cezary1, to jest dwutor między Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem (konkretnie Kpa Pzs to te rozjazdy przed wiaduktem przy wjezdzie do Płaszowa od strony Głównego)
W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta. Do Nowej Huty np. nie pojedziemy specjalnie dłużej niż z Dw. Głównego, no chyba że na Nowohuckiej natkniemy się na gigantyczne korki, ale raczej ich być nie powinno. Ja akurat się bardzo cieszę z tej sytuacji, uważam nawet, że dworzec w Płaszowie powinien być lepiej wykorzystany. Wielu nawet mieszkańców Krakowa nawet nie wie o jego istnieniu, a szkoda, bo to naprawdę wielka dogodność. Szczęśliwie jednak sądząc po tłumach wysiadających np. w niedzielę ta wiedza jest znacznie większa. A w piątki sądząc po podaży miejsc Ja wcale się nie dziwię, że każdy woli rezerwować miejsce na Głównym w przypadku pociągów jadących do Przemyśla, Rzeszowa, czy Nowego Sącza.
A jadąc IR Rzeszów - Wrocław zajmuje się miejsce właśnie w Płaszowie.
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką". Ale i tak czas jazdy 50 przez miasto jest zdecydowanie dłuższy niż te 8 minut jazdy pociągiem z Głównego na Płaszów.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-03-2011, 10:00
loker, Właśnie 8 minut kilka lat temu normą było 5 a dużo składów miało 4 minuty. Remont Kraków Główny - Kraków Płaszów inwestycja przynosząca prawdziwe skrócenie małym kosztem!
Prawdziwe, ale nie małym kosztem. Zabrać się za wiadukty i szlak to będzie ciężkie...
Ale efektywne.
A wolałbym najpierw szlak Zabierzów-Jaworzno na 90 km/h zrobionych. Chociaż tyle...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-03-2011, 10:15
Tak sobie myślę że jazda przez Nową Hutę, Płaszów wcale nie jest taka głupia. Ale dotyczy ona tylko składów do Zakopanego prowadzonych całą trasą EU07 i jeżdzących bardzo mało terminów np. EIC Karłowicz, Morskie Oko, kilkudniowe TLK. W Krakowie Gł. nikt na to nie będzie czekał, zbędna jest jedna zmiana czoła na Płaszowie, no i aspekt ekonomiczny nie płacimy bajońskiej opłaty dworcowej na Głównym. Można pójść też dalej i dla zejścia z kosztów dla DP nie stawać w Płaszowie mechanicy mogą się zmienić np. w Łagiewnikach. Ale warunkiem jest pełna przejezdność szlaku przez Nową Hutę z działającymi łącznicami i szlakową choć 60km/h na jednym torze.
hurricane, Do dzisiaj pamiętam jak w radiu ponad 10 lat temu mówili że jechał z Nowego Sącza.
loker, Porównaj sobie remont kompleksowy wszystkiego Główny - Płaszów z nikomu nie potrzebnym tunelem w Łodzi. Sam widzisz że maleńki minimalny koszt. Grosze!
4 kwietnia - 31 maja 2011: wybrane pociągi TLK z Gdyni i Olsztyna kursują z pominięciem stacji Kraków Główny
23.03.2011
PKP Intercity SA uprzejmie informuje, że w terminie od 4 kwietnia do 31 maja br. następujące pociągi będą kursowały drogą okrężną z pominięciem stacji Kraków Główny:
TLK 53504 rel. Gdynia - Kraków
TLK 43202 rel. Gdynia - Kraków
TLK 53102 rel. Gdynia - Kraków
TLK 53100 rel. Olsztyn - Kraków
TLK 53108 rel.Gdynia - Kraków
Powodem utrudnień jest modernizacja stacji Kraków Główny. Dla podanych połączeń stacją początkową bądź końcową będzie Kraków Płaszów.
Ponadto informujemy, że w podanym okresie pociąg TLK 38108 rel. Kraków - Kołobrzeg kursuje według zmienionego rozkładu jazdy (wyjazd z Krakowa Płaszowa o godzinie 8.53 - 90 minut wcześniej w stosunku do rocznego rozkładu jazdy).
Opisane zmiany są już uwzględnione w Internetowym Rozkładzie Jazdy Sitkol.
Za utrudnienia wszystkich naszych Pasażerów przepraszamy.
Czy na sitkolu są błędy, czy TLK rzeczywiście stają na Zabłociu?
TLK przejęły rolę pociągów PR kończących bieg w Płaszowie.
Cytat:
W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta.
Dokładnie. Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów.
Cytat:
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką".
Za kilka lat powstanie też i tunel pod dworcem w Płaszowie (oby!), i tamtędy pojedzie i 50 i 51.
PS.
Szkoda, że zlikwidowano już przystanek Zabłocie na małej obwodnicy, przydałby się teraz.
@MK_Rabka takie małe sprostowanie. W Płaszowie nie będzie tunelu tylko wiadukt tramwajowo-rowerowo-pieszy nad torami kolejowymi. Inwestycja ma się rozpocząć po otwarciu lini tramwajowej na Ruczaj, czyli prawdopodobnie na wiosnę przyszłego roku.
(...)Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów(...)
Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa"
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych; niemniej w kierunku Kurdwanowa, Ruczaju czy Borku Fałęckiego byłby to znakomity punkt przesiadkowy.
Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa"
Będę pamiętał.
Cytat:
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok
Bronowice Małe też Bronowice.
Cytat:
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych;
Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH. Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny. nie ma przebijania się przez Galerię Bunkier i łażenia po tunelach.
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy.
Tyle tylko, że mi - jako mieszkańcowi Bronowic - słowo "Bronowice" kojarzy się z Bronowicami, a nie z Bronowicami Małymi, Nowymi czy Wielkimi Poza tym planowany jest przystanek kolejowy na wysokości kładki na przedłużeniu ul. Katowickiej w Bronowicach Małych
Cytat:
Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH
Tylko zobacz jak często masz takie połączenie w porównaniu do linii 4/13/14/20/24/139/501/208...
Cytat:
Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny
Mówisz o przystanku linii 178 o "znakomitej" częstotliwości?
Cytat:
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy
Tutaj wygrałeś Dodam, że sporo z nich zmierza w kierunku Ruczaju, więc w tym wypadku stacja w Bonarce jest dla nich idealna.
Dobra, kończmy tą dyskusję, bo dostaniemy ostrzeżenia za off-topic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum