybiore sie za pare miesiecy (o ile doplaty nie okaza sie drozsze niz np. lot Very Happy) wiec poki co chcialem sie zorientowac sie co do oplat. Pracuje dla jednego z brytyjskich przewoznikow kolejowych i od niedawna posiadam karte FIP, funkiel nowka jeszcze niesmigana Wink
Z tego co poczytalem na www.atoc.org wynika, ze moge za darmo jechac Kiepura (kilka tyg. przed wyjazdem musze zlozyc wniosek o "free coupons" tu w UK), musze zaplacic tylko za kuszetke lub sypialny.
Jak dotad plan ma dwie wersje i wyglada tak:
Wersja A: Wwa-Kolonia (Jan Kiepura, koszt 20-25 euro kuszetka albo 32+ euro economy sleeper), Kolonia-Paryz (prwdwpb Thalys, nie znam ceny na FIP), Paryz-Londyn (Eurostar, koszt Ł27.30)
Wyjazd z Wwa 18.35, w Londku cos ok. 12:30... przy dobrych wiatrach oczywiscie.
Moze ktos wie, chociaz orientacyjnie ile wyniesie przejazd Kolonia-Paryz? Wiem ze jest jakas "cena globalna" dla posiadaczy FIP, ale nie wiem jaka i jak to dokladnie dziala.
Wersja B: Wwa-Kolonia jw., Kolonia-Bruksela (ICE, nie znam ceny na FIP), Bruksela-Londyn (Eurostar, koszt Ł27.30)
Analogicznie tu pytanie ile zapłacę za odcinek Kolonia-Bruksela? A moze te darmowe kupony pokryja ta czesc podrozy?
Druga wersja to tylko o poltorej godziny dluzsza podroz niz pierwsza wiec warta uwagi gdyby Thalys okazal sie bardzo drogi.
Kolejna sprawa to co dzieje sie, jesli Kiepura spozni sie dajmy na to 2 godziny i przez to nie zdaze na przesiadke w Kolonii? Rozumiem ze "normalny" pasazer chyba moze przebukowac bilet na kolejny pociag, ale jak to jest w przypadku jazdy z FIP?
Ostatnia rzecz, czy wie ktos co moze oznaczac ang. termin SUPPLEMENT w tych przejazdach miedzynarodowych? Takie cos pisza w tabelce nt. uprawnien z karta FIP przy Kiepurze: Free coupons covering the entire route plus supplement or global FiP fare covering ticket price. Travel in Deluxe (en-suite) sleeper compartments requires 1st class travel facilities. Cancellation fee: Supplement: up to 1 day before = 10%, minimum €5 on the day of departure = 50%, minimum €5, no refund thereafter. Global fare: up to 1 day before departure = 10%, minimum €5 on the day of departure = 50%, minimum €15, no refund thereafter.
Sprecyzuj jakiego FIPa posiadasz bo trudno określić co Ci przysługuje. Jeśli jest to Międzynarodowa Karta Zniżek to generalnie jest to zniżka 50%, choć z wieloma wyjątkami.Jeśli masz Książeczkę Biletową FIP to wtedy bilet jest bezpłatnie...dokupujesz tylko samą rezerwację. I teraz w zależności :
1) Jeśli jest to wariant pierwszy to Eurostar przydziela 50% zniżki, a na Kiepurę zapłacisz cenę globalną w wysokości 50% ceny biletu plus rezerwacja na wagon WL,Bc lub miejsce do siedzenia.
2)Jeśli posiadasz Książeczkę Biletową FIP to Eurostar podobnie jak wariant pierwszy -50% , koszt Thalysa powinien zamknąć się w kwocie 30 EUR a w Kiepurze opłacasz SUPPLEMENT czyli samą rezerwację - na siedząco jest to kwota 4 EUR.
Pozdrawiam
Zadzwonilem do ATOC i co nieco gosc mi objasnil, choc nie wszystko bo ogolnie ogarnia to oddzial DB w UK.
Co do pytania FIP32. Mam Miedzynarodowa Karte Znizek, ale ponadto moge korzystac z darmowych przejazdow raz w roku na kazdy kraj przez 2 dni (z malymi wyjatkami), z tym ze odpowiednio wczesniej musze zlozyc wniosek i podac swoja trase podrozy. To sa tzw. free coupons, o ktore wczesniej pytalem, ale byc moze taka opcja jest tylko w UK, stad pewnie nieporozumienie. W tym przypadku planuje postarac sie o darmowy przejazd Kiepura z Wawy do Kolonii i dokupic tylko kuszetke/sleeper. Po cichu licze, ze jak we wniosku podam trase w drugiej wersji, to free coupons pozwola mi jechac tez za friko z Kolonii do Brukseli.
Wie ktos, jakiej ceny spodziewac sie na przejazd pociagiem EIC ze znizka FIP 50% i ile kosztuje rezerwacja?
I ponawiam pytanie o to co w przypadku gdy pociag ktorym jade za darmo na kuponach (czy tez ksiazeczce biletowej) spozni sie i tym samym przegapie polaczenie np. z Thalysem. Nie ma problemu z przebukowaniem na kolejny z dostepnymi miejscami?
Mam parę krótkich pytań do wszystkich FIP-owców.
1. Jak można dostać się z FIP-em na sieć kolei Greckich, aby uniknąć podróży do Włoch i dalej promem? Generalnie to interesuje mnie jazda przez Półwysep Bałkański.
2. Czy w Wielkiej Brytanii są jakieś pułapki dla FIP-owców, tzn. są np. jakieś pociągi niedostępne z tego rodzaju biletem, są jakieś odcinki nie dla FIP itp. ??
3. Gdybym chciał sie teraz dostać na wyspy EUROSTAREM , to ile muszę dopłacić do FIP?
4. Przeczytałem, że Stena Line oferuje FIP-owcom możliwość skorzystania z ich promów na FIP. Gdybym z kolei chciał popłynąć takim promem na wyspy (np. z Holandii, to czy mogę tak po prostu przyjść sobie z FIP-em na ten prom, czy trzeba coś wcześniej rezerwować?) Gdyby ktoś z was znał odpowiedzi na którekolwiek z tych pytań, to będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi
Do Skopje w Macedonii i dalej autobusem do Salonik. Można spróbować z Gewgaliji na granicy, ale nie wiem jak dalej z transportem lokalnym. Można równiez autobusem z Sofii, albo podjechać do Kulaty na granicy,a z tamtąd do Salonik lub próbować dostać się do stacji Strymonas gdzie przejeżdzają pociągi z Salonik do Alexandropouli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum