Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Lokomotywy
Autor Wiadomość

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-03-2011, 18:58   Lokomotywy

Mam dwa pytania:
1) Czy w przypadku pociągów do Zakopanego jest możliwość doczepienia na stacji Kraków Płaszów drugiej lokomotywy i jazdy z dwoma lokami do Zakopanego? Dzięki temu można by skrócić czas przejazdu o co najmniej 15 minut.
2) Czy jest możliwość rozpięcia lokomotywy ET41 i wstawienia pomiędzy wagony? Czy połowa ET41 działa tak jak EU07? Wiem, że taki wątek już był, jednak nie mogę go teraz odnaleźć.

Jeżeli mój post nadaję się do innego tematu proszę moderatorów o przeniesienie.
Przejdź na dół

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 29-03-2011, 19:02    Odpowiedz z cytatem

1) Może i jest, ale to niewykonalne zewzlędów taborowych i ekonomicznych oraz nie wierzę że z tego powodu skróci się o 15 minut czas przejazdu.
2) Nie ma takiej mozliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 29-03-2011, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1) Może i jest, ale to niewykonalne zewzlędów taborowych i ekonomicznych oraz nie wierzę że z tego powodu skróci się o 15 minut czas przejazdu.

Dlaczego? Oblot teraz składu to m/w 10 min. Przejście maszynisty z jednej kabiny do drugiej nawet z próbą maszynisty nie powinno zabrać więcej jak 5 min.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-03-2011, 19:20   

MK_Rabka napisał/a:
nawet z próbą maszynisty


Z próbą hamowania chciałeś napisać?
Powrót do góry

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 29-03-2011, 19:32    Odpowiedz z cytatem

O lol. O czym ja wtedy myślałem.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 30-03-2011, 10:04   Re: Lokomotywy Odpowiedz z cytatem

norbert napisał/a:

(...) Czy jest możliwość rozpięcia lokomotywy ET41 i wstawienia pomiędzy wagony? Czy połowa ET41 działa tak jak EU07? Wiem, że taki wątek już był, jednak nie mogę go teraz odnaleźć.


Tak. Połówka ET41 będzie działała tak jak jedna EU07 (oczywiście pomijając kwestę drugiej kabiny). Z tego co pamiętam nie dało by się chyba przejść z lokomotywy do wagonu bo przejście jest na innym poziomie.
Nie wiem czy zyskałoby się aż 15 minut bo odpadłyby tyko manewry na stacjach przy zmianie kierunku jazdy. Przejście maszynisty + próba hamulca w dalszym ciągu by musiały się odbyć.

_________________
Kamil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 30-03-2011, 11:22    Odpowiedz z cytatem

heh powiem tak-moze nie poprzez kwestie lokomotyw ale inná gdzie celem jest skrócenie podrózy do Zakopca -to jest pare rozwiázan logistycznie i technicznie jak najbardziej wykonalnych ale nie przy tym betonie:
1.Zmodernizowac trase w jej najwolniejszych odcinkach-to oczywiste
2.Usunác znienawidzone przeze mnie zmiany czola-na tej trasie jaknajbatdziej wykonalne-
a.Kr Plaszów-luk nad estakadami
b.Przystanek Sucha B miasto-sá jak najbardziej ku temu warunki-teren miasta i bardzo duzo miejsca za karczmá Rzym na placu-poláczyc 2 tory wychodzáce ze stacji Su Be
c.ominác Chabówké robiác tor wprost doRokicin Podhalanskich lub poláczyc skawe srodkowá z Rabká Zdr.(ciézki projekt ale nie niemozliwy)

3.I 3 mozliwosci-zamiast wybudowac wg .mnie niepotrzebná linie Podléze -Piekielko która wg.mnie:
a.oslabi znaczenie Tarnów Nowy Sácz
b.W zasadzie obnizy do minimum powstanie szybkiej kolei Kraków-Zakopane bo raczej wátpliwe bu w odstépie kilkudziesiéciu kilometrów byly 3 linie Pólnoc Poludnie czyli Tarn-Now S,Podl-Piekielko i Kraków -Zakopane
c.moze spowodowac ze remont nie dotknie calej lini Chabówka-Nowy Sácz a jedynie fragment Piekielko-Nowy Sacz

ZAMIAST TEJ LINI PODLEZE-PIEKIELKO LEPSZA WG.MNIE BYLA BY KRK.SWOSZOWICE-MSZANA DOLNA(w miare mozliwosci spójrzcie na mape)-jak dla mnie same zalety w przeciwienstwie do pierwszego rozwiázania:
a.Kraków Zakopane w koncu otrzyma szybkie poláczenie:
krk g-swoszowice-mszana -chabówka i dalej normalnie
b.cala linia chabówka nowy sácz bédzie musiala byc remontowana i zeelektryfikowana bo pociági do Nowego sacza jezdzilyby z krakowa do mszany i dalej do sácza
c.Duza odleglosc miedzy liniami swoszowice mszana i tarnow sácz nie powodowalaby oslabienia znaczenia tej drugiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 30-03-2011, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Nie ma opcji drugiej lokomotywy z dwóch względów. Na pociągach osobowych nie ma czegoś takiego jak planowy popych. Lokomotywa druga ma jechać w stanie nieczynnym, tzn. nie wolno jej pchać. Ma być wliczona do brutta pociągu, a to wyklucza dwa wagony w pociągu na linii Kraków - Zakopane. Po drugie, zatrudnianie drugiego maszynisty nie jest opłacalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-03-2011, 19:16   

Druga lokomotywa nie pchałaby tylko jechała luzem. Po co drugi mechanik, chyba może być jeden, tylko przechodziłby z jednej lokomotywy do drugiej?
Ile maksymalnie wagonów może wjechać na zakopiankę i od czego jest to zależne?
Powrót do góry

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 30-03-2011, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze jazda luzem to jazda samej lokomotywy. Ale pewnie ci chodziło o jazdę nieczynnej lokomotywy na końcu. Więc ci wyjaśnię, nie jest dozwolone przesyłanie lokomotywy na końcu składu. Ma być za prowadzącą. Ale nawet jakby była na końcu i jeden maszynista to czas przygotowania do jazdy w stanie nieczynnym jednej i przygotowanie po jeździe nieczynnej lokomotywy to jakieś 20 minut...
Maksymalne brutto wagonów to 350 ton. Przelicz sobie. Zależne jest to od pochyłu linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-03-2011, 20:04   

Markuson, dzięki za wyjaśnienia. Widać, że znasz się na rzeczy. Zastanawia mnie tylko czym jest spowodowany zakaz przesyłu lokomotywy na końcu składu.
Powrót do góry

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 30-03-2011, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedzialny za stan lokomotywy przesyłanej jest maszynista. Więc ciężko by było mu to robić gdyby była na końcu.

[ Dodano: 30-03-2011, 21:41 ]
A moja znajomość wynika z praktyki. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 30-03-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Abstrachując czy to nie da się przez przepisy czy beton prawda jest taka, że w Polsce się nie da, natomiast na Słowacji już się da.

Sam byłem kilka razy świadkiem tego, że do stacji Skalite-Serafinov (tuz przy Zwardoniu) przyjeżdża słowacki skład złożony z dwóch lokomotyw i wagonów. Wagony w ilości 4szt pomiędzy lokomotywami. Po kilku minutach skład odjeżdża w drogę powrotną do Cadcy. Nie jestem w stanie powiedzieć ilu było maszynistów, i czy było po jednym na każdą lokomotywę. Fakt faktem radzą sobie tak, bo jest tam tylko jeden tor, a to ostatnia stacja przed granicą.

Jakieś dziwne te przepisy, a co ze składami push&pull? Przecież w lokomotywie na końcu nikogo niema?


Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 30-03-2011, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 30-03-2011, 21:05    Odpowiedz z cytatem

W latach 70 ekspres Tatry do Zakopanego był prowadzony przez dwie lokomotywy SP 42 umieszczone na końcach składu. Także przez krótki czas w tym ekspresie były wagony relacji W-wa - Krynica. Do Chabówki były dwie maszyny, ale już SP 45 lub SP 46. Skład dzielił się w Chabówce i każda z prowadziła swoją część pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markuson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 30-03-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jakieś 8-10 lat temu, ekspres Tatry jechał na dwie lokomotywy bez oblotów. Dopiero nowe przepisy zabroniły tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl