Wysłany: 30-03-2011, 17:39 Stwórz rozkład jazdy na 2012 rok
Rozpoczęły się prace nad rozkładem jazdy, który będzie obowiązywał w 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na Państwa propozycje i uwagi, dotyczące zmian w kursowaniu pociągów.
Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekt tras pociągów do 8 kwietnia 2011 r. Uwagi należy zgłaszać za pomocą specjalnego formularza.
Pismo z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie – raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).
Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, interRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).
Propozycje można przesyłać na adres (z dopiskiem "Propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku"):
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14,
50-411 Wrocław
Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosi się do urzędu z pomysłami, otrzyma odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych.
Warto podkreślić, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.
No to bierzmy się do roboty! Czasu jest niewiele, tylko do 8 kwietnia.
Proponuję, żeby swoje uwagi przesłane do UMWD zamieszczać także tutaj. Wtedy będziemy mieli pogląd na to ile naszych propozycji zostało uwzględnionych, tzn. jak bardzo UMWD liczy się z głosem pasażerów.
Za około 3 miesiące tradycyjnie wystąpimy do UMWD z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej ws. projektu rozkładu jazdy 2011/2012.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
1. Pierwszy REGIO do Jeleniej Góry wcześniej niż 07:50
2. W (C) i sezonie przynajmniej dwa pociągi wydłużone do Szklarskiej Poręby na EN71.
3. Spróbować zrobić relację połączoną Wrocław Główny-Trutnov Hl. N./ Kořénov rozpinaną w Sędzisławiu. Powrót razem (łączenie w Sędzisławiu) albo jako osobne pociągi.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Wrocła Korenov?? żartujesz chyba przecież to nie trasa na szynobus one maja sens tylko z Jeleniej tak jak dotąd ,żeby jak najczęsciej jeździły.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-03-2011, 13:58
Ta, przez Wiedeń może od razu? Jeżeli macie coś proponować, to przedstawiajcie propozycje przemyślane, sensowne i w miarę możliwe do zrealizowania! Zaproponujcie jakieś przykładowe godziny odjazdów/przyjazdów, tak aby to miało ręce i nogi.
Konkretne godziny posłałem już do Urzędu. Zaproponowałem pięć konkretnych pociągów z Wrocławia do JG (05:25*, 09:50+*, 11:40, 13:40, 15:40, 17:40*) i w drugą stronę (05:40, 07:50*, 09:40, 11:40, 13:40, 15:55+*, 17:40*). Ten 7-my z Jeleniej wytworzył się z porannego zjazdu z Wałbrzycha.
*- w soboty, niedziele i święta (o 17:50 z Wro w piątki i soboty) oraz w sezonie Szklarska na EN71)
+- Kamieńczyk
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ja zaproponowałem przywrócenie przynajmniej dwóch par bezpośrednich pociągów w relacji Görlitz / Zgorzelec - Wrocław Główny, dobre skomunikowania na pociągi do Kłodzka w Legnicy i dwie pary pociągów Legnica - Jelenia Góra przez Lwówek Śląski.
Ja tradycyjnie zaproponuję przyspieszone pociągi REGIO Bolesławiec - Wrocław - Bolesławiec (rano do Wrocławia i po południu z Wrocławia). Coraz więcej ludzi dojeżdża codziennie do pracy we Wrocławiu i takie szybkie połączenia bardzo by się przydały.
Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Jest to totalny absurd! Skoro popołudniowe pociągi z Wrocławia jeżdżą co godzinę to można zrobić jeden dodatkowy, który zatrzymywałby się tylko na paru największych stacjach (Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śląska, Malczyce, Legnica, Miłkowice, Chojnów).
W Niemczech na linii Gorlitz - Drezno pociągi RB (osobowe) jeżdżą naprzemiennie z RE (przyspieszone) i jest to idealne rozwiązanie. U nas jest duży opór przed takim systemem, co raczej nie przyciąga ludzi do pociągów, a wręcz przeciwnie. 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku (rekord w skali kraju) jest aż nadto wymowny i nikt nie wyciąga z tego wniosków!
Kiedyś coś takiego kursowało na jeleniogórskiej. To był pociąg studencki, wyjeżdżał z Wrocławia w piątek jakoś o 14:30, zatrzymywał się bodaj w Kątach, Jaworzynie, Świebodzicach, Wałbrzychu (Miasto i Głównym), Boguszowie (centralnym), Sędzisławiu, Marciszowie i Janowicach. W Jeleniej był jakoś przed 18:00, nie pamiętam dokładnie. Z Jeleniej wracał w niedzielę około 16:30.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Najpierw niech UMWD wytłumaczy się z tego, co naobiecywali pasażerom, gdy prowadzili podobną akcję w ubiegłym roku. Gdy wówczas wysłałem im swoją propozycję rozkładu na linii Wrocław-Głogów, otrzymałem odpowiedź, w której napisane było m.in. że na odcinku Wrocław-Wołów planowane jest uruchomienie 19 par pociągów na dobę. Ostatecznie skończyło się na 16 parach,z których dwie od razu wycięto. Ciekawe, ilu pasażerów uwierzyło przy urnie ówczesnym władzom województwa w takie obiecanki? Ja na szczęście nie.
A Ja nic nie zaproponuje, Polska to chory kraj! Śmiechu wart, żeby pasażer walczył o połączenie kolejowe, to kolej powinna walczyć o pasażerów! Niech taki "magysteł" z UMWD ruszy tyłek i przeprowadzi ankietę w pociągach REGIO na terenie woj. dolnośląskiego i sam się dowie "czego" brakuje.
A moje propozycje od lat są takie: połączenia antenowe z miastami powiatowymi i na tym koniec, czyli co godzinę pociąg do: JG, Bolesławiec/Zgorzelec, Oleśnicy, Kłodzko, Głogów, Rawicz, Opole itd. W godzinach szczytu co 40 minut.
Połączenia międzywojewódzkie co 2 godziny: Poznań, Zielona Góra, Georlitz, Żary/Żagań, Ostrów Wlkp, Kluczbork, itd.
xzielak, no ale po co to narzekanie? Jak UMWD w ogóle nie pytał pasażerów o zdanie to było źle. Jak teraz pyta to też źle. Niektórym to się nigdy nie dogodzi.
Doceńcie to, że UMWD jest jedynym urzędem marszałkowskim w Polsce, który organizuje taką akcję i który już w okresie wakacji udostępnia projekt nowego rozkładu jazdy. W innych województwach mogą o tym tylko pomarzyć!
A wszystkich naszych wniosków i propozycji rozkładowych i tak nie da się wcielić w życie.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
To prawda. Możliwości taborowe są ograniczone, ale przewoźnicy i tak starają się. Poza tym marszałek woj. dolnośląskiego chyba jako jedyny chce wiedzieć, jakie są oczekiwania podróżnych. Takt godzinny przy obecnym stanie technicznym 274 ma obecnie sens do Wałbrzycha, ewentualnie Jaworzyna co 30 minut w szczycie (spróbować KD Wrocław- Strzegom), ale do JG absolutnie nie- za długi czas przejazdu.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ja popieram stanowisko Stelli]. Przydały by się trzy, cztery pary pociągów przyśpieszonych z Wrocławia w kierunku Zgorzelca. Jeszcze nie tak dawno takie kursowały (pociągi przyśpieszone w relacji Wrocław- Gorlitz, czy kursujący w sezonie 2006/2007 w weekendy pociąg przyśpieszony Wrocław- Lubań). Zresztą argumentacja UMWD którą przytoczyła Stella jest dziwna
Cytat:
Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach.
, gdyż w tym rozkładzie jeździ na Dolnym Śląsku taki pociąg choćby z Jeleniej Góry do Zielonej góry. Ja będę wnioskować przede wszystkim o bezpośrednie pociągi Wrocław- Zgorzelec (idealne jako przyśpieszone) a także o wydłużenie pociągów KD w relacji Węgliniec- Zgorzelec do Legnicy lub chodź do Bolesławca. Jest ekonomicznie uzasadnione i zapewni większe potoki podróżnych. Nie ekonomicznie uzasadnione jest natomiast w dalszym ciągu szatkowanie linii Jelenia Góra- Węgliniec/ Zielona Góra. Po pierwsze linia jest w stanie rozkładu (podróż JG- Lubań trwa już nawet 1h20 min!!!) po drugie ludzie mają dosyć dwóch czy trzech przesiadek. Albo trzeba ograniczyć ruch do pociągów weekendowych, bo chyba tylko one mogą przynieść jakikolwiek zysk, albo ułożyć sensowną siatkę połączeń.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum