Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Do Płaszowa z pominięciem Głównego?
Autor Wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 24-03-2011, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Szlak KG-Kpa Pzs - gdzie on prowadzi? I gdzie jednotor?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 24-03-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

cezary1, to jest dwutor między Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem (konkretnie Kpa Pzs to te rozjazdy przed wiaduktem przy wjezdzie do Płaszowa od strony Głównego)

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 24-03-2011, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
I gdzie jednotor

Podg. Kraków Przedmieście - st tow. Kraków Olsza - Nadwiśle - Płaszów.
Za Olszą na torze właściwym w kierunku Płaszowa D1.

Cytat:
Kpa Pzs

Jest gdzieś mapka tych grup?

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-03-2011, 08:19    Odpowiedz z cytatem

W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta. Do Nowej Huty np. nie pojedziemy specjalnie dłużej niż z Dw. Głównego, no chyba że na Nowohuckiej natkniemy się na gigantyczne korki, ale raczej ich być nie powinno. Ja akurat się bardzo cieszę z tej sytuacji, uważam nawet, że dworzec w Płaszowie powinien być lepiej wykorzystany. Wielu nawet mieszkańców Krakowa nawet nie wie o jego istnieniu, a szkoda, bo to naprawdę wielka dogodność. Szczęśliwie jednak sądząc po tłumach wysiadających np. w niedzielę ta wiedza jest znacznie większa. A w piątki sądząc po podaży miejsc Ja wcale się nie dziwię, że każdy woli rezerwować miejsce na Głównym w przypadku pociągów jadących do Przemyśla, Rzeszowa, czy Nowego Sącza.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-03-2011, 09:57    Odpowiedz z cytatem

A jadąc IR Rzeszów - Wrocław zajmuje się miejsce właśnie w Płaszowie.
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką". Ale i tak czas jazdy 50 przez miasto jest zdecydowanie dłuższy niż te 8 minut jazdy pociągiem z Głównego na Płaszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-03-2011, 10:00   

loker, Właśnie 8 minut kilka lat temu normą było 5 a dużo składów miało 4 minuty. Remont Kraków Główny - Kraków Płaszów inwestycja przynosząca prawdziwe skrócenie małym kosztem!
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-03-2011, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Prawdziwe, ale nie małym kosztem. Zabrać się za wiadukty i szlak to będzie ciężkie...
Ale efektywne.

A wolałbym najpierw szlak Zabierzów-Jaworzno na 90 km/h zrobionych. Chociaż tyle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-03-2011, 10:15   

Tak sobie myślę że jazda przez Nową Hutę, Płaszów wcale nie jest taka głupia. Ale dotyczy ona tylko składów do Zakopanego prowadzonych całą trasą EU07 i jeżdzących bardzo mało terminów np. EIC Karłowicz, Morskie Oko, kilkudniowe TLK. W Krakowie Gł. nikt na to nie będzie czekał, zbędna jest jedna zmiana czoła na Płaszowie, no i aspekt ekonomiczny nie płacimy bajońskiej opłaty dworcowej na Głównym. Można pójść też dalej i dla zejścia z kosztów dla DP nie stawać w Płaszowie mechanicy mogą się zmienić np. w Łagiewnikach. Ale warunkiem jest pełna przejezdność szlaku przez Nową Hutę z działającymi łącznicami i szlakową choć 60km/h na jednym torze.

hurricane, Do dzisiaj pamiętam jak w radiu ponad 10 lat temu mówili że jechał z Nowego Sącza.

loker, Porównaj sobie remont kompleksowy wszystkiego Główny - Płaszów z nikomu nie potrzebnym tunelem w Łodzi. Sam widzisz że maleńki minimalny koszt. Grosze!
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-03-2011, 14:15    Odpowiedz z cytatem

4 kwietnia - 31 maja 2011: wybrane pociągi TLK z Gdyni i Olsztyna kursują z pominięciem stacji Kraków Główny
23.03.2011

PKP Intercity SA uprzejmie informuje, że w terminie od 4 kwietnia do 31 maja br. następujące pociągi będą kursowały drogą okrężną z pominięciem stacji Kraków Główny:

TLK 53504 rel. Gdynia - Kraków

TLK 43202 rel. Gdynia - Kraków

TLK 53102 rel. Gdynia - Kraków

TLK 53100 rel. Olsztyn - Kraków

TLK 53108 rel.Gdynia - Kraków

Powodem utrudnień jest modernizacja stacji Kraków Główny. Dla podanych połączeń stacją początkową bądź końcową będzie Kraków Płaszów.

Ponadto informujemy, że w podanym okresie pociąg TLK 38108 rel. Kraków - Kołobrzeg kursuje według zmienionego rozkładu jazdy (wyjazd z Krakowa Płaszowa o godzinie 8.53 - 90 minut wcześniej w stosunku do rocznego rozkładu jazdy).

Opisane zmiany są już uwzględnione w Internetowym Rozkładzie Jazdy Sitkol.

Za utrudnienia wszystkich naszych Pasażerów przepraszamy.



źródło: intercity.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 25-03-2011, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Czy na sitkolu są błędy, czy TLK rzeczywiście stają na Zabłociu?

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 29-03-2011, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy na sitkolu są błędy, czy TLK rzeczywiście stają na Zabłociu?

TLK przejęły rolę pociągów PR kończących bieg w Płaszowie.
Cytat:
W Płaszowie mamy bardzo dobrą bazę komunikacyjną znajdziemy tutaj tramwaje jadące i z Kurdwanowa i z Nowego Bieżanowa plus oczywiście autobusy na Nową Hutę. Tak naprawdę to w wielu przypadkach nie ma potrzeby by akurat dojeżdżać w okolice Dworca Głównego, tylko niestety pasażerowie nie znają zbyt dobrze miasta.

Dokładnie. Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów.
Cytat:
Szybki tramwaj - wada. Na Głównym idziesz do tunelu, a na Płaszowie czeka Cię spacerek "pod chmurką".

Za kilka lat powstanie też i tunel pod dworcem w Płaszowie (oby!), i tamtędy pojedzie i 50 i 51.
PS.
Szkoda, że zlikwidowano już przystanek Zabłocie na małej obwodnicy, przydałby się teraz.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 29-03-2011, 19:45    Odpowiedz z cytatem

@MK_Rabka takie małe sprostowanie. W Płaszowie nie będzie tunelu tylko wiadukt tramwajowo-rowerowo-pieszy nad torami kolejowymi. Inwestycja ma się rozpocząć po otwarciu lini tramwajowej na Ruczaj, czyli prawdopodobnie na wiosnę przyszłego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 03-04-2011, 10:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
(...)Niewykorzystana jest też Bonarka z której jest względnie blisko i wygodnie do autobusów na Bieżanów, Aleje, Piaski, Bronowice, Kurdwanów(...)


Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa" Smile
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych; niemniej w kierunku Kurdwanowa, Ruczaju czy Borku Fałęckiego byłby to znakomity punkt przesiadkowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 03-04-2011, 17:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Po pierwsze: mówimy poprawną polszczyzną, czyli nie gwarą studencką "na Bieżanów" ale "do Bieżanowa"

Będę pamiętał.
Cytat:
Po drugie: pisząc "Bronowice" miałeś na myśli zapewne Os. Widok

Bronowice Małe też Bronowice.
Cytat:
Po trzecie: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie w tamte okolice jechać 30-40 minut z Bonarki, skoro z Dworca Głównego jest 5 bezpośrednich linii tramwajowych (w tym 3 magistralne) i kilka linii autobusowych;

Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH. Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny. nie ma przebijania się przez Galerię Bunkier i łażenia po tunelach.
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 03-04-2011, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bronowice Małe też Bronowice

Tyle tylko, że mi - jako mieszkańcowi Bronowic - słowo "Bronowice" kojarzy się z Bronowicami, a nie z Bronowicami Małymi, Nowymi czy Wielkimi Zg Poza tym planowany jest przystanek kolejowy na wysokości kładki na przedłużeniu ul. Katowickiej w Bronowicach Małych Smile

Cytat:
Zanim pociąg doczłapie się do głównego to 179/173 będzie już przy AGH

Tylko zobacz jak często masz takie połączenie w porównaniu do linii 4/13/14/20/24/139/501/208...

Cytat:
Poza tym w sumie w Bonarce jest bliżej do przystanku MPK niż z peronu na przystanek Dworzec Główny

Mówisz o przystanku linii 178 o "znakomitej" częstotliwości? Zg

Cytat:
Poza tym w Bonarce wysiadają głównie studenci którzy mają bilety okresowe, więc mogą się przesiadać dowolną ilość razy

Tutaj wygrałeś Very Happy Dodam, że sporo z nich zmierza w kierunku Ruczaju, więc w tym wypadku stacja w Bonarce jest dla nich idealna.

Dobra, kończmy tą dyskusję, bo dostaniemy ostrzeżenia za off-topic Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl