Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h?
Autor Wiadomość

lukasz2484 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Cze 2009

PostWysłany: 25-03-2011, 11:26   Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h? Odpowiedz z cytatem

Tak jak w temacie, prosze o wytlumaczenie bo nie mam pojecia, wiem tylko tyle ze rozni sie wozkami.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-03-2011, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Podczepię się: jak przerobić zmodernizowane Z2B i 136A na standard Z1?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-03-2011, 12:16   

Łukasz, tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie: http://www.wagony.net/index.php?url=inneOsob
Powrót do góry

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 25-03-2011, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Loker sprzedać dołożyć trochę i kupić nowe. A tak na serio zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 25-03-2011, 20:16    Odpowiedz z cytatem

W numerze wagonu : 505120np. - 90-064-0
to oznaczenie dla 200km/h, właśnie ta liczba 90.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psob Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2011

PostWysłany: 28-03-2011, 20:57    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.

A na jakiej podstawie to wnioskujesz?
Rzeczywiście są takie typy wagonów (np. niemieckie "Bautzen89" w PKP-IC) których nie da się (nawet jakby się chciało) zmodernizować na Z1.
Ale polskie jak najbardziej - jest tylko kwestia ile kasy to pochłonie (bo np. w wózek trzeba co nieco dołożyć...)
Gdy ma się i tak potrzeby taborowe na nowy przy istniejącym na wiele, wiele, wiele lat zapotrzebowaniu na "tylko" 160 km/h to odpowiedź na temat tej "opcji" staje się oczywista....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 28-03-2011, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Na takiej, że jakby od razu było coś projektowane na 200 to by dostało 200. A tu już piszesz, że wózki trzeba poprawiać.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-03-2011, 23:04   

yusek:
Wagony Z2A Bautzen:

Teoretycznie mogą kursować z prędkością 200 km/h, jednak brak hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania zmniejsza ich maksymalną dozwoloną prędkość do 160 km/h.

Wagony Z2B Bautzen:
W wagonach zakupionych przez PKP nie zamontowano hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania, przez co mogą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. Podczas modernizacji dobudowano hamulce szynowe, jednak brak tłumików wciąż nie pozwala na podniesienie prędkości do 200 km/h.

Wagony 144A i 144Aa:
W stosunku do swojego pierwowzoru został on wzbogacony o klimatyzację oraz magnetyczne hamulce szynowe umożliwiające w przyszłości łatwe dostosowanie wagonu do prędkości 200 km/h.

Pewnie jeszcze kilka takich by się znalazło.

źródło: wagony.net
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-03-2011, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Najbardziej przydałoby się kilkanaście restauracyjnych na 200 km/h.
Aby chociaż EC + krakus, Ondraszek mogły jechać za te kilka lat po CMK 200 km/h...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-03-2011, 19:09   

Większość wagonów które jeżdżą po polskich torach jest przystosowana do prędkości 160km/h, jednak można spotkać wagony które wyglądają tak samo jak te przystosowane do 160, ale jest na nich napisane, że mogą jechać maksymalnie 120km/h. W związku z tym mam pytanie: czy te wagony są od nowość przystosowane do 120km/h, czy obniżono ich prędkość ponieważ są stare lub mają jakąś usterkę?
Powrót do góry

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-03-2011, 16:42   

Bonanzy 120A są fabrycznie na 140 km/h lub 160, ale ich prędkość została później obniżona do 120 km/h.
Powrót do góry

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-03-2011, 19:36   

Ja nie mówiłem o bonanzach tylko o pulmanach których maksymalna prędkość wynosi 120km/h.
Powrót do góry

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 30-03-2011, 19:38    Odpowiedz z cytatem

a nie jest tak, że te wolniejsze wagony wymagają rzadziej napraw rewizyjnych? Mało jest miejsc, gdzie pociągi przekroczą te 120 xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl