W numerze wagonu : 505120np. - 90-064-0
to oznaczenie dla 200km/h, właśnie ta liczba 90.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.
A na jakiej podstawie to wnioskujesz?
Rzeczywiście są takie typy wagonów (np. niemieckie "Bautzen89" w PKP-IC) których nie da się (nawet jakby się chciało) zmodernizować na Z1.
Ale polskie jak najbardziej - jest tylko kwestia ile kasy to pochłonie (bo np. w wózek trzeba co nieco dołożyć...)
Gdy ma się i tak potrzeby taborowe na nowy przy istniejącym na wiele, wiele, wiele lat zapotrzebowaniu na "tylko" 160 km/h to odpowiedź na temat tej "opcji" staje się oczywista....
Na takiej, że jakby od razu było coś projektowane na 200 to by dostało 200. A tu już piszesz, że wózki trzeba poprawiać.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-03-2011, 23:04
yusek:
Wagony Z2A Bautzen:
Teoretycznie mogą kursować z prędkością 200 km/h, jednak brak hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania zmniejsza ich maksymalną dozwoloną prędkość do 160 km/h.
Wagony Z2B Bautzen:
W wagonach zakupionych przez PKP nie zamontowano hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania, przez co mogą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. Podczas modernizacji dobudowano hamulce szynowe, jednak brak tłumików wciąż nie pozwala na podniesienie prędkości do 200 km/h.
Wagony 144A i 144Aa:
W stosunku do swojego pierwowzoru został on wzbogacony o klimatyzację oraz magnetyczne hamulce szynowe umożliwiające w przyszłości łatwe dostosowanie wagonu do prędkości 200 km/h.
Najbardziej przydałoby się kilkanaście restauracyjnych na 200 km/h.
Aby chociaż EC + krakus, Ondraszek mogły jechać za te kilka lat po CMK 200 km/h...
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-03-2011, 19:09
Większość wagonów które jeżdżą po polskich torach jest przystosowana do prędkości 160km/h, jednak można spotkać wagony które wyglądają tak samo jak te przystosowane do 160, ale jest na nich napisane, że mogą jechać maksymalnie 120km/h. W związku z tym mam pytanie: czy te wagony są od nowość przystosowane do 120km/h, czy obniżono ich prędkość ponieważ są stare lub mają jakąś usterkę?
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2011, 16:42
Bonanzy 120A są fabrycznie na 140 km/h lub 160, ale ich prędkość została później obniżona do 120 km/h.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2011, 19:36
Ja nie mówiłem o bonanzach tylko o pulmanach których maksymalna prędkość wynosi 120km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum