Pirat, jedno nie musi wykluczać drugiego. Wystarczy, że na odcinku Wrocław- Legnica pociąg pojedzie na dwóch jednostkach, tam rozłączamy i jeden EZT leci na Węgliniec, a drugi na Lubin. To funkcjonowało przez kilka lat. Pytanie tylko, czy Zakład PR Wrocław ma na tyle jednostek (ok, jest ich 96, ale trzeba obsadzić nimi całe województwo). W najgorszym wypadku skomunikować jakiś SA.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
EU07-469, podwójne jednostki mają sens rano do Wrocławia i popołudniu z Wrocławia. Nigdy odwrotnie!
Kiedyś w Legnicy widziałem taki podwójny skład z Wrocławia do Węglińca i Rudnej. Po rozłączeniu, EZT do Węglińca pojechał z ponad 100-proc. frekwencją. Natomiast w EZT do Rudnej było 5 osób wliczając obsługę pociągu.
Wnioski nasuwają się same.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Tylko w tedy do Lubina szlakowa wynosiła 20-40 km/h a teraz mamy 60 km/h. W marcu jechałem szynobusem z Lubina do Legnicy (przejazd techniczny) i czas przejazdy wyszedł 29 minut
Myślę że przy takiej prędkości i czasie przejazdu pasażer skusiłby się skorzystać z usług kolei
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Ja popieram Jerrego, uważam że są to na tyle dobre parametry by puścić tam pociągi pasażerskie. Jeżeli czas przejazdu do Legnicy wynosi pół godziny to nie ma bata, składy się zapełnią i trzeba dać temu szansę. Łączenie składów to też w tym wypadku strzał w dziesiątkę - na pewno lepsze rozwiązanie niż uruchamianie pociągów na odcinku Legnica - Wrocław co 30 minut.
Osobiście mieszkam w Rudnej Gwizdanów i rozkład Jerrego dla tej trasy jest dobry, są sensowne godziny do szkoły/do pracy a nie jak w ostatnich rozkładach jazdy pociągi o godzinach w których nikt nie jezdzi.Ciekawym połączeniem jest też Głogów -Kłodzko przez Lubin Górniczy, Legnicę, jest to bezpośrednie połączenie Zagłębia Miedziowego z Kotliną Kłodzką napewno cieszyło by się w oczach pasażerów.
Swoją drogą mam też propozycje relacji obecny pociąg R-66424 z Głogowa wydłużyć do Międzylesia mniej więcej tak to by wyglądało: Głogów odj 4:29- Rudna Gwizdanów 4:59/5:00 - Ścinawa 6:15/6:16-Wołów 5:33/5:34-Brzeg Dolny 5:45-Wrocław Gł 6:21/6:25-Kłodzko Gł 8:15/8:16- Międzylesie przyjazd 9:00
CO byście sądzili o takim połączeniu myśle że bylo by dobre dlatego że najlepiej było by łaczyć pociągi w 1 relacji Głogów zyskał by bezpośrednie połączenie z Kotliną Kłodzką, zastanawiam się właśnie czy wysłać taką propozycjie
Bonifas, ziken, EU07-469
Wysłałem ten rozkład dla UMWD ale co będzie dalej to zobaczymy. Tak jak 4 lata temu będziemy znów atakować o przywrócenie połączeń na lubińską. Od grudnia przewoźnicy z zagranicy będą mogli jeździć po naszych torach a UMWD ogłosił przetarg na przewozy pasażerskie również i na tej linii.
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Areczek od października 2010 podbijano linię oraz wymieniano gdzieniegdzie szyny.
Od 1 marca 2011 roku są takie szlakowe:
Legnica - Rynarcice: 40 km/h towarowe, 60 km/h pasażerskie
Rynarcice - Rudna Gwizdanów: 60 km/h towarowe, 80 km/h pasażerskie
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Ja przymierzam się do sformułowania pisma, aby utworzono jedną, bądź dwie pary pociągów Zielona Góra - Wrocław Główny, ale... przez Żagań i Legnicę. Czas przejazdu, wbrew pozorom nie jest wcale o wiele dłuższy: obecnie jest to 4h 18 min z czego trochę ponad 30 minut to przesiadki - zatem byłoby to 3h 50min wobec 3h 30 min dla Odrzanki. Natomiast dzięki temu: Zielona Góra zyskuje alternatywne połączenie z Wrocławiem (pociąg się obroni, gdyż będzie uczęszczany tak jak inne regio relacji ZG - Wrocław), ponadto Żary i Żagań zyskują kolejne połączenie z Legnicą, których brakuje a nadto wypełniona zostaje luka po "Bobrze", który miał dobrą frekwencję. Oczywiście zyskują też dzięki temu mniejsze miejscowości...
Kwestia tylko taka, czy miałby się tym zająć UMWL, czy UMWD - czy miałyby to obsługiwać PRy, czy KD i czy znalazłby się na to tabor (jakiś SA133/134 musiałby śmigać). Sporo niewiadomych, ale może wartoby się nad tym pomysłem zastanowic trochę głębiej...
Plus jest taki, że używa się jednego pociągu zamiast paru. Ale z punktu widzenia mieszkańca ZG chcącego do Wrocławia relacja zupełnie nie interesująca bo dalsza, czyli droższa.
Pociągi z Jeleniej Góry do Wrocławia przez Węgliniec i Legnicę też NA PEWNO nie są nastawione na jeleniogórzan, bo różnica odległości jest dość spora (cenowo to chyba 4 strefy kilometrowe więcej niż przez Wałbrzych). Tu chodzi o połączenie dwóch albo nawet trzech relacji. Tak samo mogłoby być z połączeniem Zielona Góra- Wrocław przez Żagań i Legnicę. A różnica w cenie chyba nie będzie tak wielka.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ostatnio zmieniony przez EU07-469 dnia 06-04-2011, 21:16, w całości zmieniany 2 razy
Nie zawyżaj już tak, bo dla pociągów pasażerskich jest 50 km/h.
W rozkładzie nadanym dla pojazdu SA przez PLK na trasie Legnica - Lubin - Legnica prędkość wynosiła 60 km/h.
Wiadomość sprawdzona bo sam osobiście jechałem
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Na początku pojawił się twój post żeby do Szklarskiej jechać na EN71 - nie ma mowy żeby jaki kolwiek kibel (o konwencjonalnym sterowaniu oporowym) tam wjechał. A o prędkości już nie wspomnę.
W takim razie powiedz mi, czemu właśnie coś takiego jechało za Kamieńczyk na górę, gdy szlak w Wałbrzychu był nieprzejezdny, a na podjeździe z Piechowic do Szklarskiej prędkość 20 km/h była na dłuższym odcinku niż obecnie.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum