Wysłany: 05-04-2011, 08:29 [PKP IC] 196 mln na naprawę taboru
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity potwierdził zamiar naprawy tysiąca wagonów przez spółkę. Intercity chce na to wydać w tym roku 196 mln złotych - podała Polska Agencja Prasowa. Malinowski uważa też, że nawet 1000 z 3124 wagonów należących do spółki kwalifikuje się do kasacji.
Jak podaje PAP, 196 milionów złotych to o 70 mln więcej, niż spółka wydała na naprawy w roku ubiegłym. Kwota uwzględnia również budżet na naprawy lokomotyw. Malinowski stwierdził, że Intercity już podpisało umowy na naprawy 700 wagonów. Prezes chciałby, żeby spółka w tym roku zezłomowała lub sprzedała połowę z około tysiąca wyeksploatowanych wagonów, których nie opłaca się remontować.
źródło: PAP / RK
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding wyremontują lokomotywy serii EU/EP 07.
Dokonując wyboru wykonawców PKP Intercity kierowało się kryterium ceny. Za naprawę 34 lokomotyw spółka zapłaci 16 142 774,60 złotych brutto. Przedmiotem postępowania przetargowego była naprawa okresowa lokomotyw serii EU/EP 07 na czwartym poziomie utrzymania – tzw. naprawy rewizyjne. Naprawy takie wykonywane są cyklicznie, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania dla tej serii lokomotyw.
W ramach naprawy okresowej wszystkie lokomotywy zostaną pomalowane w niebiesko-szare barwy przewoźnika. Zwycięskie firmy mają 6 miesięcy na zrealizowanie kontraktu.
Obecnie PKP Intercity S.A. posiada 325 lokomotyw serii EU/EP07. Zaliczane są do normalnotorowych uniwersalnych pasażerskich lokomotyw elektrycznych produkowanych w Polsce w latach 1965 – 1992. Pierwsze lokomotywy EU07 powstawały na licencji angielskich lokomotyw, oznaczonych w Polsce jako EU06. Mogą osiągać prędkość 125 km/h.
źródło: PKP Intercity / KOW
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Zależy jak lokomotywa jeżdzi jesli trafi na długie obiegi i nie ulega poważnym usterkom typu zatarcie łożyska ślizgowego w zawieszeniu silnika trakcyjnego to góra 3,5 roku i 500000 km jest wyjeżdzone. Za trochę IC będzie miało następny problem z tymi lokomotywami gro loków 303E dobije do konieczności wykonania naprawy głównej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum